Chciał bym zaktualizować sterowniki EGS GKE215 w skrzyni GS19D. Mój obecny ZB to 7603529 z rodziny HW 7591971 wgrany w 2012 roku. WinKFP przy próbie aktualizacji pokazuje że chce wgrać ten sam soft czyli tak jak by niebyło nowszego od tamtego czasu ale przeglądając plik GKE215.DAT z najnowszego SP-DATA v.69 widać że jest wiele wyższych numerów ZB dla rodziny 7591971. Jak poprawnie sprawdzić czy istnieją aktualizacje tego i innych sterowników ręcznie a nie przez WinKFP. BMW Coding Tool 2.50 to sprawdzanie aktualizacji nie działa mi w ogóle, zawsze pisze że sterownik aktualny. Moim zdaniem najnowszy soft to ZB 7629649 (software:7629650DA). Mam racje? Wgrałem soft od ALPINY D3 7603531 HW 7591971, E92 325d. Ogólnie wgrywanie przeszło gładko choć nie wiem dlaczego po pierwszym wgraniu (2 razy pasek na 100%) wyskoczyło że chce aktualizować znowu (wyskoczył komunikat ze aktualizacja ...62 razy) i znowu pasek 2 razy. Potem wgranie czystego .MAN i usuwanie błędów. Pierwsze wrażenia: -D1,D2 i tak dalej, w S to samo. -od 0 kmh wskakuje 1 a nie 2 (bardzo fajnie) -zmienia biegi bardzo gładko i szybko ale w sumie to w oryginale tez było całkiem spoko. Dopiero teraz to doceniam. -w D i wciśniętym pełnym gazie (bez kickdown-a) zmienia biegi około 4100 co jest optymalnie jak dla mojej konfiguracji bo sprawdzałem na hamowani. -w D jak jedziemy delikatnie to zmiana bieg nawet przy minimalnych obrotach gdy tylko czuje ze jest taka potrzeba -w S jest ogólnie do dupy (tryb nie do jazdy) -w S silnik ciągnie do 5100 a w sumie od 4200 to juz nie ma po co i o tyle o ile na 2 i 3 da się to jakoś przeżyć to już 4 i 5 trwa bardzo długo i ma się wrażenie ze 5 to ostatni bieg. -w M czy zmienia biegi czy jest to zablokowane to jeszcze nie sprawdziłem bo musze zaadaptować tą skrzynie przez chwile Ogólnie, chwile się pobawię i wrócę do oryginału bo ten soft nie jest jednak do jazdy na codzień z powodu spieprzonego S Mode. Ciekawi mnie jak to wygląda w M47 i N47 dla którego ten soft został przygotowany bo przecież tam też moc od 4000 juz nie rośnie wiec po co takie długie te przełożenia??