Skocz do zawartości

Peron

Zarejestrowani
  • Postów

    419
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Szczecin

Osiągnięcia Peron

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

0

Reputacja

  1. W e39 na przód montuje się niestety oryginalne tarcze z ASO + klocki oryginał. Czemu niestety ? Bo taka zabawa to ponad 1100zl z czujnikiem nowym i wymianą. Dla tych co nie chca tyle inwestowac podobno oryginał tarcza to to samo co Zimmermann a klocki to to samo co Jurid - taki komplet to kolo 450zl. Ja zmieniłem tarcze 2 tygodnie temu i od tego czasu trafiło mi się zrobić 2500km bo miałem 2 długie wyjazdy. Jako że nie lubie wolno jeździć tarcze przeszły test bojowy bo hamowałem dużo - po tym czasie wszystko ok. Wrażenia z hamowania nienajgrosze jeśli chodzi o hamowanie po rozgrzaniu. Reasumując - do e39 jeśli nie chcesz mieć przebojów z tarczami - tylko oryginał (można spróbować kombinacji Zimmermann + Jurid).
  2. Czy na felge srednicy 16" zalozysz opone przeznaczona do felg 15,7" ? Felgi z takimi rozmiarami jak 16,3" sa felgami dedykowanymi do opon metrycznych i tylko takie mozna na nie zakladac. Nie dam glowy ale to chyba angielski patent ( Ci jak zwykle musza miec wszystko swoje ). Niestety koszt takich opon jest spory wiec radze szukac innych felg - taniej wyjdzie kupic felgi i opony niz szukac opon do tych felg ;)
  3. 20 tysiecy za zawieszenie w e39 ? ja zbieram sie do zrobienia zawieszenia w e34 przod i tyl - calkowity remont wywalam wszystko wstawiam nowe ... koszt jakies 3500zl. ( amorki, sprezyny, wahacze, drazki, wspornik drazka, koncowki drazkow, mocowanie belki )
  4. Peron

    Dolewanie oleju

    Lepiej zmien olej z filtrem na olej wymagany dla typu silnika ...Pozdrawiam
  5. Tak to mozliwe :) To sa wlasnie objawy ze raz dziala raz nie ... Po dluzszym postoju na jakis czas jest ok a pozniej zima ...
  6. Potencjometr przepustnicy. Koszt 250zl. Pozdrawiam
  7. Jesli przy delikatnym hamowaniu bije Ci na kierownicy a jak wcisniesz mocniej jest ok to wymien tarcze hamulcowe - 100%. Na kazdej stacji diagnostycznej sprawdza Ci czy tarcze sa proste ... Dopuszczalne skrzywienie tarczy to 2% - bo w procentach podawana jest wartosc ( przynajmniej jak ja sprawdzalem ). Jak sprawdzilem u siebie wyszlo 29% i tarcze poszly na zlom wlozylem nowe i bicie przy hamowaniu pozostalo wspomnieniem ;) A co do uderzen podczas wolnej jazdy na nierownosciach - sprawdz gumy na stabilizatorze, łączniki stabilizatora no i niestety wszystkie wahacze. Wystarczy wywalony jeden swozen lub jedna tuleja i beda takie objawy :) Polecam dobrych fachowcow od zawieszen - byle kto nie dojdzie gdzie jest problem bo czesto wszystko wyglada ok i ciezko znalesc problem :)
  8. Peron

    zagotowana E34

    Mowie o akcji pt. ROZBIERANIE MOTORU a nie wymiana zarowki ... jezli sciagac glowice to wg mnie warto spojrzec co z reszta "flakow". Mozna dzieki temu zaoszczedzic pare $$ na ewentualnym rozbieraniem tego ponownie za jakis czas. A ze mowa o TDSie nie zwrocilem uwagi :)
  9. Peron

    zagotowana E34

    Dokladnie tak bo to jest prawdziwy remont silnika Szklanki zapewne byla mowa o cylindrach ( w potocznej mowie czesto sie tak to okresla ). Nie istnieje cos takiego jak hydrozawory - chodzilo Ci zapewne o hydropopychacze zaworow. Progi na powierzchni cylindra - swiadczace o zuzyciu silnika przez co czesto oddaje sie blok do szlifu i zaklada pierscienie wieksze od nominalnych. Ma to bardzo duzo wspolnego - jesli juz zdejmowac glowice i np. nie sciagnac panewek ktore nie byly dawno wymieniane i wymienic je za 3 miesiace bo sie zaczna odzywac to lepiej juz rozebrac wszystko w drobny mak i zlozyc motor z nowymi czesciami i nie miec problemow. Zmiana panewek wymaga zdjecia znowu glowicy, znowu nowe szpilki, nowa uszczelka pod glowice i pokrywe zaworow a to sa niepotrzebne koszty :) Tutaj tez sie mylisz ... Silniki BMW to tez nie sa tytany wytrzymalosci i wystarczy raz przegrzac motor i pojawiaja sie problemy - no i jedynie masz racje ze era 105 raczej sie skonczyla. I tylko gratulowac. Dokladnie - kazdy ma prawo robic z autem co chce (szczegolnie swoim). Jedni robia porzadne naprawy a inni "druciarstwo" byle sie problemu na jakis czas pozbyc najtanszym kosztem.
  10. Radze szybko szukac .... Olej razem z benzyna traci swoje wlasciwosci smarujace i mozna zatrzec silnik ... Pierscienie najprawdopodobniej ... Nie jest to wielki koszt wiec zmieniaj zanim bedzie wiekszy problem ... Czujnik temperatury nie ma tu nic do rzeczy ... Ostatnio u ciotki w citroenie sprawdzalem poziom oleju i tez smierdzial benzyna ale tam oleju nie przybywalo :)
  11. Peron

    Będzie BMW- ale jakie?

    koszt instalacji ok 3500zl, silnik to m52b28 na lancuchu
  12. Spokojnie silnik tak szybko sie nie przyciera :) Wg mnie trzeba odpalic auto popatrzec co sie dzieje na wolnych obrotach .. czy dalej sie grzeje ... mialem to samo podczas jazdy spokoj tylko na stanie w korku albo gdziekolwiek z wlaczonym motorem i temp rosla ... Od razu zmiana visco i uzupelnienie plynu w ukladzie ... Caly koszt 200zl i spokoj z grzaniem sie auta. Niech sprawdzi czy uklad nie jest zapowietrzony, visco sprawne, termostat itp.
  13. Jak Ci bierze takie ilosci oleju to nie jest nic w normie moj drogi :) Do roboty masz albo pierscienie albo uszczelniacze zaworowe ... Co z tego ze jezdzi jak wpier... olej - benzyniak nigdy az do padniecia nie powinien stracic mocy bo braki w kompresji nadrabia braniem oleju .... Sprawdz przeplywke, sonde lambda itp... A to ze akurat na 6 garku to moze Ci sie tylko wydawac :)
  14. Peron

    problem z odpaleniem

    No jak mowisz ze pompa nie kreci no to nie wiem w czym problem.. Sprawdz czy dochodzi paliwo i czy jest iskra to na poczatek.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.