Skocz do zawartości

s0nar

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    1 143
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    15

Ostatnia wygrana s0nar w dniu 26 Lutego

Użytkownicy przyznają s0nar punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G30 M550i 2023

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia s0nar

  1. W takim razie mój dealer wprowadził mnie w błąd, bo chciałem dokupić pakiet zawierający wymianę tarcz i klocków hamulcowych, ale rzekomo w Polsce nie było już takiej opcji (w 2018 jeszcze była, bo takową kupiłem).
  2. Ostatnio w Polsce BMW pojechało po bandzie. W G30 przed liftem można było zakupić pakiet, który uwzględniał hamulce. W poliftowej wersji już nie. Nie wiem jak jest w G60, ale w innych krajach nie ma problemu i zawsze można kupić pakiet serwisowy, który uwzględnia również hamulce. Widocznie Polacy za bardzo cwaniakowali i BMW się z tego wycofało. Co nie zmienia faktu, że zawsze biorę pakiet Repair Inclusive oraz Service Inclusive na 5 lat/100tys. km. Nawet jak ja tego nie wykorzystam (bo np. będę jeździł autem 3 lata) to przy sprzedaży jest to mile widziany bonus. A cena pakietów na 5 lat przy cenie samochodu to śmieszna kwota, więc nigdy się nawet nad tym nie zastanawiałem.
  3. No to jeszcze doprecyzowując: moje przedliftowe auto było z 2018 roku i o ile na autostradach i międzymiastowych ekspresówkach rzeczywiście większych problemów nie było (ale też nie było idealnie), o tyle już na zwykłych drogach w mieście czy obwodnicach był dramat. Po liftingu asystent został bardzo mocno poprawiony i teraz nieważne gdzie go włączę to po porostu działa i można na nim polegać. Przed liftem trzeba było być znacznie bardziej czujnym, bo nigdy nie znałem momentu, gdy postanowi "zgubić" linie i się zwyczajnie wyłączyć.
  4. W przedlifcie działa to co najwyżej średnio. Rozwiązaniem jest przesiadka na polifta. Tutaj rozwiązanie jest dopracowane i działa zdecydowanie lepiej. Nic się nie gubi, nie wyłącza. Można na tym polegać. W przedlifcie w zasadzie tego asystenta nie używałem, bo się nie dało na dłuższą metę.
  5. No to chyba jak w każdym BMW 😉 Natomiast co do serii 8 to finalnie jej nie zamówiłem, więc nie będę się kłócił, ale i w konfiguratorze dana opcja zawiera słówko "akustyczna" i handlowcy też podkreślają, że seria 8 może mieć dzięki temu lepsze od serii 5 szyby z uwagi na termikę i akustykę:
  6. Tam jest przecinek, więc jakie tysiące? 😄 Wg mnie na RF wszystko się zgadza. Używam ich od kilkunastu lat i w niczym mi nieco większa sztywność opony nie wadzi, wręcz przeciwnie. Ale pełno tu ludzi, którzy twierdzą, że przez te 4% mniej komfortu czy ile by tego nie było można sobie nerki odbić albo zęby wybić, bo jest twardo jak w drezynie 😄 I do tego rzekomo zawieszenie bidulkom szybciej się wytłucze 😄 A w ogóle to każdy z nich ma 600KM pod maską, które wykorzystuje do granic możliwości i dlatego żeby jeździć po bułki koniecznie musi mieć założone gumy typu Pilot Sport 4S. Wg nich jazda na RF to profanacja, innowierstwo i w ogóle totalna nieznajomość tematu 🤦‍♂️Dlatego trochę śmieszkuję, bo mnie to naprawdę śmieszy 😄
  7. @luk_byd Będę Cię cytował, gdy ktoś będzie narzekał na run flaty i że "A po co? A na co to komu?" 😄 Właśnie dlatego, żeby na autostradzie przy 200km/h nie zaliczyć barierek przy kapciu albo żeby pry tym samym kapciu móc dojechać do wulkanizacji czy serwisu. A że niby jest 4,726% twardziej względem zwykłej opony? W nosie to mam 😄 Fura idzie za ręką jak po szynach i o to chodzi.
  8. Po co kombinować z kołem zapasowym? Run flaty powinny załatwić temat. Przez 24 lata jazdy nie złapałem kapcia ani razu.
  9. No właśnie te szyby kusiły mnie, gdy brałem pod uwagę M850i. Ale tam nie było wielu innych opcji, które są w 5er, więc do ideału daleko. Nie wiem co za problem zrobić opcję lepszych szyb w każdym dostępnym modelu i niech to klient decyduje jak chce mieć wyposażone auto.
  10. No właśnie, czyli [BAD] 😀 Nic się w tej kwestii nie zmieniło z tego co wiem. A chętnie bym dopłacił za wszystkie szyby akustyczne, choć trzeba przyznać, że w serii 5 dramatu z hałasem nie ma. Ale zawsze może być lepiej.
  11. @luk_byd Wychodzi na to, że na mojej szybie nie ma żadnych napisów typu acoustic, nie ma też symbolu ucha itp. Szybę mam w zasadzie taką jak na tej aukcji (tylko nad napisem CARLEX mam logo BMW, a zamiast 21 mam 23 - to pewnie rocznik). Na aukcji gościu pisze, że szyba jest akustyczna 😮 Podobnie piszą w sklepach, gdy poszukamy po numerze części. I bądź tu teraz mądry 🫤 https://allegro.pl/oferta/szyba-czolowa-bmw-5-g30-g31-kamera-sensor-hud-20-11021912264
  12. Z tego co wiem, w serii 5 te szyby nie były akustyczne, ale może czegoś nie wiem 😄 W każdym razie np. do serii 3 można było domówić, do serii 8 też można było domówić, a do serii 5 nie 😞Tak na logikę, jeśli seria 5 miałaby mieć szyby akustyczne w standardzie to seria 8 tym bardziej powinna je mieć w standardzie, a nie jako wyposażenie opcjonalne i dodatkowo płatne, prawda? Chociaż...sam już nie wiem, bo np. seria 8 nie ma np. masażu czy Ambient Air, a seria 5 ma 😄 Jak rozmawiałem z handlowcami o G60 to mówili, że tak jak w G30 też nie będzie w konfiguratorze możliwości dobrania szyby akustycznej. Ale może oni też czegoś nie wiedzą (w to jestem skłonny bardziej uwierzyć, bo w sumie chyba nawet ja wiem o BMW więcej niż oni - jednego np. uczyłem jak się montuje wkłady zapachowe Ambient Air). Jak ewentualnie poznać albo sprawdzić czy szyba w moim modelu albo w G60 jest akustyczna?
  13. Na Bowers&Wilkins i domowym sprzęcie wyraźnie słychać różnicę między Spotify, a Tidal w tej najwyższej wersji (choć ci od Tidala ostatnio trochę pokombinowali z formatami plików oraz z subskrypcjami, ale to wciąż najlepsza opcja dla kogoś kto chce mieć najwyższą jakość dźwięku).
  14. s0nar

    Progi luxuryline

    W 550i po lifcie świecą, ale sądziłem, że to bardziej kwestia modelu, a nie typu "linii" wizualnej.
  15. Ja stosuję coś takiego: https://bmwsklep.pl/produkt/oslona-oparcia-fotela-i-podkladka-pod-fotelik-dzieciecy/ Ogólnie można ten produkt polecić, choć mata pod fotelik mogłaby być grubsza. W komplecie masz zarówno osłonę przedniego fotela, jak i samą osłonę pod fotelik. Pytanie jeszcze jaką masz skórę, bo np. na dość miękkiej Nappie ten ochraniacz pod fotelik jest moim zdaniem niewystarczający i w poprzednim aucie fotelik zostawił lekkie ślady na skórze (wgniecenia). Dlatego też w obecnym aucie zastosowałem dodatkową matę na siedzisko i dopiero teraz jest ok, tzn. po demontażu fotelika na kanapie nie widać śladów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.