Skocz do zawartości

qasu123

Zarejestrowani
  • Postów

    108
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320i Touring

Osiągnięcia qasu123

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Może masz racje. Obecnym E46 320i średnie spalanie mam na poziomie 11l a tylko czasami wpadnę do krk. Dlatego też wypaliłem z tym 11, bo nie obciąża to zbyt mojego budżetu. Czyli jeśli chodzi o spalanie to raczej diesel. A jak jego kosztu utrzymania mają się do 335i 330i oraz 330d? pomijając spalanie. Widzę, że masz serie 3 i 5 z x35d. Która Ci się lepiej jeździ?
  2. Wychodzi na to, że najlepszą opcją jest 330i? Choć korci mnie ta 335i. Choć te diesle też są fajna opcja. Tylko moje przebiegi to max do 25tys. Choć nie zawsze. Średnie spalanie 11l przy normalnej jeździe. Dynamicznej nie liczę.
  3. W przypadku E92 raczej początek produkcji. Najbardziej biorę pod uwagę 335i w dalszej kolejności 335d. Potem 330i/d. OK 60-65tys na auto. Głównym priorytetem jest bezawaryjność. Średnie spalanie ok 11 jest do zaakceptowania.
  4. Zmiana auta juz tuż tuż. Prawdopodobnie będzie to e92. Teraz pozostaje kwestia silnika. Szukam czegoś mało awaryjnego, ale z dostatkiem mocy. Głównie biorę pod uwagę 325, 330 oraz 335. W wersji diesel lub benzyna. Większość poleca swój silnik. Dlatego trudno jest wywnioskować który będzie najmniej awaryjny. Z powodu dwóch turbin wersje 335 będą najdroższe. Jednak podobno n54 (335i) jest mało awaryjny. A jak w przypadku 335d?. W 330 podobno są problemy z głowicami lub blokami. Z tego wynika, ze najlepsza opcja jest 325. Może mnie ktoś nakierowac? Biorę jeszcze pod uwagę E60. Która seria jest mniej narażona na awarie?
  5. Główne chce to do normalnej jazdy, ale dośc dynamicznej. Pewnie czasami będe się bawił manetkami. Z Krakowa.
  6. Nadal nie mogę podjąć decyzji. Niestety nikt ze znajomych nie automatu w BMW, nie wspominając już o 335i. Dlatego będzie problem żeby przetestować. Chyba wezmę automat, bo nigdy nie miałem dłuższej okazji nim jeździć. Najwyżej następne auto będzie w manualu.
  7. Chciałbym spróbować czegoś nowego, ale z drugiej strony nie chce mieć "wykastrowanego auta". W trybie zmiany biegów łopatkami, automat sam zmienia bieg na wyższy przy czerwonym polu, czy cały czas trzyma bieg który ja chcę? A jak wygląda jazda zimą? Często mam lekkie zaspy i czasami muszę starać się rozbujać auto, żeby wyjechać. Jak w takiej sytuacji sprawuje się automat? Jak już jestem przy tej zimie, to w automacie można się coś pobawić w takich warunkach czy to wyklucza całkowicie? Czy przy dość dynamicznej jeździe (szybkie starty, hamowanie, przyśpieszanie) automat daje radę? Szczerze mówiąc to ten automat kusi również z powodu wygody, głównie w mieście.
  8. Rozumiem. A jak w automacie wygląda zabawa poza torem? Da się coś, czy juz jest to niemożliwe? Z tego co widzę to dość intensywnie używasz auta. Dkg raczej odpada, bo nie ten budżet. Głównie zastanawiam się jeszcze nad manualną. Miałeś okazję porównać te skrzynie? Która byś polecał?
  9. Pozwolę sobie lekko odświeżyć temat. Stoję przed wyborem 335i. Jak się trafi w dobrym stanie do może 335D. Jednak nie wiem z jaką skrzynią szukać auta. Zawsze jeździłem manualem. Raz przejechałem się Passatem w automacie i nie byłem zadowolony. Jednak słyszałem, że automat w 335i jest ok. Tylko jak on się sprawuje w ekstremalnych warunkach? Auto ma mi dawać frajdę, więc nie będzie przewoziło z punktu A do B. Czasami wyskoczę nim na tor. Niestety w przypadku manuala jest znacznie mniejszy wybór. Dlatego zastanawiam się nad tym automatem. A znowu nie chcę mieć "wykastrowanego" auta.
  10. Stosować jakieś preparaty czy wystarczy papier scierny? Już trochę lepiej hamuje, jednak to jeszcze nie to, a do tego bije na kierownicy.
  11. Moje autko stało nieruszane ok 2,5-3 miesiące. Wsiadłem i pierwsze co musiałem zrobić to naładować akumulator. Niestety po pierwszej jeździe stwierdziłem brak hamulców. Pedał działa normalnie, jednak hamulce są bardzo słabe. Tarcze i klocki mają przejechane ok 1500km, więc nie wiem czy mogę jeździć i hamować, aby zetrzeć nalot rdzy z tarcz? Może lepiej zrobić to ręcznie co by źle się nie dotarły? Do tego przy hamowaniu słyszę lekkie stuki z tylnych kół. Z tym już nie mam pojęcia co może być.
  12. qasu123

    Opona lato 2015

    Budżet? myślałem o czymś do 300-350zł/szt. Jednak jak warto dołożyć to i 400zł/szt mogę dać. Moim pierwszym pomysłem były Bridgestone Potenza Adrenalin RE002. Jeśli warto dopłacić to pewnie brałbym Goodyear'a. Głównie zależy mi na twardej oponie. Nie znoszę gdy mnie "buja" w zakrętach. Czego niestety doświadczam na zimowych Continental 16"
  13. qasu123

    Opona lato 2015

    Potrzebuje opon do E46 Touring w rozmiarze 225/45/17. W zeszłym sezonie chyba miałem Protenze. Dość mi odpowiadały te opony. Zależy mi na dobrym prowadzeniu w zakrętach, odprowadzenie wody. Nie muszą być komfortowe, ciche, czy mieć mniejsze opory toczenia. Możecie coś polecić ?
  14. Poczytałem trochę na forum i wychodzi na to, że 330i to dość awaryjne silniki. Dopiero w marcu 2010 wyszły najlepiej poprawione. Dlatego chyba E90 zostawię w spokoju. Za dużo wad konstrukcyjnych zostało wymienionych.
  15. Rozważam 330i 258KM oraz 325i. LPG raczej chcę uniknąć. Zastanawia mnie kwota w której można wyrwać dobry egzemplarz. 325i touring, który wydaje mi się ok, stoi za 37tyś. 330i z 2007 za 52tyś. Też wydaje się, że jest ok. Różnica 15tyś. Mam jeszcze pytania dotyczące nawigacji oraz automatu. Czy nawigacja przed liftem naprawdę jest do bani? Słyszałem opinie, że jeśli w aucie ma być ta przedliftowa to lepiej sobie ją darować, albo wymieniać na tą nowszą. Nigdy nie jeździłem automatem. Nadaję się do dość dynamicznej jazdy, nie działa zbyt wolno? Słyszałem, że te starsze automaty w BMW nie były zbyt udane pod tym względem. Czy z takim automatem można w zimie (w lecie szkoda auta) poćwiczyć wyjście z kontrolowanych poślizgów?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.