Skocz do zawartości

Grzechu2424

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 330XD TURING 2003r

Osiągnięcia Grzechu2424

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Wstępna diagnoza padła na półoś prawą dokładniej przegub wewnętrzny. mechanik poleca regeneracje koszt w najgorszym wypadku za obie półosie l+p 1700zł polecacie jakiś konkretne części ? może jakieś zamienniki półosi ?
  2. Witam Wcześniej nie natrafiłem na ten temat. Po przeczytaniu go jest to faktycznie bardzo podobne i na pewno sprawdzę wał napędowy lecz dalej nie daje mi spokoju że to się dzieję po przejechaniu dłuższego dystansu (ponad 70km)i przez pół roku wystąpiło to tylko 2 razy jeżeli moja awaria jest taka sama jak w temacie który podałeś gdzie był uszkodzony: "Łącznik elastyczny (od strony skrzyni)" to czy takie drgania mogą występować naprawdę sporadycznie ? Pozdrawiam
  3. Witam serdecznie Pacient to BMW e46 330XD 2003r Touring 150KW 204KM Rzeczywisty przebieg 208tys Problem wygląda następująco podczas jazdy na dystansie ponad 70km (trasa typu 70-100km/h (krajówkami)) zaczynają pojawiać się drgania na skrzyni występują one gdy np przy prędkości 80km/h na 5 biegu zdejmuje nogę z gazu drgania są dość mocne i przenoszą się na karoserię tak samo dzieje się podczas mocniejszego dodania gazu (nie deptanie do oporu tylko lekkie przyśpieszanie) i nie ustaje to wraz z wzrostem obrotów testowałem do 2500obr/min więcej wolałem nie ryzykować. Natomiast gdy dodam gazu (aby utrzymać prędkość, lekkie wciśnięcie gazu) drgania bardzo słabną coś tam czuć w tle ale w porównaniu do hamowania silnikiem lub lekkiego przyspieszania różnica jest ogromna) czuć to na biegach od 3 do 6 po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy na tych biegach drgania ustają tak jak przy lekkim wciśnięci gazu. Jak ta anomalia się pojawiła to nie ustała dopóki nie zatrzymałem się na stacji benzynowej dosłownie na 10 min i drgania ustały i podczas dalszej jazdy nie było czuć nic. Teraz moje pytanie z tego co czytałem możliwości jest wiele dyfer wał dwumas itp. każdy użytkownik miał nieco inne objawy jakieś stuki z okolic skrzyni szarpnięcia itp ja u siebie tego nie słyszałem i z tego co wyczytałem w różnych tematach od różnych użytkowników najbardziej podobne sytuacje dotyczyły koła dwumasowego. ale dlaczego w takim wypadku nie występuje to cały czas ? (robiłem polecany test przyśpieszania na 5 biegu z 1000obr/min i nie czułem żadnych drgań) Odkąd mam samochód 6 miesięcy to wystąpiło to tylko 2 razy Uprzedzając komentarze jedz do mechanika itp. za które dziękuje z góry ;) Gdy stało się to pierwszy raz byłem u mechanika ale jak zaparkowałem zgasiłem silnik i po ponownym uruchomieni do jazdy testowej nie było już nic czuć i mechanik mówił że wszystko elegancko działa nic tylko jeździć. Anomalia wystapiła tylko 2 razy więc ciężko jest mi tak dojechać do mechanika jak akurat to wystąpi. Czy ma ktoś jakieś sugestie albo miał podobny problem ? Co można sprawdzić jakie testy wykonać ? Pozdrawiam
  4. Witam Chciałem zapytać czy w e46 da się zrobić tak żeby po przekręceniu włącznika świateł na pozycje automatyczną (w lewo) zapalały się od razu światła postojowe / pozycyjne tak jak na pierwszej pozycji w prawo a po zmierzchu z automatu załączały się światła mijania. jeżeli tak czy był by ktoś w stanie podać kod jak to ma wyglądać ;) Uprzedzając pytania po co mi światła postojowe w dzień jak na nich nie wolno jeździć w poprzednim e46 miałem podpięte pod swiatła postojowe ringi LED i jeździłem tak przez 6 lat kilka razy mnie policja zatrzymywała i nigdy nie wspominali nic na temat świateł ;) również na przeglądach się tego nie czepiali i wierze że tak pozostanie ;) Pozdrawiam
  5. Witam serdecznie na wstępie informuje że wiem iż tematów odnośnie przebiegu jest multum na tym forum i innych podobnych forach lecz odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem. Po udanej instalacji inpy podłączyłem się do samochodu i tak przeglądałem funkcje, opcje, sprawdzałem pamięć błędów itp aż w końcu trafiłem na coś co mnie zaniepokoiło. I tu zaczyna się moje pytanie czy jest ktoś w stanie potwierdzić że wartość ta jest przebiegiem samochodu i czy da się jakoś rozszyfrować datę zapisania błędu ? 1. https://zapodaj.net/3cada420c64d0.jpg.html 2. https://zapodaj.net/8f3d7df5a4d89.jpg.html 3. https://zapodaj.net/3e6022df1bc20.jpg.html Niestety screeny bo nie doszedłem do tego jeszcze jak zapisywać pamięć błędów do pliku Zdjęcia według kolejności 1 i 2 nie wiem z jaką są datą trzecie natomiast z zeszłego roku mniej więcej po przebiegu stwierdzam że w tym czasie był wymieniany czujnik kąta skrętu. No i tu są pytania czy kilometerstand to jest faktycznie stan licznika (nie chodzi o tłumaczenie z DE na PL) ? i jaka to może być data.
  6. W takim wypadku bardzo możliwe że świeca która nie była dokręcona w ogóle nie trzymała kompresji a do tego jedna świeca nie grzała. Bo fakt faktem samochód odpalał ale kręcenia z 1-2 minuty. :) Ważne że się w końcu udało może komuś to pomoże :) teraz kolejny problem falujące obroty :D Ale wpierw muszę się uporać z instalacją INPY. :)
  7. Witam. Szybki Update. Postanowiłem wymienić wszystkie świece profilaktycznie. Urwanej świecy nie udało się wykręcić bez rozwiercania i dodatkowo się okazało że jedna z sprawnych świec była niedokręcona nagar już ją prawie zapchał ale napewno nie trzymała za dobrze kompresji. Skutek wymiany świec a przede wszystkim wymiany jednej urwanej świecy jest taki że samochód na aktualnych porannych mrozach (-6 może -7 stopni) pali tak jak w lecie. wcześniej było to dość problematyczne :) Wnioski: jak został wymieniony sterownik i świece a autko pali jak pokazano na filmiku to wiedz że mechanik coś sknocił. A drugi wniosek E46 320d 150KM na 3 świecach nie odpali na mrozach poniżej 5 stopni (mówię o świecy urwanej która nic a nic nie grzeje)
  8. Film już powinien działać :) Co do sterownika nie ma od niego aktualnie żadnych błędów a został wymieniony pierwszej zimy przez nieszczęsnego mechanika. Aktualny mechanik raczej się zna na tym co robi. Ale może faktycznie przydało by się kupić interface i samemu posprawdzać co w trawie piszczy :). Co do wtrysków nigdy nad tym nie myślałem bo problem jest tylko na mrozie w lecie nie ma najmniejszych problemów z odpaleniem. ale skoro taka jest sugestia to niezwłocznie po wymianie zerwanej świecy postaram się sprawdzić jak się zachowują wtryski i wrzucę tu jakieś odczyty czy dane. A tak z innej beczki gdzie mogę w Bielsku-Białej i okolicy wydobyć taką świecę bez ściągania głowicy. I czy w tej okolicy jest ktoś z komputerkiem kto się zna i dłubie w dieslach ? bo wiem że na forum jest też Pan z Nysy nicka aktualnie nie pamiętam co się tym zajmuje sporo osób go tu poleca jak tak czytałem więc nie wiem czy się nie szarpnąć na jakiś hotel i podjechać do niego :).
  9. Witam tematów o podobnej nazwie zapewne można znaleźć wiele a ja w żadnym z nim nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania a zarazem chciał bym się podzielić z wami problemami z jakimi się borykałem i borykam. Mianowicie moje BMW e46 320d 150 KM 2003r. ma spore problemy z odpalaniem tutaj zamieszczam filmik jak to mniej więcej wygląda: Zaczęło się pierwszej zimy jak kupiłem samochód kręci kręci tak jak widać na filmiku (musi być poniżej -5 jak jest od -5 do 0 tam z 3-5 razy zakręci a do 0 to praktycznie na "dotyk" ). No to jazda do mechanika (człowiek młody i głupi to do pierwszego lepszego) podpięli kompa "wszystkie świece spalone, trzeba wymienić" no jak trzeba to trzeba wymienili skasowali mnie podjechałem pod dom i w nocy przyszły mrozy koło -13 stopni wsiadam rano do samochodu i zaś kreci i nie odpala a wszystkie świece nowiutkie. No to zaś dopchałem samochód do mechanika i mówię że ich praca nic nie pomogła podpina kompa zaś błąd 4 świec no to stwierdzili że sterownik, wymienili na nowy BERU ale pech chciał że mrozy się skończyły i nie było żadnego problemu z odpalaniem. Następna zima zaś to samo ale już zmieniłem mechanika podpina kompa i mówi że wszystkie świece spalone, no ale jak to jak rok temu były wymieniane "tamten mechanik założył jakieś kijowe świece które się palą po roku." Nazwy nie pamiętam. No to ok wymieniajcie zabrali się do roboty i następnego dnia telefon że 2 świece wyszły bez problemu jedna z trudem a jedna jest zerwana i nie da się jej wyciągnąć. Te 3 były identyczne a 4 jakaś inna stara. (czyli pierwszy mechanik urwał świece i skasował mnie za wymianę 4 świec :D i do dziś się zastanawiam czy sterownik wymienili.) no ale ok wymienili 3 świece i mechanik mówi że z jedną niesprawną musi autko palić ale zaś się zima skończyła (mrozy) no i jeździło elegancko paliło w lecie dobrze na niewielki mrozach też. Dokładnie tak teraz przyszła trzecia zima mrozy nie małe i :mad2: zaś nie pali telefon po lawetę i holowanie samochodu do mechanika. Podłączył kompa nie ma żadnych błędów poza 1 spaloną świeca (sami próbowali odpalić samochód na mrozie). no to stwierdził że trzeba by spróbować tą świece wydobyć i wymienić i wtedy coś posprawdzać (filmik pokazany wyżej jest z tego roku. 3 sprawne świece) aktualnie poszukuje jakiegoś warsztatu gdzie wydobyli by mi tą świecę bez ściągania głowicy (mój mechanik tego nie oferuje) także jak tylko znajdę coś godnego i uda się ją wydobyć bez problemów to dam znać ile mnie to wyszło :D i będę trzymać kciuki żeby tej zimy przyszły jeszcze mrozy Z dodatkowych informacji mój aktualny mechanik zajmuje się przede wszystkim bmw sprzed do diagnostyki ma profesjonalny tak samo jak programy (inpa dis vanos czy jakoś tak sam się na tym nie znam, widziałem takie nazwy jak zaglądałem przez ramię. ) no i jemu w miarę ufam odnośnie rzetelności i sumienności wykonanej pracy. :) Proszę o wypowiadanie się tylko i wyłącznie w sposób związany z tematem posty typu "spalisz rozrusznik, zrobisz sok z cytryny z samochodu itp proszę od razu usuwać" kręciłem tyle bo muszę odpalić inaczej się nie da co do grzania świec próbowałem wielu sposobów grzałem po kilka razy po kilkanaście sekund do minut próbowałem odpalić zaraz po przekręceniu zapłonu jak świece na pewno grzeją no wiele próbowałem każdej zimy :) więc krytykę proszę sobie darować. Jak ktoś nie ma zamiaru wnieść żadnej cennej rady informacji lub nie dyskutuje na temat to proszę o obserwowanie wątku będę się starał pisać na bieżąco jak tylko dowiem się czegoś nowego jak zadziała jak się uda itp.
  10. Pompa progowa dawała za niskie ciśnienie (nie była to jakaś ogromna różnica). Została wymieniona zamiennik "Meyle" i autko śmiga aż miło :) koszt i czas pracy u profesjonalisty "nie licząc tego poprzedniego mechanika który powiedział że się tego nie podejmie" to 650 zł i 2 dni sama pompa 550 zł diagnoza 60 wymiana 40.
  11. układ paliwowy został sprawdzony i wygląda na sprawny. Teraz czekamdo poniedziałku będziemy mieć na stanie lepszy komputer z INPA wtedy sprawdzimy dokładnie co i jak. I kolejne pytanie gdzie w 2.0l dieslu 150km (w której części silnika) znajduje się pompa wtryskowa i czy wymiana jej wiąże się z jej programowaniem ?
  12. Proszę o nie zamykanie tematu jak tylko rozwiąże sprawę to odpowiem co poszło z szczegółami Oraz ciągle jestem otwarty na sugestie co by sprawdzić, najprawdopodobniej jutro sprawdzimy cały układ paliwowy zaczynając od pompy podprogowej filtra i całe te okolice jeśli to nie pomoze to spróbujemy wymienic czujnik w listwie wtryskowej na jakiś "sprawny używany" (do testów tylko, bo po co kasę ładować jak nie wiadomo czy pomorze).
  13. Witam serdecznie Mechanik po sprawdzeniu na jakimś komputerku powiedział że wyświetla błąd od listwy wtryskowej. A jest to zbyt kosztowna zabawka żeby to od tak wymienić od razu a okaże sie że to może być coś drobniejszego. Jakieś sugestie co sprawdzić ? Co zrobić ? Uzgodniłem z nim że sprawdzą pompę pod progową i cały układ w tej okolicy,bo znalazłem podobny problem i wymiana tej że pompy pomogła.
  14. Witam serdecznie wszystkich z Braku czasu nie szukałem odpowiedzi na moje pytanie i szczerze wątpie żebym znalazł coś sensownego - lecz jeśli sie myle to porsze o wyrozumiałość Mój problem polega na tym iż: Jechałem na uczelnie standardowa trasa i nagle zapaliła sie kontrolka DDE od świec żarowych w tym samym momencie samochód całkowicie stracił moc nie chciał w ogóle przyspieszać. Dojechałem z trudem na tą uczelnie bo zostało mi moze 500m do pokonania zgasiłem samochód próbowałem odpalić i nic tylko kręcił silnik, po jakichś 2-3 min zaś i odpalił bez problemu. poszedłem na zajęcia po 4h już nie odpalił w ogóle kręcił i kręcił i nic ( kręciłem jakoś tak koło 5s-10s tak na oko i przerwa "nie ciągle przez 5 min ") Prosze was o pomoc co to moze byc bo ja bez samochodu to jak bez nogi. E46 2003r 2.0d 150KM touring( M47n) w samochodzie z miesiąc temu było robione zawieszenie i hamulce a z 4 miesiace temu wymiana świec i przekaźnika bo "były saplone te podzespoły".
  15. nie posiadam nawet garażu ;) Bielsko-Biała.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.