Skocz do zawartości

blackleash

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O blackleash

  • Urodziny 16.06.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e90 318d 2008
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia blackleash

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Cześć panowie, Montuję właśnie głowicę i chciałbym się upewnić, że to co znalazłem gdzieś na forum to bzdura, inaczej będę sobie pluł w brodę, że nie sprawdziłem. Otóż, w manualu jest 5 kroków dokręcania śrub głowicy: 1. Jointing torque 70 Nm 2. Release all bolts min. 180 ° from outside inwards 3. Jointing torque 50 Nm 4. Angle of rotation 120 ° 5. Angle of rotation 120 ° I tu jest wszystko jasne, ale na jednym z forów Bmw wyczytałem, że ostatni krok, trzeba zrobić na ciepłym silniku... i teraz zaczyna się zagadka. Bo żeby odpalić silnik, to musze wszystko poskładać, a potem ponownie rozebrać, i wszystko byłoby super gdyby nie to, że śruby głowicy są zakryte wałkami rozrządu i żeby do nich dojść ponownie po nagrzaniu silnika, to trzeba zdjąć wałki rozrządu, a potem ponownie ustawiać rozrząd... to chyba troche bez sensu... No chyba, że chodziło o podgrzanie silnika, suszarką ;) Pozdro.
  2. Dobra panowie, jakby ktoś szukał, to załączam fotkę gdzie znalazłem ;) Temat do zamknięcia. http://formastudio.co/fot/20160424_130159.jpg
  3. podmieniony link, poniżej jeszcze zdjęcie jak się wyświetli - to jest to drugie zdjęcie. http://workshop-manuals.com/bmw/3_Series_E90/318d_N47_SAL/page-282002.png
  4. Panowie szukam i szukam i znaleźć nie mogę. Korek spustu w chłodnicy znalazłem bez problemu, ale muszę spuścić płyn także z bloku silnika ponieważ demontuję głowicę. W manualu jest napisane, żeby oprócz spuszczenia przez korek spustu w chłodnicy, użyć także spustu w bloku silnika - ale ni cholery nie mogę go znaleźć. Załączyli takie zdjęcie (2 zdjęcie), które cholera nic nie mówi gdzie tego szukać. http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/318d_n47_sal/2_repair_instructions/17__cooling_system_(n47)/0__coolant_checking_cooling_system/4_ra__draining_and_adding_coolant_(m47t2_n47)/page_628/ Ma ktoś pomysł gdzie to mogę znaleźć?
  5. No właśnie nie mam, dostałem informacje że to jest jakiś zestaw rozrządu, jak szukałem w necie to znalazłem że w zestawie jest łańcuch, dwie prowadnice łańcucha i napinacz, także... chyba tego nie ruszają. Tak czy owak, nie jest to jakiś wielki ból, bo skończyło się tylko na przedziurawionej misce olejowej i pompie do regeneracji, mogłoby być gorzej... w porę silnik wyłączyłem.
  6. Tak, dokładnie to znalazłem wczoraj na realoem, tylko pytanie, czy przy wymianie rozrządu, rusza się też ten łańcuch i "oś" pompy? Pewnie nie, bo trzeba by było rozbierać pompę, jeżeli już to pewnie tylko łańcuch i śrubę mocującą zębatkę.
  7. Witam, Parę dni temu pojawiła mi się czerwona kontrolka oleju i hamulec zrobił się twardy. Żadnych dziwnych dzwięków nie było słychać. Zgasiłęm silnik, wezwałem pomoc, odcholowali auto. Okazało się, że jest widoczny wyciek oleju między skrzynią a silnikiem, po diagnozie w warsztacie dostałem informację że pękła oś zespołu pompy olejowej i vacum i przedziurawiła miskę olejową. I teraz mam pytanie do forumowiczów, czy któryś z was może orientuje się jak to jest napędzane? Wiem że jest tam łańcuch, miesiąc temu miałem wymieniany rozrząd, czy to może mieć jakiś związek? Gdzieś wyczytałem że jest to napędzane łańcuchem rozrządu, czy przy wymianie, nie wymieniają także tych rolek? Pozdrawiam
  8. Dwa dni temu wymiełem rozrząd, zdecydowałem się na nieautoryzowany bo cena dwa razy niższa... w Inchcape za wymianę rozrzadu krzykneli 8,5 tys. W nieautoryzowanym 3,5. Natomiast wiem już czym jest spowodowane to terkotanie, okazuje się po podłączeniu komputera i konkretnym posprawdzaniu, że to terkotanie jest spowodowane zapychającym się filtrem cząstek stałych i niestety sam filtr 4,5k, ewentualnie można ze stałą prędkością jechać w trasie przez kilkadziesiąt kilometrów to powinien sam ten syf przepalić. Kolejna niespodzianka mnie spotkała po wymianie, ponieważ do tego by wymienić rozrząd potrzeba wyciągnąć silnik, to za jednym zamachem poprosiłem o sprawdzenie dwumasy i sprzęgła no i okazało się że tarcza sprzęgła była już na koncówce więc wymieniono, a dwumasa podobno była ok. Mineły raptem dwa dni od wymiany i po wcisnięciu pedału sprzęgła do oporu coś zaczyna mocno stukać i terkotać jakby się obijało o pedał... na forum znalazłem że to... dwumasa... A co do tego łańcucha, to n47 mają wadę napinacza, wyciera się tam jakaś rolka czy coś takiego i powoduje nieprawidłowe napięcie łańcucha, co też powoduje, że łańcuch może pęknąć... dlatego zalecają wymianę średnio po 100tys.
  9. Panowie sory za odgrzewanie wątku, ale dzisiaj zauważyłem dokładnie to samo, a dwa dni temu miałem wymieniany rozrząd i sprzęgło wraz z łożyskiem, dostałem także informację że dwumasa jest w dobrym stanie, czy to było na pewno od koła dwumasowego, a jeżeli nie to czego to może być jeszcze przyczyna, dodam jeszcze tylko że to nie dzieje się za każdym razem, czasami jak docisnę sprzęgło to stuka, a czasami nie.
  10. Mam podobny objaw, tzn nie słychać na jałowym żadnych stuków, ale czasami powyżej 2,5tys obrotów mam taki sam warkot, ale tylko czasami, nie wiem od czego to zależne, w mojej 318 nie był robiony rozrząd jeszcze a w Inchcape mi powiedzieli że się nie robi w nich bo łancuchy się w nich nie rozciągają... co radzicie?
  11. Czyli mówicie panowie że to może być łożysko wału? Dzisiaj odebrałem auto i się okazuje że jak przyspieszę tak do koło 40-60km/h to zaczyna właśnie coś mocno buczeć, w pierwszej chwili myślałem że może to prawa opona, albo łożysko prawego koła, ale to chyba bardziej centralnie, jak przyspiesze to jest troche głośniej i lekki rezonans i jak przychamowuje to się odgłos nasila... Myślicie że to to łożysko wału? Pozdro.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.