Skocz do zawartości

KubaWroc

Zarejestrowani
  • Postów

    110
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O KubaWroc

  • Urodziny 25.04.1983

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 150KM 2001r.
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Zawód
    Informatyk

Osiągnięcia KubaWroc

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Czołem. Sorry za amatorskie pytanie, ale nie mogę się doszukać w sieci. Kupiłem do swojego touringa belki dachowe oryginalne, próbuje je zamontować, wszystko jest git, ale nie mogę dopasować pozycji na relingach. W książce jest napisane, że powinno być oznaczenie na relingach, ale tam nic nie ma, relingi są czyściutkie. Znalazłem nad drzwiami takie wgłębienia zarówno przód jak i tył i zamontowałem tak, ale te belki są mega wysunięte do przodu - aż dziwnie to wygląda. Macie może jakieś podpowiedzi? Może jakąś fotę z zamontowanymi belkami na waszych E61? Albo coś ze standardowej dokumentacji/linki? Nie wiem na ile to jest krytyczne, żeby było dokładnie, ale zakładam, że masa musi się rozkładać odpowiednio. Prośba o podpowiedź.
  2. Treść wkleiłem, żeby ludzie ew. nie fatygowali się - w sensie, że tam nic nie ma. Auto ewidentnie od handlarza i wiadomo, że on nic nie napisze. Niemniej auto wygląda chyba ok, na pierwszy rzut oka (mojego, amatorskiego oka), więc pytam ludzi, którzy mają więcej doświadczenia. VIN chyba potwierdza to co jest w aucie, przebieg postaram się zweryfikować, jak tu nikt nic rażącego nie znajdzie. P.S. Dzięki za opinię!
  3. Hej, Prośba o Wasze opinie nt.: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-m-pakiet-3-0-236km-bogata-wersja-wyposazenia-ID6BIWnI.html Treść ogłoszenia: "Witam serdecznie auto jest w stanie idealnym (SUPER PERFEKCYJNYM TOP TOP!), nie ma nic do naprawy , zero jakichkolwiek wad, auto ma mały przebieg, dlatego fotele, kierownica, gałka zmiany biegów, pedały itp. rzeczy po których widać eksploatacje sa w idealnym stanie, nic nie jest powycierane ani zużyte! Silnik do dnia dzisiejszego wygląda jak nowy, zero wycieków, stuków, drgań, pracuje idealnie tak jak reszta podzespołów typu zawieszenie skrzynia biegów! PEŁNA DOKUMENTACJA PRZEBIEGU TZN: KSIĄŻKA SERWISOWA BADANIA TUV RACHUNKI " Rozkodowany VIN: Vehicle Information Type Value VIN WBAPY71050C025664 Prod. Date 2008-10-29 Service History !! CHECK HISTORY !! Type 530XD (EUR) Series E61 (5 Series) Body Type TOUR Steering Left Hand Drive Engine M57T2 Displacement 3.00 Power 173kw / 235hp Drive ALLR Transmission Automatic Colour CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Upholstery LEDER DAKOTASCHWARZ (LCSW) Check mileage http://www.auto-records.com Editions And Packages S710A M Leather Steering Wheel S715A M Aerodynamics Package P7MFA Sports Edition Comfort And Interior Equipment S402A Electric Panoramic Roof S423A Floor Mats Velours S428A Warning Triangle And First Aid Kit S431A Interior Mirror With Automaticdip S441A Smoker Package S442A Cup Holder S481A Sports Seat S488A Lumbar Support Driver And Passenger S493A Storage Compartment Package S494A Seat Heating Driverpassenger S4MSA Interior Moldings Alu Pentan Multimedia S606A Navigation System Business S612A BMW Assist S616A BMW Online S633A Preparation Mobile Phone Business S672A CD Changer For 6 CDs S698A AreaCode 2 For DVD S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control For Teleservices S7SNA Nav Businesscellph Prep Bluetooth - Bavsound Speaker Upgrade Available Driver Assistance And Lightning S508A Park Distance Control PDC S534A Automatic Air Conditioning S544A Cruise Control With Brake Function S563A Light Package S5ADA Lane Departure Warning S548A Kilometercalibrated Speedometer Wheels And Drive S203A 4wheel Drive S205A Automatic Transmission S235A Towing Hitch Detachable S261A Side Airbags For Rear Passengers S2NPA BMW Alloy Wheel M Double Spoke 135 Environment And Safety S320A Deleted Model Lettering S354A Green Windscreen Green Shade Band S386A Roof Railing S863A Retailer Directory Europe S879A Onboard Vehicle Literature German S8S8A Countryspecific Nav System Supply S8SAA Navigation Access Requestcountryspec S8SCA Telematics Access Requestcountryspec S8SPA Control Unit COP S851A Language Version German Individual Equipment S760A High Gloss Shadow Line S761A Individual Sunshade Glazing S775A Headlining Anthracite Other Equipment S1CAA Selection Of COP Relevant Vehicles L801A National Version Germany S1CBA CO2 Package
  4. Łączniki stabilizatorów przód/tył Zgodnie z planem, na pokład zawitały nowe łączniki stabilizatorów przód/tył (Lemforder) Stabilizator raczej nie pamięta już pierwszej wiosenki :) Za to z przodu trochę świeżości po wymianie łączników, sprężyn i amortyzatorów: Szyba czołowa Ogólnie wrażenia z jazdy na duży plus i generalnie każdemu taki zabieg polecam. Im dłużej jeżdżę po obniżeniu auta, tym bardziej jestem z tej operacji zadowolony. Dodatkowo wymieniona została szyba czołowa, która sprawiała już spore problemy z widocznością z powodu licznych małych uszkodzeń. Szyba firmy Pilkington, wymieniona oczywiście również uszczelka. Tu wrażenia po wymianie były wręcz szokujące. Sam nie wiem, czemu tak długo zwlekałem z tą wymianą, jeśli ktoś się zastanawia, czy już jest czas, znaczy że czas nadszedł i gorąco zachęcam. Teraz jest przejrzyście jakby szyby nie było :)
  5. Tak, to źle? =) Chyba nadal nie jest jakoś szeroko. Wracając do wymiany sprężyn, to trochę mi wczoraj rozładowany telefon plany na fotorelację popsuł, ale kilka fotek cyknąłem, szczególnie małej niespodzianki :) Osprzęt: Pomiar tył: Przód: Słownie, przód: 68, tył 66. Zaczęliśmy od tyłu i przy pierwszej sprężynie taki to widok się ukazał moim oczom :shock: : Nie mogłem uwierzyć - od 2 dni coś mi z tyłu stukało i dziś mieliśmy to diagnozować, ale stawiałem na tuleję, a tu jak widać sprężyna dokonała żywota w chyba najbardziej odpowiednim czasie. Jeszcze niedawno wymieniałem tylne amortyzatory i wsio było ok. Chwilę później siedział już eibach, więc w sumie aż tak mnie to nie zabolało :) Niestety po tej fotce padł telefon i nie było już możliwości rejestracji, natomiast pomiar po wymianie 65,5cm przód, 65 tył. Czyli auto siadło 25mm/10mm zaraz po wymianie, z deklarowanych 30mm/20-25mm. Tył zapewne siadłby więcej, gdyby nie to, że sprężyna, którą wymieniliśmy, była połamana :) więc auto siedziało niżej na pewno. Myślę, że jeszcze siądzie, jako że nigdy od razu auto nie siada chyba maksymalnie, biorąc jeszcze pod uwage fakt wymiany amorów na nowe. Po całej operacji pacjent wygląda tak: Przy okazji okazało się, że muszę łączniki stabilizatorów powymieniać, co stanie się już niebawem. Ogólnie operacja wyszła super, autko trochę 'odkoziało' i przy okazji zniknęły stuki z tyłu auta :) na razie mogę powiedzieć tylko tyle, że autko się utwardziło sporo i jeździ się super! Polecam każdemu. Dziś moje autko doczeka się w końcu na wymianę szyby czołowej, która jest strasznie zmęczona życiem odkąd auto mam. Wybrałem szybę Pilkington, zobaczymy jak będzie się sprawować.
  6. Mały update z okazji zmiany kółek. Tu jeszcze fotki z zimy, gdy zajechały: Tu przy wymianie: A to plan na dziś: Razem ze sprężynami wjadą amortyzatory od sachsa. Zobaczymy jak się prowadzenie poprawi :)
  7. Hej, Turbo nowe kupowałeś, czy używkę? Kto Ci to stroił? TC? Może być na priv, z ceną, jeśli można :)
  8. No i oczywiście okazało się, że nie auto a człowiek zawiódł. Sorry za zamieszanie. Podczas odłączania podgrzewacza mechanik nie dokręcił wszystkiego dobrze i alternator nie ładował. Jak to jest, że nie było błędu na kompie żadnego a kontrolka gasła po odpaleniu?
  9. Cześć, Zacznę od początku - od dłuższego czasu na komputerze miałem błąd elektrycznego podgrzewacza cieczy, w sobotę go wymontowałem przy okazji wymiany intercoolera i aktualnie jeżdżę bez. W środę pojechałem autem po pracy w jedno miejsce, wszystko bez zarzutu, po powrocie do auta (około 40 minut) auto odpaliło jakby ciężej, przejechałem około 200 metrów i na światłach stanąłem, nagle na desce zaświeciła się kontrolka asc, abs i chyba parę innych, pomyślałem, że coś się dzieje i wyłączyłem auto. Więcej nie odpaliło - najpierw trochę jakby cykało , później już nawet szyba nie chciała się zasunąć. Wieczorem podjechałem z kolegą mechanikiem, włożył mi swój jakiś akumulator (mniejszy i słabszy) i dojechałem nim do domu, rano pojechałem do pracy, a on kupił mi nowy boscha, po skończeniu pracy auto już nie odpaliło. Wieczorem znów podmieniliśmy akumulator, tym razem na ten nowy. Pojechałem dziś nim od pracy i wróciłem, niby wszystko ok. Poczatkowo mówił, że ten jego aku mniejszy i słabszy i nie wytrzymał (mimo iż go ładował), ale sprawdzaliśmy w inpie i napięcie pokazuje 12V na włączonym silniku, czasami spada do 11,6-8: http://screenshooter.blob.core.windows.net/engine4files/nqoqqscaqpaynrumvbedczwyjhxjjviqnjnibowjuzblnpsynnetjerouqgjusqvgjkddmlgfvjdxkktozvwrohjrznlhmpbjgeefoubbxnouoqkfnuuwtescbmezzzt Regulator napięcia? Alternator? Wracając jeszcze do tego podgrzewacza, gdzieś wyczytałem na forum, że ktoś miał błąd podgrzewacza, gdy winny był alternator - możliwe? W sensie, że to nie podgrzewacz był zepsuty, tylko alternator? doczytałem też, że może być przyczyną uszkodzony jeż, który rozładowuje auto na postoju. To może o tłumaczyłoby czemu tak nagle auto całkiem się rozładowało, ale z drugiej strony, skoro nawet był rozładowany, to po uruchomienu powinien już chyba pojechać? A ta choinka na desce zapaliła mi się po dobrych 200 metrach, może z 3-5 min po odpaleniu. Mój mechanik mówi, że jak INPA pokazuje 12V to na pewno alternator, ale to dopiero będę w stanie sprawdzić w środę , a jakbym mógł sam coś zdziałać przez długi weekend, może bym uruchomił auto szybciej. Teraz trochę strach odpalać auto i nim jeździć, żeby nowego aku nie zajechać. Macie jakieś pomysły?
  10. Jeśli mowa o zapoceniach, to właśnie takie obserwowałem jak kupiłem autko, czyli w czerwcu 2012. Ponieważ było tylko śladowe, to wtedy nic z tym nie zrobiłem. Ostatnio podczas grzebania przy aucie zobaczyłem, ze stan zmienił się na niekorzyść, więc zmieniłem na nówkę :) Nie zauważyłem znaczącego wzrostu mocy, widać wewnątrz nie wyglądało to tak źle jak na zewnątrz - pewnie pocenie się trwało długo i stąd się nazbierało, ale nieszczelność była za mała, żeby znacząco wpłynąć na wydajność. Zresztą nie zauważałem spadku mocy wcześniej, więc i nie spodziewałem się poprawy znaczącej. Na pewno można za to zrobić korektę programu po tym jak chłodzenie się poprawiło. Nawet napisałem już do TC, zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeśli chodzi o spasowanie elementu wskazanego przez Szymona, to pasuje idealnie, jak wytniesz niepotrzebne części ;p Ten tunel powietrza nie ma prawa pasować do niczego większego niż seryjny IC, który jest montowany zupełnie inaczej - ten IC od FMIC trzeba zamontować bardziej 'z przodu', przez co oczywiście ten tunel trzeba trochę zmasakrować. Na szczęście nie jest on niezbędny, a teorie o kierowaniu powietrza bezpośrednio na IC może mają jakiś sens przy tak małym IC jak seryjny - ten od FMIC jest znacznie większy i powierzchnia wystawiona na powietrze jest dużo większa niż gwarantowałby ten tunel.
  11. No i zamontowane, to napiszę parę słów nt. wymiany intercoolera na sztukę z FMIC. Pierwsza sprawa, to dobór rozmiaru. W sklepie FMIC znajdziemy zestaw dedykowany do E46 >>Click<< i możecie mi wierzyć, będą problemy z montażem, w szczególności trzeba coś zrobić z kierownicami powietrza - niektórzy puszczają nimi silikony wychodzące z IC (np. kolega mikan z forum), inni naginają silikony i zmniejszają przepływ powietrza, bądź tną ww. kierownice, żeby się zmieściło. Nie ma potrzeby kupowania zestawu z szerokością 700mm, ponieważ 100 mm więcej sprawia właśnie takie problemy. Tutaj jest odpowiedni IC (450x180x65mm, całkowitych: 600x180x65mm), który uwalnia nas od tych problemów. Jest on wciąż dużo wydajniejszy od seryjnego, a mieści się bez problemów na szerokość. Trzeba przy tym trochę pomodzić, ale o tym zaraz. Najpierw stary IC :roll: : Spuśćmy zasłonę milczenia na jego stan... Żeby zdemontować IC seryjny, wystarczy podnieść auto podnośnikiem, odkręcić osłonę dolną silnika, dwie śrubki od IC i poluźnić szybkozłączki z rur dochodzących do IC - po czym IC sam 'wylata'. Problem z tym od FMIC jest taki, że: a. Jest większy b. Nie mocuje się go na te same śruby co seryjnego Więc należy go przymontować na 2 śruby 10mm, których nie dostajemy w zestawie do 'czegoś' przy aucie. W IC jest miejsce na 2 takie śruby zarówno od dołu, jak i od góry. Ja uznałem, że zamontuję go, używając kątownika (trzeba go około 60 cm, ja kupiłem metr i docinałem po przymiarce) w taki oto sposób: Oczywiście musiałem do tego zwalić zderzak, który mocowany jest na dwie duże śruby, których odkręcenie było chyba najcięższą operacją przy całej wymianie. Jak IC już 'wisi na swoim miejscu, reszta jest w miarę prosta. W zależności od tego, czy w FMIC kupimy zestaw (w zestawie dostajemy silikony, obejmy, rurki), czy nie - trzeba dokupić coś, co połączy IC z rurami seryjnymi, które sobie wiszą po wyjęciu starego IC. Ja kupiłem zestaw, jedynie informując sprzedawcę, że chcę, by IC był mniejszy (co zmniejsza też oczywiście jego koszty). Jako ciekawostkę dodam, że za 70zł można pomalować go w kolor. Ja skorzystałem z tej opcji i wziąłem czerwony. Z seryjnych rur dochodzących do IC obciąłem szybkozłączki, następnie rurę z zestawu (lub swoją) docinamy i wpinamy w te węże, z drugiej strony łączymy z silikonami dochodzącymi do IC i spinamy obejmami. Wygląda to tak: Końcowy efekt: Do tego wymieniłem gumy stabilizatora, bo latał jak pijany. Nie mam fotek, wybaczcie :cry:
  12. http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4d271778e440.jpg Przyjechał :) Po południu montaż. Razem z gumami stabilizatora.
  13. Staszek robi sobie jaja i myśli, że ktoś się da nabrać. Że też po IP go nie zbanuja.
  14. Hej - dzięki. Numery 2 częsci, składanych w całość: OE BMW 51 16 8 217 953 OE BMW 51 16 8 217 957 Cena poszła na PW, kupione w sklepie czescidobmw.pl
  15. Ostatnimi czasy dobijała mnie już sytuacja z szybą drzwi kierowcy. Strasznie wolno się podnosiła i podczas jazdy trzeszczała jak w starym żuku. Poczytałem, że wystarczy naprawić na 'trytkę' ślizgi w prowadnicach szyby (oryginalne są plastikowe i się z czasem łamią). Więc ... nie poszedłem tą ścieżką :) Stary mechanizm już tu nie mieszka: http://i.imgur.com/9oyL5J8.jpg?1 Tylko tu :) http://i.imgur.com/VNzRhjl.jpg?1 Zastąpiło go to: http://i.imgur.com/dW59Fpv.jpg?1 http://i.imgur.com/LHcenMj.jpg?1 -1 problem w aucie. Dla każdego, kto ma problemy z szybką, polecam zabieg, naprawdę jak ręką odjął - szyba chodzi jak marzenie i stukanie ustało (szyba obijała się od prowadnic ponieważ nie była przyczepiona do linki z jednej strony). Kolejnym tematem, którym się zająłem, był przegląd pod pokrywą silnika, no i się zaczęło :/ W kolektorze czarno i mokro: http://i.imgur.com/Tqj328J.jpg?1 EGR oczywiście lepszy być nie mógł: http://i.imgur.com/Bq5hmcr.jpg?1 http://i.imgur.com/cOxVTiS.jpg?1 No i ponieważ widać, że prawie w nim płynął olej, to oczywiście od EGRu rura też mokra: http://i.imgur.com/kZaXPu4.jpg?1 Po nitce do kłębka: http://i.imgur.com/SZW0dVc.jpg?1 Ponieważ z lewej strony kolektora też syfku trochę się nazbierało, poszukałem tez od strony turbiny, zresztą i tak miałem do wymiany uszczelkę turbo: http://i.imgur.com/jO0QjFu.jpg?1 Po raz pierwszy w sumie odkąd mam auto, zobaczyłem tyle oleju w okolicach turbo, więc zadałem pytanie na forum >> Click << - wygląda na to, że to normalne, może ktoś potwierdzić? Wydaje mi się, że tutaj też nie było tak czarno nigdy: http://i.imgur.com/JEgeU8A.jpg?1 Na koniec już trochę porządków i przyjemności. Czyszczenie EGR: http://i.imgur.com/40vmQf1.jpg?1 Wymiana filtra i wspomnianej już wyżej uszczelki: http://i.imgur.com/guE4JlD.jpg?1 http://i.imgur.com/d1WMFTf.jpg?1 Podsumowując, pod pokrywę nie zaglądałem z pół roku - jak widać nie zawsze można sobie odpuścić. W planach najbliższych oczywiście wymiana IC, odmy, no i zaplanowany już wcześniej serwis olejowy. Ktoś ma jakiś dobry pomysł, lub mógłby ocenić, czy ten olej wszędzie to bardzo zły objaw? W kolektorze wiem, że może go trochę być - ale chyba bez przesady, to samo z tym olejem koło turbo (tu wymienię odmę i zobaczymy). Myślicie, że powinienem ten silnik teraz umyć i obserwować, czy jak to ugryźć? No i jeszcze pytanie odnośnie IC - czy taki od FMICa wejdzie mi bez m-pakietu bez problemu? Myślę nad tym: od FMICa
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.