Skocz do zawartości

pinder_m

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E83 2.0d 2006

Osiągnięcia pinder_m

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Jest dobry dla Audi bedzie dobry dla BMW. Olej jest syntetyczny. Konstrukcyjnie skrzynie biegów są bardzo podobne.
  2. Witaj Jeżeli dalej będziesz miał kłopotu ze zgrzytaniem przy przełączaniu biegów, możesz spróbować oleju który jest dostępny w salonach VW, Audi, Skoda. Numer tego oleju to G052512A2. Tak na marginesie to olej ten stworzono dla skrzyń biegów zgrzytających od nowości. Kiedyś miałem Octavię 1.8T 4x4, w której po wymianie oleju w skrzyni biegów na nowy oryginalny, nasiliły się objawy zgrzytania przy włączaniu drugiego biegu. Zastosowałem olej G052512A2 i problem przestał występować. Autem na tym oleju zrobiłem grubo ponad 100 000 km, samochód jeździ do dziś. Myślę, że bez problemu sprawdzi się w skrzyni BMW. Olej nie był specjalnie drogi, coś około 55 zł za litr. Tylko kup w serwisie, powinien być w oryginalnej butelce.
  3. W temacie regeneracji mechatroniki i pozostałych elementów skrzyni biegów (w szczególności tłoczków) polecam niniejszy film (o tłoczkach jest od 13 minuty i 35 sekundy filmu).
  4. No i nie znalazłem :roll: Poruszanie wtyczką dało rezultaty. EGR pracuje. Jeżeli masz napięcie na wtyczce, cewka zaworu ma ciągłość (nie jest przerwana, spalona, etc.), a zawór sterujący nie pracuje to można: - spróbować podać środek typu wd-40 do zaworka przez krućce oraz otwór filterka (może zawór jest tylko zacięty), - sprawdzić i wyczyścić filterek na zaworze, - rozebrać i wyczyścić zaworek (ostateczna ostateczność), Na końcu pozostaje wymiana na inny. Szkoda, że nie mieszkasz po sąsiedzku, pożyczył bym ci swój zawór do potestowania.
  5. To moje duty-cycle to opis sterowania EGR-em i turbem w autach typu VAG. Oznacza po prostu procent zasterowania zaworem. Nie miałem w ten weekend okazji podłączyć DIS-a, ale to czego szukamy powinno być w "Diagnosis requests" naszego DDE. No chyba, że mi się tylko tak wydaje. Dzisiaj podłączyłem INPA. Kilka razy złapałem moment, gdy na wolnych obrotach zanikało podciśnienie na wyjściu z zaworu sterującego EGR-em. Objawem była znacznie większa wartość w "current air-mass" w (desired/current values 1). Po zdjęciu wężyka z EGR-u stwierdziłem brak podciśnienia. Co ciekawe po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika EGR zaczął pracować normalnie. Kilka razy trafiłem ponownie moment, gdy na wolnych obrotach zanikało podciśnienie. Celem sprawdzenia poruszałem klika razy wtyczką przy zaworze sterującym EGR-em. Nie zdejmowałem jej jednak, gdyż silnik był bardzo gorący, a zawór sterujący jest tuż pod rurą z płynem chłodzącym. Nie wiem czy to całkowicie wyleczyło sprawę, ale podciśnienie przestało zanikać. W chwili gdy wartość "current air-mass" zaczynała być wyraźnie większa od zadanej, lekkie dodanie gazu, przywracało normalność ;) Myślę, że trzeba zdjąć wtyczkę i przyglądnąć się stykom. Koniecznie trzeba je dokładnie wyczyścić i prysnąć jakimś środkiem do styków. Do dokładnego sprawdzenia jest też stan przewodów zasilających wtyczkę zaworu EGR. Obstawiam, jakieś niedomaganie ze strony elektrycznej. Jutro jak będzie chwila czasu, ciąg dalszy testów. Jak znam życie, przez chwilę będziemy cieszyć się przywróceniem pracy EGR-a, by po kilku dniach ograniczyć jego pracę wg instrukcji z filmu jw. Pozdrawiam serdecznie. PS. Przepraszam za duty-cycle (za dużo Audi). W BMW pewnie nazywa się to factor-cośtam lub jakoś inaczej, ale pewnie się jakoś nazywa, skoro jest i daje się mierzyć :). Jak znajdę dam znać.
  6. Opisując wyżej, że zawór EGR w moim samochodzie zachowuje się podobne jak w twoim, zapomniałem dodać, że mój zawór sterujący EGR-em jest nowiutki :). Moim zdaniem, koniecznie trzeba się przyjrzeć sygnałowi sterującemu zaworem EGR (duty-cycle). Jeżeli sygnał będzie wysoki (duży procent), a zawór egr nie będzie się otwierał, to będzie to wskazywało na awarię zaworu sterującego EGR-em. Tak na marginesie, zawór sterujący EGR-em jest taki sam jak sterujący turbem. Powodzenia w diagnostyce.
  7. Jeżeli chcesz sprawdzić podciśnienie w układzie, to najprościej będzie wpiąć się trójnikiem przed zawór sterujący EGE-em (zdjąć należy skrajny przewód, wpiąć trójnik i przedłużając rurką wpiąć ponownie do zaworu). Zawór sterujący EGR-em jest przykręcony przy podstawie filtra oleju. Jeśli będziesz chciał sprawdzić ciśnienie kierowane do zaworu EGR, to wpinasz się odpowiednio między zawór sterujący a EGR (na zaworze sterującym jest to końcówka oznaczona niebieską podkładką). Koniecznie trzeba będzie poszukać w danych wyświetlanych w disie (display) duty-cycle dotyczących zaworu EGR. Pomocnym może być filmik z youtube "ogranicznie EGR" ( ).
  8. Najtaniej i najdokładniej sprawdzisz wakuometrem (do kupienia na Alle.. za około 50 zł). W disie trzeba będzie odszukać duty-cycle zaworu sterującego egr. Co do zachowania się EGR w moim aucie mam podobnie jak Ty, tj. na zimno wartość zadana jest podobna do otrzymanej. Jak się troszkę silnik nagrzeje to wartość otrzymywania jest o około 200 jednostek większa. Pisanie na forum z telefonu to porażka :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.