Skocz do zawartości

matig2

Zarejestrowani
  • Postów

    127
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O matig2

  • Urodziny 14.01.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 316i Compact 1995,
    E46 316ti Compact 2002,
    E39 528i 1997,
    E87 120i 2005,
    E39 528i 1998.
  • Zawód
    Informatyk

Osiągnięcia matig2

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. matig2

    Dioda ASC w liczniku

    Potrzebujesz jeszcze takiej diody? To napisz pw
  2. W pierwszym wpisie napisał "... głównie na LPG..." jak to odebrać w takim razie?
  3. A podłączałeś auto pod kompa? Czy to na pewno wypadanie zapłonu? Bo może po prostu odcina zapłon na którymś cylindrze... i przestaje działać a wypadanie i brak zapłonu to całkiem dwie różne sprawy. Ja ostatnio miałem podobny problem i szukałem wszędzie i pół silnika rozebrałem, wszystko sprawdziłem a problem okazał się prozaiczny, Okazało się ze poprzedni właściciel mieszał przy wiązce zapłonowej ( tej co idzie do 6 cewek a schodzi się w jedną okrągłą wtyczkę) wypnij i sprawdź pod gumą bo u mnie była rzeźba a z zewnątrz nic nie było widać. pozdrawiam
  4. Witam serdecznie. Niestety nie posiadam żadnych części do E31 ale trafił mi się ciekawy gadżet. Posiadam spinkę do krawata z BMW 850 jest to E31 przecięte na poł. ze wszystkimi detalami. Spinka jest srebrna i posiada próbę. Zainteresowanych zapraszam do pw, podeślę zdjęcia.
  5. Witam. Miałem podobny problem z samo włączającym się oświetleniem kabiny i szukałem wszędzie, czy to krańcówki czy to kable w klapie, wyprułem ZKE odpowiedzialne za oświetlenie, podstawiałem inne i kodowałem wszystko, auto mi się wybudzało i rozładowywało aku, 3 tygodnie walczyłem z tym tematem a problem okazał się prozaiczny, zwarcie w głównym włączniku oświetlenia kabiny tym co jest z lampką, wymieniłem i od tamtej pory spokój. pozdrawiam.
  6. Przede wszystkim jaki masz typ kluczyka? Jaki rocznik auta?
  7. Z tego co zauważyłem u siebie to kolumna nie ma nic do foteli, moduł odpowiedzialny za kolumnę jest w prawych drzwiach w module sterowania lusterkami lelktrycznymi a kolumna dziala jak są zamkniete drzwi kierowcy. Zdejmij dolna obudowę kolumny, masz tam dwa silniczki po lewej i prawej stronie, wypnij i sprawdz napiecia. Ale moge sie mylić.
  8. Witam. Ja też miałem e46 w którym na początku pojawił się dziwny przebieg. Okazało się że winowajcą jest zle ustawiony zke, O ile dobrze pamietam bo to było z 2 lata temu to jak jest zle ustawiony alarm DWA to przebiegi mogą się dziwnie zachowywać. Najlepszym sposobem jest sprawdzić w EWSie przebieg, Np za pomocą PA SOFTA a nastepnie wyjać moduł ( po lewej stronie od kierownicy za schowkiem) i sprawdzić czy nikt sie nie wlutowywał. To jest chyba jedyna dobra metoda na potwierdzenie prawdziwego przebiegu. pozdrawiam p.s. a bledy sa srednio ciekawe. viewtopic.php?f=69&t=218866 poczytaj tu masz mysle w sumie 3 bledy z glowy jezeli to taka blachostka chyba ze silnik valvetronika sie sypnal.
  9. Witam. Z tego co się orientuję to przebieg zapisany jest w trzech miejscach na pewno: zegary, moduł LCM i EWS... Wszystko najłatwiej sprawdzić za pomocą PA SOFT'u... Jeżeli wyjmiesz z auta ews: EWS 1 i 2 za schowkiem pasażera a EWS 3 za schowkiem po lewej stronie kierownicy to trzeba zobaczyć czy coś było przy nich robione ( w sensie na płytce) czy widać jakieś lutowania... Jeżeli brak widocznych wlutów to w EWSie masz na 100% oryginalny przebieg. Lcm i zegary w przedlifcie łatwo zmienić.
  10. Na zimnym silniku to normalne ze chwile po grzechocze, jest to spowodowane brakiem oleju w napinaczu łańcucha. Sporo oleju bierze i kopci na niebiesko prawdopodobnie przez stare sparciałe uszczelniacze zaworowe, trzeba wymienić i będzie ok. Olej powinien być jakiś 5w30 bo to zalecany olej. Jeżeli olej jest już stary to może tak się zachowywać bo nie ma odpowiedniego ciśnienia w vanosach.
  11. Witaj. Silnika nie trzeba wyjmować ale koniecznie trzeba mieć blokady rozrządu, Musisz zrobić to u kogoś kto zna się na tych silnikach, jakiś warsztat który robi tylko BMW. Skąd jesteś?
  12. Skąd wiesz ze są na 100% sprawne? Może eureki nie odkryje ale vanosy są ustawiane olejowo, masz sprawne elektrozawory vanosa? mam znajomego ktory tez ma n42, tez bez przerwy przestawial mu sie vanos i klekotal, rozwiazanie bylo proste, wymiana uszkodzonego vanosa, ale wbrew pozorom mimo ze vanos ssacy sie przestawial to byl uszkodzony wydechowy, jest latwy sposob na sprawdzenie czy vanos jest sprawny. poza tym jak sa stare oringi na elektrozaworach vanosa i na czujnikach to cisnienia nie trzyma i tez klekocze i nie moze sie ustawic. slabe cisnienie oleju tez przestawia vanosy, a sprawdzisz vanosa w ten sposob: vanos przykrecony na dobry moment, zdjeta pokrywa, blokady wyjete i cofasz kuczem silnik, jak vanosy z lancychem sie cofaja to walki tak samo powinny sie cofac a przy uszkodzonym to cofaja sie jakby sie slizgaly, nierownomiernie. pozdrawiam
  13. no mialem podobnie. ten element nie ma uszczelki w oryginale. to jest dobrze spasowane po prostu a jak korozja po kilku latach zrobi swoje to wtedy traci szczelnosc i taki jest efekt. dla mnie najlepszym wyjsciem bylo oczyszczenie wszystkiego i nawalenie sporo smaru i w to miejsce tez. uszczeln wszystko gestym smarem i bedziesz mial na jakis czas spoko. takie sobie ale lepszego rozwiazania chyba nie ma.
  14. 604 408 938 firma zajmuje sie obszywaniem kierownic do bmw. ostatnio obszywalem u nich po tym jak w firmie z szydlowca mi obszyli jakas tandetna skora i po roku sie porozlazila, do tego nie chcieli uwzglednic gwarancji bo jak to gosc powiedzial. inny wlasciciel inna firma tylko ta sama nazwa wiec NIE. tu gosc mi obszyl pierwsza klasa. jestem bardzo zadowolony.
  15. Przede wszystkim zasięgnij opinii jakiegoś mechanika co zajmuje się typowo bmw, podrzuć auto i zobacz co powie bo ten silnik jest wbrew pozorom fajnym silnikiem. Awaryjny może trochę jest ale jak się dba to będzie śmigał, ja mam swój 240 tyś przebiegu. Vanos wymieniony na używany z małym przebiegiem, wszystko porobione i śmiga aż miło,
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.