Skocz do zawartości

Panfil - BMW Klub Polska

Zarejestrowani
  • Postów

    3 686
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

8 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 520i 2007
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Panfil - BMW Klub Polska

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

0

Reputacja

  1. Nie za bardzo widze, czemu ma sluzyc ten topic, wiec zamykam, zanim poziom dyskusji spadnie nieco nizej.
  2. Nest, dostajesz ostrzezenie. Nie za urazenie czyjegos honoru, tylko za tekst o Adolfie. Nastepnym razem za pisanie nazistowskich bzdur dostaniesz bana. Dotarlo, czy trzeba drukowanymi?
  3. Mttj, prosze Cie... A temat zamykam, zanim dojdzie do awantury.
  4. viewtopic.php?f=19&t=127871&p=1484278&hilit=vin+pro%C5%9Bba+o+rozkodowanie#p1484278 Tu jest temat o rozkodowywaniu VIN.
  5. AFAIK Euroncap nie rozbijalo E38, tylko E39, ktore dostalo przyzwoite 4 gwiazdki. Jedyne znane mi zdjecie crash-testu E38 wyglada tak, czyli calkiem niezle: http://img13.imageshack.us/img13/9935/crashtest02bzn7ie7.jpg
  6. Fajnie, ze ma sportsitze. Ja tez bym kierunkowskazy wywalil, nie pasuja do tej klasy samochodu. Teraz tylko dbac, prawidlowo serwisowac i cieszyc sie pieknem V12 :).
  7. Norbi_1221, to forum ma jeszcze jedna wade: nie wolno na nim uzywac przeklenstw. Prosze Cie, zebys tego nie robil, bo to grozi ostrzezeniem. Co do E32 750i - mialem kiedys, to fantastyczny samochod. Ale napisze to, co pisalem juz wiele razy na tym forum: TO NIE JEST, NIE BYL i NIE BEDZIE samochod dla ludzi, ktorzy maja malo kasy na jego utrzymanie. To byl samochod zaprojektowany jako prestizowa limuzyna z topowym silnikiem (pierwsze niemieckie V12 po wojnie) dla ludzi, ktorzy bez bolu wydaja pieniadze na jej prawidlowe serwisowanie. I to wcale nie znaczy, ze zeby ja dzisiaj utrzymac, trzeba byc zylionerem. Ale trzeba byc przygotowanym na wydatki rzedu paru-parunastu tysiecy rocznie na serwisowanie, w zaleznosci od rocznego przebiegu i na znalezienie porzadnego warsztatu, ktory ten samochod prawidlowo ogarnie (wcale nie mysle tu o ASO). No i przede wszystkim, trzeba kupic zadbany i prawidlowo serwisowany egzemplarz, a nie rzecha do powaznych napraw - bo bedzie to studnia bez dna, podobnie jak E31 850i. A E32 750i w dobrym stanie nie kosztuje 5 tys PLN. Ta z ogloszenia ma nie wiadomo skad 11 koni ekstra, ponadto ktos przerobil ja na odpalanie z pilota - dobrze chociaz, ze nie wladowal do niej LPG.
  8. A ja mysle, ze nie. BMW dopiero od niedawna zaczelo stosowac tzw. active steering i na pewno nie polega to na blokowaniu kierownicy. To, co Ci sie przytrafilo, to najzwyklejszy przypadek. W E32 wystepowalo ASC (zdlawienie przeplywu powietrza w przepustnicy) i ASC+T (ASC z przyhamowywaniem tylnych kol). Zadnych patentow wplywajacych bezposrednio na kierownice nie bylo.
  9. U mnie zuzycie oleju jest podobne - na analizatorze spalin jest wiecej niz OK, diagnosta nawet byl zdziwiony, ze samochod z 1997 roku moze miec tak czyste spaliny ;). W moim przypadku duzo zalezy od stylu jazdy - wysokoobrotowa jazda wyraznie zwieksza zuzycie oleju. No, ale przede wszystkim obstawiam, ze mam do wymiany uszczelniacze zaworowe.
  10. U mnie pekla ze 3 lata temu w zimie przednia szyba w E38, wymiana jej jest mniej wiecej taka sama jak w E39. Zaplacilem z wymiana cos okolo 600 PLN, problemow zadnych nie bylo. Szyba byla standardowa, bez podgrzewania.
  11. Opon z uszkodzonym bokiem nie naprawia sie, bo mozna przekrecic sie tam, gdzie daja palta z desek. Koniec. Kropka.
  12. Przede wszystkim przed kazdym uruchomieniem silnika sprawdzaj, czy zwierzak gdzies nie zalega, zeby sie nie wkrecil w wentylator. Jezeli nie mozesz przez jakis czas parkowac gdzie indziej, to IMHO najlepsza bedzie wlasnie siersc psa.
  13. Mialem 730i. Osiagi jak dla mnie byly wystarczajace. Spalanie oscylowalo wokol 15l w miescie i 10l w trasie (przy srednio spokojnej jezdzie). Oczywiscie w korkach samochod potrafil spalic 20l i wiecej. 728i ma troche inna kulture pracy i inny dzwiek, w koncu to R6, a nie V8, ale to juz bardziej co sie komu podoba. Moim zdaniem nalezy po prostu poszukac zadbanego egzemplarza, a czy to bedzie 728i, czy 730i, to juz sprawa drugorzedna (chyba ze jestes zagorzalym fanem V8 lub R6).
  14. Musza to naprawic. Jezeli wzieli sie za kompleksowy serwis skrzyni biegow, to teraz sa za to odpowiedzialni i koniec. Wyjatkiem jest sytuacja, jezeli usterka powstalaby przez 'razace niedbalstwo' uzytkownika, lub celowe uszkodzenie skrzyni, ale to na nich spoczywa obowiazek udowodnienia, ze tak wlasnie bylo, co oczywiscie nie ma sensu, bo nikt normalny po odebraniu samochodu z serwisu nie rozwalilby skrzyni.
  15. Na czesc pytan, ktore zadales, nie ma dobrej odpowiedzi, na pozostale sa juz odpowiedzi na forum, wystarczy poszukac. Np. w BMW nie istnieje cos takiego jak 'pelna opcja' - np. niektore elementy wyposazenia sie wzajemnie wykluczaja (i nie chodzi tu o tapicerke welurowa lub skorzana).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.