Skocz do zawartości

RobertWawa

Zarejestrowani
  • Postów

    80
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O RobertWawa

  • Urodziny 21.08.1990

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530xdA 2007r.
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zawód
    Własna działalność - marketing i usługi.

Osiągnięcia RobertWawa

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Termostat dal dupy niestety... Pomimo tego, ze kupilem w ASO nowy, oryginalny termostat okazalo sie, ze nie do konca sie otwieral. Oddalem na gwarancje, wymienili, zalozylem i od tamtego czasu nawet w duzych korkach i przy temp 30st C temp nie przekracza 97-98st, a z reguly jest 92-95 no i na trasie wreszcie mam 88-92 stC a nie tak jak wczesniej 99 a nawet 102stC. Powod byl prosty, jednak nigdy bym nie pomyslal ze termostat z ASO moze byc wadliwy, szukalem bledu gdzie indziej. Dobrze, ze nie sugerowalem sie wypowiedziami niektorych forumowiczow dla ktorych optymalna temp w dieslu to nawet 105stC... Oby mniej takich ludzi na forum, bo widze, ze coraz wiecej jednostek pozjadalo rozumy, a malo w rzeczywistosci wie... Pozdrawiam!
  2. Olej wymienialem u siebie 4tys km temu (Castrol LongLife 04) wraz z plynem chlodniczym, termostatem i pompa wody. Nie chce wpasc w pulapke wlasnych lekow, jednak kazdy mowi co innego... Duzo ludzi z forum, uzytkownikow dieseli pisze, iz w trasie nie osiagaja temperatury wyzszej niz 92st, ja jadac w dosc chlodny dzien (12stC) mam w trasie 95-96stC... Dzwonilem do polecanego na forum warsztatu auto-sew Krzysztofa Seweryna i rowniez stwierdzil, iz te temperatury nie sa optymalne. W upalny nawet dzien auto nie powinno odpalone przekroczyc 97stC gdyz wtedy wlacza sie wentylator a plyn chlodzacy chodzi na duzym obiegu. Chce tylko uzyskac informacje, bo moge miec rabniety termostat glowny, ktory nie otwiera sie w pelni i plyn nie chlodzi jak nalezy. Glowica R6 jest podatna na wykrzywienia, wiec chcialbym rozeznac sie w temacie.
  3. Odpowiadając na pytania: - u mnie wentylator włącza się przy 96-97stC na wolnych obrotach (wszyscy na forum piszą, że włącza się przy takiej temperaturze, tak więc nie wiem skąd te 100-105stC) - auto miało stłuczkę jednak nic się nie działo z silnikiem ani chłodnicą, kupiłem auto uszkodzone i sam je naprawiałem, tak więc wiem co w aucie robiłem - nie mam chip tuningu - DPF ma się bardzo dobrze, przynajmniej tak twierdzi DIS - nie mam bladego pojęcia o przepływności kanalików jednak nie jestem jedynym użytkownikiem 3.0 diesel na forum, a tylko ja mam problem z temperaturą powyżej 100stC - wszyscy w trasie mają max 92st ja mam 98stC, w mieście mają 95-96stC w korku, a ja mam w korku prawie 100stC UWAŻASZ, ŻE TO WSZYSTKO JEST NORMALNE JAK NA DIESELA? BO MI TEMPERATURY POWYŻEJ 100stC PRZYPOMINAJą BARDZIEJ BENZYNĘ. Ja się nie znam, pytam na forum, gdyż chciałbym uzyskać informację, a Twoja informacja by "być spokojnym" jest jedyną, gdyż cała reszta użytkowników 530d posiada dużo niższe temperatury niż u mnie.
  4. Zgodnie z książkowym zapisem temperatura maksymalna tego silnika to 97stC i większość użytkowników diesli taką temperaturę osiąga i nic powyżej. Mnie martwi to, że u mnie pojawiła się temperatura 103stC, dodatkowo w trasie temperatura nigdy nie spadła poniżej 92-93stC a z reguły jest to coś koło 98stC. Samochód nagrzewa się szybko, jednak uważam, iż taka temperatura nie jest dobra dla diesla w E60. Nie wymieniłem termostatu EGR, nie wiem czy to może mieć wpływ na podwyższoną temperaturę, spieprzony może być również czujnik temperatury płynu chłodzącego, który padnięty nie załącza np. wentylatora itp itd. Ty mówisz żebym się nie przejmował, a ja się dziwię, że inne BeeMki osiągają książkową temperaturę i nic powyżej, a u mnie temperatura ciągle wychodzi poza książkową. Coś sprawdzić, na co zwrócić uwagę? Wolałbym jednak diagnozować problem i powrócić do książkowych temperatur silnika. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź,
  5. Jeżeli auto się przegrzewa powodem może być termostat EGR? U mnie wymieniłem termostat główny wraz z pompą i płynem chłodzącym, jednak niestety auto osiąga zbyt wysokie temperatury... Może jakiś czujnik jest padnięty? Pomoże ktoś??? Pozdrawiam,
  6. Ktoś pomoże w jakiś sposób? Dostałem informację, iż temperatura optymalna dla silnika diesla 3.0 to 87-92stC, temperatura maksymalna to 96-97stC. U mnie, jak opisywałem temat wcześniej, występują wyższe temperatury... Czy powodem może być termostat EGR? (termostat główny wraz z pompą i płynem chłodzącym wymienione). A może jakiś czujnik temperatury jest walnięty (wiecie gdzie on się znajduję?)? Proszę o pomoc bo temat jest poważny, a ktoś z Was na pewno zna się na tym. Pozdrawiam,
  7. Ponownie udzielę się w temacie, ostatnio okazało się, że dawno nie został poprawnie i w pełni wypalony przeze mnie DPF. Grzanie auta następowało zapewne poprzez małą przepustowość, pojawił się błąd po podpięciu do komputera o zapchanym filtrze, wyjechałem, porządnie wypaliłem i temperatura od tamtego czasu nie przekroczyła 93stC w trasie i 97stC w korku czy na postoju. Ostatnio również postanowiłem sprawdzić czy wentylator się u mnie włącza i przy 97stC włącza się, więc chyba niepotrzebne podniosłem alarm:p Powiedzcie mi tylko proszę, wentylator gdy już włączy się przy 97stC chodzi dosłownie przez 1-1,5minuty i wyłącza się, nie chodzi na jakichś bardzo wysokich obrotach, schłodzi trochę silnik i się wyłącza, gdy osiągnie ponownie 97stC włącza się i znowu po minucie się wyłącza. Czy taki stan rzeczy jest ok.? Czy u Was również wentylator nie włącza się na wysokie obroty przy takiej temperaturze? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
  8. Hej, Podłączę się do tematu, moje BMW - E60 530d automat, niestety auto ostatnimi czasy mi się grzeje... Wróciłem z trasy i prawie cały czas miałem wartości nawet 98stC (jechałem jednostajnie z prędkością 100-140km/h). Poczytałem trochę forum i wartości 98stC są dopuszczalne ale w mieście w korkach, a nie na trasie, wtedy powinno być 89-92stC... Termostat główny mam wymieniony, pompę wody oraz płyn chłodniczy również. Nie wiem czy powodem zbyt ciepłego silnika może być termostat EGR czy też może źle działający wentylator? Dziś włączyłem klimatyzację i wentylator chodził na dość wysokich obrotach, gdy wyłączyłem klimatyzację wentylator po minucie wyłączył się, a na postoju temperatura silnika osiągnęła 97stC. Co gorsze, jak dziś jechałem na trasie S8 przez Warszawę, jadąc na sportowym ustawieniu skrzyni od 0-150km/h silnik osiągnął temperaturę 102stC... Czy ktoś pomoże? Takie temperatury w dieselu są niedopuszczalne, a ja nie wiem gdzie może leżeć problem... Jak sprawdzić poprawność działania wentylatora, a może problem leży gdzie indziej? Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  9. Proszę o pomoc, jest to bardzo dla mnie ważne. Przegrzewanie się silnika (a uważam temperatury, w jakich pracuje mój silnik za zbyt wysokie) nie jest niczym dobrym, jest początek wiosny, gorące dni przed Nami, a ja wolałbym uniknąć poważnych awarii związanych z temperaturą silnika. Pompa wody i termostat główny zostały wymienione, odpowietrzony został cały układ, wlany nowy płyn chłodniczy, więc nie wiem w czym jest rzecz… Czy niedomaganie termostatu EGR może powodować takie objawy? Może nie działa wentylator, czy taka usterka powinna być ukazywana przez DISa zawsze, czy też tylko wtedy kiedy wentylator powinien się włączyć a się nie włącza (na DISie nie mam żadnych błędów w aucie)? Pomóżcie proszę bo jestem delikatnie zmatwiony tym tematem. Pozdrawiam,
  10. Maly EDIT w temacie, wlasnie wrocilem z jazdy po miescie. Nie bylo duzych korkow ale swiatla wiadomo jak to w miescie. Przy jednostajnej jezdzie 92-93 stC przy redukcji i depnieciu do 2800 obr/min temperatura 94-95stC, przy dohamowaniu i staniu na swiatlach 90-92stC. Potem troche trasy, 100km/h jednostajnie bez szalenstwa 93-94stC... Silnik ewidentnie za cieply... Co moze byc przyczyna? Pozdrawiam
  11. RobertWawa

    spalanie E61

    Dla wszystkich, ktorzy chcieliby zadac takie pytanie jak ja - DZIALA i rzeczywiscie dobrze liczy:p Dzieki za pomoc jeszcze raz! Myslalem, ze te 12l przykleilo sie do mnie juz na stale:p
  12. RobertWawa

    spalanie E61

    Dzieki i sorry za glupie pytanie...:p Zrobione i zobaczymy. Teraz powinno juz dobrze liczyc:)
  13. RobertWawa

    spalanie E61

    A jak taki pomiar skasowac? Bo do tego jeszcze nie doszedlem i mowiac szczerze nie kasowalem go nigdy, wyjasnialo by to zapewne sytuacje. Dzieki z gory za odpowiedz!
  14. Podłączę się do tematu, gdyż zauważyłem u siebie dość dziwne objawy. Pół roku temu wymieniałem u siebie pompę wody z termostatem i płyn chłodniczy. Ruszyłem w trasę na majówkę, auto dogrzewa się bardzo ładnie, jednak nie wiem, dlaczego podróżując po autostradach z jednostajną prędkością (100km/h – 160km/h) nie uzyskałem ani razu wartości niższej niż 92stC? Temperatura wahała mi się cały czas między 92stC a 97stC, czasem nawet 98stC. Rozumiem, że w korkach w Warszawie przy dość dużym upale takie wartości mogą występować, ale na trasie powinno być książkowo 89-92stC… Dziwne jest też to, że jadąc 150km/h raz miałem 92stC a raz 97stC, gdy odpuściłem gaz i znowu jechałem powiedzmy 110km/h miałem 91stC… Co to może oznaczać? Od razu mówię, nie wymieniałem termostatu przy EGR. A tak poza tematem, czy słyszycie jak włącza się u Was wentylator (podobno przy 95stC)? Miałem poprzednio Volvo i tam wentylator chodził jak czołg, było go słychać, tutaj nigdy go nie słyszałem, nawet nie wiem czy on działa (DIS nie pokazuje błędów, jednak nie wiem czy DIS pokaże błąd o niedziałającym wentylatorze). Pomóżcie proszę, silnik dogrzewa się bardzo ładnie, szybko osiąga optymalną temperaturę, ale nie rozumiem trochę tej wysokiej temperatury… U Was w trasie jest 89-92stC a u mnie na odcinku 1000km ciągle temperatura była wyższa niż 92stC i oscylowała przy 95-96stC. Przegrzanie diesela zwłaszcza R6 nie jest niczym fajnym, wolałbym tego uniknąć… Z góry dzięki!!!
  15. RobertWawa

    spalanie E61

    Nie znalazłem na forum odpowiedzi stricte na swoje pytanie, więc podłączę się do tego wątku. Wczoraj wróciłem z trasy, średnie spalanie wyszło 7.4, nie ukrywam, że nie jechałem 100km/h, także jestem bardzo zadowolony. Nie wiem jednak jak poradzić sobie z tematem średniego spalania pokazywanego przez komputer pokładowy… Zrobiłem prawie 1000km, a komputer nie był w stanie przeliczyć wszystkiego i pokazać rzeczywistego spalania średniego, a nadal pokazuje spalanie w okolicach 12l, czyli spalanie miejskie, jakie mam w zimie na krótkich odcinkach… Wiem, że w ukrytym menu można skorygować tę wartość, jednak max o 25% w dół bądź w górę, a jak mam skorygować podane wartości, gdy komputer pokazuje 12.1l a rzeczywiste spalanie to 7.3l liczone po ilości paliwa i przejechaniu na tym paliwie kilometrów. Ktoś jest mi w stanie pomóc? Wasze komputery liczą „średnie spalanie” w dość trafny sposób? Bo u mnie te wartości po zimie jakoś nie mogą wrócić do normy i auto pokazuje wygórowane wartości, a wątpię, żeby auto liczyło średnie spalanie na odcinku kilku tysięcy kilometrów… Niby to pierdoła, ale dość irytująca mówiąc szczerze… Dzięki z góry. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.