Skocz do zawartości

spine

Zarejestrowani
  • Postów

    349
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O spine

  • Urodziny 28.05.1985

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 318i
    M43TU -> 118KM
  • Lokalizacja
    EPI >> Łódzkie

Osiągnięcia spine

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Witam, wczoraj zaświeciła mi się kontrolka od poziomu płynu chłodniczego i zmuszony byłem dolać około 1 litra. Zauważyłem że na bagnecie od płynu chłodniczego są śladowe ilości czarnej mazi przypominające olej (płyn był niedawno wymieniany wraz z termostatem). Oleju w silniku ani nie przybyło ani nie ubyło. Płynu chłodniczego co jakieś 2tys km dolewam około litra bo gdzieś ucieka. - silnik nie stracił mocy - nie kopci na biało - jak wspomniałem wcześniej poziom oleju się nie zmienił - węże nie są twarde - ładnie trzyma temperaturę - obroty nie falują co może być przyczyną ? Czy te silniki mają chłodniczkę oleju ? wiem że mają chłodniczkę układu wspomagania ale w nim poziom również jest idealny. Może pęknięta głowica albo uszczelka pod głowica - ale wtedy były by mocniejsze objawy i znaczny ubytek płynów. W czwartek jadę w dłuższą trasę 1000km - czy dam radę ? :mad2:
  2. spine

    M43b19- zwiększone spalanie

    ja bym obstawiał na przepływomierz, który źle dobiera mieszankę i przez to sondy głupieją. Też tak miałem i zalewało mi silnik paliwem. Po wymienię na Bosch (cena 450,- do 500,-) wszystko do dnia dzisiejszego jest idealnie.
  3. obstawiam na przepływomierz :mrgreen:
  4. nie ruszałbym ponieważ nie kupisz już takich jak były montowane - chodzi o jakość przednie poduszki rzadko kiedy się zużywają i jeżeli nie ma na nich jakichś luzów lub innych dolegliwości to bym je zostawił - nowe nie wytrzymają już tyle co oryginały. Mam podejrzenia że te nowe prędzej padną jak te co teraz ma :) No chyba że naprawdę są już w marnym stanie - wtedy wymieniać i to koniecznie :cool2: Ja mam przednie poduchy amorów jeszcze z fabryki.
  5. kolejność następująca co do jakości: nr 1 SACHS nr 2 BILSTEIN nr 3 KAYABA Wszystkie wyżej wymienione posłużą bardzo długo. Ja osobiście w tamtym roku Sachsy wszystkie cztery zamontowałem (dwa przednie były wylane i nie odbijały - jeszcze fabryczne a z tyłu były Monroe z których jeden zablokował się na amen ). Koniecznie weź osłony i odboje do zestawu - przednich poduszek bym nie ruszał ale tylne koniecznie wymień tylko nie na jakieś BOGE bo mi takie wyskoczyły po 10tys i musiałem zmieniać
  6. Przesadzacie.... jeśli magiel się nie posypał to nie będzie tragedii finansowej części do starych już e46 nie są wcale takie drogie kolego zrób oględziny i daj znać co uległo zniszczeniu ja obstawiam wahacz + tuleja + końcówka drążka + ustawienie zbieżności kila stówek poleci ale nie są to tak ogromne sumy jak cie tutaj straszą wahacz np ruville to koszt zaledwie 250,- + tuleja to jakieś 100,- np swag (ja dałem po zniżkach 70,- ) dodatkowo wymiana jest banalnie prosta wiec jeśli masz trochę zdolności to spokojnie sam ogarniesz tą robotę tylko zbieżność już musisz u kogoś ustawić (ja za ustawienie zbieżności przedniej osi ostatnio zapłaciłem 60,- ) Problem największy będziesz miał z alufelgą - szukaj coś w takim samym wzorze po necie bo naprawa będzie kosztowana.
  7. spine

    Złącze OBD pod kierownicą

    ja mam z 98r i posiadam dwa gniazda OBD... pod kierownicą + pod maską okrągłe wiec chyba nie zależne jest to od rocznika
  8. w 318i nie trzeba nawet demontować alternatora :) dostęp do regulatora napięcia jest bardzo dobry jaki regulator ? ano taki jaki fabryka przewidziała oryginał naprawdę drogi jak cholera (horrendalna suma) natomiast chiński zamiennik około 100,- ja założyłem chinola po 3 tygodniach zaczęła kontrolka od ładowania mrugać - zareklamowałem i dostałem druga sztukę od reki (ten sam chińczyk ) i działa idealnie do dziś.
  9. to jest objaw zawieszających się lub kończących szczotek - do wymiany regulator napięcia ponieważ szczotki są z nim razem zespolone lub jak bardziej kumaty mechanik/elektryk to można dokupić same szczotki (koszt max 10,-) i ci je przelutuje. Kwestia tylko tego jakie masz ładowanie bo jak słabe to regulator OUT.
  10. spine

    dziwny dźwięk

    ja obstawiam na wspomaganie albo pompę wody ...u mnie kiedyś tak pompa wody lubiła sobie zawyć jak kończyła swój żywot co prawdę nie było to bmw tylko w oplel ale pompy mają tą samą zasadę działania
  11. czyli ten płytszy emulator sie nada ? a kątowy bo mało miejsca i się nie zmieści ? tako będzie pasowało ? http://allegro.pl/g65-emulator-drugiej-sondy-lambda-m18x1-5-d2-i5034017068.html
  12. zanim wytnę katalizator i wspawam "tłumik" przelotowy taki: http://allegro.pl/strumienica-tlumik-ze-zwezka-obudowa-katalizator-i5036533465.html to chce też zapobiegawczo zaopatrzyć się w emulator nie znam wymiarów sondy lambda dlatego proszę o waszą pomoc który emulator będzie właściwy: 1) http://allegro.pl/365-emulator-drugiej-sondy-lambda-prosty-mosiezny-i4844988883.html czy 2) http://allegro.pl/366-emulator-drugiej-sondy-lambda-prosty-mosiezny-i4844988852.html ??? no chyba że inny polecicie (te mają dość dużą szczelinę na przepływ spalin o przekroju 4 - na pozostałych aukcjach są ze znacznie mniejszą "dziurką") koniecznie chce mosiężny - stalowy może nie okazać się trwały i jeszcze się "zaspawa" na gwincie
  13. sondę przed katem wymieniałem jakieś 6 miesiące temu i dobrze siedzi (jedna jak i druga) osłona termiczna też jest OK Robiłem oględziny na podnośniku i ten hałas dochodzi z wnętrza puszki katalizatora - więc u mnie nie taka prosta sprawa jest ale dzięki za zainteresowanie tematem
  14. wiele osób wywala tą pompę - robi się odrazu miejsce przed silnikiem :) i dodatkowo zaślepiają zawór recyrkulacji spalin blaszką Nic się nie bój będzie wszystko działało poprawnie bez żadnych negatywnych skutków - będzie tylko mniej ekologicznie i troszkę dłużej auto będzie się nagrzewało (prawie nieodczuwalnie) ja pomogłem to teraz ty mi podpowiedz... założyłem odrebny temat na forum - katalizator mi sie oberwał i brzęczy niemiłosiernie jak u ciebie zachowuje sie druga sonda L ta za katem (po jego wycięciu) ? podłączałeś pod fejsa - sieje jakieś błędy ?
  15. jak narazie tak zapobiegawczo odłącz wtyczkę od tej pompy - śmiało możesz bez niej jeździć bez żadnych skutków ubocznych (odłączenie aku na dłuzszy czas jest zbyt drastyczne i kasuje pamięć komputera, radia, zegarek itp itd) p.s. pompa załączać powinna się przy rozruchu na zimnym silniku w celu wtłaczania wtórnie spalin do komory spalania - ma to na celu dopalić szkodliwe gazy oraz doprowadzić do szybszego nagrzania się katalizatora żeby zaczął on spełniać jak najszybciej swoją funkcję. za jej załączanie musi odpowiadać jakiś czujnik (sądzę ze temp.), ewentualnie może być to jakoś powiązane z tym kiedy auto chodzi na ssaniu i koniecznie podłącz po komputer (inpa, dis) zobaczymy co nam pokarze - bez tego nie wywróżymy nic
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.