Skocz do zawartości

alexandersalamin

Zarejestrowani
  • Postów

    265
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525 TD 1998

Osiągnięcia alexandersalamin

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. tez uwazam, ze kolega szuka dziury w calym, ale jesli sie uprze... to odsylam do hamowni :mrgreen: bedzie kolega mial czarno (teraz nawet na kolorowo drukuja) na bialym :cool2:
  2. moza wal ci napier... :mrgreen: niektore opony tak maja... u mnie na zimowkach zawsze huczalo...
  3. proponuje kupic manometr, kawalek weza, i multimetr (razem jakies 30 zl). Sprawdzic swiece i pompke w baku (zasilanie oraz cisnienie wstepne jak i roboczy), jakies 30 minut roboty i wszyscy beda w temacie...
  4. osobiscie bym nie zaryzykowal jazda z taka usterka. Cale szczescie, ze wujek komputer czuwa....
  5. sprawdz dzialanie egr-u i wtryskiwaczy. Obstawiam ze ktorys leje, albo po prostu zdechl...
  6. o wiele mi pamiec nie myli, to 3 litrowki przy podlaczeniu do kompa pokazuja livedata z pompy w baku... poprawcie mnie jesli sie myle !! A gdybys sie uparl to wystarczy nawet w castoramie kupic manometr (do 3 barow wystarczy) i kawalek przewodu, sprawa prosta i kazdy powinien sobie poradzic... i sam sprawdz jak i czy wogole dziala ci pompa w baku...
  7. alexandersalamin

    520d się dławi

    mozliwe mozliwe... byl u mnie w robocie znajomy z mercedesa, i wlasnie mi sie przypomnial twoj przypadek. Jesli chodzi o spadki mocy to ciagle otwarty egr moze to spowodowac... wracajac do tematu przeplywki, to mam pytanie: jak przygazujesz to cos sie dzieje z odczytem czy pokazuje to samo caly czas? Mowiles o jakims dymieniu, jakiego koloru i jakim momencie?
  8. a czy kolega moze napisac jak wygladaja te parametry dla TDS-a 525? bylbym wdzieczny...
  9. nie chce nikogo w blad wprowadzac, a osobiscie tego nie rozumiem :mrgreen: pytalem znajomego, ktory pracuje od ladnych kilka lat w mercedesie o podobnym problemie (ze na zimnym wszystko ok a na cieplym trudno odpala i traci moc) odpowiedzial: wtryski :shock: Jak do tego doszedl nie mam bladego pojecia, ale podobno tak to juz jest z wtryskiwaczami... pozdrawiam
  10. alexandersalamin

    520d się dławi

    numery czesci to nie problem jesli katalog podaje inne. Sa przeciez updaty caly czas, poprawki itd... mozna by bylo zadzwonic do BMW albo do samego boscha i sie zapytac ktora przeplywka pasuje. U mnie tez wystepuje takie dlawienie (tds) a raczej wystepowal, ale to byla wina slabo zasmarowanego ciegna turbiny. Potrafil zostawic wastegate otwarty. Troche smaru i kilka ruchow w te i w te i jest git. Pomyslalem troche nad tym egr-em i powiem ci tak, ze musze jednak z kolegami sie zgadzac. Jesli caly czas masz otwarty egr i wpluwa ci do dolotu spaliny to mozesz miec taki objaw. Egr przy zimnym silniku i przy obciazeniu (generalnie zawsze kiedy jest potrzebna wieksza moc silnika) musi pozostac zamkniety. Jest kolega w stanie to sprawdzic?
  11. domysly lepiej zostawic.. brac ksiazeczke w reke i miarke (a najlepiej wyczytac wyniki geometrii). BMW okresla wysokosc wzniosu pojazdu od srodka kola prostopadle do blotnika. Wiec, jesli ustalisz, ze auto za wysoko stoi, to sprawdz czy dobrze ci amorki weszly w piaste, sprawa 2 cm to nie tragedia, wcisniesz amorki troche glebiej i masz git...
  12. wiec z tego co kolega pisze bylo tak: komputer pokazuje blad cisnienia na listwie CR. Jesli faktycznie wtryskiwacze laly, to powoduje obnizenie cisnienia na listwie. Innymi slowy, cisnienie na listwie (mimo sprawnego zawora wysokiego cisnienia) nie osiaga wartosci zadanej przez komputer potrzebnej do uruchamiania silnika... ciesze sie, ze kolega ma juz to auto naprawione :cool2:
  13. alexandersalamin

    520d się dławi

    no tak, ale przeplywomierz nie pokazuje wartosci cisnienia powietrza doladowujacego a tylko ilosc powietrza zasysanego przez silnik (przez turbine). Jesli przeplywka jest uszkodzona i falszuje dane (pokazuje za mala ilosc powietrza) to wiemy ze komputer podaje za malo paliwa w stosunku do powietrza. Jest uboga mieszanka a wspolczynnik lampda dostaje po czole. Efekt jest taki sam, jakby byla dziura w dolocie, i silnik dostaje lewe powietrze ktore nie jest mierzone przez przeplywke. Proby odpinania przeplywki niczego ci nie dadza. Tak jak wczesniej koledze napisalem: jesli mimo to, ze dodajesz gazu przeplywka pokazuje te same wartosci (oczywiscie musi kolega tez sprawdzic czy turbina dobrze dmucha obserwujac wartosci cisnienia doladowania) wiemy ze przeplywka jest wadliwa. Dla pewnosci mozna w (lepszym) serwisie ja sprawdzic przy uzyciu oscyloskopu. Ale i tak pierwszy test jest miarodajny. Jesli chodzi o egr to sprawa prostsza: mozna go po prostu zaslepic i obserwowac wyniki. Na zimnym silniku i gdy potrzebowanie na mocy jest wieksze powinien zostac zamkniety. Dopiero jak silnik osiaga optymalna temp pracy i jedziemy spokojnie to sie otwiera wpuszczajac gorace gazy z wylotu z powrotem do silnika. Ma to na celu obnizenia temp zaplonu mieszkanki. Temat wymyslony przez zielonych gejow dla ochrony srodowiska :norty:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.