Skocz do zawartości

przemekk23

Zarejestrowani
  • Postów

    649
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O przemekk23

  • Urodziny 09.01.1978

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 520dA 2012 (był)
    G30 530ix 2019 M pakiet (jest)

Osiągnięcia przemekk23

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Po doposażeniu ceny będą zbliżone. Niby 100 KM więcej w BMW, ale masa większa o 250 kg. Nie ma też części wyposażenia dostępnego w Mercedesie. No i G60 w środku wygląda jednak niezbyt luksusowo, z zewnątrz to już kwestia gustu.
  2. No więc tak. Nowy Mercedes E450, R6, 381 KM plus silnik elektryczny, miękka hybryda. Skóra nappa, domykanie, lepsze audio, deska w skórze, masaż, ambient air, pneumatyka i skrętna tylna oś plus parę innych rzeczy. Rabat na dzień dobry 9 %, wychodzi 430 tys. brutto. W środku może trochę odpustowo, ale wszystko spasowane i wygląda „w miarę premium”, w odróżnieniu od G60. Chyba niestety po 12 latach pora na pożegnanie z 5er…
  3. Pamiętam jak w 2011/2012 roku wchodziło F30, to sporo osób całkiem serio zastanawiało się tutaj, czy nie kupować E90 z końcówki produkcji, bo to nowe F30 to niesamowite badziewie. Tak jest prawie za każdym razem. Chociaż teraz te obawy mogą niestety okazać się mocno uzasadnione. Oglądałem w salonie G60 na przełomie sierpnia i września 2023 r. Sprzedawca od razu zaczął tłumaczyć, że to egzemplarz przedprodukcyjny, wiele części jest z drukarki 3D, a ostatecznie auto będzie prezentowało się dużo lepiej. Było widać, że chłop jest wyraźnie zażenowany tym jak to wygląda. Podobne uczucie taniości i tandety w aucie za pół bańki towarzyszyło również mi. Niestety też przymierzam się do zakupu czegoś co zastąpi moje G30. Nie spodziewałem się, że będzie to takie trudne. Liczyłem na zakup 540i a tutaj taka lipa. Te hybrydy plug-in jakoś niespecjalnie mnie przekonują. Czy ten diesel R6 u nas jest pewny? Nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia. Chociaż też nie do końca jestem przekonany. Jechałem ostatnio z tym silnikiem w X5 30d. Wiem że dużo cięższe auto niż 5er, ale wrażenia z jazdy autostradą były nawet gorsze niż moim dwulitrowym 530i.
  4. Mam 530ix w leasingu na 3 lata, potem go oddaję. Jak sądzicie, jest sens wymieniać olej w silniku częściej niż pokazuje komputer?
  5. Zrobiłem już 2kkm, więc mogę cokolwiek powiedzieć. W stosunku do f10 jakość montażu i wyciszenie g30 jest na wyższym poziomie. Nie dostrzegłem problemów ze stabilnością, może za wolno jeżdżę. Ogólnie dwulitrowa benzyna ma teraz osiągi na poziomie R6 sprzed 10 lat, mi mocy nie brakuje, chociaż jak ktoś przesiada się z mocnego auta, to wiadomo że będzie niedosyt. Auto jest ogólnie zwinne, ale mam wrażenie, że to nie jest samochód do szybkiego pokonywania zakrętów. W zakręcie w którym małym i słabszym autem jadę spokojnie 90 kmh, tutaj odczuwam niepokój już przy 80. No ale masa i gabaryty robią swoje. Oczywiście środkowa część zegarów już mi raz zgasła, co również oznaczało, że nie dało się sterować tym, co wyświetla część po prawej stronie. Jest to żenujące, identyczny problem miałem przy rozszerzonej desce w f10 i nikt nie był w stanie tego zdiagnozować. Poza tym auto bardzo fajne, jazda dobrze wyposażoną wersją daje dużo radości.
  6. A widzisz, mój błąd. Spalanie bez znaczenia większego w tej klasie aut, tym bardziej że najwięcej i tak zależy od stylu jazdy i tras po jakich się śmiga.
  7. Bez przesady. W 530i przy 140-180 km/h mam spalanie nieznacznie poniżej 10l. Mówię o płynnej jeździe z w miarę jednostajną prędkością.
  8. Zadziwiający wynik. Mi się rzadko zdarzało tak jechać f10 520d,ale przy takiej jeździe byłoby około 6,5litra. Takie 5 litrów to wychodziło na odcinku 20 km, jak jechałem 70 km/h drogą powiatowa bez wyprzedzania.
  9. U mnie właśnie zdarzało się to najczęściej przy wysokich temperaturach powietrza.
  10. przemekk23

    G30 LCI

    Zgadza się, właśnie zwinąłem 2019 bez przebiegu w takim rabacie
  11. przemekk23

    G30 LCI

    Moim zdaniem dla człowieka "z ulicy" nie ma na to żadnych szans. Ogólnie nie wiem czy to jest możliwe, żeby konfigurując jedno auto i to jeszcze zaraz po liftingu dostać rabat u dealera w Polsce ponad 20 proc. Chyba że mówimy o aucie z przedniego rocznika, ale z zerowym przebiegiem, to może być sporo więcej.
  12. Miałem rozszerzone zegary w f10, które użytkowałem 8 lat i tam raz na 2-3 miesiące gasła mi wyświetlana część. Po wyłączeniu auta i której przerwie zazwyczaj problem znikał. Nikt nie był w stanie tego zdiagnozować. Teraz odbieram g30 z live cockpit i zastanawiałem się, czy będzie to samo. Jak widać tak.
  13. Panowie, nie chciałbym być źle zrozumiany, bo widzę sens częstszej wymiany oleju. Sam jednak robię to co około 20-25 kkm, zgodnie ze wskazaniami. Chodzi mi o to, czy wśród wymieniających olej co 10-15 kkm jest ktoś robiący duże przebiegi roczne? Bo przy moich przebiegach musiałbym wymieniać olej 3-4 razy w roku, nie mówiąc już o tych, co jeżdżą naprawdę dużo.
  14. przemekk23

    Brak dzwieku F10

    Miałem już coś takiego dwa razy. Wróciło do normy po ponownym wyłączeniu i odpaleniu auta. Zresztą tego typu samonaprawiających się przypadłości jest więcej- znikający wyświetlacz deski rozdzielczej, a u mnie kiedyś nawet przestała działać na chwilę elektryka szyb i lusterek. Oczywiście serwis twierdzi, że brak jest jakichkolwiek błędów lub innych śladów po tych zdarzeniach.
  15. Masz jakieś szczegółowe dane porównawcze co do wielkości wnętrza? Mi się wydawało, że F10i F30 mają porównywalne co do wielkości wnętrza (obserwacja własna), ale czytam już którąś pod rząd opinię, że F30 jest bardziej przestronne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.