Skocz do zawartości

lukeranger

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O lukeranger

  • Urodziny 23.05.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E39 525 M54 Touring
  • Lokalizacja
    Olsztyn

Osiągnięcia lukeranger

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Cześć. arbuz229 czy poradziłeś sobie może z problemem z DISĄ? Mam podobny problem, wkładałem jeszcze dwie inne używki i we wszystkich zachowuje się tak samo :mad2:
  2. lukeranger

    Wybór czujników NIVO

    Dzięki za odpowiedź, ale nie wniosła nic nowego, oczekiwałem jakiś konkretów i przykładów, możliwe że ktoś montował lub próbował montować inny czujnik. Natomiast stwierdzenie: "Jakby były takie same to by miały jeden numer katalogowy" jest błędne. Producenci często działają w ten sposób, byle napchać kieszenie, klepią jedną część, nadają różne numery, no i oczywiście różne ceny, a w rzeczywistości okazuje się że to jedno i to samo. Doskonale zdaję sobie sprawę, że najlepiej zdemontować i sprawdzić, ale nie mam na to czasu, gdyby było inaczej, to bym nie pisał zapytania.
  3. lukeranger

    Wybór czujników NIVO

    Witam. Odgrzebuje trochę temat, ponieważ nie chciałbym zakładać bez potrzeby nowego. Sprawa odnosi się do BMW E39 525TDS Touring z zawieszeniem NIVO bez Xenonów. A mianowicie mam pytanie odnośnie czujników NIVO i czujników Xenon - montowanych z przodu. Czy te czujniki oprócz numerów różnią się czymkolwiek? Wyglądają na identyczne i w sumie ich działanie jest takie samo. Potrzebuję wymienić czujnik NIVO w prawym tyle i szukam jakiegoś używanego, a chciałbym żeby był jakiś trochę świeższy i znacznie więcej dostępnych jest tych niby do poziomowania Xenon. W katalogu części też spory galimatias, ponieważ jest kupa numerów, które pasują do większości modeli BMW i które były montowane i z przodu i z tyłu, ciężko się z tym połapać. Bardzo proszę o jakąś informację.
  4. Dzięki za odpowiedź. Dowiedziałem się już, że te regulatory ze zdjęcia to chińskie badziewia. W ofercie sprzedaży tak były opisane, że zrozumiałem że są to regulatory Valeo, ale na szczęście nie kupiłem tego czegoś ;) Na razie zamówiłem same szczotki i w wolnej chwili wymienię je i zobaczę czy to przyniesie jakiś skutek. Jeżeli nie to na pewno będę szukał jakiegoś używanego altka Boscha, bo cena za sam regulator Valeo to jakaś porażka :mad2:
  5. Witam serdecznie. Mam problem z niedomagającym alternatorem Valeo 95A, a mianowicie jest słabe ładowanie (11,6V) i regulator napięcia jest już do wymiany. Tylko sprawa wygląda tak, że dot ego alternatora podchodzą dwa regulatory Valeo, a jedyna różnica to taka, że jeden jest na 3 piny, a drugi ma 2 piny. Poza tym ten na 3 piny mam dwa oczka do podłączenia do alternatora, a ten na 2 piny ma jedno oczko. Poniżej zamieszczam zdjęcia tych dwóch regulatorów: http://skomorucha.edomena.pl/obrazki/BMW/reg1.jpg http://skomorucha.edomena.pl/obrazki/BMW/reg2.jpg Sprawdziłem u siebie jaki mam zamontowany i wsadzony jest z 3 pinami (tylko tyle co udało mi się dojrzeć bez wyciągania alternatora). Tylko szukam podpowiedzi czy mógłbym zamiast tego 3-pinowego wsadzić 2-pinowy, ponieważ kabel z kostką, który dochodzi do alternatora jest dwużyłowy i podłączenie jest na 2 piny. (kostka jest normalna, pasująca na 3 piny, ale jeden pin jest usunięty. Moje pytanie wynika stąd, że te dwa regulatory różnią się tylko jednym pinem i wynika, że w mojej becie ten trzeci nie jest wykorzystywany (tylko czy aby na pewno), a różnica cenowa to 40,00 zł. 2-pinowy kosztuje 60,00 zł, a 3-pinowy 100,00 zł i nie chciałbym nie potrzebnie wydawać kasę. Czy ktoś ma może z tym doświadczenie, albo orientuję się jak to faktycznie wygląda,to bardzo prosiłbym o informację.
  6. Witam serdecznie. Mam ogromną prośbę, czy ktoś może mi pomóc rozszyfrować błąd z INPY: 47 Drehzahlgeber Poniżej wrzucam printscrean z błędem. Nie mogę w necie znaleźć nic konkretnego, jedynie tłumaczenie z niemieckiego, że to czujnik prędkości obrotowej Tylko teraz pytanie, czy jeśli to faktycznie jest dobre tłumaczenie, to jaki to czujnik, czy to jest może czujnik położenia wału? Znalazłem jeszcze, że to czujnik ABS, ale błąd ABS, wygląda trochę inaczej, poza tym odczyt był robiony komputera, a nie modułu ABS. Byłbym bardzo wdzięczny za jak najszybszą pomoc, samochód stoi unieruchomiony, a jest niezbędnie koniecznie potrzebny :( http://images50.fotosik.pl/1941/698b2e16e56d7334m.jpg
  7. Uzyskałem już informację na temat tego błędu na innym forum i dla potomnych napiszę, że nie jest to błąd przepływomierza, a jest to błąd nastawnika pompy wtryskowej, na 100%. Informacja ta została potwierdzona wielokrotnie. Powodem takiego stanu w 90% przypadków jest zabrudzony nastawnik, a konkretnie opiłki metalu, które powodują zakłócenia w poprawnym jego działaniu. Nastawnik należy rozebrać, wyczyścić i złożyć. W necie można znaleźć sporo informacji i instrukcje jak tą czynność wykonać. Jeżeli czynność czyszczenia nie pomoże, to niestety trzeba się raczej nastawić na wymianę, nastawnika.
  8. Witam serdecznie. Wybaczcie, że zakładam nowy temat, ale nie mogę dojść do ładu odnośnie rozszyfrowania błędu. A mianowicie wykonałem odczyt błędów poprzez INPE i wyskoczył mi m.in. taki błąd: 1 Mengensteller Po przejrzeniu forum, dowiedziałem się, że to błąd przepływomierza powietrza. Idąc tą ścieżką wymieniłem przepływomierz na inny, w prawdzie używany, ale niby sprawny. Niestety błąd pojawia się dalej jak i problem podczas jazdy. Nie dawało mi to spokoju i dalej zacząłem przeszukiwać forum, i to nie jedno, i znalazłem informację, że to błąd przepływki, ale użytkownicy nazywali tak nastawnik pompy wtryskowej. No i teraz jaka jest prawda? Nie wiem czy mam kupować nowy przepływomierz czy zacząć się martwić pompą? Jeśli chodzi o objawy usterki podczas jazdy, to chodzi o to, że najczęściej i bardzo często, przy zmianie biegów (najczęściej z 1 na 2), samochód przestaje jechać, po prostu tak jakby gasł (dusi się, dławi), ale jak zrzucę bieg z powrotem na niższy, samochód jedzie znowu normalnie i mogę wrzucić ponownie wyższy bieg. I ta sytuacja powtarza się teraz prawie na każdym skrzyżowaniu. Sytuacja taka zdarza się jeszcze czasami jak podczas normalnej jazdy jadę np. na 4 biegu, odpuszczam na chwilę gaz i znowu dodaje - samochód dusi się (ale nie szarpie) i zwalnia. Ale jest też tak, że jak dusi się i przytrzymam dłużej gaz to w końcu załapuje i ciągnie, tak jakby musiał przejść w tryb awaryjny. Przy tej sytuacji, czasami jeszcze jak tak się dusi i ma już zgasnąć, zapala się grzanie świec żarowych, ale jak załapie to świece gasną. Bardzo proszę o pomoc w rozszyfrowaniu błędu, bo nie wiem za co się wziąć, a nie mogę sobie pozwolić na wymienianie wszystkiego po kolei, aż dojdę do sedna sprawy :wink:
  9. Ok. Dzięki wielkie za podpowiedź. Trochę się tylko ociepli i będę się grzebał :wink:
  10. Przypomniałem sobie i sprawdziłem, żeby w ogóle otworzyć drzwi muszę kluczyk przekręcić o 90 stopni.
  11. lukeranger

    czujnik abs

    Ja właśnie jakiś tydzień temu też wymieniałem czujnik ABS. Naczytałem się trochę o tych czujnikach, między innymi o tym żeby wstawiać oryginały bo są problemy. Posłuchawszy się rady wziąłem się za poszukiwania, ale w związku z tym, że mam ograniczony budżet szukałem używanego. Dodam, że sprawdziłem konkretnie numer czujnika w katalogu i takiego konkretnie szukałem. Naprawdę warto sprawdzić numer, bo jest problem. Przykładowo szukałem na alle..., no i nie tylko, ale sprawa wygląda tak że w opisie czujnika wymieniony jest mój model samochodu no i że podejdzie, ale... numer katalogowy jest inny. Więc biorę ten numer i sprawdzam w katalogu BMW no i się okazuje, że do tej wersji i tego rocznika jednak nie pasuje. Także szukałem konkretnie tego numeru. No ale okazało się, że takiego używanego nie ma ani jednego, natomiast nowe to koszt rzędu 300-400 zł. Dlatego też postanowiłem kupić nowy, no ale nie oryginalny firmy AME (numer oryginału - 34521163957), jeśli dobrze rozszyfrowałem, za 71,00 + wysyłka. Miałem ogromne obawy, że nic z tego nie będzie i będę musiał jednak kupić oryginał, ale po 30 minutach roboty i po przejechaniu już około 400 km, stwierdzam, że wszystko jest ok i wszystko działa jak należy, działa ABS tak jak trzeba, no i ASC działa tak jak trzeba. Także jestem bardzo zadowolony :lol: Poniżej link gdzie kupiłem czujnik: http://allegro.pl/ame-czujnik-abs-os-tylna-tyl-bmw-e39-seria-5-i3031743240.html
  12. To chciałem wiedzieć :cool2: wiem w którym kierunku mam szukać, czyli to powinienem wyeliminować. Mam jeszcze tylko takie pytanka: 1). czy to moduł komfortu za to odpowiada i go powinienem podmienić? 2). czy mogę wykluczyć Imobilisser jako powód takiego stanu rzeczy? 3). czy przyczyną może być uszkodzony silniczek zamka w drzwiach kierowcy (czy to silniczek typu master?), w momencie kiedy otwieram drzwi kluczykiem silniczek nie podaje sygnału? Bo tak to wygląda przy zestawach z elektrycznymi silniczkami do własnego montażu. Taki zestaw miałem w poprzednim samochodzie i to właśnie silniczek master był przyczyna takiej usterki. Poza tym, centralny nie działa jak zarygluje drzwi od wewnątrz, a wcześniej działało. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
  13. Sprawa cały czas aktualna, niestety problem ten nie został jeszcze rozwiązany. Przy otwieraniu kluczykiem otwierają się tylko drzwi kierowcy, bez znaczenia ile razy przekręcę. Wcześniej działało tak, że od razu otwierały się wszystkie drzwi, po pierwszym przekręceniu.
  14. tak, z pilota wszystko normalnie działa, z przycisku na tunelu środkowym też centralny normalnie działa. Poniżej odczyt z modułu GM3: KOMFORTSCHLIESSUNG aktiv FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF aktiv FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU aktiv FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF aktiv FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF aktiv FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU aktiv QUIT_AKUST_DAUER_10_MS nicht_aktiv QUIT_AKUST_DAUER_20_MS nicht_aktiv QUIT_AKUST_DAUER_40_MS nicht_aktiv CODIERUNG_ERFOLGT codierung_erfolgt DWA aktiv SCHAERFEN/ENTSCHAERFEN nur_mit_fernbedienung PANIK_MODUS nicht_aktiv FUNK_INNENRAUMSCHUTZ aktiv QUIT_AKUST_DAUER_80_MS aktiv QUIT_AKUST_SCHAERF nicht_aktiv QUIT_AKUST_ENTSCH nicht_aktiv QUIT_OPT_ENTSCH nicht_aktiv QUIT_OPT_SCHAERF aktiv NEIGUNGSGEBER aktiv ALARM_AKUSTISCH dauerton HECKKLAPPE_ENTSICHERN aktiv SOFT_ON/OFF aktiv FH_ABSCHALTKRITERIUM ece FENSTERHEBER_HINTEN aktiv FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU aktiv EINKLEMMSCH_REVERSIEREN kurz BAUREIHE e39 ANPRESSDRUCKVERSTELLUNG nicht_aktiv SCHEIBENINTENSIVREINIGUNG nicht_aktiv SCHEINWERFERREINIGUNG nicht_aktiv ALARM_OPT_ABBLENDLICHT nicht_aktiv ALARM_OPT_FERNLICHT nicht_aktiv ALARM_OPT_WARNBLINKER aktiv BAUREIHE_SERVOTRONIK e39 DWA_NOTENTSCHAERFEN aktiv GLASDACH nicht_aktiv IR_FERNBEDIENUNG_BF nicht_aktiv KOMFORTOEFFNUNG aktiv LENKSAEULENMEMORY nicht_aktiv PM_SCHIEBEHEBEDACH nicht_aktiv PM_SITZMEMORY nicht_aktiv PM_SITZMEMORY_BEIFAHRER nicht_aktiv QUELLE_SERVOTRONIK_KENNF rom SCA_HECKKLAPPE aktiv SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_AUF aktiv SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_ZU aktiv SERVOTRONIK nicht_aktiv SERVOTRONIK_KENNLINIE e39_kennlinie_01 SPIEGELEINKLAPPEN nicht_aktiv SPIEGELHEIZUNG aktiv SPIEGELMEMORY nicht_aktiv TUERKONTAKT_LOGIK offen TUERKONTAKT_VORN an_gm UEBERWACH_FENSTER_BF_HI aktiv UEBERWACH_FENSTER_BF_VO nicht_aktiv UEBERWACH_FENSTER_F_HI nicht_aktiv UEBERWACH_FENSTER_F_VO nicht_aktiv UEBERWACH_HECKSCHEIBE nicht_aktiv VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H nicht_aktiv WEGFAHRSICHERUNG_AUTOM nicht_aktiv WISCHERINTERVALL 5_sec WISCHERPOTI aktiv ZV_SELEKTIV nicht_aktiv ABKLAPPSTELLUNG nicht_aktiv BC_ANFORD_WEGFAHRSICH nicht_aktiv CLT_AKTIV_IM_CRASH_MODE nicht_aktiv CODIERUNG_ERFOLGT_1 codierung_erfolgt CODIERUNG_ERFOLGT_2 codierung_erfolgt DWA_QUITTIERUNG nicht_aktiv ENTFALL_ZV_BEDIENST_HECK nicht_aktiv ENTR_KL.R_30S_NACH_SICH nicht_aktiv ENTSICHERN_CENTERLOCK nicht_aktiv FH_AUF_STUFE2_KLR_AUS aktiv FH_TIPP_DISABLE_TUER_AUF nicht_aktiv FUNKINNENRAUMSCHUTZ_HI aktiv HYDRAUL_HECKKLAPPE nicht_aktiv IB_EIN_HK_AUF aktiv INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV aktiv K_BUS_FB_SPERREN aktiv KEY_MEMORY nicht_aktiv KOMFORTOEFFNUNG_FB aktiv KOMFORTSCHLIESSUNG_FB aktiv LIM/TOURING touring NOTSTROMSIRENE aktiv PM_SCHALTERBLOCK_FOND nicht_aktiv SEL_ZV_SENDER_1 nicht_aktiv SEL_ZV_SENDER_2 nicht_aktiv SEL_ZV_SENDER_3 nicht_aktiv SEL_ZV_SENDER_4 nicht_aktiv SERVO_KENNL_GESCHW kennlinie_01 SERVO_KENNL_STROM kennlinie_01 SONDERFHZG_MIT_WSA nicht_aktiv SPERRZEIT_KL_R_AUS_0.2_S aktiv SPERRZEIT_KL_R_AUS_0.4_S aktiv SPERRZEIT_KL_R_AUS_0.8_S aktiv SPERRZEIT_KL_R_AUS_1.6_S aktiv STANDRUECKSCHALTUNG aktiv VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_1 nicht_aktiv VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_2 nicht_aktiv VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_3 nicht_aktiv VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_4 nicht_aktiv VERZUG_PANIK_MODUS_0.2_S aktiv VERZUG_PANIK_MODUS_0.4_S aktiv VERZUG_PANIK_MODUS_0.8_S aktiv VERZUG_PANIK_MODUS_1.6_S aktiv WEGSIGNAL_SERVO_ABS aktiv ZV_ENTR_SCHL_BEI_DWA_AKT aktiv ZV_VR_BEDIENSTELLE_HECK nicht_aktiv
  15. Tak działało. Problem wynikł po tym jak dorabiałem kluczyk do samochodu. Musiałem wówczas wymontować imobiliser i zostawić dla eksperta razem z kluczykiem. Przed zamontowaniem i zsynchronizowaniem kluczyków odpinałem i ładowałem akumulator. Problem jest na obu kluczykach, na starym i nowym. Stary jest z pilotem, a nowy bez.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.