Skocz do zawartości

ALF

Zarejestrowani
  • Postów

    209
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ALF

  • Urodziny 30.11.1962

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 520i 1991 Sedan
    E39 540i 1997 Turing
  • Lokalizacja
    Karkonosze
  • Zawód
    belfer

Osiągnięcia ALF

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. ALF

    jaki akumulator do e39

    Centra Futura 1000 tylko i wyłącznie. Nie wiem czy jeszcze świerzynka się trafi bo już nie produkują pod tą nazwą. Moja wytrzymała 6 lat (auto na dworze, długie okresy przestoju, często króciutkie trasy 4-10km). A żeby zakręcić V8 na automacie, trzeba mieć moc :D W E34 też jest Centra Futura, ale mniejsza i starsza o rok. Z tym, że autko jeździło przez ostatnie 6 lat codziennie 20-50km.
  2. Trochę już pojeździłem na Black Diamondach i oprócz dobrej wydajności, małego brudzenia, mam dodatkowo wręcz idealne wyczucie siły hamowania. Na pewno następne też będą Black Diamond. Natomiast do E34 założyłem zwykłe ATE i jest OK.
  3. Tylna klapa w kombi ma wadę fabryczną. Często do stopu dostaje się woda i rdzewieją bebechy. Najprościej jest kupić listwę z diodami (szukaj na ebayu, czasem się trafiają). Ja zleciłem wymianę mojemu elektrykowi. Zrobił porządnie za 25zł. :D
  4. W E34 założyłem komplety ATE, W E39 komplet Black Diamond Grooved 12 z klockami Black Diamond Fast Road na przód i ATE z klockami EBC Green Stuff. Oba zestawy się sprawdzają, ale jakość hamowania na Diamondach jest przynajmniej o klasę lepsza. Nieco łatwiej wyczuć pedał hamulca, mocniejsze hamowanie przy znacznie niższych efektach ubocznych. Wiem jedno, w obu autach następne będą Diamondy przynajmniej na przód. Na tył jak kasa pozwoli :)
  5. Dlatego od czytania reklam wolę opinie inteligentnych warsztatowców, sprzedawców i użytkowników. :) Tym razem to ja będę królikiem doświadczalnym :twisted: bo w okolicy jeszcze nikt nie montował hebli Black Diamond. Na razie są na docieraniu, więc niewiele mogę powiedzieć.
  6. Nie będę polemizował, bo na klockach znasz się na pewno bardziej niż ja, ale w temacie "porównaj" mogę coś powiedzieć. Monitory pewnej znanej firmy, identyczne oznaczenia, identyczne znaki norm, prawie identyczne ceny (prawie, bo różne systemy podatkowe) nawet opakowania niewiele się różnią. Jedna grupa monitorów (polska) ma usterkowość poniżej 5%, druga (angielska) rzędu 23%. Trwałość i większość cech też są różne... ale oznaczenia te same ;)
  7. Ostatnio gość w warsztacie BMW pokazywał mi klocki Jurida. Szok, niby te same, a jakże inne. Jedne były z pierwszego montażu, te drugie ze sklepu :shock: Podobno to samo (choć w mniejszym stopniu) dotyczy tarcz Textara. Odrzut z tego co trafia do BMW, idzie do sklepów. :evil:
  8. Przy hamowaniu niezły efekt dają też nie do końca sprawne amortyzatory.
  9. Nie. Dotychczas miałem tylko ATE. Taki zestaw doradził mi człowiek ze sklepu. Green Stuff nie Red, bo Red są za twarde i zjedzą tarcze. Powiedział, że z doświadczenia, nie radzi klocków ceramicznych do tarcz nieceramicznych (a te kosztują już sporo), chyba, że komuś nie zależy na trwałości tarcz :) Poza tym, na tył można dać tarcze i klocki o poziom niższe niż na przód. W przyszłym tygodniu Diamondy dojdą z Anglii, więc parę dni później będę montował. Pytałem go także o wichrowanie i pękanie tarcz. Powiedział, że 90% tych uszkodzeń pochodzi ze złego montażu oraz źle dobranych klocków do tarcz, a także niewłaściwego doboru tarcz do warunków jazdy (np tarcze nawiercane nie lubią nagłych zmian temperatury i lubią pękać, nawet jeśli mają fazowanie otworów).
  10. A ja zamówiłem właśnie zestaw Black Diamond Grooved 12 z klockami Black Diamond Fast Road na przód i ATE z klockami Black Diamond Fast Road na tył. :D
  11. Na przód chciałbym coś z tego zestawu: BLACK DIAMOND GROOVED 6 + BLACK DIAMOND FAST ROAD EBC TURBO GROOVE + EBC RED STUFF Na tył: ATE + ATE Ceramic Najtańsze z tego ATE, najdroższe EBC. Niewiele wiem o czarnych diamentach, ale w Anglii zdobywały wiele nagród.
  12. Jelcz 043 – czyli popularny "Ogórek", czyli licencyjna odmiana czechosłowackiej Škody 706 RTO. :D
  13. Wcale nie przesadzamy. Sam widziałem na ebayu 540 z przebiegiem ponad 800 tys. Moja ma tylko 438 tys i nie jest zajechana, a wygląda lepiej niż nie jedno autko po roku od wyjazdu z salonu :)
  14. ALF

    Spalanie 528i vs 540i

    Mimo, że palę paczkę dziennie, od zakupu pierwszej buni (czyli od 7 lat) pod żadnym pozorem nie palę w aucie. Wokół komina trasa nigdy nie trwa dłużej niż pół godziny, a w dłuższych trasach, co 1,5 godziny planuję małą przerwę, więc mogę sobie przy okazji zapalić.
  15. ALF

    Spalanie 528i vs 540i

    A Ty znowu swoje. Pokaż, gdzie napisałem coś nieprawdziwego - daj cytat.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.