Skocz do zawartości

iceman86

Zarejestrowani
  • Postów

    82
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39-530DA-M-2002

Osiągnięcia iceman86

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. iceman86

    Silnik B47 opinie

    3 strony tematu o tym że biegi przeciągaja.... Jezdziłem dziś 520d xdrive z B47 i jestem miło zaskoczony. Silnik tak do prędkosci 100 km/h idzie prawie jak moje 3.0 tdi. Na zimnym klekocze jak to R4 ale jak złapie temp to pracuje jak benyzna w czasie jazdy żadnych wibracji i cisza. Naprawde chyba kupie te auto bo spalanie 6.5 L naprawde kusi przy tych osiągach
  2. iceman86

    Turbina f11 520d

    niema prawa nic gwizdać, mam już trzecie auto w dieslu i w żadnym turbo nie gwizdało czy to pod obciążeniem gorące czy na zimnym na postoju
  3. Sprawdź czy masz paliwo w zbiorniku, wiem że to idiotyczne ale miałem to samo parę dni temu w a6 /3.0tdi ( także pokazywało błąd regulacji cisnienia paliwa na szynie ), dlatego właśnie że nie było paliwa w układzie, awaria pływaka mimo że pokazywał 20 L to było sucho w zbiorniku. Następnie pompa paliwa w zbiorniku do sprawdzenia Dziwnie podejrzane że nagle 4 wtryski umarły bez wczesniejszych objawów
  4. Ostatnio naszła mnie ochota na zmianę auta, czemu nie spróbować serii 7 pomyslałem. Znalazłem godne zaufania e65 dokładnie 730d 218km prawdziwy "Bangiel" z przed liftu. Większosć ludzi rozpływa się opisując jakie to komfortowe jest e65 ale nie ja. Idąc po kolei miałem do czynienia z wersją bez EDC to było tradycyjne zawieszenie, w tej kwestii niema czego w sumie zarzucać, fajnie sztywno trzyma w zakrętach i wybiera dziury oraz nierównosci całkiem dobrze. Co do tłumienia nierównosci przez E65, w seryjnym zawieszeniu e39 tłumi tak samo dobrze, naprawdę nie czuć w tej kwestii niczego wyraźnie lepszego na korzysć E65. Teraz będzie masakra ;) , kto wymyslił tak twardy i nieprzemyslany podłokietnik dla E65 powinien zostać wychłostany. Na zdjęciach wewnątrz e65 widać wielki majestatyczny podłokietnik, myslisz sobie no to musi być miękkie jak poduszka, wcale tak nie jest, użyto tam mało miękkiego materiału i w dodatku za mało. Co lepsze za każdym razem kiedy chciałem oprzeć łokieć uderzałem w listwę ozdobną. Myslałem że w limuzynie tej klasy nie będę musiał uczyć się jak oprzeć łokieć aby go sobie nie połamać to powinno być intuicyjne. Po prostu straszne, przez taki niby detal odechciewa się tego auta bo liczysz że limuzyna klasy premium zaora cię komfortem w każdym najmniejszym detalu. W całym aucie czuć brak ergonomii, najgorsze to manetka od kierunkowsakzów która jest jakby schowana i umiejscowiona za wysoko, niżej pod nią jest chyba manetka od obsługi tempomatu, wyglądają podobnie i czasem łapałem za nią na skrzyżowaniu myląc ją z kierkami ( trzeba się troche przestawić psychicznie że kierunki są wyżej) Pokrętło od radia to szczyt oszczędnosci ( mniejszego nie było panowie z BMW ? ). Kierownica i przyciski na niej wszystko jest od siekiery ciosane. Chciałem się wreszcie przesiąsc z E39 na cos wyjątkowego i znowu nie wyszło. Ergonomia i wykonanie wnętrza w takim starym E39 jest przemyslana intuicyjna i wygodna. Parę rzeczy w e65 mi się podobało. Widać maskę jak się siedzi za kierownicą w czasie jazdy daje to fajny efekt uczucia że prowadzimy wielki okręt i pomaga gdy jest ciasno zorientować się przestrzennie. Auto jest wystarczająco zwinne manewruje się łatwiej niż E39, kierownica w serii 7 ma idealne wspomaganie, zawsze lekkie ale nie lata jak odkręcona. 3.0d radzi sobie super, w ogóle tego silnika nie słychać że jest. Akurat jeździłem w górach. Hamulce są idealne siła hamowania jest jakby rozkładana idealnie na koła, e65 hamuje jak piórko z każdej prędkosci powtarzalnie i bezpiecznie. Zmiany biegów manetką przy kierownicy zamiast lewarka w tunelu srodkowym, bardzo fajne rozwiązanie, lepsze niż wajchowanie dźwignią z D na R Pozatym auto na żywo z bliska jest ładne, na fotkach wygląda na obłe i ciężkie Ogólnie nie przekonuje mnie to auto, ostatnio testowałem też VW Pheatona który także okazał się pojazdem totalnie bez charakteru i osobowsci, całkowicie obojętny podczas jazdy, komfortowy i nudny. Została jeszcze nadzieja w S-klasie E65 jest autem dużym i drogim ale nie miażdży komfortem adekwatnie do oczekiwań, jestem troche rozczarownay że e65 nie zmiażdżyło mojego e39 w każdym detalu. Czyżby geniusz E38 i E39 był tak wielki albo miałem zbyt wysokie oczekiwania względem nowszej generacji BMW.
  5. chyba połamało ci się koło zębate od mechanizmu zaciągania ręcznego tu masz filmik co i jak
  6. chłopie masz walniętą przepływke, po odpięciu auto jedzie lepiej bo ECU daje standardowe mapy, to jest taki program ratunkowy, ale ze sprawną przepływką auto będzie hulać znacznie lepiej
  7. Pierwszy raz ktoś chwali 520d :D zazwyczaj to czyta się tu że to nie jedzie, trzęsie i urywa się łańcuch, jest to najgorsze bmw ever i w ogóle :wink:
  8. To jest akumulator ciśnienia, jeden kolega z forum nie pamiętam który zrobił eksperyment i podłączył wężyki z pominięciem tej gruszki, efekt bardzo wolna reakcja silnika na pedał gazu, bez tego turbo poźno wstaje, nie radze tego wywalać :nienie:
  9. Luftmassenmesser - czyli przepływomierz albo nie podpięty albo uwalony. Na tym filmiku to słychać jakby jakaś rura na turbo nie była założona, sprawdź od strony zimnej od filtra powietrza do turbo czy tam wszystko dobrze się trzyma
  10. pierwsze co podłącz się przez INPA i zajrzyj do silnika czy zapisało jakieś błędy w pamięci
  11. Prawda jest taka że ten cały servotronic w e39 to gówno nad gównami nie spotkałem E39 w której by to działało jak należy :mad2: Miałem wczesniej e39 ze zwykłą przekładnią i czucie drogi oraz jazda po zakrętach była znacznie przyjemniejsza, podczas manewrowania na parkingu fakt jest troche ciężej ale i tak wystarczająco lekko. Jak ktos ma dość walki z servotronic może wymienić całą przekładnie na zwykłą z pompą wspomagania nie wiem jak jest
  12. Masz uszkodzony moduł GM III znajduje się pod schowkiem pasażera , moduł ten zarządza między innymi napięciem dla wandlera servotronic tu ktoś się tak samo zmagał, opis i rozwiązanie problemu :arrow: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/497761. na tym module znajduję się tranzystor U1 który odpowiada za servotronic ( zarządza napięciem ) tutaj masz wszystko pokazane :arrow: http://www.bmwgm5.com/GM3_Info.htm U1 - Servotronic Solenoid Driver (power from X332-1, output to X254-11) Na anglo języcznych forach ludzie mają też zagadkowe problemy z servoronic w e39 i to własnie tranzystor U1 na owym module jest sprawcą zamieszania w ASO można kupić taki moduł ale trzeba się liczyć z zakodowaniem go i kosmicznymi cenami ( obyty elektronik naprawi sterownik U1 ) . a żeby miec pewność że to moduł GM3 III high jest winien należało by podmienić na sprawnnny Lub ryzykować kupić używkę z ebaya, allegro i samemu zakodowac NCSm General Module 3 High odpowiada za prace wycieraczek, zamek centralny drzwi, i siłe wspomagania ( bez tego modułu autem da się jeździć ale drzwi nie zamkniesz i wycieraczki też nie ruszą :wink: ) :mad2: w serwisach autoryzwanych często pracuje zbieranina przypadkowych pseudo mechaników, arogancja, brak wiedzy i opieszałość. Zadaniem ASO powinno być rozwikłanie tego problemu a nie jakies ludki z forum
  13. miałem kiedyś to samo było czuć zapach płynu, okazało się że termostat a raczej jego obudowa miała małą dziurkę ( typowe dla benzynowych e39 )
  14. tylko z przodu wyząbkowały, tył miał ciśnienie troche powyżej 2.0 bar i opony się uratowały
  15. Miałem tak samo im wolniej jechałem tym głośniej, szum jakby łożysko, opony prawie nowe letnie pirelli 18" przebieg opon niecałe 5 tyś. Okazało się że są wyząbkowane. Przyczyna wyząbkowania u mnie była taka że jeździłem ze zbyt niskim ciśnieniem, miałem z przodu 1.8 Bara co dla rozmiaru 235/40/18 jest wartością niedopuszczalną. A wszystko przez takie wynalazki jak analogowe mierniki ciśnienia na stacjach paliw które na zegarach pokazują prawidłowe 2.4 bar dla tego rozmiaru a w rzeczywistości jest mniej ( na każdej stacji stroche inne wskazania ) :mad2: . Kupiłem miernik cyfrowy który nie przekłamuje i przejrzałem na oczy. Nic tak nie ząbkuje opon jak zbyt niskie ciśnienie :mad2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.