Skocz do zawartości

barszczu78

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie posiadam ;)

Osiągnięcia barszczu78

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam ! Chciałbym się dowiedzieć coś więcej na temat dynamiki tych motorów względem siebie. Proste pytanie czy 1.8t 150 km np w budzie a4 b5 jest w stanie " zjeść ", bmw e36/e46 z rzędową szóstką 2.5 170 km ? Te silniki 1.8t są bardzo chwalone, lecz nie wydaje mi się, że zje R6. Miałem okazję jezdzić e39 z motorem 2.5 170 km i jestem ciekaw jak takie audi by sobie radziło z tym silniczkiem. Dzięki za odp
  2. nie myślałem, że kupię polifta chcę poprostu poznać realia czy w tej cenie uda się ustrzelić jakieś r6 pod maską z 99-00 roku czy poprostu wybrać inną markę. Jeśli nie potraficie odpowiedzieć na to pytanie to dla mnie to forum jest bezużyteczne. Chyba po to istnieje, żeby można było zaczerpnąć rady kolegów po fachu tak ?
  3. Chodzi mi o jakieś konkretne odpowiedzi, jest to forum bmw ale chcialbym uzyskać jakaś obiektywna odpowiedz. Jeśli macie się tak wypowiadać to darujcie sobie, szkoda waszego i mojego czasu.
  4. Witam ! Wraz z nadejściem wiosny planuję zakup "nowego" autka. Przekopałem większość tematów na różnych forach w necie, opinii na temat aut które chciałbym kupić, lecz wciąż mam pewne pytania. Roczny przebieg 20-25 tyś km. Auto użytkowane codziennie 14 km do pracy w jedną stronę(małe miasto) + jakiś wypad na weekend. Aktualnie posiadam Mercedesa w202 1.8 B sedan i szukam jakiegoś następcy. Głównie interesuje mnie Audi a4 b5 z końcówki produkcji 99-01. Celowałbym najchętniej w jakieś kombi, gdyż lubię pakowne auta, sedan wydaje mi się trochę za mały. Gdybym znalazł w dobrym stanie to też oczywiście bym kupił ;) Nastawiam się na silnik benzynowy z możliwością montażu LPG. Wybór padł na 1.8t 150 km. Myślałem też nad 2.4 + LPG, lecz to już dość droższa eksploatacja ( rozrząd, spalanie,opłaty, podobnież problemy z wyciekami oleju ). Kilka pytań odnośnie motoru ? Jaka jest faktyczna trwałość tego silnika i jego osprzętu ( głównie chodzi mi o turbinę ) Ile trzeba przygotować na ew. wymianę turbo ? 2000 zł ? 1000 zł na regeneracje ? Chciałbym się też dowiedzieć jak wygląda wymiana paska rozrządu w tym aucie. W Mercedesie mam łańcuch więc jeden problem mniej. Jak jest faktycznie z zawiasem w tych autach ? Interesuje mnie tylko zawias dobrej jakości nie jakaś chińska tandeta. Auto przy normalnym użytkowaniu spokojnie będzie nabijało km na takim zawiasie ? Jak wygląda eksploatacja dwumasu ? Ew. koszt wymiany ? Myślalem także nad a6 c5, lecz mam pewne obawy, że 1.8t nie radziłby sobie dość dobrze w tej budzie i wtedy warto kupić V6. Między klasą a4, a a6 eksploatacja bardzo się różni ? Wiadomo a4 jest lżejsza, pewnie mniej spali. Jestem dość spokojnym kierowcą, lecz także lubię wcisnąć pedał gazu i pokręcić trochę auto pod czerwone pole. Silniczek 1.8t w budzie a4 da mi tą przejemność z jazdy ? :) Jak wygląda koszt założenia LPG do 1.8t ? Budżet jaki mam na auto to 16 tyś zł. Nie ukrywam, że chciałbym kupić auto za jakieś 13-14 tyś i zostawić sobie trochę na pakiet startowy. Ewentualna poprawa zawiasu, wymiana rozrządu i części eksploatacyjnych. Zaznaczę, że szukam auta w jak najlepszym stanie z solidnym wyposażeniem. Czy w tych pieniądzach uda mi się trafić coś konkretnego, co cieszylo by oko i posłóżyło pare lat ? Początkowo zastanawiałem się też nad BMW e46 z motorem 2.2/2.5, lecz przeglądając ogłoszenia kompletnie się załamałem. Jeśli już jest jakieś autko co wygląda w miarę wporządku to strasznie drogo się ceni, w dodatku to jeszcze przed lift... Czy w tych pieniążkach znalazłbym jakieś zadbane e46 z motorownią o oznaczeniu 323 170 km ? Nie ukrywam, że nie chciałbym się przesiadać na FWD, strasznie się tego boję ;P Wydaje mi się, że Audi biję BMW pod względem karoserii w miare dobrego cztero cylindrowego silnika i to tyle. Miałem okazję pojezdzić starszym bratem e39 2.5 170 km i wrażenia z jazdy były świetne, lecz koszty ekspoloatacji już mi się tak nie podobają. Nie chodzi o spalanie, zawsze można ratować się cyklonem, lecz o ceny części, czujników itp. Jeśli ktoś kupi zjechanego grota to pożal się Boże... e46 ma jakieś poważniejsze wady konstrukcyjne na które cierpi ? Słyszałem, że ma dość kiepski tylni zawias, mocowany do karoserii tak ? Jeśli się mylę to wybaczcie. Moje pytanie brzmi czy warto szukać e46 w tych pieniążkach czy lepiej odpuścić i poszukać Audi ? Jak wyglądała by eksploatacja tych aut ? A4 b5 1.8t 150km vs e46 2.5 170 km ? Czy ten motor 1.8t faktycznie jedzie tak żwawo jak ludzie go zachwalają ? Proszę o pomoc....
  5. Dla szpanu ? to są steorotypy, mój wujek 60-cio letni facet jezdzi e39 i jest to już jego kolejne BMW które szanuje jak się tylko da. Sam chcę kupić e46 6 garczków z LPG, a aktualnie jezdzę C klasą.
  6. A w czym jest problem, że zamontuję LPG do BMW ? Nie rozumiem tego, jestem gorszy ?
  7. Gadałem z kumplem, ma 45 tyś chciałby się w tym wyrobić ze wszystkim. O wyposażeniu nie gadaliśmy liczy się bardziej stan techniczny no i silnik 6-cio cylindrowy benzyna. Może być przedlift, sedan, znajomy myśli o LPG także dobra instalacja to koszt 4-5 tys ? Gdyby nie to LPG to było by już lepiej za te 45 tyś coś by njapewno wychaczył. Ewentualnie w grę wchodziłby jeszcze jakiś silnik o poj. 2 litrów 4 garczki na efi.
  8. Faktycznie zobaczyłem ceny tych aut, i będę namawiał znajomego na e46 w tej cenie kupi ful wypas co bedzie chciał. Z ciekawości drodzy koledzy w jakiej cenie można ustrzelić e90 w stanie przyzwoitym ? :D
  9. @up Dzięki za odpowiedz. Fakt ja tematu LPG nie ogarniam ponieważ nigdy nie miałem z nim styczności, osobiście miałem zawsze diesla lub czystą benzynę chociaż przy wyborze następnego auta rozważam włąsnie LPG ale mniejsza z tym. To, że auto z wtryskiem bezpośrednim zbytnio pod gaz nie pasuje wiedziałem ale są naprawdę mieszane opinie na necie i niektórzy zakładają instalację pod silnik z tym wtryskiem. Słyszałem także jeśli się nie mylę, że w e90 nie ma gdzie włożyć butli na gaz w koło zapasowe bo go tam nie ma tylko trzeba włożyć tzw "beczkę", ująłem to dość nieprofesjonalnie ale chyba kazdy wie o co mi chodzi :) Nie orientowałem się w cenach tego modelu, ale tak myślalem, że kasy bedzie mało. Jak sprawa wygląda z e60 ? jest do zdobycia w tej cenie ? Ogólnie namawiałem kolege na zdrowiutkie e46 na pełnym wypasie napewno byłby zadowolony :) Czyli w grę wchodzą silniki 2,5 i 3,0 o z wtryskiem EFI tak ?
  10. Witam ! Post zakładam na prośbę kolegi ponieważ mamy kilka pytań co do modelu e90 i chcielibyśmy je rozwiać. Przymierzam się do zakupu e90 w sedanie, budżet to jakieś 35 tyś zł. Roczny przebieg ok. 20 tyś, lecz może być wyższy ponieważ auto może pokonywać kilka razy w roku trasę Polska-Holandia. Przewertowałem forum i sprawa wygląda troche inaczej niż w poprzednich modelach e39,e46. Nie mam pojęcia na jaki motor się zdecydować. Myślimy nad 6-cioma cylindrami, lecz jak to naprawdę jest w tej e90 ? Nie ukrywam, że znajomy chcę wstawić LPG z oczywistych powodów ( na forum są częste dyskusję, wręcz kłótnie o LPG więc proszę oszczędźmy sobie niepotrzebnych sporów :) ). Który z silniczków 6-cio cylindrowych najlepiej współpracowałby z LPG ? Na wtrysku EFI czy bezposrednim ? Ewentualnie jakie są koszty instalacji pod ten model ? Może lepiej wziąść bardziej wypasione e60 ? Nie orientuję się kompletnie co do gamy silników nowszych generacji BMW. Sam mam w rodzinie e39 2.5 czystą benzynę i jest to nasze oczko w głowie :) Prosiłbym o konkretne info co do tego modelu e90, może ktoś z forumowiczów ma coś ciekawego na sprzedaż ? Pozdrawiam serdecznie
  11. Widze, że dobzi jajcarze są tu na forum :) Jeśli możecie to odpowiedzcie mi jeszcze na to pytanie jak wyglada realne spalanie w tej budzie z ww. silnikami.
  12. Ja mam ze 20 tyś ale nie chce przeplacać :D wiadomo kupujący chce kupić najtaniej i jak najlepiej. A jak z tym silnikiem 2.2 co pisałem ? Interesuje mnie tylko 6 garów. Jeszcze jedno szybkie pytanko przed lift czy polift w tych pieniazkach ? Jak w przedlifcie z zawiasem tylnim ? czytałem, że są jakieś problemy. Ile LPG i PB może mi spalić w dość nieduzym miescie taka trójka 2.2 / 2.5 ? Pytam z czystej ciekawosci gdyż raporty spalania na necie sa zaniżone. Np e39 523 PB mojemu znajomemu pali po miescie na krótkie dystanse 10 km do pracy 10 l przy spokojnej jezdzie.
  13. Wybór padł na E46. Jezdziłem wczoraj b5 passatem i musze powiedziec, że to jest porażka. kiepskie wykonczenie wnetrza + to rozklekotane zawieszenie ciagle coś w nim puka pada turbina (diesel) załamać się idzie. Jak przesiadłem się do mojego MB c180 to poczułem naprawdę dużą ulgę... A więc najlepiej kombi ponieważ potrzebuję czegoś troszke wiekszego a ta trójka jest dość zgrabna. Patrząc po ogłoszeniach kombiaków jest dość mało wiadomo BMW zawsze kojaży sie chyba wiekszości osób z sedanem. Silnik 6 garczków, jeśli trafiłbym na ten motor o pojemności 2.2 to nie bać się go ? Wiadomo było by najlepszą opcja 2.8 ale ja aż tak dużego motoru nie potrzebuję i tak założę LPG lub kupię z LPG ponieważ sama benzyna przy tych zarobkach co mamy za bardzo łoi po kieszeni. Jeśli nie LPG to diesel ale wtedy to coś z TDi w Audi, lecz chce to e46. Zmieszcze się w 15 tysiakach żeby kupić coś z wypasem sensownego ?
  14. Tyle jakbym miał dolewać to tragedii nie ma wszystko jest do przeżycia :D. Mi aż tak duży motor jak 3.0 nie jest potrzebny. Zazwyczaj jeżdzę do pracy w jedną stronę mam 10 km, w weekend jakiś wypad itp kilometrów się troche nastuka więc myślę o LPG. Narazie najlepszą opcję to widzę włąsnie to E46 ale jestem ciekaw jeszcze tego Volvo co wspomniałem wyżej no i Audi
  15. Jakbym miał kupować BMW to chyba najsensowniejszym wyborem silnik 2.5 l 170 km. Co sądzicie jeszcze o 2.2 jest tak samo trwały jak 2.5 ? te moce spokojnie by mi wystarczyły. Ewentualnie jakiegoś kopciucha Audi. Jeszcze jedno pytanko orientuje się ktoś jak to jest z Volvo s60/ s80 ? Autko też bardzo przyjemne dla oka i w sumie blacha ocynkowana wydaje mi się, że też mógłbym nad tym pomyslec. Diesle Volvo dają rade ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.