Skocz do zawartości

tums

Zarejestrowani
  • Postów

    237
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tums

  • Urodziny 15.04.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 528i
    Było: E46 320i M54, E46 320dA M47N
  • Lokalizacja
    Zamurowana Goślina

Osiągnięcia tums

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Mam F10 z USA. Wymieniłem reflektory przednie na OEM EU zwykłe H7 (wcześniej były też zwykłe H7 w wersji USA). Wymieniłem także przełącznik świateł na wersje EU z pokrętłem do regulacji zasięgu (przełącznik USA nie ma regulacji zasięgu). Moduły TMS zakodowane pod auto. Okablowanie sprawdzałem wg schematów w TIS i ustaliłem, że przewody wchodzące do lampy i przełącznika świateł w wersji USA i EU są identyczne. Niestety reflektory nie reagują na zmianę pozycji pokrętła zasięgu. Proszę o informacje jaką opcję w ESYS trzeba zmienić aby uruchomić pokrętło do regulacji świateł. Domyślam się, że przyczyna problemu leży niewłaściwym zakodowaniu modułu: A58 Footwell module.
  2. Generalnie to łożyska trzeba osadzać tak, żeby kulki nie przenosiły obciążeń montażowych. W tym przypadku przy osadzaniu w wahacz trzeba pchać bieżnie zewnętrzną a przy osadzaniu piasty za bieżnie wewnętrzną. Ja wciskałem piastę śrubą M20: z jednej strony za piastę a z drugiej za bieżnie wewnętrzną łożyska. Z twojego opisu wynika, że robiłeś inaczej, zaparłeś się o wahacz i to może być przyczyną problemu. Jeśli jesteś z okolic Poznania to mogę ci pożyczyć mój zestaw do montażu tego łożyska.
  3. Po wtłoczeniu piasty w łożysko nie może być wyczuwalnego luzu. Coś nie pykło przy montażu.
  4. tums

    e46 1.9 za dużo pali lpg?

    Ile benzyny pali? Jeśli spalanie benzyny będzie w normie to znaczy, że z gazem jest coś nie tak. Sprawdzałeś temperaturę płynu chłodniczego? Niesprawny termostat znacząco zwiększa zużycie paliwa. Wskaźnik temp. na desce pokazuje pion od 75 stopni wiec czasem nie widać, że auto jest niedogrzane.
  5. Kupiłem podobny zaworek, zamontowałem i gówno to dało. Ostatecznie kupiłem całą nową podstawę i mam święty spokój.
  6. tums

    Brzydki zapach z nawiewu

    Pianki, "bomby" itp. nic nie dają, tylko na chwile maskują brzydki zapach. Ja użyłem coś takiego: http://media.wuerth.com/stmedia/shop/catalogpages/LANG_pl/1229037.pdf To nie jest pianka tylko taki wodnisty płyn o bardzo "chemicznym", duszącym zapachu. Ja go użyłem i się sprawdził, na rynku są dostępne inne podobne produkty jak ktoś nie lubi firmy Wurth.
  7. tums

    Brzydki zapach z nawiewu

    Ja pozbyłem się smrodu z klimy używając płynu do czyszczenia parowników (np Wurth) i sikałem od strony komory silnika bezpośrednio na parownik. Aby się do niego dostać trzeba zdjąć parę elementów ale tragedii nie ma. To co czyści ten koleś na filmiku w poprzednim poście to nagrzewnica i to nie ona jest przyczyną problemu. Obecnie nie mam problemu z brzydkim zapachem, raz na rok ozonuje klimę i to wystarczy.
  8. Po wymienianie tulei na Mayle HD zaczęło mi telepać kierownicą. Jak wymieniłem na Lemfordera problem ustąpił. Co do bicia tarczy hamulcowych to jest trochę czeski film, raz się wydaje że biją innym razem niby wszystko jest ok. Aby mieć stuprocentową pewność co do tarczy to trzeba zmierzyć bicie czujnikiem zegarowym.
  9. Do M54 była montowana przepływna Siemens VDO. O ile się nie mylę to nie zamiennika Bosch do tego silnika.
  10. Wg mnie tragedii nie ma. W porównaniu do tego co można znaleźć w silniku N54 to raczej czysto. Jak bym zaatakował te zabrudzenia WD-40 i benzyną ekstrakcyjną. Potem trzeba wymienić olej bo wszystko spłynie do miski.
  11. Nie założyłeś przypadkiem tylnej tulei wahacza przedniego produkcji Mayle?
  12. Ja bym się przyjrzał tylnemu zawieszeniu: do sprawdzenia luzy a potem geometria. Niestety diagnozowanie tyłu nie jest proste, lepiej jechać do kogoś kto naprawia głównie BMW. Jeśli geometria jest niewłaściwie ustawiona to nawet ze sprawnym zawieszeniem mogą być takie objawy jak u Ciebie. Najczęściej uszkadzają się tuleje 2 i 4: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-05-2002-E46-BMW-320d&diagId=33_0840 Jak będziesz coś ruszać to wymień od razu wszystkie elementy gumowe, łącznie z mocowaniem ramy pomocniczej i tulejami dyfra.
  13. Moim zdaniem kultura pracy M47 jest żenująca, masaż tyłka na jałowym powinien być wymieniony jako opcja w rozkodowanym VIN. Jeśli już nie daje się znieść drgań to do sprawdzenia są poduszki (silnik/skrzynia), koło pasowe (to wykluczyłeś zdejmując paski) lub układu wtryskowy.
  14. O ile dobrze pamiętam to najpierw odkręcasz wentylator i wyciągasz go razem z osłoną. Nie wyciągniesz osłony bez zdejmowania wiatraka.
  15. Potrzebujesz dwa klucze płaskie 32 ( o ile dobrze pamiętam to min 45-50 cm). Gwint na wisko jest lewy. Jak długo nie było ruszane to trochę się z tym pomęczysz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.