Skocz do zawartości

pawelkiwi

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    inny
  • Lokalizacja
    Kraków
  • Zawód
    mechanik

Osiągnięcia pawelkiwi

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Gdyby ktoś z okolic Krakowa (i nie tylko) chciał usunąć pisk przy odpalaniu to zapraszam. Niestety nie mogę zdradzić co jest powodem gdyż jest to tajemnica firmy, zaraz ktoś powie od czego jest forum? Troszkę w to zainwestowaliśmy i pasowało by się odkuć - proza życia. Dajemy na to gwarancję 12 miesięcy, ale efekt pisku i tak nie powróci. Koszt wraz z robocizną zależnie od modelu od 300,00 zł do 450,00 zł. Żadne paski, napinacze, rolki, koła napędowe, preparaty, silikony, kalafonie itp - nic z tych rzeczy. Robimy i bierzemy tylko kasę za efekt. pozdr Paweł
  2. Jak z porannym zapalaniem? Też jest niebiesko?
  3. Przy zapchanym DPF-ie raczej ojej przybywa a nie ubywa. Auto do mechanika. Pierwsze co sprawdzenie turbosprężarki, potem reszta. Mech będzie wiedział co.
  4. Ładowarki akumulatorowe: podłącz się do akumulatora a nie do przewodów rozruchowych. W ten sposób omijasz moduł zarządzania energią.
  5. Tak po zaślepieniu EGR-a nagrzewanie auta do 60C to jakieś 3 minuty dłużej. Ludzie chłodnica spalin ma schładzać spaliny które dolatują do kolektora dolotowego a nie do nagrzewania płynu chłodzącego. To robią przy okazji. Z obserwacji moich czas nagrzewania samochodu po wyłączeniu EGR-a jest znikomy, wręcz niezauważalny. Więcej na to wpłynie zwiększenie o 1 stopień nagrzewanie wnętrza samochodu.
  6. To miałeś niezły wynik. A tak naprawdę najlepiej wymienić komplet i mieć spokój na trochę kilometrów. Wiadomo że to koszt ale czasami padający dwumas mimo że nie daje oznak wchodzi w takie wibracje że zrywa przyczepność sprzęgła i je znowu niszczy.
  7. Ostatnio robiłem 177, dwumas, sprzęgło, rozrząd ale nie powiem Ci czy są różnice. Musiałbym wtedy pomierzyć ale to już poszło do klienta. Oczywiście w programie może wyjść inny nr ale dla przykładu dam Ci informację że np. w Audi 140KM i 170KM są wg. programu i VIN inne sprzęgła i dociski a w efekcie to od 170KM pięknie siada w 140KM (wymiary te same a niutonów niby troszkę więcej).
  8. Zacytowałem siebie bo niestety w komputerze nie będzie błędów a auto będzie niedomagało. Czasami wartości są do przyjęcia i nie są wpisywane do DTC mimo że są niewłaściwe.
  9. Niestety górny łańcuch i pseudo kontrola wraz z wymianą napinacza to tylko celowe i wymuszone na BMW działania. Ni jak się to ma do stanu faktycznego. W nowych rozrządach oryginalnych poprawili łyżwy prowadzące łańcuch, są wytłumiane gumą a nie żeberkowane. Zamienniki z IC niestety są niepoprawione. Zestaw kompletny do wymiany rozrządu o ile dobrze pamiętam to: - 3 łańcuchy - górna zębatka wałków rozrządu + 3 śruby - zębatka pompy paliwa + śruba - napinacz górny - napinacz środkowy - uszczelka pokrywy - uszczelki pokrywy zaworów - komplet - uszczelki miedziane pod wtryskiwacze - uszczelka miski olejowej + nowe śruby(nie wymagane) - zimering wału od strony skrzyni - nowe śruby dwumasy 8 szt. - 2 łyżwy górnego łańcucha + 3 łożyska prowadnic - 2 łyżwy środkowego łańcucha + 3 łożyska prowadnic Chyba tyle. Jak coś zapomniałem to sorry. + zębatka pompy oleju + śruba (lewy gwint) - dzięki za podpowiedź dopisałem
  10. Podoba mi się to gadanie o kontrolach spalin za granicą. Ktoś gdzieś coś słyszał, widział ale tak do końca nie wie. Usuwałem DPF z samochodów z NIemiec, Dani, Szwecji i przechodzą tamtejsze badania. Otóż gdy silnik jest sprawny po usunięciu DPF-a spełnia on normy emisji - sprawdzone na kilku stacjach na kilkunastu samochodach w tym N47 2 sztuki - pod jednym warunkiem, silnik ma być sprawny. Jak silnik dymi na czarno to trzeba zastanowić się dlaczego i go naprawić, przeważnie turbo, EGR, przepływka, wtryski itd Przykład z dzisiaj: - BMW3 318D N47A 143KM 2007r - usunięcie DPF (zapchany powyżej 70%) - dopalanie pomogło klientowi na 500km - chip na 184KM 360NM "0" dymu za samochodem.
  11. Dwumasa 21207637279 Sprzęgło 21207567830 Docisk 21207638466
  12. Problem obrotów nie jest związany z kołem pasowym. Musisz na zimnym zrobić diagnostykę na początek wszystkich czujników temperatury - powietrze, woda, paliwo, dolot, wydech (turbina). Szukaj odbiegających od normy czyli tych które pokazują rozbieżne wartości. Corteco robi robotę.
  13. Witam na wstępie wszystkich forumowiczów. Jestem postawiony przed faktem zakupu samochodu. Przeglądając ogromną ilość ofert parę mi się spodobało. Jeśli ktoś coś wie o tych samochodach, oglądał je lub potrafi ocenić po zdjęciach to bardzo proszę o wszelkie uwagi. 1. http://otomoto.pl/bmw-318-318-d-m-pakiet-C22292930.html#description 2. http://allegro.pl/show_item.php?item=2013592720 3. http://otomoto.pl/bmw-318-2008-bezwypadkowy-serwis-C22273621.html 4. http://centrum-bmw.pl/component/rdautos/?view=detail&id=164 Zaznaczam, że BMW nigdy nie miałem i moja wiedza o tych autach jest skromna. Proszę o wszystkie uwagi, a w szczególności opinii na temat silników w tych samochodach, ich wadliwości, na co zwrócić uwagę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.