Skocz do zawartości

ReeP

Zarejestrowani
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E46 323i ; M52tuB25
  • Lokalizacja
    Jawor

Osiągnięcia ReeP

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki wielkie , jutro będę działał ;)
  2. Witam. Podpowie mi ktoś gdzie szukać w E60 z 2004r modułu KBM bo wywala mi czasami błąd komunikacji. Pozdro
  3. Witam. Mam kilka pytań odnośnie modułu SZL i jego kodowania WinKFP. Od razu się przyznam , że zaczynam dopiero zabawę z kodowaniem ponieważ w mojej okolicy niestety nie ma chętnych i muszę sam sobie poradzić.Pacjent to BMW E60 530i automat , interface jakim dysponuje to K+D-Can i problem konkretnie dotyczy czujnika kąta skrętu. 1. Czy wymieniając go muszę kupić o takich samych nr czy obojętnie ? 2. Wgrywając soft do nowego modułu podaje nr (ZUSB) starego modułu czy nowego ? 3. Czy po wgraniu nowego softu i zmianie VINu oraz adaptacji moduł będzie już wyzerowany i aktywny ? Z góry dziękuje za pomoc.
  4. ReeP

    Kostka stacyjki e46

    Niestety za wcześnie się cieszyłem bo to nie kostka , EML powróciło po nocy. Pozdro Problem rozwiązany bo po EML została tylko historia szkoda tylko , że dopiero teraz odważyłem się grzebać głębiej w instalacji ale grunt , że własnymi siłami wszystko sprawdziłem , pomierzyłem i naprawiłem i na bank nie była to kostka.
  5. ReeP

    Kostka stacyjki e46

    Podgrzeje kotleta bo mam podobny problem. Ja mam problem z tym , że z rana lub jak jest wilgotno i auto dłużej stoi wywala mi kontrolkę EML i muszę włączać i wyłączać zapłon aż cykną przekaźniki za schowkiem bo tak są martwe , później muszę delikatnie wciskać pedał gazu do momentu aż w przepustnicy przestanie coś jakby obcierać , pewnie coś nie łączy dobrze bo ASC z początku testuje przepustnice i nie może jej zamknąć. Przepustnice wymieniłem ale problem dalej występuje i się nasila , byłem też u mechanika i powiedział mi , że to na bank problem z elektryka. Co do blędow to wywala mi błędy potencjometrów przepustnicy , nastawnika vanosa , zaworu biegu jałowego. Prosiłbym bardzo o pomoc czy to może być ta kostka stacyjki czy może jednak coś innego. Auto jak w sygnaturze. Zakupiłem używaną kostkę także w piątek powinna dojść , mam nadzieje , że to będzie to , bo poza EWS wszystkie przekaźniki są martwe nawet te pod maską , dodatkowo licznik wydaje dźwięk jak przy kasowaniu wskazań OBC lub słabym aku. Odezwę się po wymianie kostki.
  6. ReeP

    Przepływomierz w M52\54

    Odgrzeje kotleta bo mam problem z przepływomierzem w M52TuB25 w sumie od samego początku a mianowicie kiedyś robiłem test ale nie osiągał on minimalnego napięcia czyli 0,6 V tylko miał 0,5 V i DIS wywalał błąd wewnętrzny i przerywał test po tym wszystkim postanowiłem odpiąć złącza kompa i przeczyścić je ale nie pamiętam już czy sprawdzałem jakie było minimalne napięcie i dałem sobie spokój. Dziś robiłem test i ku mojemu zdziwieniu minimalne napięcie oscylowało w granicach 0,6-0,7 V i DIS przepuszcza przepływomierz jako sprawny tylko dziwi mnie , że nie zwiększał sam obrotów ale postanowiłem sprawdzić jeszcze napięcie max w DISie dodając na biegu jałowym powoli gaz aż do odcinki i maksymalna wartość to 3,6 V a powinno być minimum 4V , miałem sprawdzać jeszcze napięcie na środkowym pinie wtyczki przepływomierza ale chyba nie ma to już sensu jak DIS pokazał wartość. Czasami jest tak, że auto ożywa i zbiera się momentalnie ale to sporadycznie jak już temp. otoczenia sporo spada natomiast INPA pokazuje wartość powietrza zazwyczaj 12 kg/h , czasami spada do 10 kg/h a Torque Pro 3,6 g/s . Prosiłbym o odpowiedz czy mam przepływomierz do wymiany ? Pozdrawiam
  7. Silniczka nie trzeba zmieniać bo już normalnie na tym z zwykłych reflektorów działa poziomowanie . Mam tylko jeden problem bo w tych zwykłych nie ma pokrętła na prawo i lewostronny ruch i już nie wiem jak dać tę dźwigienkę przy soczewce do góry czy może w dół , obecnie mam do góry. EDIT: To może inaczej zapytam. To oznaczenie VL <---> VR odnosi się do ruchu drogowego czy strony po której znajduje się kierownica w aucie ? EDIT: Patrząc na lewą lampę wynika , że skróty odnoszą się do strony kierownicy po której się znajduje i tak właśnie ustawiłem czyli dźwigienka w dół. Pozdro
  8. Silniczek mam w starej obudowie także potrzebuje tylko instrukcji jak wyjąć złącze to które jest w odbudowie i faktycznie różnią się budową oraz numerami , liczba przewodów taka sama z tego co pamiętam . Podepnę się dziś pod kompa i zobaczę co tam siedzi.
  9. Witam. Przekładałem dziś bebechy reflektora xenonowego do zwykłej puszki zwykłego reflektora również Boscha ( dałem za cały reflektor bez szkła 29 zł ) i nie zmieniłem tylko silniczka poziomowania , który ma to cięgło plastikowe a w xenonach było metalowe i teraz lampy się nie chcą poziomować . Wie ktoś czy trzeba wymienić ten silniczek czy może coś u mnie nie łączy , jeśli silniczek trzeba też przełożyć to jak wyjąć złącze bo w tych zwykłych przewody do silniczka są przylutowane. Sprawa bardzo pilna także prosiłbym o odpowiedz . Pozdro
  10. ReeP

    Zmiana tarcz zegarów

    Witam. Ma ktoś jakiś namiar na sklep gdzie można kupić nowe tracze zegarów na wzór ori/seryjnych lub M3 ? Pozdro Co powiecie o tarczach z tej aukcji http://allegro.pl/biale-czarne-tarcze-bmw-e46-m-look-carbon-i3946159152.html ? Zastanawiam się nad Real Carbon M3 lub zwykłe oraz Model 5 M3 , może ktoś by coś doradził bo obecnie mam białe po poprzednim właścicielu i to wcale nie wygląda .
  11. ReeP

    328i - jak działa DISA?

    A więc tak , wymieniłem dziś zawór DISA na używany z B28 , wszytko działa pięknie jak powinno. Na początek napiszę , że odpięcie DISA nie skutkuje zmiana obrotów a jedynie cięgno się przesuwa i otwiera klapkę zaworu . . Co do tego nieszczęsnego bolca to fizycznie on nie może wpaść do dolotu bo DISA wchodzi w takie prowadzenie a bolec wspiera się o wewnętrzną ściankę kolektora ssącego , sama klapka raczej też za daleko nie doleci jeśli już się urwie . Po wymianie i skasowaniu adaptacji zbytnio różnicy nie czuje chociaż jakby z każdym km był od dołu mocniejszy i lepiej się zbierał. Pozdro
  12. ReeP

    328i - jak działa DISA?

    Dzięki za zainteresowanie ale tyle to ja wiem i jak działa , chodziło mi tylko o to co się stanie jak się odłączy złącze DISA na wolnych obrotach powodując otwarcie zaworu czy obroty zafalują czy nie. Tak czy siak mój zawór wyzionął ducha :( Pozdro
  13. ReeP

    328i - jak działa DISA?

    Wyjołem dziś zawór DISA i niestety nic mu już nie pomoże bo chociaż klapka nie tarabani to już nie trzyma ciśnienia po zatkaniu tego otworu ani nie reaguje na podłączenie na krótko bezpośrednio pod aku , tylko coś w nim cyka także wymiana obowiązkowo. Jakby ktoś miał sprawny zawór DISA za rozsądne pieniądze , sprawny w 100% to chętnie przygarnę . Pozdro
  14. ReeP

    328i - jak działa DISA?

    Witam. Czy jak się odepnie DISA na biegu jałowym to ma nastąpić jakaś reakcja w formie spadku obrotów jak ma to miejsc w przypadku przepływomierza ? Napięcie normalnie dochodzi bo sprawdzałem miernikiem i na tym się kończy bo ponowne podłączanie i odłączanie nic nie zmienia , zero jakiegoś cykania , zatykanie otworu i podłączanie też nic nie daje. Prosiłbym o odpowiedz bo walczę z problemem mulenia od dawna , dodam , że przepływomierz mam OK jak i vanosy. Pozdro Sprawdziłby ktoś u siebie jaka jest reakcja na odpięcie DISA bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.