Skocz do zawartości

krakow320d

Zarejestrowani
  • Postów

    112
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    320d 1998r

Osiągnięcia krakow320d

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Ja niedługo dobije do 400k przebiegu , silnik od 2 dni mam już drugi natomiast skrzynia biegów działa bez problemu , mechanizm różnicowy jedynie mi raz poszedł ,,, ale nie siadł w trasie lecz poprostu wydawał swoje dzwięki i się okazało że już się do niczego nie nadaje , odnośnie upalania , ja swój pojazd wygniatam non stop bo mam ciężką noge , kręcenie bączków , poslizgi itd przechodzi już po kilku tygodni od zakupu i po 2 komplecie opon e46 przy 2,0d 136 koni jest zacięzka przez co zużywa opony natomiast e30 do tego celu jest dużo lepsza , e46 jest za dobrze wyważona i ten silniczek ledwo co kręci . generalnie 320d do takiej zabawy nie polecam :)
  2. ale to tylko litr różnicy , a właściwie to jej nie ma , bo 7 przy delikatnej czy 7,5 przy normalnej jezdzie :) jest wynikiem zupełnie realnym , mam w rodzinie passata 90 konnego po programie i nim jeżdziłem i muszę przyznać że różnica w mieście jest niewielka albo i żadna , cięzko mowić o ekonomi jakiegoś silnika gdy wiecznie podjeżdzamy do cudzego bagażnika :) w trasie TDI spala mniej , ale również nie powala jakąś ogromną różnicą gdy 320d jedzie kobitka to spala 5,4 litra w trasie - więc o jakiej różnicy mówimy ? pól litra ? toż to 300zł na 10 tyś kilometrów :) szukanie oszczędności niekoniecznie wiąże się ze zmianą auta czy silnika , generalnie styl jazdy daje większe pole do popisu przykładowo utrzymanie e46 a passata wychodzi na to samo , dopiero bora tdi czy toledo będą tańsze gdyz są mniej skomplikowane i zbliżone wymiarami cała ta ekonomia TDI generalnie opiera się na charakterystyce silnika co zauważyłem stosunkowo dawno ale nie w AGR 90 konnym a 110 konnym AFN , TDI lepiej się zbiera ( na myśli mam obroty i ich zakres ) powiedzmy że TDI można jeżdzić podobnie obrotami niższymi o 500 , autko żwawiej reaguje na pedał gazu , lepiej się wkręca ma taka łatwość w przyśpieszaniu , nie czuć obciążeń . ale napewno mają też wpływ na to różne masy , siły bezwładności itd czyli ja bym podsumował - TDI pali najczęsciej max 0.5l na 100km mniej od 2,0d a w pewnych warunkach różnicy nie czuć , różnice czujemy tylko wtedy gdy chcemy bardzo oszczędzać lub gdy ciśniemy , podczas jazdy autostradowej spalanie wygląda podobnie , np u mnie 6,2l a mowa o predkosciach niemieckiej autostrady ( nie czytać v max) a a ludzie zapominaja o różnicy w mocy , że bmw np moje ma teoretycznie 136 koni a typowe golfy , ibizy i passaty maja 90 oraz 110 mowa o VP i spalaja mniej więcej tyle samo gdyż różnią się głównie turbiną , wersja 90 konna nie ma zmiennej geometri . persje PD czyli 101-150 koni nie były przezemnie testowane na dłuższym dystansie a jeżdziłem jedynie 115 , 131 , 150 konnymi przy czym znowu różnica masy bora,golf,leon FR i drążać dalej ten temat ja rozglądam się za czymś młodszym , audi a6 oraz bmw 5 e60 raczej rozglądam się za 520d lub a6c6 2.4 V6 z LPG ( bo tam juz 1,9TDI nie występuje a 2,4 oraz słabsze 4,2 jako jedyne nadaja się do LPG ) i cóż 3,0d z bmw spala znacznie mniej paliwa !! od 3,0 TDi 240 konnego - co prawda quatro i żeby było śmieszniej katalogowo audi spala 12l w mieście mi zimą (tej zimy się bawiłem) spaliło 14 a jeżdziłem naprawde normalnie gdyż nie mój pojazd więc różnica spalanie między TDI a BMW się z czasem zatarła ( po 2005 roku ) w passacie masz jeszcze normalny ludzki silnik , ale ma 105 koni :(
  3. a ja już autko mam (powinienem mieć) gotowe i nawet pojadę nim dziś w trase 700 km w jedną strone choć miałem zrobić to jutro bo święta zbliżają się nieubłagalnie więc nie zdążyłbym z ewentualną reklamacją a od wtorku czymś muszę się toczyć . Co sądzićie o Ciśnieniu sprężania 24 bar? autko działa więc temat do zamknięcia
  4. wiec ja się wypowiem , bo mam teoretycznie wykształcenie i nieco doświadczenia ale nie jestem idealny wręcz przeciwnie gdyż lata mijają chęci coraz mniej a przybrany fach jest inny odgrzałem sznycelka bo wypowiedz powyżej mnie rozwaliła aczkolwiek ja się odniosę do stopnia sprężania i ciśnienia sprężania te 2 różne pojęcia wynikaja same z siebie , tzn stopień sprężania można wyliczyć (w teori) z ciśnienia sprężania oraz również ciśnienie sprężania (to odpowiednie ) można wyliczyć na podstawie stopnia sprężania , generalnie stosuje się wzory i są one różne dla np silnika 2 sówowego oraz 4 zależności jest więcej ale należy przyjąć iż stopień sprężania jest wartoscią niezmienną do czasu gdy np nie odpręzymy silnika ( a sposobów mamy wiele ) i część z nich zmniejszy stopień sprężania natomiast ciśnienie sprężania można zmniejszyć nawet zmieniajac wałek rozrzadu na taki który będzie miał ostrzejsze krzywki - ale jesli silnik nie modzony to poprostu spadła szczelność cylinda którą również możemy zmieżyć na inne sposoby gdy ktoś się lubi kłucić z ciśnieniem jakie powinno być , nalezy zrobić prubę olejową . czasem nic to nie wniesie a czasem automatycznie zostanie przyznana racja jednej z osob :) jeśli się mylę to mnie poprawcie PS co do samej wartości ciśnienia sprężania to oznacza ona jedynie kondycje silnika , natomiast różnica w ciśnieniu pojedynczych cylindrów świadczy o jego awari odgrzalem bo tomaszf i kolega z cytatu się nieco kłucili co może nieco zakłucić tok myślenia osoby nie wtajemniczonej , ja jedynie dodam że mam ponad 24 bary na każdym cylindrze w zakupionym silniku 320d 136 konnym
  5. od rana czekałem by odpowiedzieć aż coś ustalę i są plusy i minusy swapu na M57 nie będzie remontu również nie będzie znalazłem takie ogłoszenie i się umówiłem na godzine 17 za 3400 z robocizna , płynami , filtrami i poduszkami mam silnik(słupek) z anglika po wypadku , silnik jeszcze w aucie więc o 17 mam go sobie zobaczyć , odpalić zimnego , posłuchać i na miejscu poproszę o pomiar ciśnienia sprężania oraz ciśnienia oleju , będzie ze mną osoba znająca się na tym lepiej . co najważniejsze mimo iż robi to gość w domu to ma firme i wystawi mi f-vat więc myślę że wliczę to sobie w koszty jak wszystkie inne części i druga dość ważna sprawa auto miałbym już jutro do odbioru . dają roczną gwarancję na silnik ( jeszcze nie wiedzą że robię min 70 tyś rocznie :twisted: ) można znaleść więcej takich ogłośzeń aczkolwiek jak słyszą takie terminy jak faktura vat to cena idzie w górę więc takich omijam za kapitalke chcieli odemnie około 4500zł + abym kupił cały nowy rozrząd dam jeszcze znac jakie efekty
  6. krakow320d

    330D klepie silnik

    zawsze może okazać się przy zdejmowaniu głowicy że po zdjęciu klapy od zaworów (tam gdzie wlew oleju ) coś się znajdzie , że komuś coś wpadło :)
  7. Witam wszystkich proszę o doradzenie mi czy wykonać kapitalny remont czy swapować motor . Mowa o 136 konnym 320d z 1998 roku . silnik pracuje równo jednak ciśnienie oleju na gorącym silniku jest już na tyle niskie że miga mi kontrolka . Wygląda to tak , jadę autostradą 5 bieg , obroty wysokie i tak przez 2 godziny , po zatrzymaniu się na światłach ciśnienie oleju jest za niskie . początkowo sprawdzano mi kable , wymieniono czujnik i niby było wszystko OK , następnie po 2 dniach znowu autostrada odcinek krakow - katowice i znowu ćiśnienie oleju mi spadło . wymieniłem olej i filtr choć ostatnio oleju dość dużo dolewałem więc powinien być nie najgorszy . ale niestety nic to nie pomogło , polecano mi wlanie oleju 15w40 mineralnego ale uważam że jest to już nieco przegięcie , ja to auto codziennie katuje , wysokie obroty , nieraz duże obciążenie , drogi w PL , dolna część mapki więc gór nie brak . niestety do 400 tysięcy nie dobiłem , co nie zmienia faktu że nie dbałem o silnik jako użytkownik , mam generalnie bardzo ciężką nogę co wynika z dużych rocznych przebiegów nie tylko na terenie kraju . nie ukrywam że po naprawie auta raczej je sprzedam rodzinie więc nie chcę robić tego byle jak , auto od nowości w rodzinie i zapewne w rodzinie do końca
  8. głośniej tzn ? wył podczas zwiekszania obrotów czy poprostu lekko klekotał ? jak klekotał to zaczeło spadać ciśnienie w głowicy jak dobrze kombinuję , jeśli wył to już nieco przykra sprawa . ale generalnie jakieś ciśnienie było bo inaczej by się dławił i szarpał
  9. krakow320d

    330D klepie silnik

    czy ciśnienie oleju w głowicy jest OK ? czy gdy silnik się zagrzeje chodzi jeszcze głośniej ? mi klepanie po wymianie oleju kojaży się z spadkiem ciśnienia :)
  10. obecnie radio najtansze z mp3 kosztuje 70zł , gdzie tu sens w zabawe z transmiterem ? jedyny minus jest taki ze z transmitera wcale nie uzyskujemy dzwięku takiego jak przy normalnej muzyce , radio ma dziwne basy , takie tępe , tony są jakby niższe więc werdykt jest generalnie prosty , jesli słuchasz wymagającej muzyki , transmiter się nie nadaje , jesli słuchasz Polskiego "rap-u" zwanego hip hopem ? to spokojnie możesz używać transmitera , za około 40zł kupisz go z bf i obsługa telefonu
  11. ja bym całość inaczej podsumował , dlaczego chcesz napęd na 4 laczki ? jesli jest to dobrze uzasadnione to go kup jeśli średnio uzasadnione i ma być to jedynie bajer to pomyśl nad kosztami , jesli jest to jedynie przemyślenie czy warto to odpowiedz brzmi : nie warto z powodu części jeśli zaś słusznie pytasz o ten napęd , jest w Twojej okolicy mokro , deszczowo itd lub inne kryteria to cena części nie jest ważna , taki pojazd potrafi ratować życie w skrajnej sytuacji więc jeśli odcinki są naprawdę cięzkie np zimą , to warto ... bezpieczeństwo ponad wszystko , wygoda swoją drogą
  12. napewno się da . możesz np zrezygnować z kompresora klimatyzacji a w jego miejsce zamontować ten od mercedesa ale w praktyce powinieneś jeszcze wiele zrobić np pompa paliwa , wtryski , wałki rozrządu , cały dolot jak i wydech - wydech w zasadzie mozna pominać jak i większosc czynności , tylko że bez sensu było by pomijać , do tego masa wężyków , IC i co najgorsze to strojenie , zakup świnki lub całego kompa co do odpręzenia to montując ostre wałki rozrządu unikniesz odprężania , bo cisnienie sprężania spadnie ale może się okazać że będziesz jezdził na PB98 , nie wiem jaki stopien spreżania ma twoj silnik , ani jak bardzo nie p&p jest taki kompresor bo pewnie samemu byś tego nie montował . myśle że i tak pasowało by odpręzyć silnik i zmodyfikować kompresor
  13. moim zdaniem cewka generalnie nie ma czegoś takiego jak zużycie zużywa się jedynie gdy prąd płynący przez nią ma złe parametry i kolega przerabiał to w mazdzie 6 , padały mu cewki wymieniał na serwisie ASO było ok , po gwarancji było znowu , wymieniał na ori bo zamienników brak , paliły się aż kupił cały używany układ zapłonowy , zmienił świece i narazie ma spokój , a minoł prawie rok , przy czym w naszym zawodzie to około 70 tyś kilometrów podobnie bywa w fiacie i lanci , jesli padaja nam cewki zmieniało się odrazu świece , na kazdej świecy w tych silnikach są bezpośrednio cewki. koszt używanej to około 250 zł , w przypadku elektryki chyba trzeba zapobiegawczo ?? bywaja wadliwe cewki np w renaulcie były i serwis nawet po gwarancji wymieniał je za darmo , wynikało to z zwęglenia kawałka obudowy i przebić , ludzie silikonowali i jezdzili dalej
  14. ja bym wybrał e90 bo denerwują mnie e46 na remizach i dyskotekach. wiadomo że nie takie wypasione no ale , mnie to nieco denerwuje że do auta jakie prowadze dokleja się etykietke , e90 jeszcze jest z tego pare lat zwolniona , a e46 mają już ceny nieraz tak niskie że ,,,
  15. krakow320d

    318d a 320d - różnice

    jesteś z Krakowa , więc jeśli chciałbyś polatać sobie 320d i ocenić czy warto wydać swoje pieniądze na to wozidełko to się odezwij na PW u mnie z czasem bardzo marnie bo albo gdy mam czas to ludzie są w pracy , albo śpią . no i w obecne śnieżyce wciągu najbliższych dni to nie ma głębszego sensu . I nie mam na myśli pokonania 2 kilometrów a 30-50 i nie w miejskich korkach bo to auto w korku nie spisuje się wcale prędzej jazda testowa krakow bochnia a4 do oporu , a powrót zwykłą starą trasą , raczej nie pozwól sobie kupić auta według opinii ludzi z sieci i własnej po pokonaniu 2km , ja sam pamiętam jak kupowałem e46 ( a mogłem ją oddać bo auto od rodziny) to następnie jechałem w trasie 528 e39 i od tego czasu moim marzeniem było e39 bo jednak czuć tą klasę różnicy , a obecnie e46 traktuje jako "gumowce do pracy" bo po 14 latach lub np na tle e60 to trochę jak porównywać dobre ciepłe gumowce do sportowego markowego obuwia .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.