Skocz do zawartości

niceman

Zarejestrowani
  • Postów

    194
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E92 320D M-Pakiet 08r.
  • Lokalizacja
    Chełm

Osiągnięcia niceman

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. to jest największa zaleta tylnonapędowych samochodów - trakcja ,której brak autom przednionapędowym -dlatego auta mocne czy sportowe są tylnonapędowe lub 4x4 jak zrobisz to samo na wstecznym będzie mielił jak głupi
  2. na dolnym talerzyku amortyzatora masz wgłębienie o szerokości ok.5cm, początek sprężyny powinien być 2-3 cm na prawo od tego wgłębienia ,na górnym talerzyku wiadomo gdzie powinna się kończyć sprężyna przyszło mi jeszcze na myśl że pod obciążeniem może ci siadać poduszka górna amortyzatora ,zwłaszcza jeśli jest jakiś zamiennik miałem przypadek że jakiś no name tak siedział że talerzyk zaczął trzeć o metalową część poduszki to sprawdzisz otwierając maskę
  3. lewy przedni amortyzator nie włożony do końca w zwrotnice ,lub źle założona sprężyna co do amortyzatora z kanału zobacz czy oba "piny" amortyzatora są w rozcięciu zwrotnicy i porównaj z drugą stroną
  4. Jeśli masz listwę z guzikami zintegrowane w całości to faktycznie wspornik jest droższy ok.400 są nawet na allegro http://allegro.pl/oe-bmw-wspornik-konsoli-srodkowej-bmw-3-e46-i6967404719.html zresztą podaje nr częsci skopiować w google i mamy w sklepach bmwstore,autovoll,bmwautoparts lub szukać na allegro 51168205378 -Zwykły wspornik pojedyncze guziki 51168230900 -Zwykły wspornik pojedyncze guziki + popielniczka 51168202186 -Zwykły wspornik pojedyncze guziki + mocowanie na klimatronic (nawigacja) 51168230902 -Zwykły wspornik pojedyncze guziki + mocowanie na klimatronic (nawigacja) + popielniczka 51168268891 -Wspornik na zintegrowaną listwę guzików 51168268892 -Wspornik na zintegrowaną listwę guzików + popielniczka 51167001408 -Wspornik na zintegrowaną listwę guzików + mocowanie na klimatronic (nawigacja) 51167001410 -Wspornik na zintegrowaną listwę guzików + mocowanie na klimatronic (nawigacja) + popielniczka
  5. niceman

    N42b20 zła praca

    2754 Cewka zapłonowa Cyl 3 2743 Wykrywanie przerw zapłonu Cyl 3 274E Wykrywanie przerw zapłonu Wszystkie cylindrów 2738 coś z katalizatorem najprawdopodobniej padła ci cewka na 3-cim cylindrze ,sugeruje zamienić cewkę 3 z 1 ,skasować błędy i zobaczyć czy błędy przeniosą się na 1 cylinder lub po prostu wymienić cewkę na nową/używaną
  6. Wersji jest więcej :norty: Ale ogólnie faktycznie główny podział na starsze wkładane przyciski i nowsze zintegrowane ,do tego z popielniczką lub schowkiem ,i czy na górze miejsce na schowek czy na klimatronic i ta z mocowaniem na klimatronic wygląda tak (wystające rogi na dole i pasek na górze) ogólnie trudne do kupienia używane bo jednak fabryczna duża navi w e46 nie była zbyt pospolita , a nowa w aso ok.250zł
  7. Sprawdzić zasilanie ecu silnika i skrzyni ,bo wychodzi na to że są wyłączone stąd brak komunikacji i sygnałów sterujących z ecu
  8. trochę przesadziłeś ale w ciągu roku powinno się "zwrócić". Tak wychodzi z wyliczeń "kalkulatora opłacalności lpg" http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html dla danych podanych przez damian4925 :norty:
  9. Mam auto z tym silnikiem w rodzinie od 2 lat zagazowane , strojone przeze mnie bo gazownik ufał bezgranicznie autokorekcie po obd a to trudny do wystrojenia silnik przez brak podciśnienia w kolektorze ssącym (a na nim opiera się większość sterowników LPG-jako sygnał obciążenia silnika) I tak ,auto jeździ normalnie ,tak samo jak na pb ,pali 1-2l więcej gazu niż PB ,przełącza się bez szarpnięć ,z minusów to tylko brak miejsca na koło zapasowe należy również wspomnieć o wyższej temperaturze spalania LPG które może się przyczynić do szybszego wypalenia uszczelki pod głowicą czy zaworu (przy nie sprawności układu zapłonowego) ale te rzeczy dzieją się też na PB Co do opłacalności instalacja zwróci mu się w 7 miesięcy a w 4lata oszczędzi około 10tyś zł przy obecnych cenach LPG / PB
  10. tak 6.5l przy standardowej wymianie czyli rozgrzany silnik ,spuszczane przez korek w misce , i odessany strzykawką przy wymianie filtra ,wszystko oczywiście przy samochodzie stojącym na idealnie poziomym podłożu tyle wychodzi po rozkodowaniu vinu ,tyla samo jest w katalogach z olejami dla tego silnika -i tyle samo wchodzi do mnie :norty: mniej wchodzi tylko jak się odsysa zamiast spuszczać olej -ale to się potem mści
  11. może przy odkręcaniu korka ,uszkodziły się oringi uszczelniające i korek mimo że zakręcony nie jest szczelny ,w tych układach panuje spore ciśnienie do 2bar więc nieszczelny korek może wyrzucić płyn dodatkowo jeśli to silnik 118KM czyli m43tub19 ,to ma on dość wysoką temperaturę pracy - 105 stopni C więc słabej jakości płyn ,lub rozrobiony wodą przy braku ciśnienia w układzie będzie wrzał (wzrost ciśnienia powoduje wzrost temperatury wrzenia płynów) dodatkowo radze sprawdzić działanie elektrycznego wentylatora chłodnicy po stronie silnika
  12. Pojemność układu to 6.5 l , ale i tak radze sprawić czy rurka bagnetu weszła do końca w miskę ,żeby dobrze wskazywał
  13. Ostatnio bratu też coś falował/szarpał na wolnych obrotach , po odpięciu map sensora wszystko ustawało ,a więc zajrzałem do kolektora ssacego ,niestety musiałem go zrzucić by dostać się do odmy , i był to strzał w dziesiątkę , przewód odma-pokrywa zaworów pęknięty całkiem ,przewód odma-bagnet oleju popekany tylko od odmy do ssącego był cały , autko po zrobieniu zaczęło zwijać asfalt i palić 2 l mniej , normalny silnik przy tak dziurawym dolocie by miał z 3tys na wolnych obrotach a ten spryciula sobie skokiem zaworów odcinał nadmiar powietrza aby sprawdzić szczelność wystarczy zdjąć pokrywę silnika , na kolektorze bd gumowy szlauf łączący odma-kolktor i spreżąrką nabic cisnienie do skrzyni korbowej silnika - tylko zredukowane do jakiejś małej wartości np 0.5-0.3 bara ,jak uda się nabić i nie bd syczeć ,to szczelna , w przypadku auta brat nawet nie było takiej możliwości bo szłauf o przekroju ok. 13mm był całkowicie w 2 kawałkach
  14. Są to styling 317 ,fabrycznie występujące w bmw x1 e84 ,Fizycznie bd pasować bo nie są szerokie , et w normie , tylko są trochę ciężkie bo 11,9kg sztuka Opony niestety bd musiał zmienić do e46 fabryczny rozmiar to 225/45/17 lub 205/50/17 ,choć 215/50 powinno wejść bo mają tylko 5m większy promień Co do wyglądu ,to twoja osobista sprawa,najważniejsze aby tobie się podobało ,a felgi są dość proste i zwyczajne więc pasują do wszystkiego :) takie coś udało mi się wygooglowac ,bd miał jakieś odniesienie jak to wygląda w e46 http://i.imgur.com/cvpLzsJ.jpg
  15. niceman

    E46 318i wymiana oleju

    Hmm rozsądniej było by gdyby odrazu po tym czyszczeniu zalać silnik syntetykiem ,te silniki w e46 miały jakiś problem z panewkami ale nie wszystkie, a dla nich syntetyk jest najlepszy , jak w sumie i dla reszty silnika A skoro powymieniałeś uszczelnienia silnika nic się nie powinno stać , zazwyczaj przy powrocie z pół syntetyka są właśnie problemy z uszczelkami ale skoro masz nowe A na syntetyku silnik pochodzi na pewno dłużej ;) , mniej go wtedy boli jazda na zimnym i nie zbiera tyle nagaru
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.