Skocz do zawartości

style

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e36 (316i) compact - 1999 r. silnik 1.6
  • Lokalizacja
    Nowy Sącz
  • Zawód
    Student/Pracujący

Osiągnięcia style

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Sorry ze tak późno się odzywam ale ostatnio nie zajmowałem się ta sprawą. Czuujniki od ASC+T to są te same co odpowiadają za ABS. Przeczyscic go raczej nie dam rady bo podobno wyciagnąc ten czujnik i go nie urwac graniczy z cudem. Aż tak tego systemu nieznam no ale, mysle ze to i silnik przymula i abs hamuje no i problem w tym ze czasem błędnie, kiedy przyspieszam na suchym i niema zadnego uslizgu. Tak myslałem, że może bym sprobował odpiac obie przednie wtyczki od ABS i wtedy pewnie nie miałbym ABS i nie działałby mi ASC+T, ale problem przejsciowo bym rozwiazał ? Problem jest specyficzny bo NIE PALĄ SIĘ KONTROLKI od ABS i ASC+T tylko po zapelniu się silnika gasną, więc nie pokazują żadnych błędów i gasnąc mówią ze system jest sprawny - jeden i drugi. Byłem ostatnio u innego elektryka i pokazało błędy na INPIE - 33,146,149 33 to prawe przednie koło, reszte niewiem... Elektryk mówił, że on by stawiał na: a) padnięty czunik b) droge komunikacyjna między sterownikiem a czujnikiem (kable przewody) c) krzywą zębatkę
  2. Aha, błędy były skasowane i był restart adaptacji. Jeden dzień był ok, a potem problem znowu zaczął się pojawiać. Jak byłem ostatnio na kompie to błędy wróciły i każdy z nich wystąpił 254 razy bo pisało na diagnostyce tak pod nimi. Więc prawdopodobnie błędy pojawiają się, lecz niewiem czy zaraz po odpalneiu silnika czy po jezdzie, ale chyba wydaje mi się, że po jezdzie.
  3. Ale panowie jedno mnie zastanawia... Kotrolka ASC i ABS informuje na bank o błędach bo raz niedawno jak odbierałem auto od mechanika, który sciągał koła i czyscił tamte okolice to po wyjechaniu z garazu paliły się kontrolki ABS i ASC bo widocznie którys czujnik sie przykurzył, po przejechaniu paruset metrów zgasły i potem się nie pojawiały. Kontrolka również nie jest wyjęta ani przepalona bo przy odpaleniu silnika ABS i ASC się zapalają i gasną. A przy tych błędach nic się nie pali... potrafi ktoś to wytłumaczyć ? Skomplikowana sprawa...
  4. Czyli po kolei - W poniedziałek sciągam koło (prawy przód i lewy tył) i co ? Spróbować przeczyścić te czujniki i zmierzyc je miernikiem ? Tak się zastanawiam czy ten błąd nr 14 nie jest poprostu skutkiem wyskoczenia tych błędów 24 i 34 i jeśli się z nimi uporam to 14 również przestanie wyskakiwać ?
  5. Witam, byłem u elektryka na diagnostyce, ponieważ miałem problem z ASC+T, a chodzi o to, że auto czasem błędnie wyczuwało poślizg/boksowanie kół i przyhamowywało/odejmowało obroty mimo że było suchutko i spokojnie przyśpieszałem. Przy sprawdzaniu auta znaleziono błedy ABSu o numerach 14,24,34 - udało mi się znalezc opisy tych błędów i ich rozwiązania - mam nadzieje, że znalazłem poprawne opisy tych kodów. AUTO to - BMW E36 316i compact; 1,6 M43B16 z 1998 r. 14 ABS-valve relay fault Please reset the fault storage and test-drive the car. Perform a diagnosis again. If the fault is displayed again please check the valve relay for correct seating and the contacts for corrosion. Please check, by switching on and off of the ignition, whether the valve relay pulls on. Please check the voltage supply at the valve relay. 24 Wheel sensor / Outlet valve front right Please check the connection between valve and master relay. Please also check the action of the master relay and of the valve itself. 34 Wheel sensor / Outlet valve rear left Please check the connection between valve and master relay. Please also check the action of the master relay and of the valve itself. Dziwią mnie te błędy bo kontrolka od ABS nic nie pokazywała i normalnie podczas włączania silnika zapalała się i gasła po chwili, ABS przy hamowaniu również działa (ale niewiem czy na wszystkich kołach (słychac grzechotke przy mocnym hamowaniu np. na mokrym)). Może ktoś mi powiedzieć na czym te błędy polegają (co się stało) i jakie powinny być moje działania teraz ?
  6. A więc byłem u elektryka na kompie i nie znalazł żadnych błędów w śilniku, jedynie co to były w jakieś błędy ABSu w historii, które usunął. Przed zakończeniem wizyty elektryk usunął adaptacje czyli zrobił reset kompa. O dziwo pomogło... i troche sam jestem na siebie zły, że sam tego nie zrobiłem (gdzieś na forum jest opisane jak to zrobić), ale niema tego złego co by na dobre nie wyszło bo przynajmniej mam sprawdzone auto u elektryka ( pierwszy raz za mojej kadencji przy tym aucie). Narazie jeszcze testuje auto, ale na 99% wydaje mi się, że pomogło - przy przyśpieszaniu z włączonym ASC+T czasem, ale dosyć rzadko czuć takie przymulenia, lecz kiedy wyłącze ASC+T auto leci aż miło. Nawet w instrukcji jest napisane, że ASC+T może wpływać negatywnie na osiągi (lecz przed resetem było to bardzo uciążliwe) Ogólnie po tym resecie + czyszczeniu przepustnicy oraz krokowca i usunięciu nieszczelności przy wężyku łączącym przepływomierz z przepustnicą autko dostało pare koni więcej. Tak więc myślę, że sprawe chyba moge uznać za zamkniętą.
  7. OK sprawa załatwiona, już miałem umawiać się z elektrykiem na wizyte bo było jeszcze gorzej auto ciagle gasło i trzeba było je podtrzymywac gazem ciągle i kiedy stałem z boku samochodu zobaczyłem odpięty gumowy wężyk wpiełem go i wszystko elegancko :) Wczesniej patrzyłem po kolei czy nic sie nie odpieło, ale tego nie zauważyłem bo był tak z dołu i dopiero stojąc z boku go zawuażyłem. Potem najwyżej wrzucę fotke - który to wężyk :) ps. mam jeszcze pytanko odłaczyłem akumulator na jakieś10 minut (przed znalezieniem owej usterki) i chciałem zapytać jakie są tego konsekwencje oprócz resetu radia, licznika okresowych kilometrów i zegarka ? Poprostu czy coś w samochodzie jeszcze sie zresetowało itd?
  8. Witam, mam taki problem, zawróciłem na skrzyzowaniu troszke agresywnej z piskami ( nie na drifcie :) tylko tak z lekkim wspomagaczem gazu i wyzszych obrotów) itd. i jade dalej 2,3,4 bieg i dojeżdżam do skrzyżowania do znaku STOP (na luzie) i nagle trzepie całym autem, patrze na obrotomierz a tam obroty prawie na 0. Dojechałem do parkingu - auto strasznie muławo reaguje na pedał gazu - 2x wolniej i 2x słabiej dławiąc się jakby przy przyśpieszaniu. pierwsze co pomyślałem to koniec paliwa ale patrze a wskazówka przy 1/4. Ok wyłaczyłem silnik na parkingu zajrzałem pod maske i pod spód czy nic nie wisi ale wszystko ok, po 5 minutach odpalam silnik i wszyustko ok, trzyma obroty jak zawsze na około 800, myśle zrobie kółko po parkingu zrobiłem, wszystko OK, zaparkowałem i zgasiłem. Po chwili odpalam i tu znowu się zaczeło, niechce odpalic, po odpaleniu dłąwi się, obroty prawie na 0 trzepie autem i trzeba podtrzymywać pedałem gazu zeby auto nie zgasło ( albo gasnie albo trzyma sie prawie 0 i jest o krok od zgaśniecia, myśle jade do domu bo bedą jaja i całkiem zdechniei nie dojade nigdzie, udało mi się dojechac na parking pod blok, lecz łatwo niebyło - ciągłe podtrzymywanie go na obrotach na skrzyżowaniach aby nie zgasł, czasme przyśpieszał jakbyn ie dawał rady lud bo kilku zadłąwieniach, przy parkowaniu zdechł mi jeszcze pare razy ale wkońcu sie udało. Po wyjsciu z auta stojac przy tylnym zderzaku można było poczuc taki jakby spalony olej lub cos w tym stylu. Najbardziej widac jak po odpalnieu wskazówka obrotomierza albo niemoże się ustawic (ale to rzadko) ale bardzije po odpaleniu wskoczy na 1000 obrotów i leci w dół prawie do zera i albo gaśnie albo prawie... Bardzo proszę o pomoc bo kompletnie niemam pojęcia co to możę być a BMW mam ledwo 1,5 tygodnia.
  9. A więc z moich obserwacji wynika, winowajcą jest system ASC+T ponieważ gdy go wyłączałem to opisana wczesniej sytuacja raczej się nie powtarzała. Co o tym sądzicie?
  10. Witam, jako że nieznalazłem tego w szukajce to powiedzcie mi czy ten wyswitlacz obługi technicznej powinien świecic cały czas? U mnie po odpaleniu auta po kilku sekundach się wyłącza i zostaje tylko przebieg.
  11. tak lecz to wiąże się z opłatą :) Na razie wolałbym sugestie co to może być :)
  12. Witam, auto kupiłem od kobiety z niemiec (40 lat). Mam taki problem, że kiedy przyspieszam na dwójce od 1500 obrotów z pedałem wcisniętym do końca to między 2000 a 3000 samochód jakby traci moc na chwile przyspiesza ale jakby z 60% możliwosci i po jakiejs 1 sek - 1,5 sek wraca do pełnej mocy i przyspiesza normalnie. Z tego co widze dzieje się tak tylko na 2 biegu (może nie wyczułem jeszcze na innych, ale raczej tylko na 2) Jest to taki efekt jakbym przyspieszał i na chwile lekko odpuscił gazu po czym wcisnął znów na maxa. Patrzyłem na filtr jest prawie nowy. Wie ktoś co to może być za przyczyna ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.