Skocz do zawartości

gomes

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 525d
    f10 535xi

Osiągnięcia gomes

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Kolego, czy udalo sie cos nowego ustalic w temacie? U mnie tez w f10 535xi wspomaganie chodzi opornie i kola same nie prostuja sie. W ziwiazku z tym, ze mam wspomaganie hydrauliczne w pierwszej kolejnosci chce zmienic plyn i zobaczymy czy cos sie poprawi.
  2. Dzieki panowie za pomoc. Wczoraj doatarl przelacznik, dzisiaj wymienilem i przeciwmgielne swieca w lewej lampie klapy w prawej czesci
  3. Witam. Kupiłem f10 z Kanady która nie posiada światła przeciwmgielnego tylnego oraz kierunkunki świecą na czerwono. Jeżeli chodzi o kierunkowskazy to jest dużo ofert przeróbek ledów na żółte lecz co do przeciwmgielnego ofert brak. Kupiłem i teraz czekam na przełącznik świateł wyposażony w przycisk tylnych świateł przeciwmgielnych wiec w międzyczasie rozebrałem tapicerkę klapy i ukazał mi się taki widok dwóch żarówek w lewej lampie oraz zaślepionego jednego pola. Czy trzeba dolutować koszyk na żarówkę czy po dołożeniu włącznika wszystko zacznie samo działać?
  4. Kolego, pobralem te pliki, nagralem DVD2 ale mam problem z 'Business DVD 1 West Europa 2015' - zajmuje 5,887 GB i nie miesci sie na zwykla 4.7GB DVD. Jakis pomysl jakiej plyty nalezy uzyc ?
  5. Przy ostatniej wymianie oleju zauwazylem spory wyciek. Poziom oleju w silniku sprawdzalem co jakis czas i nie zauwazylem wczesniej ubytku lecz jak widac po zdjeciach troche tego wycieklo. Czy moze to byc olej pochodzacy od skrzyni automatycznej? Do wymiany mialem rowniez czujnik poziomu oleju wiec musialem zdemontowac oslone silnika i oto co tam ujrzalem (zdjecia z kanalu w miejscu fotela pasazera) http://s14.postimg.org/8ay3g83gd/20141222_195913.jpg http://s14.postimg.org/x0du0mgzh/20141222_195925.jpg http://s14.postimg.org/z3o98agsd/20141222_200028.jpg http://s14.postimg.org/t5afy1xtp/20141222_200115.jpg http://s14.postimg.org/yuqoid3zx/20141222_200202.jpg http://s14.postimg.org/7zgn3gn0d/20141222_200352.jpg http://s14.postimg.org/4joitwprx/20141222_200457.jpg http://s14.postimg.org/obqot71bx/20141222_200519.jpg http://s14.postimg.org/d0o14tugt/20141222_200647.jpg tu zdjecie od gory na ten 'lacznik' http://s14.postimg.org/4ktv9l27x/20141222_200311.jpg Glowny podejrzany to ten ostatni trojnik znajdujacy sie w okolicy paskow tylko czy tam jest olej silnikowy czy jakis inny?
  6. Kolego, tak jak poprzednicy bez podlaczenia pod lapka bedzie ci ciezko. Sam walczylem z tematem i u mnie zaczelo sie od nieszczelnosci w prawym miechu - jak chcialem dopompowac powietrza to zrobilo mi bum i [BAD] calkowicie opadla. Po wymianie poduszki co jakis czas wyskakiwal blad, wczesniejsza nieszczelnosc powodowala czeste wlaczenie sie kompresora i jego zuzycie. Przy wymianie kompresora zrobilem test- po spuszczeniu powietrza inpa i ponowej probie napopowania podnosilo sie tylko do pewnego momentu(2 mm nad poziom opony) i dalsze pompowanie nic nie dawalo. Po zamontowaniu nowego kompresora pompowanie do tego samego etapu trwalo zniacznie krocej (~15 sek, stary 60) oraz przy dalszym pompowaniu auto wydlada jak audi allrouad :8). Co do zmierzenia cisnienia nie jest to takie latwe bo kompresor powinien dobic do ~20 atmosfer a standardowy manometr do kol ma 10.
  7. Kolego, a robiles moze adaptacje skrzyni ? Ja przez 3 mc jezdzilem bardzo spokojnie po miescie i tez skrzynia zaczela zamulac. Wczoraj zrobilem adaptacje (stacyjka na 2 pozycje, wciskasz pedal gazu na 30 sek do pozycki kick down, po tym wciskasz hamulec i normalnie odpalasz) i zamulanie juz nie wystepuje - skrzynia reaguje zdecydowanie szybciej.
  8. Sory za wykopaliska ale w pierwszym zdaniu kolega pisze, ze kupil sprzet i korzysta z dolaczonej instrukcji. Jezeli to subwoofer aktywny to pewnie zapomnial podlaczyc sygnalu remote pod + badz zapalniczke oraz co wazniejsze podlaczyc wyjscie z glosnikow pod wejscie hi input we wzmacniaczu lub jak wzmacniacz takiego wejscia nie posiada przed odpowiedni konwerter.
  9. Witam. Kupilem ostatnio e61 lecz jakosc muzyki z fabrycznego zestawu nie jest dla mnie wystarczajaca. Z poprzedniej e36 zostal mi wzmacniacz Axton 500x4, sub z br na Intertechnik MDS08 oraz zestaw PowerBass S-6C. Narazie chcialbym zamontowac w bagazniku wzmacniacz pod pokrywa oraz zabudowac suba w miejscu gasnicy jak na tym zdjeciu http://www.pro-audio-gmbh.de/~upload/BMW_E61_V2_Sub04.jpg Auto to kombi wiec nie ma problemu z mocno wytlumionym grodzia bagaznika. Fabrycznie siedzi zestaw HiFi (bez Logic7) Zestaw sklada sie z 10 glownikow w czym 2 suby pod siedzeniami to jakies popierdziawki dlatego chcialbym poczatkowo poprawic ten zakres. Chcialbym wpiac sie w input wzmacniacza w bagazniku dla fabrycznych subwooferow - ma ktos moze rozpiske pinow ? Znalazlem taka http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=151087&stc=1&d=1209780865 lecz on ma ponoc dotyczyc e90, czy dla e61 oznaczenia powinny byc takie same ? Niby to wersja HiFi(a nie top) ale z tego by wynikalo, ze z wzmacniacza zasilane sa wszystkie glosniki a z wczesniej znalezionych opisow zasilane mialy byc tylko suby pod siedzeniami. Posiada ktos poprawny schemat pinow wzmacniacza HiFi dla e61 oraz info jak rozebrac tapicerke aby nie pourywac zadnych zaczepow? W ostatecznosci zostaje podlaczenie konwertera HLC-3 (ktory dodatkowo ma remote dla wzmacniacza) pod tylne glosniki tylko te glosniki sa ciete ponizej 100 Hz wiec dla suba to srednie rozwiazanie.
  10. Witam. 2 tygodnie zakupiłem E61 z którą dostałem 2 kluczyki- jeden w pełni działający oraz drugi z padniętą bateria. Po lektorze z rożnymi forami zamówiłem aku, rozciąłem pilot oraz zrobiłem podmiankę na nowy akumulatorek. Poprawiłem styki uC coby uniknąć zimnych lutów które mogły się pojawić przy rzucaniu kluczykiem. Nie mam skanera częstotliwości ale zakładam, ze kluczyk działa ponieważ po wciśnięciu któregokolwiek guzika napięcie na baterii spada o ~0.2 V wiec coś powinien nadawać. Naprawionym kluczykiem jestem w stanie odpalić auto wiec jeżeli rozpoznaje go immobilizer to obstawiam, ze dostałem go od dobrego auta. Przechodząc do meritum od 3 dni walczę z zakodowaniem naprawionego pilota. Postepuję zgodnie z intrukcjami z forum: po wejsciu do auta zamykam wszystkie drzwi oraz okna, wkładam do stacyjki dzialający kluczyk przekręcam go raz, wyciągam przed zgaszeniem kontrolki poduszki (mniej niz 5 sek) po czym trzymam przycisk owierania oraz naciskam szybko 3-5 razy przycisk z logo bmw. I tutaj pojawia się problem - podobno powinien centralny zamknac sie oraz otworzyc a u mnie nie dzieje sie nic. Teraz powiniem kodowac naprawiony kluczyk tez powtarzając procedurę z przyciskiem otwierania oraz 3 razy logo bmw lecz po wykonianiu tego nie dzieje się nic i kluczyk dalej nie działa. Nie ważne czy procedurę zaczynam od działającego czy tez naprawionego kluczyka - po 3 krotnym naciśnięciu logo bmw nie ma żadnej reakcji (zamknięcia oraz otwarcia zamka). Ogladalem na YT filmik na którym jeden z demonstracyjnych trzymając wciśnięty przycisk otwierania drzwi wkładał go do stacyjki, przekręcał 1 oraz nie puszczając go wyciągał ze stacyjki oraz 3 razy naciskał na przycisk z logo - to u mnie tez nie działa. Dodatkowo dzisiaj rozkręciłem spojler oraz wyciągnełem moduł diversity - tylko styki wtyczki mialy lekki nalot. Przeczyściłem te styki oraz zmontowałem wszystko z powrotem. Niestety dalej nie moge zakodowac drugiego pilota. Po podlaczeniu inpy pokazal blad KBM A43E oraz A458. Czy ten modul ma cos wspolnego z centralnym zamkiem oraz co moga oznaczac te błędy? Przez szparę widać, ze ktoś wcześniej naprawiał już wiązkę od klapy (widać opaski termokurczliwe). Na tej największej wtyczce na 1 pinie bylo 12V, na drugim 5V a na ostatnim masa, jeden pilot otwiera/zamyka zamek wiec kabel TX musi być sprawny jedynie problem może być z przewodem RX ale nie wiem jakim protokołem diversity komunikuje się z kompem auta. Ostatnia sprawa to nie udało mi się uzyskać połączenia z INPy do modułu anteny(e60/Komunikacja/Odbiornik antenowy). To jakis inny modul czy jednak szukać problemu w kablach transmisyjnych?
  11. Witam, Prosze o rozkodowanie VIN: WBAAZ334X3PH31525.
  12. Koledzy, wiem ze to troche "odgrzewanie kotleta" ale sam jestem na etapie szukania interfejsu do m50b25. Czy ktos przeprowadzal obiektywne testy i jest w stanie podpowiedziec dlaczego warto doplacic 100 zl do ads'a od Nerwusa (np. cos wiecej da sie zdiagnozowac w porownaniu do ads viakena za 249zl). Dzieki.
  13. Kolego. Bardzo dziekuje za pomoc. Przekaznik ktorego u mnie brakowalo okazal sie odpowiadac za swiatla drogowe. Przelozylem ten od swiatel przeciwmielnych o oznaczeniu 0332014456 (wyjscia mial takie same) i wszystko jest ok. Czy w kazdej hurtowni motoryzacyjnej powinni taki przekaznik posiadac czy tylko aso ( jaka jest mniej wiecej cena, na allegro 7-30 zl)? Nastepnym problemem ktory napotkalem to swiatla przeciwmgielne ktore sa zamontowane w zderzaku lecz kable od nich idace sa zawiniete i nigdzie nie podlaczone. Ogolnie jest duzo kabelkow slabo zaizolowanych nigdzie nie podlaczonych. Lewa strona przy swiatlach patrzac od przodu auta http://obrazki.elektroda.pl/8593718100_1316878461_thumb.jpg Do czego te przekazniki ? http://obrazki.elektroda.pl/5691776300_1316878463_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/1478183400_1316878465_thumb.jpg I po prawej stronie. Tutaj zauwazylem nie podlaczony silownik od regulacji wysokosci swiecenie swiatel lecz wtyk widoczny nie pasuje w tamto miejsce :? http://obrazki.elektroda.pl/2571750900_1316878467_thumb.jpghttp://obrazki.elektroda.pl/8164152600_1316878469_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/2557605300_1316878471_thumb.jpg Schemat swiatel mijania i drogowych znalazlem w linku podanym przez kolege lecz swiatel przeciwmgielnych niestety tam nie ma. Czy ktos dysponuje takim schematem i moglby podpowiedziec gdzie wpiac sie i do jakich kolorow kabli. Gdzie znajde opis jakie przekazniki powiniem u mnie zastosowac ( nie wiem z jakiego powodu ale brakuje mi 13,14 i 15 przekaznika jak znalazlem powiazanych z klima ktora u mnie nie dziala. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
  14. Jak rozumiem mam wyjac przekaznik i tam znajde ponumerowane piny miedzy innymi 30 i 87 ktore dla bezpieczeniestwa polaczyc przez jakis duzy opornik ? Ktore przekazniki sugerujesz sprawdzic? 1 Fuel pump relay 1 Oxygen sensor system relay 1 Alternator warning lamp relay (318 tds) 2 Engine control module relay 3 Oxygen sensor system relay 3 Fuel pump relay (/diesel) 4 Horn relay 5 Fog lamps relay 6 Headlamp relay 7 Headlamp high beam relay 8 Hazard lamps relay 9 Heater blower relay 10 Heated rear window relay 11 ABS protection relay 12 ABS pump relay 13 Engine coolant blower motor relay II 14 Air conditioning compressor clutch relay 15 Engine coolant blower motor relay I 6,7,8(ten jest od kierunkowskazow i swiatel awaryjnych)
  15. Witam. Pare dni temu przestaly mi dzialac swiatla drogowe (dlugie) w e36 91r. Po odchyleniu badz podciagnieciu wajchy zapala sie odpownia kontrolka od swiatel drogowych lecz nie ma odzwierciedlenia na swiatlach. Pierwsze co sprawdzilem to zarowki - sa ok. Nastepnie sprawdzilem bezpieczniki, zadnego przepalonego nie znalazlem. Nastepnie miernikiem sprawdzilem napiecie na zarowkach- brak, po czym napiecie na bezpiecznikach 29 i 30 - brak napiecia . :shock: Wujek google pomogl mi znalesc rozpiske przekaznikow z ktorej wynikaloby, ze swiatla drogowe to przakznik nr 7. Rozkrecilem go i stykow nie mail spieczonych, jest ok. Po podlaczeniu bez obudowy cewka zaczynala dzialac juz po wlaczeniu swiatel mijania, zero reakcji na wajche od swiatel drogowych. Brak u mnie przekaznika nr 6 teoretycznie odpowiadajacego za swiatla mijania ktore jednak dzialaja. Dziwne, ze na bezpiecznikach nie ma napiecia. Do tej pory myslalem, ze najpierw idzie prad na bezpieczniki a dopiero pozniej na przekazniki. Ktos musial niezle namieszac w instalacji. Auto mam od miesiaca i po zakupie wszystkie swiatla dzialaly jak powinny. Czekam koledzy na jakies porady co dalej sprawdzic.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.