Skocz do zawartości

_Hubert_

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O _Hubert_

  • Urodziny 02.11.1979

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    na etapie poszukiwań
  • Lokalizacja
    Ząbki / Konstancin

Osiągnięcia _Hubert_

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. No wlasnie pisze w cudzyslowie "klapa gaszaca" bo nie jestem pewien czy kolega czerwony330d ma na mysli klapki czy taka klape gaszaca jak np. w TDI Audi/VW (ktorej oczywiscie w e46 330d nie ma).
  2. Jesli mowisz o klapkach w kolektorze to faktycznie kolega maciek771 ich nie ma i moze mu cos tam lekko wibrowac i terkotac przy gaszeniu, ale w Twojej wersji juz stosowano "klape gaszaca" :wink: Chyba ze w Twoim egzemplarzu je ktos usunal :)
  3. Roznica w kosztach utrzymania miedzy 325i a 330i moze byc odczuwalna jesli bedziesz musial zrobic hamulce albo dokupic opony bo te rzeczy w 330i sa drozsze (wieksze hamulce, rozmiar kola min. 17"). Co do opon to w 330i te tylne moga sie w ogole szybciej zuzywac.... :wink: :cool2: Elementy zawieszenia typu wahacze, tuleje, laczniki itd., czy ukladu kierowniczego z tego co wiem 325i i 330i maja wspolne, wiec gdyby cos trzeba bylo wymienic to koszt bedzie ten sam.
  4. Czyli zasadniczo 5 bieg w aucie niepotrzebny :wink: :D :D :D :D Nie zgodzę się. Owszem jazda na ZBYT niskich obrotach gdzie pojawiają się już szarpania w układzie napędowym bardzo szybko załatwią dwumas, ale nie popadajmy w skrajności - jeśli nie targasz jakiś przyczep ani nie wozisz nie wiadomo jakich ładunków to jednostajna jazda po trasie z prędkością rzędu 80-90 km/h nie jest za niska na 5 bieg i auto wtedy zawsze spali mniej niż na niższym biegu. Takie moje zdanie, pozdrawiam :)
  5. W końcu konkretne pytanie w temacie diesel czy benzyna :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ludzie się silą na wyliczanki - osiągi, przyśpieszenie, spalanie, elastyczność, zakres użytecznych obrotów, typowe usterki jednych i drugich, koszty części, ceny paliwa, spalanie, przewidywane roczne przebiegi, więcej miasta czy trasy, a tu kolega krótko i na temat: diesel czy benzyna bo kilka razy w tygodniu potrzebuję do centrum handlowego i na d...py :D :D :D
  6. Temat dobrze znany, wystarczy że poświęcisz 10 minut i użyjesz ---> :search:
  7. Przez 120 km w trasie na 4 biegu jechałeś...? jakiś problem z 5-tką w Twoim aucie?
  8. _Hubert_

    320d Brak mocy

    W przypadku takiej awarii nie ma aż takiego znaczenia czy klapka poleciała w jeden cylinder, dwa, trzy, czy cztery, bo nawet przy jednym szkody mogą być olbrzymie. Rozbierasz od góry silnik, patrzysz jak to wygląda i wykonujesz naprawę, a ta może objąć, oprócz wymiany tłoka i zaworów we wspomnianym cylindrze, także wymianę głowicy, turbosprężarki a nawet katalizatora. A potem i tak nie będzie gwarancji że jak to wszystko złożysz do kupy to będzie chodziło jak wcześniej. Bezpieczniej i taniej jest kupić drugi silnik (sam słupek). I tak jak Yoshi wspomniał, trzeba sprawdzić jak tam turbina wygląda, a mówię o tym bo w e39 525d kolegi też klapka wpadła do cylindra, i o ile jeszcze miękki plastik aż takich szkód nie narobił to fragmenty metalowego nitu (śrubki), na którym klapka się trzyma dotarły aż do katalizatora.
  9. _Hubert_

    320d Brak mocy

    Pierwszym krokiem jest sprawdzenie czy są błędy i jakie, bo w dieslu przyczyn utraty mocy może być wiele.
  10. A że się tak zapytam - zauważyłeś jakieś niepokojące objawy właściwe dla zużytego napinacza? Np. hałasy, metaliczne "rzężenie", czy klekotanie dochodzące z silnika? Jeśli coś słychać to na zimnym czy bardziej jak się zagrzeje? Po czym mechanik wnióśł że trzeba wymienić napinacz lub nawet łańcuch?
  11. No i wszystko się zgadza, w US silniczki N52 w wersji 325i na samym początku miały 2.5L a później (chyba od roku modelowego 2006) 3.0L. Moc pozostała bez zmian - 160 kW/218 KM.
  12. Na anglojęzycznych forach pojawiają się czasem tematy o hałasujących hydroregulatorach w N52 z pierwszych lat spowodowane złym rozprowadzaniem oleju. Według tamtejszych forumowiczow podobno BMW później przeprojektowało trochę głowicę i nieco to pomogło. U nas niestety bardzo mało jest samochodów z takim silnikiem, wiec i tematów o problemach jest niewiele, ale wpisz w google albo youtube "N52 ticking", "N52 lifter noise" czy coś w tym rodzaju i wyskoczy tego sporo. A co do całego samochodu to bolączki są typowe jak dla każdej wersji, poczytaj to forum i wszystko będziesz wiedział :cool2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.