Skocz do zawartości

bl120d

Zarejestrowani
  • Postów

    133
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    1 E87 120d 163hp 2004r.
    7 E38 725tds 143hp 1997r.

Osiągnięcia bl120d

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Problem rozwiazany. Do wymiany było koło pasowe wału korobowego czyli tzw. tlumik drgan.
  2. Sprawdzalem juz kiedys i nie mam kierunkowej rolki na alternatorze, zwykla...
  3. Zrobilem sobie na wszelki wypadek prowizoryczny ściągacz. Wymieniłem gumki bo mialy juz delikatny luz, aczkolwiek problem nie zniknął. Wciaż halasuje jak halasowala... Jakie pomysly ? Znajomy od klimatyzacji sciagnal freon olej i okazalo Cie ze olej czysciutki, przez co mowi ze nie moze być to wina sprezarki bo ona zachrupalaby dwa razy i padła, byloby mase opilkow w oleju i nie chlodzilaby dobrze, do tego zerwalaby sprzegielko, stawiajac zbyt duzy opor.
  4. Mam inna sprezarke od m47n2 wlasnie z zerwanym tym sprzegielkiem i sciagnalem tak jak mowiles pierscien i zeszlo ale dlatego bo jest sprzeglo uszkodzone/zerwane. Czy w moim jak bede musial odkrecac (kluczyk 7mm chyba) to czy nie zerwe mocowan tego sprzegielka ? nastepstwem sily potrzebnej do rozkrecenia. ? Jesli nie to czy dam rade utrzymac reka normalnie kolko pasowe i odkrecic ? ;) Ponizej wklejam zdjecie innej mojej sprezarki z zerwanym sprzegielkiem: http://img826.imageshack.us/img826/3352/20120701012603.jpg Resztke ze starego sprzegielka ze zdjecia wykrecilem kluczem udarowym i kombinerkam. ale boje sie obkrecac nim na mojej sprezarce przy silniku, ponadto raczej nie bede mial do tego dobrego dojscia...
  5. Dokladnie tak jak mowi przedmowca, jesli moglibysmy prosic o jakies bardziej szczegolowe info byloby milo ;) Wiem ze do rozkrecenia koła pasowego potrzebuje sciagacz z rozstawem trzech bolcow 22mm...
  6. bzdura no to jak wtumaczysz ze w zimie nie doszlo mi do 90?jak zmienielm to tak? Nasz przedmowca wytlumaczyl Ci jak dziala chlodniczka EGR oraz jej termostat i zarazem powinien rozwiac Twoje watpliwosci. Za maksymalna temperature jaka osiagnie silnik odpowiada termostat glowny bo on albo trzyma zamkniety obieg, albo dopuszcza zimnej wody do silnika. Btw. Nie przesadzajcie z wymianami termostatow jesli silnik ma 83C bo to calkiem ok temperatura. Wiadomo ze na nowych bedzie mial szybciej 89C i ta temp bedzie trzymal. Ogolnie m47n2 bardzo wolno lapie temperature, nie jest to benzyna hehe.
  7. Witam Musiałem rozebrać przód w aucie, a co za tym idzie spuścić freon abym mógł swobodnie ściągnąć chłodnice klimy. miałem 110gram w układzie a klimatyzacja chłodziła bardzo dobrze. po wypompowaniu freonu zabrałem się do prac jakie wcześniej planowałem. poskręcałem wszystko i po zrobieniu ok 50km udałem się do znajomego od klimatyzacji aby dobił mi freon (540gram). Od tej pory jeśli sprężarka pracuje pod obciążeniem to hałasuje a dosłownie mówiąc "Chrupie". Natomiast jeśli przyciskiem na klimatroniku wyłączę klimatyzację hałas ustaje. Sprężarka nie hałasuje również kiedy nie jest obciążona np 16C na zewnątrz. Czy może mi ktoś pomóc co może być przyczyną hałasu/chrupania sprężarki klimy ? BMW 2.0d 163km. 11.2004r
  8. Bedzie jak najbardziej ok, aczkolwiek zastanów sie nad kupnem takiego filtra powietrza http://allegro.pl/filtr-powietrza-kn-bmw-e87-118d-120d-e39-520d-i2356156883.html ktory przy pozniejszych wymianach wyczyscisz i znow zalozysz ; )
  9. Nie no nie przesadzajmy ze przepuszcza duze kawałki zanieczyszczeń bo to przeciez bawałniany filtr ktory smarujemy olejem dla lepszej filtracji. Niczego zlego przepuscic nie ma po prostu jak. Muchy przy takiej drodze powietrza jaka idzie ono w 120d nie pojawiaja sie zbyt czesto, praktycznie nigdy ; ) Motor to co innego i stad masz w cholere syfu na filtrze, piach, muchy... Moj KN w 120d po 10 000km nie wymagał czyszczenia. tylko profilaktycznego wydmuchania i nasmarowania, nawet nie bylo koniecznosci mycia preparatami. Mapy chodza dokladnie tak samo, silnik po prostu latwiej uzyskuje moc. Oczywiscie ze daje wiecej powietrza co jest zdecydowanie lepsze dla silnika, latwiejszy jego przepływ, a wieksza/miejsza ilosc powietrza koryguje sobie komputer dawkami paliwa, dzieki przeplywomierzowi, zabieg hamowni potrzebny jest tylko w przypadku wyzylowania silnika na wiecej konikow ^^ Po wymianie, czy regeneracji turbosprezarki tez robisz chiptuning w kazdym aucie ? Jak wiemy filtr KN jest zdecydowanie drozszy od tradycyjnego aczkolwiek nie wymianiamy bo praktycznie do konca zywotu swojego auta. komplet preparatow do czyszczenia i smarowania to ~50pln i starczaja na hoho. Z jednych preparatow korzystam juz od kilku czyszczen filtrow w moim 120d i corvett, na chwile obecna nie zanosi sie na koniecznosc kupienia nowych spray'ow. Tanich filtrow powietrza nie polecam kupowac, a mann czy purflux to wydatek 80-100pln. Ktory to i tak po 15-20k km jest do wyrzucenia. bo mimo zanieczyszczen, przebarwien czasem potrafi sie nawet w cudzyslowie " spalić ".
  10. ale chyba nie do klekota!!! jak najbardziej do diesel'a filtr KN jest ok ;)
  11. Jak mam rozumieć powitalnych pełnych ?
  12. Właśnie jeśli mógłbym prosić krok po kroku jak w to wejść bo to będą moje pierwsze próby z NCS'em, a nie chce czegoś namieszać ;) Jeśli nie uda mi się zrobić to w moim bmw czyli na frm1 to zacznę rozważać wymianę na frm2 bo na allegro można kupić już za 200pln Z góry bardzo dziękuje
  13. Mógłbyś dać jakaś instrukcje krok po kroku jak to zaprogramować ? np. przód ringi i przeciwmgielne + tył normalne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.