Skocz do zawartości

piot5rek

Zarejestrowani
  • Postów

    722
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O piot5rek

  • Urodziny 14.10.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2004r.
  • Lokalizacja
    Częstochowa

Osiągnięcia piot5rek

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Rdza w 13 letnim aucie użytkowanym po polskich drogach to raczej nie jest nadzwyczajne zjawisko.
  2. Jeśli masz monochroma jak na foto to radary nie będą działać.
  3. Olej jak olej... Nikt tym 320d chyba wyczynowo nie jeździ i nie pałuje go po torze do odcięcia przez 3h... Wystarczy wlać pełny syntetyk i wymieniać go systematycznie wraz z filtrami. Śmieszą mnie często wypowiedzi kogoś kto spuszcza się nad cyferkami na opisie butelki z olejem, a filtr kabinowy wymienia co 5 lat bo nie wygląda na brudny... Ja wyznaje takie zasady: 1. Olej z oryginalnych opakowań, nie z beczki. Jak pisałem wyżej pełny syntetyk. Zalewam Shell Helix Diesel Ultra 5W40 i przy +30 silnik pracuje i przy -20 także. Nie spuszczam się nad kupnem oleju po 100 zł za litr. 2. Systematyczna wymiana zgodna ze wskazaniami BC. Nie słucham teorii wymieniaczy oleju, że co 15 tys km się wymienia. Oni na tym po prostu zarabiają :) No chyba, że ktoś rocznie robi z 10 tys km to co roku myślę warto ten olej zmienić bez względu na przebieg. 3. Systematyczna wymiana wszystkich filtrów (oleju, paliwa, kabinowy, powietrza) przy każdym serwisie olejowym. Kupuję filtry Bosch ze względu na atrakcyjną cenę. Trzymając się tych zasad w kwestii serwisu olejowego mamy gwarancję, że z tego powodu usterki na pewno nie doświadczymy.
  4. Nic nie jest wieczne. Olej po 10 latach pracy w dużej amplitudzie temperatur traci swoje właściwości. Ja osobiście nie widzę problemu w wymianie oleju w skrzyni i dyferencjale, bo niby co się złego może stać? Jedynie może być tylko lepiej. No chyba, że są jakieś nieszczelności to nowy rzadki olej może znaleźć drogę ucieczki. Na pewno obowiązkiem jest przy każdej wymianie oleju w silniku sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni i dyferencjale, żeby nie obudzić się z ręką w nocniku.
  5. Ja wymieniałem olej i w skrzyni i dyferencjale jakieś 20 tys km temu. Wszystko w jak najlepszym porządku.
  6. A nie jest czasem tak, że jak auto jest nagrzane (mamy wyłączone ogrzewanie) i ustawimy na maksymalne grzanie to wskazówka czasem nie wychyli się trochę w lewo?
  7. Wyczyścić EGR. Wyczyścić kolektor dolotowy. Wymienić wszystkie podciśnienia. Wyczyścić lub wymienić na nowe elektrozaworki od EGR i turbo. Jednak przed tymi wszystkimi zabiegami podpiąć pod INPA.
  8. Lepiej iść do kogoś kto szyje takie rzeczy. Na pewno nie będzie to koszt 190 zł. Te z allegro za 20 zł szybko twardnieją i pękają.
  9. Może podczas wymiany odpiąłeś czujnik ABS? Może kabel przerwałeś?
  10. Auto ma zapewne około 10 lat, tak więc wymiana wszystkich amortyzatorów, osłon, odbojów i poduszek jest raczej zabiegiem wskazanym. Procentowe testy amorów w stacjach diagnostycznych można zrobić dla zasady i wydruk wyrzucić do kosza. Szkoda, że kolega nie wymienił tych amorów razem ze springami. Teraz znowu rozbierać.
  11. Auta służbowe to nie jest dobry punkt odniesienia. Każdy wie jak nimi jeżdżą "Dawaj Malina!". Niestety 99% ludzi robi tak, że nie jego to nie musi szanować. Znam jednego typa co w zimę, codziennie zagrzewał auto po prostu piłując je niemiłosiernie.
  12. Trochę czytałem na ten temat to jak w porę w czasie jazdy się nie zdusi auta, to później jak się wścieknie to ani wrzucanie biegu nie pomoże, bo sprzęgło od razu zrobi kaput. Nie jestem mechanikiem, więc nie wiem ani nic takiego nie przeżyłem. A tutaj prezentacja:
  13. Kto normalny szoruje klosz od wewnątrz... Kupujesz klosz, zakładasz i nie macasz wewnętrznej strony. Widzę, że korci Cię, żeby wszędzie te paluchy wsadzać. Jak piłą tniesz to też sprawdzasz paluchem czy łańcuch wystarczająco ostry?
  14. W manualu prosta sprawa, bo wbijasz 5, czy 6 albo obojętnie jaki bieg i hamulec. Nie ma opcji i musi zdechnąć chyba, że hamulce takie słabe :mrgreen: W automacie sytuacja bardziej skomplikowana. Co do odczuć podczas jazdy to chyba każdy wyczuje, że auto samo przyspiesza, a i dym w lusterku też trudno nie zauważyć. Nie miałem nigdy takiej sytuacji ale kolega w Lagunie miał. Zdusił ją i tyle po problemie. Regeneracja turbinki i nówka sztuka jak z salonu. Warto żonę, dziewczynę uświadomić co zrobić w takiej sytuacji jeśli korzysta z samochodu.
  15. Na pewno tłuste odciski paluchów usuniesz suchym papierem... Mogłeś go chociaż zmoczyć lekko wodą. Pierwsze słyszę żeby od wody niszczyły się klosze. W deszcz jak jeździsz folią owijasz reflektor? Umyj najpierw klosz gąbką z użyciem szamponu samochodowego, czy po prostu opłucz je mocnym strumieniem wody, zresztą zrób byle co byle usunąć kurz, piasek, owady nie niszcząc klosza. Kup najtańszy płyn do mycia szyb w Biedrze, weź starą CZYSTĄ koszulkę, szmatkę czy co tam chcesz byle była z dobrego materiału. Szyby chyba umiesz myć więc tłumaczyć nie muszę i klosze będą lśnić. Nie ma co się z tym bawić przesadnie, podstawa to usunąć to co może spowodować zarysowania, czyli kurz, piasek itd., później to nawet płynem do naczyń możesz myć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.