Skocz do zawartości

siemione36

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 318 TDS 1996
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia siemione36

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. jak sie zaślepi to ERG po prostu nie działa i tyle można go równie dobrze wtedy nie mieć ( nie wiem jaki problem ERG miało by to rozwiązywać że nie działa czy co ? ) Na końcu tego tłoczka który porusza się otwierając lub zamykając dopływ spalin jest membrana która " wydyma sie w jedna lub drugą stronę - w ten sposób rusza się tłok . Do membrany z jednej strony jest doprowadzony wężyk ( to ten mały przy ERG ) z próżnią który w zależności co każe komp zasysa lub odpuszcza membranę . po drugiej stronie membrany jest po prostu powietrze które gdy membrana sie przesuwa musi "uciec" - właśnie tym nie podłączonym do niczego króćcem. Jak komp decyduje że dość spalin to odcina próżnię i membrana wypucza się w drugą stronę ( za sprawą sprężyny oczywiście ) , a powietrze tym razem "wpływa" tymże wolnym króćcem. Dużo tłumaczenia łatwiej na rysunku zobaczyć ale chyba już nie będę rysował, mam nadzieje że opis zrozumiały
  2. mówie o karbie ze zdjęcia w pierwszym poście ( zaznaczony czerwoną strzałką ) jest dość mały ale usprawnia przepływ powietrza w zaworze. acha jeżeli ktoś ma kompresor z pistoletem z dość długą dyszą to można świetnie wyczyścić kolektor, myjemy benzyną pod ciśnieniem - cały syf wylatuje - można też samym powietrzem dobrze i szybko kolektor wysuszyć zajmuje 10 - 15 min. ( najpierw oczywiście czyścimy ręcznie i pistoletem do czysta ).
  3. Ja już trzecią wymianę oleju Castrol 10w40 magnatec z niemiec kupowanego na allegro zaliczyłem i wszystko jest ok, znajomy mechanik mówił mi nawet że ten Castrol w polsce sprzedawany to syf ( ile w tym prawdy ? ).
  4. Witam co do zgrubienia w zaw. ERG to w żadnym razie nie należy go usuwać znajduje się ono dokładnie na wysokości wlotu spalin - dzięki niemu spaliny zasysane są do kolektora powietrze płynie bez zawirowań ( tzw. zwężka Venturiego). Zaworek ( wg. moich przybliżonych obliczeń a raczej ojca) powinien wciskać sie przy nacisku ok 14 kg jeżeli trzeba użyć dużo większej siły to moze być niesprawny - musze to dokładniej sprawdzic bo u mnie chodzi dość ciezko. U mnie czyszczenie dało pozytywne efekty - żywszy silnik co do spalania jeszcze nie wiem pewnie jest troche lepiej. Można przy okazji czyszczenia wymienić uszczelki w kolektorze u mnie były zjechane strasznie a powinny sporo wystawać - koszt pare zł ( już nie pamiętam ile dokładnie na Narbutta kupowałem z pół roku przed czyszczeniem) .
  5. Witam jeżeli kogoś interesuje podaje co oznaczają kolejne wyświetlane na klimatroniku informacje: 1. temp. w kabinie 2. temp. zewnętrzna 3. czujnik grania lewy ( temp. w kabinie z lewej strony ) - Heizungssensor links 4. czujnik grania prawy (temp. ow kabinie z prawej strony ) - Heizungssensor rechts 5. temp. w parowniku 6. obroty silnika 7. prędkość km\h 8. obroty wenrtlatora - siła nadmuchu klimy w aucie 9. % otwarcia klapy wlotu świeżego powietrza - 775 = 77,5 % 10. V AUC sensor - jakiś czujnik napięcia od klimy 11. napięcie na aku V 12. wersja softu dane z http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat/archiv/klima/klimatest.html Opcja wyświetlania tych danych dostępna jest jedynie w w starszych panelach klimatronika (w nowszych pojawia się napis AUTO na wyświetlaczy gdy wciśniemy guzik auomatycznego sterowania nawiewem )
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.