Skocz do zawartości

Natas

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Natas

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Wiem, ja mam jeszcze jeden przy obudowie od navi, ale u mnie nie ma reakcji, oświetlenie reaguje jedynie na czujnik umieszczony bezpośrednio w desce - zegary
  2. Bak jest ok, wszystko działa prawidłowo, zero błędów a brak paliwa był jednorazowym przypadkiem, wydaje mi się że pływak po prostu musiał się "zawiesić" o ile to jest możliwe.
  3. Witam, jakiś czas temu zabrakło mi paliwa mimo że wskazówka nie opadła tylko zatrzymała się na ostatnie podziałce, nawet rezerwa się nie zapaliła. Od tego czasu notorycznie obserwuję ilość paliwa jaka pokazuje się na wyświetlaczu pod zegarami – jak uruchomi się testy. W związku z tym ma dwa pytania: 1. Po zatankowaniu do pełna zawsze pokazuje się 65 litrów, a zbiornik ma przecież 70 litrów, czy ktoś może sprawdzić i powiedzieć ile pokazuje u niego, wszystkie czujniki pokazują na 100% prawidłowe wartości. Jeżeli w zbiorniku jest na przykład 10 litrów to przy tankowaniu wchodzi 60 itd. Różnica tych 5 litrów jest jakby na początku jazdy widoczna bo przejechaniu jakiś 50 km zaczyna dopiero ubywać paliwa na wskaźnikach, czy to wszystko normalne? 2. Jeżeli sumaryczna ilość paliwa z obu komór jest około 30 litrów to z reguły komora po stronie pasażera pokazuje 30l a po kierowcy 0L ? Oczywiście jeżeli wejdzie się ostro w zakręt albo stanie np: na krawężniku to paliwo przelewa się między komorami ale po chwili znowu 95% pozostałej objętości jest w komorze po stronie pasażera, czy to jest normalne? Na koniec dodatkowe pytanie, bawiłem się testami w zegarach podczas jazdy ostatni dość często i naciskałem sobie wszystko co dało się wcisnąć, po czasie zauważyłem że w czasie dnia zaczyna mi się przyciemniać i rozjaśniać oświetlenie deski, nawigacji oraz klimatronika! :D Jeżdżę moim egzemplarzem 6 lat i nigdy mi nic takiego się nie robiło, naszukałem się dość długo czujnika fotochromatycznego i jest on wbudowany bezpośrednio w zegary. Czy E39 ma taki czujnik od zawsze? Czy jest to jakaś ukryta dodatkowa funkcja? Nie mam czujnika zmierzchu do świateł, sensor dział tylko na oświelnie zegarów i nie jest powiązany z np: lusterkami fotohromatycznymi, co o tym myślicie? Pozdr
  4. Natas

    ILE BIERZE WAM OLEJU BMW E39

    3.0 d 1999r przebieg 380 tys km. Olej Mobil 5W-50 od wymiany do wymniany nic nie dolewam, wymiany według wskazania komutera, wypadają mniej wiecej 16-20 tyś Kilak lat temu na samym początku zalałem raz Castrolem 0W-30 i w tedy pierwszy i ostatni raz była dolewka po 15 tyś zjakieś 300-500 ml Potem już zawsze używałem Mobila 0W-40 a potem 5W-50 i nic nie dolewam
  5. Nie da się tego zrobić ponieważ trzeba by było odklejać folję która jest właśnie opowiedzialna za brakujące pixele, nowy jest w 100% sprawny i niechciałbym go rozbierać
  6. Witam Przymierzam się do wymiany licznika (E-39) ponieważ wyświetlacz padł mi zupełnie i nie da się go naprawić i w związku z tym mam pytanie. Gdzie w Warszawie programuje ktoś zegary oczywiście poza ASO, chodzi mi oczywiście o to aby Vin się zgadzał przebieg, wiem że trzeba programować jak zegary są np.: z sedana a wsadzamy do kombi- zarządzanie centralnym zamkiem tylnej klapy itp. Czy w zegarach jest coś na wzór biosu jak w komputerach który można przełożyć i wtedy wszystko by się zgadzało :?: Z góry dzięki za pomoc
  7. Wszystko robimy ja w PDF-ie dostarczonym przez kolegę :modlitwa: Radi540E39, do momentu kiedy trzeba zdejmować wskazówki, z doświadczenia wiem że jest to najbardziej newralgiczny i ryzykowny moment, zdarzyło mi się już tak że nie byłem w stanie ich zdjąć tak więc szukałem alternatywnego sposobu i udało się :dance: . Wyświetlacz jest zamocowany na białym stelażu wraz z żarówkami do podświetlenia aby dostać się do złącza i gumek trzeba ten stelaż odkręcić od strony płyty głównej licznika i teoretycznie można to tylko zrobić od strony gdzie są zamocowane wskazówki. Po dokładnych oględzinach stwierdziłem że da się to zrobić od drugiej strony na zdjęciach wyraźnie widać cztery wkręty które mocują stelaż do płyty wystarczy je wykręcić !!! :mrgreen: Patent jest prosty, nacinałem je delikatnie mini tarczą od szlifierki modelarskiej (tarcze można kupić w każdym supermarkecie typu Obi, i zamocować do np.: zwykłej wiertarki) trzeba to zrobić dokładnie i maksymalnie głęboko, potem zwykły mały płaski śrubokręt i odkręcasz, nie trzeba się martwić o wkręty bo na szczęście nie wpadają do środka(ograniczają je z drugiej strony plastiki) Po odkręceniu reszta jak instrukcji kolegi Radi540E39, trzeba podważyć i wyjąć w sumie 6 metalowych bolców od oświetlenia i cały moduł masz w łapie, naprawiasz to co potrzeba gumki lub folię i składasz w odwrotnej kolejności.
  8. Witam W końcu zabrałem się za naprawę swojego wyświetlacza, po żmudnym rozbieraniu ( nieco inną metodą bez zdejmowania wskazówek!!!) dotarłem do sedna problemu, problem leży w foli która łączy wyświetlacz z płytą główną . Na połowie długości po prostu odkleiła się od szkła i nie chce się trzymać, może wiecie jak ją przykleić albo gdzie kupić nową, było by to na pewno lepsze rozwiązanie??? Pozdrawiam
  9. Miałem podobne dylematy przy remoncie przedniego zawieszenia :?: ,Wybrałem Moog;a, pierwszy odezwał się lewy dolny po 6 tyś :shock: , po przejechaniu kolejnych 10 tyś poleciała cała reszta :cry2: , wymieniłem na Teknorota bo były najtańsze a mechanik powiedział, że wszystkie wytrzymują góra 20 tyś na Polskich drogach. Obecnie mam przejechane 60 tyś na teknorocie i nic się nie dzieje, reasumując nigdy więcej Moog’a .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.