Skocz do zawartości

dancio

Zarejestrowani
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E83 LCI 2.0i
    był E60 525d LCI
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia dancio

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Podczepię się pod temat. U mnie silnik bierze około 0,5-1 litr na około 15.000-20.000 km. Czyli chyba w normie. Natomiast mam zakopconą końcówkę tłumika. Mam dpf i nigdy nie było z nim problemu. Co może być przyczyną tak okopconej końcówki, turbina? Ale z drugiej strony filtr powinien chyba wyłapać wszystkie te nieczystości. Co o tym sądzicie?
  2. Dziękuję. Problem rozwiązany. Polerka + pasta i felga jak nowa.
  3. Witam, Na moich felgach aluminiowych model WZ138 17 cali, pojawiły się plamy (przebarwienia). Jest to coś w rodzaju "kleksa" (plamy) pod warstwą ochronną felgi, tak że nie można tego zmyć. Felga ma kolor srebrny, a te przebarwienia mają kolor srebrno-żółty. Żółty to za dużo powiedziane. W każdym bądź razie przebarwienia są ciemniejsze niż oryginalna felga. Od razu zaznaczę że nie stosuje do mycia środków agresywnych itp. Czy macie jakieś z tym doświadczenie? I czy może ktoś wie jak można się tego pozbyć?
  4. Witam. Wczoraj mierzyłem u siebie grubość powłoki lakierniczej, elektronicznym czujnikiem. Na początku zaznaczę że samochód kupiłem od autoryzowanego dealera w komisie, który jako nowy był kupiony u nich i serwisowany. Zapewniali mnie że nie był malowany ani jeden element. Pomiar wykazał że cały samochód ma grubość lakieru między 160-180 mikronów. Natomiast jak mierzyłem słupki drzwiowe od wewnątrz to grubość wynosiła 100. Co prawda na lakier zewnętrzny nanosi się chyba jeszcze jakieś warstwy lakieru więc chyba grubość powinna być większa. Czy według was taka grubość lakieru sugeruje że cały samochód był lakierowany? Proszę o jakieś obiektywne odpowiedzi. pozdrawiam
  5. A czy wycie masz przy włączonej czy przy wyłączonej klimie? A może w obu przypadkach? U mnie przy włączonej klimie, przy przyspieszaniu też delikatnie wyje. Jak wyłączę klimę to wszystko ustaje i jest cisza. Więc u mnie zapewne jest to kompresor.
  6. Tłumik drgań (koło pasowe), z tego co się dowiedziałem m.in. odpowiedzialne jest za niwelowanie drgań. Jeżeli guma w kole jest popękana, lub ogólnie koło jest zużyte to może to powodować nadmierne drgania silnika podczas jazdy, a co za tym idzie silnik przenosi drgania na resztę samochodu. Dodatkowo jak tłumik drgań jest w kiepskim stanie, to przy dłuższym jego użytkowaniu można uszkodzić kompresor klimy, ewentualnie pompę wody. U mnie w samochodzie tak naprawdę wszystko miałem już sprawdzone, a to co wymagało naprawy wymienione. Sam tego nie robiłem, tylko mechanik. Zostało mi tylko wspomniane tłumik drgań i poduszki pod silnikiem. Zawieszenie z przodu i tyłu mam ok, wszystkie tuleje ok, itd. Oczywiście do momentu jak nie zdejmę koła i poduszek, to nie mam pewności że to te elementy. U mnie drgania są naprawdę minimalne, więc jeszcze mnie to nadmiernie nie drażni. O tłumiku drgań, to jakie drgania powoduje, czy oryginał czy zamiennik itd., dużo było pisane w dziale E60. A jeszcze jedno. Ktoś wcześniej pisał, że też miał takie drgania i założył pierścienie centrujące na felgi.
  7. Mam identyczne objawy u siebie w E60. Opony letnie nowe, zimowe prawie nowe, felgi proste, wyważane na samochodzie. Amortyzatory wymienione na oryginał. Tarcze hamulcowe i klocki wymienione na oryginał. Zawieszenie sprawdzone. Wał napędowy sprawdzony. Skrzynia sprawdzona. Ja osobiście obstawiam że sprawcą tych drgań jest tłumik drgań (koło pasowe, wielorowkowe). Co prawda są to tylko moje domysły, ale może warto sprawdzić. Jakbyś sprawdził to daj znać, co z tym kołem.
  8. A powiedz jakie miałeś wcześniej objawy zużytej sprężarki klimatyzacji, przed tym jak padła?
  9. Widzę że piszesz kolego że wymieniałeś olej w firmie "Samko". Dobra rada: lepiej pojedź do sprawdzonego mechanika i niech Ci sprawdzi co za miskę ci włożyli oraz wymień olej raz jeszcze. Co prawda teraz bez płukania się nie obędzie. Albo spuścisz cały olej, albo będziesz musiał wymienić olej kilka razy. Moje autko również było u nich na wymianie miski i oleju. Tzn. poprzedni właściciel był. Było to co prawda dwa lata temu, ale zapewne jakość usług się nie zmieniła. Miska miała być wymieniona. Jakiś czas temu zmieniałem miskę i okazało się że na 99% miałem miskę fabryczną, czyli nie zmienili miski. A to czym zalewają skrzynie ciężko nazwać "olejem". Po przejechaniu około 15 tys. km od wymiany u nich, zaczęły się poważne problemy. Po wymianie miski na nową ZF oraz wymianie oleju, niestety musiałem wymieniać olej kilka razy żeby wypłukać ten "syf" którym oni zalali skrzynie, wszystkie niepokojące objawy ustały. Już spotkałem się z opinią kilku mechaników, żeby uważać na tą firmę. Także lepiej sprawdź to, bo za jakiś czas będziesz przechodził przez to samo co ja. Aha. I jeszcze jedno. Jak zadzwoniłem do firmy "Samko" z pytaniem jakiego oleju użyli do mojej skrzyni, to w odpowiedzi usłyszałem "co mnie to interesuje, ważne że jest to olej do skrzyń automatycznych". Już sama ta odpowiedź dała mi do myślenia.
  10. ok dzięki, czyli muszę szybko wykasować błąd.
  11. Dzięki za pomoc. Ale mam jeszcze drugie pytanie z tym związane. Jeżeli świeci mi się ta kontrolka błędu poduszki powietrznej, a mam jednak podłączony kable prawidłowo, to czy (odpukać) przy zderzeniu poduszka mi odpali, czy nie odpali?
  12. Witam, Wczoraj odpiąłem kostkę poduszki powietrznej w przednim fotelu pasażera. Kostka znajdowała się pod fotelem. Po odpięciu kostki i odpaleniu silnika pojawił się błąd na wskaźnikach deski rozdzielczej. I to akurat rozumiem. Ale po ponownym włożeniu kostki w gniazdo poduszki powietrznej, błąd nie zniknął. Co mam zrobić żeby nie paliła się ta kontrolka. Trzeba podpiąć pod komputer, czy może np. można odłączyć akumulator i podłączyć go ponownie. Proszę o pomoc.
  13. dancio

    520d zawieszenie

    A sorry jakoś źle przeczytałem, jakoś zrozumiałem że chcesz prostować tarcze, a tu nie chodziło o tarcze tylko o felgę.
  14. dancio

    520d zawieszenie

    Z 200 nie hamowałem do zera tylko gdzieś do 140, i od razu podczas hamowania miałem straszne drgania. Ale tarcze i klocki już wymieniłem na nowe, poprzednie były krzywe, dlatego tak szarpało, po za tym teraz mam oryginały a poprzednio ATE. teraz samochód prowadzi się super, kierownica też nie ma drgań. Natomiast fotel pasażera delikatnie drży, a jak się opony rozgrzeją to dużo mniej drży. Felgi są proste. Podejrzenie pada na opony, ale mam nowe więc nie chce ich zmieniać. Piszesz że chcesz prostować tarcze. Ja gdzieś cztery miesiące temu też szlifowałem swoje. Po szlifowaniu było super. Ale po około 2 miesiącach było jeszcze gorzej niż przed szlifowaniem. A nie mam skłonności do ostrego hamowania i duże kałuże omijam szerokim łukiem. Także wg mnie szlifowanie to to wyrzucona kasa w błoto.
  15. dancio

    520d zawieszenie

    Podczepię się pod temat. Miałem drgania kierownicy przy jeździe w przedziale 80 - 130 km/h. Dodatkowo przy hamowaniu miałem drgania powyżej 60 km/h. Raz nawet rozpędziłem się do 200 i zacząłem hamować. Drugi raz tego nie powtórzyłem. Kierownicą tak szarpało przy hamowaniu z 200 że wolałem nie ryzykować drugi raz. No i postanowiłem wymienić tarcze i klocki z przodu na oryginalne. Dodatkowo wyważyłem wszystkie koła jeszcze raz. Wszystkie drgania ustały, samochód prowadzi się idealnie. Natomiast mam pytanie. Na kierownicy nie czuję drgań, natomiast widzę po fotelu pasażera z przodu (jak nikt na nim nie siedzi), że jak jadę między 110 a 130 km/h to fotel ma delikatne drgania. Na zimnym silniku (czyli również na zimnych oponach) drgania są większe, jak przejadę z 20 km to drgania w 70% ustają. I tak się zastanawiam, że zapewne opony się rozgrzewają, jakoś zapewne guma się w nich lepiej układa i dlatego drgania są mniejsze. Jedna opona została już przez wulkanizatora uznana za podejrzaną i założyliśmy ją na tył. Pozostałe są niby ok. Opony kupiłem nowiutkie i przejechałem na nich dopiero z 15 tys., są to Fulda 225/50/17, niestety bez homologacji BMW, połaszczyłem się to teraz mam za swoje. A i zaznaczę że z zawieszeniem mam wszystko ok. Co o tym sądzicie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.