Skocz do zawartości

swiezakBMW

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 316i 2002 rok 97 tyś przebiegu

Osiągnięcia swiezakBMW

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Nie chcem sie licytowac ktory mniej pali, ale podajac 10 litrow bylo to usrednione. Przy oszczednej jezdzie 90-110 km/h potrafi zejsc do 8 litrow LPG. Wszystko sprawdzane laniem do pelna tym samym pistoletem nie na oko. Ogolnie gazu bierze od 25 do 30% wiecej wzgledem benzyny.
  2. Ja mam ten silnik. Zrobilem nim 35 tys km i w tym czasie wymienilem : lancuch rozrzadu, napinacz, slizgi, uszczelke pokrywy zaworow, uszczelnilem pompe vacum, uszczelki podstawy filtra oleju, uszczelka miski olejowej, oringi elektrozaworow, swiece, olej 2x tylko motul x-clean 5w30, plyn chlodzacy, odma wraz z wezykami Koszt wszystkiego ok 1800 zł ale w zamian odwdziecza mi sie spalaniem na poziomie 10 litrow LPG (nowa instalacja) Inne koszta sa zwiazane z zawieszeniem i moja nadgorliwoscia :) Bez sciemy polecam ten silnik jezeli zalezy Ci na ekonomii a nie na popisywaniu sie.
  3. Kolego, ja tez radze wymienic swiece i filtr powietrza. Sprawdz tez jakiej firmy masz cewki oraz rok produkcji, z tego co pamietam producent na pierwszy montaz wstawial BREMI i one byly trafione. Dodatkowo upewnij sie czy nie masz gdzies nieszczelnosci w dolocie. U mnie nieszczelnosc byla przy pompie vacum i silnik byl mulowaty oraz z opoznieniem reagowal na gaz. Zadnych bledow nie pokazywal. Moje zuzycie paliwa przy oszczednej jezdzie wynosi 5,7-6,2 litrow na 100km (predkosc 90-110) W miescie 9 litrow
  4. Witam, odgrzewam troche temat z zapytaniem czy króciec w który wciska sie waż do pompy wakum ma sie ruszac ? Dzisiaj podczas wymieniania oringow zauwazylem ze sie lekko rusza i kreci. Nie wiem czy tak ma byc czy wlasnie przez to u mnie jest nieszczelnosc. Czekam na odpowiedz
  5. swiezakBMW

    E46 n42b18a odma

    Witam, czy górny wąż odmy idący nad kolektorem ssącym powinien "oddychać" ? Czy to oznaka że jest już sparciały i za miękki ? Bardzo proszę o szybką odpowiedz
  6. Okazało sie, ze wezyk od filtra paliwa byl sparcialy. Wiec bylo lewe powietrze i brak regulacji cisnienia paliwa na owym filtrze. Po wykasowaniu wszystkich bledow i adaptacji przeplywomierza jest ok. Po podlaczeniu komputera zastanawiaja mnie paramatry Vanosa : "system VANOS po stronie dolotu, polozenie aktualne 79,9 st cr" i "system VANOS po stronie wylotu, polozenie aktualne 119,9 st cr". Czy te parametry są w normie ?
  7. OK, dzieki pojde w tym kierunku. Tym bardziej ze faktycznie ja slychac - dlatego zawsze na full mam PB. Masz jakis sposob na sprawdzenie wydajnosci cisnienia pompy ? Wymienic na nowa czy mozna zaryzykowac ze sprawdzona uzywka ? Chyba ze mozna wymienic sam silniczek w pompie ?
  8. Paliwa zawsze na full PB98, ostatnio zainstalowalem LPG. Ale problem byl juz wczesniej.
  9. Witam, mam problem z n42. Po odpaleniu silnik dlawi sie i potrafi zgasnac. Na zimnym objaw nie wystepuje bo jest "ssanie". Odma, przeplywomierz, swiece, cewki, olej wymienione. Problem nie wystepuje jak skrzynia korbowa odpowietrzana jest na "krótko" przez wyciagniecie bagnetu. Czy ktos jest w stanie mi pomoc ? Stara odma nie byla w zlym stanie jak ja wymienialem. Olej to 5w30 longlife. Nie robie krotkich odcinkow wiec nie mam problemu z "maslem" na bagnecie, korku itd.
  10. Witam, szukam kogoś ze Szczecina do diagnozy mojego silnika n42 w e46. Prosze odpisac na priv i zostawic numer tel. Główny powód diagnozy to dławienie się silnika zaraz po odpaleniu. Jak odpowietrzany jest na "krotko" problem nie wystepuje. Odma wymieniona...
  11. Kupujac nowe koniecznie zwroc uwage na date produkcji czyli DOT. Guma twardnieje z czasem i niedaj sie nabrac na lezaki magazynowe. Ja mam continental contiwintercontact. Polecam bo nie mialem zadnego problemu tamtej zimy.
  12. swiezakBMW

    318i N42 nie odpala

    Napisz jak sie skonczyla ta sprawa. Ciekawi mnie czy skonczylo sie tylko na wymianie pompy ?
  13. swiezakBMW

    318i N42 nie odpala

    Jezeli jest to co mowie to nie baw sie w wymiane samego napinacza tylko wymien kpl rozrzad. Oryginalny kpl kosztuje 550 zł, a na allegro sa dostepne febi za 365 zl http://allegro.pl/zestaw-lancucha-rozrzadu-bmw-e46-n42-46-318i-i2764220440.html lub swag za 399 zł http://allegro.pl/komplet-rozrzad-bmw-3-e46-e90-316i-318i-x1-x3-1-8-i2738147428.html Ja osobiscie zalozylem ten i powiem Ci ze silnik nawet inaczej pracuje. Tak jak pisalem nie wymieniaj samego napinacza bo mechanik i tak wezmie sporo za ustawienie rozrzadu/vanosow. Potrzebny jest do tego specjalny sprzet ktory swoje kosztuje. A jak juz masz zaplacic to zrob calosc bo nigdy nie wiesz czy za dwa dni nie strzeli Ci cos innego. Taka jest moja rada sam to przechodzilem. Pozdrawiam
  14. swiezakBMW

    318i N42 nie odpala

    I jak z tym silnikiem ? Odpaliles ?
  15. swiezakBMW

    318i N42 nie odpala

    Czesc, podlacz kompa na 99% bedzie blad polozenia walkow rozrzadu. Niestety bez wymiany napinacza lancucha rozrzadu sie nie obejdzie :( mialem to samo, dlugo nie wierzylem w to ale niestety te lancuchy wytrzymuja tylko 100 tys km.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.