Skocz do zawartości

Alexander

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Śląsk

Osiągnięcia Alexander

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. To to ja wiem - zresztą zazwyczaj w takich przypadkach zazwyczaj sensowniej jest wymienić silnik... Właśnie się zastaniawiam czy koło dwumasowe może to być (tak twierdzi 2 mechaników) ale ci co rozbierali skrzynię twierdzili, że jest ok - ale czy można im wierzyć... z tego co czytałem na necie czasem b. trudo stwierdzić jego uszkodzenie - ale jak je kompletnie wykluczyć? Raczej sklep nie pożyczy nowego żeby założyć i sprawdzić, a drogie to i głupio wymienić w ciemno (jak się okaże, że to jednak nie to...)
  2. Też mi się wydaje to dziwne, zwłaszcza, że ma tylko 154kkm przejechane... no ale nie mam go od nowości więc nie wiem co było wcześniej... Jest możliwość, że to jeszcze co innego jest? Obawiam się, że jak zaczną rozbierać to się może okazać, że to też nie to... poza tym, mało kto chce się za to zabrać :( nie wspominając, że wóz jest niezbędnie potrzebny... :mad2: pozdrawiam, Alexander
  3. Witam, Mam poważny problem: od jakiegoś czasu pojawił się a ostatnio nasilił się dziwny dźwięk ("stukot") zwłaszcza wyczuwalny przy niskich obrotach i zwłaszcza przy obciążeniu ew. szybkim krótkim wciśnięciu gazu... Dźwięk również można usłyszeć jako ciągły lekko "paląc" sprzęgło - powolutku puszczając sprzęgło na biegu... oczywiście występuje podczas jazdy a wibracje czuć na gałce biegów i trochę na sprzęgle. Na wolnych obrotach cisza i przy wolnym podnoszeniu (na postoju) obrotów też płynnie. Dzwięk słychać głośniej jak się silnik nagrzeje (na zimnym jakby mniej/wcale?). Odwiedziłem wielu "speców" którzy ograniczali się do: koła dwumasowego, sprzęgła i skrzyni, a nawet panewki (prawdopodobnie ostatniej). Słuchali również na podnośniku i ponoć najgłośniej słychać było na końcu skrzyni biegów... Wreszcie go postawiłem - (diagnoza: najprawdopodobniej skrzynia) rozebrali: koło dwumasowe ponoć dobre, sprzegło dobre - została skrzynia... Znaleziona została skrzynia dobra o małym przebiegu i zamontowana... niestety jak stukało tak stuka :mad2: wtedy padło: panewka :( Ale czy aby to dobra diagnoza... (0 sygnalizacji oleju, idzie dobrze a od wystąpienia pierwszych delikatnych objawów przejechałem ok 10kkm - choć teraz jest głośniej). Co to może być?! :modlitwa: bo jak panewka to raczej nie wesoło ( a jak rozbiorą i okaże się ze to też nie to...) 2000r (po liftingu) E39 Touring 530 benzyna manualna skrzynia, olej zalany Mobil 10W50... pozdrawiam Alexander
  4. Dlatego zacząłem ten wątek ;) tyle, że mnie interesuje ile mnie będzie kosztowało przejście z 3 na 5... Niestety potrzebuję przewieźć czasem coś większego i dla tego touring... Jeżeli chodzi o 3 a dokładniej o 325i to moja uczciwie mówąc paliła (silnik przebieg 300tkm): miasto normalna jazda: 10-12 zima 11,5-12,5 a jak ostra to i 13,5 Trasa suuuper spokojnie (średnio do 120 6,5 l - nie autostrada) autostrada: 120-1801 ok 0,5 l 180-205 ok 13 l 205-230 ok 15,5 l >230 wir w baku (oczywiście tylko w celach testowych na pustej suchej autostradzie bo to znacznie za szybko jak na nasze drogi i dla naszych kierowcow co mysla jak juz dojda do 200 to sa szybsi od swiatła i lewy pas przechodzi na ich własność) na szczęście już sie wyleczyłem z testowania osiągów :> Na autostradzie pali więcej - większe opory powietrza, wiatr mimo sportowego obniżanego zawieszenia...
  5. Hmmm... a przypadkiem 530i (E39) to nie ma jednak jeszcze 6 garnuszków ;) ? wg danych z: http://www.bmw-tarnowski.com.pl/salon/techtab.html to nawet pali mniej niż 525iA(automat) a tylko o 0,1 wiecej niz 525i (Mnie oczwiście chodzi o manual). -- pozdr Alexander
  6. Dzieki za linka :) Chyba faktycznie trzeba bedzie sie porozgladac za 530 ;) ale chyba jednak benzyniakiem... pozdrawiam Alexander
  7. A mógłbyś podać + i - "benzyniaka" i "diesla" (dla 530) - duża różnica w dynamice? awaryjności itd? Szczerze mówiąc nastawiony jestem na benzyniaka (manual) i takiego szukam w okolicach rocznika '00 '01 ale sugestie mile widziane :) pozdrawiam Alexander
  8. No własnie miało być szczerze ;) Ciekawi mnie tylko po co dzielą je tak bardzo (325, 328, 300)... Muszę sie przesiąść niestety z 3 na 5 touring (praca) - niestety bo 3 taka żwawa dosc (325i) no ale cóż robić... pozdrawiam Alexander
  9. Witam, Mam ptyanie: jaka jest różnica w spalaniu E39 pomiędzy 528 a 530 benzyniak (Touring)? ew jakieś podpowiedzi w kwestii różnic w ekonomii użytkowania ww modeli mile widziane ;) pozdrawiam Alexander
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.