Witam, ekonomizery na podciśnienie to bardzo stary wynalazek. W bmw ekonomizer działa na bazie układu logicznego który pobiera dwie wartości: 1. sygnał z komputera sterującego dotyczącego chwilowej dawki paliwa..... 2. sygnał prędkości z czujnika prędkości zamontowanego w moście Zasada działania: 1. prędkość 0, zużycie(silnik pracuje) >0, to wskazanie = nieskończoność 2.prędkość >0, zużycie >0, to wskazanie >0 (W zależności od ciężkości nogi) 3. prędkość >0, zużycie =0, to wskazanie =0 (hamowanie silnikiem) Co do hamowania silnikiem tzw. "cut off" gdy obroty silnika przekraczają 1200obr/min a przepustnica jest zamknięta (czyli silnik otrzymuje napęd od wału pędnego) to komputer zamyka wtryskiwacze nie podając ani kropli paliwa (chyba że leją ci wtryski). Wówczas ekonomizer pokazuje zero.