Skocz do zawartości

Popiel

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E90 320D 163KM

Osiągnięcia Popiel

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. wymiana standardowa tylko należy pamiętać o podpięciu nowych czujników klocków kabel do klocka pojawi się po zdjęciu oslony nad kołem
  2. jeżdzę na ATE z przodu POWERDISC ( z nacięciami) - zdarza się że zapiszczą na ostatniej fazie dohamowania
  3. viewtopic.php?p=1260434#p1260434
  4. nie przesadzasz czasem ze "stanem" moich wtrysków i gdzie widzisz stan mojego DPFa? bo wg mnie wyliczone 180-200tyś jego żywotności jest takie jak podaje BMW korekta zawsze jakaś musi być, a odstaje znacząco tylko nr 2 bo reszta rozumiem koryguje go na "-" nie wiem jak wybiera DPF, ale ja dymienia nie widzę rzucasz co chwila jakimś spostrzeżeniem, ale wg mnie bez ładu i składu i konkretów nie gniewaj się, ale poczekam na opinię innych pozdrawiam
  5. mam DPFa przebieg 130 tyś przebieg do końca dpf 60 tyś niestety testu nie zrobiłem idealnie, tzn dla konkretnych obrotów w automacie przy gazie w podłogę skrzynia redukuje tak, że obroty wskakują na ok 2,5-3 tys
  6. Wyjechałem 2x 1/4 baku z stp do czyszczenia wtrysków i jeden pełen z extreme coś tam z marketu
  7. Witam moje autko to E90 320D 163KM z 2005r., automat Chciałem chipować auto jakiś czas temu. W aucie słychać było pogwizd turbo. Turbo wymienione na nowe (poprzedni właściciel już wymieniał, ale na używke za 600zł!) AGR przejrzany przez mechanika i twierdzi, że jest czysty. Pojechałem na chipa, na kompie bez błędów, nowy program załadowany. Na hamowni okazało się, że wyjściowo 145KM (po chipie 173KM), czyli dość znaczy spadek do serii. Z dodatkowych objawów dość głośna praca silnika na N i D do ok. 2000obr/min i mimo chipa ciągle jakby słaby dół (wkręca się na obroty >2000tyś i dopiero idzie ładnie) z jakby skokowym wzrostem przyspieszenia. W INPIE bez błędów (poza drobnymi typu dodatkowa pompa wody od RESTu, i sensora zamglenia szyby) live data cylindrów wykazują duże korekty "+" na cyl 2, cyl 4 jakby próbował zrównoważyć na "-" http://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_cyluu.png korekta na cyl 2 na obrazku ok. 2,6 potrafiła też wejść nieco na czerwone pole > 3,0 korekty największe w zakresie do 2tyś obr kiedy auto rozpędza się; na N i D na postoju ok. przy wyższych obrotach i stałej prędkości też bez dramatu nie mniej 2 cyl zawsze na "+", a zwłaszcza cyl 4 stara się zrównoważyć na "-" w mniejszym lub większym stopniu ( cyl 1 i 3 przy dużym "+" na cyl 2 też odchylają się nieco mocniej na "-") ciśnienie doładowania w okolicy 1500-1800br/min: http://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_16k.pnghttp://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_1500lekkagorka.pnghttp://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_1800.png ciśnienie doładowania żądane wraca do normy po ok 1-2 sekundy i potem z bieżącym są równe (czy turbo tę chwilę kompresuje powietrze?), a na gazie do dechy wyglądają tak: http://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_dodechy.pnghttp://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_dodechy1.png także chyba też ok na powyższych obrazkach widać za to, że air-mass przy wciskaniu intensywnie gazu podaje wyższe wartości niż żądane, na niskich obrotach potrafił nieco mniej dawać niż żądane możecie coś podpowiedzieć? mam następujące pomysły: ew. wymiana wtrysku nr 2 sprawdzenie drożności i ew czyszczenie AGR czyszczenie filterka czujnika powietrza przy AGR: http://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_EGRVacuum.jpg z racji na sławetne klapki - kontrola i czyszczenie plus wymiana uszczelek kolektora ssącego
  8. Hej Szukałem INPA która działa pod windows 7 nie wymaga wirtualnej maszyny windows XP i obsługuje BMW E90 2005r. znalazłem link do plików INPA i pełen opis ( po angieslku) jak wszystko zrobić http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f99/guide-installing-inpa-ediabas-windows-7-64bit-t103023/ u mnie działa mała uwaga - chciałem tylko zainstalować INPA, ale nie działała, trzeba wgrać wszystkie programy do obsługi auta z instalatora i update'tów
  9. polecam http://www.mechanikabmw.pl/ wymieniałem napinacz paska wielorowkowego i rolkę plus dwa paski wymiana turbo, filtry, olej, diagnostyka polecam w 100% solidny, bardzo dobre ceny, bez ściemniania zdiagnozowany problem i konkretne działanie wszystko robione spokojnie bez naciągania dobry kontakt z klientem - wiadomo na każdym etapie co i jak i mniej więcej za ile
  10. czy kasowanie inspekcji klocków sposobem "manetkowym" działa w autach z navi? (bmw e90 320d 163km 2005r.) wiem, że zaprzyjaźniony mechanik próbował kasować inne inspekcje manetkami i nie wyszło dopiero podpięty komp dał radę
  11. Operację już wykonałem. Niestety jeszcze lekki smrodek czuję (może jestem przeczulony). Mam pytanie: czy parownik czuć pod palcami jako chropowatą strukturę (siateczkową)? Czy poza czyszczeniem parownika warto też wpsikać preparat w kratki do kanałów?
  12. zlokalizowałem w mikroskopie pęknięcie na dużym lucie 1. od strony sprężynki; diagnoza potwierdziła się u elektronika; elektronik poprawił wszystkie 4ry lutowania i i-drive jak na razie działa wyśmienicie skorzystałem z usług elektronika w Poznaniu na ul. Góreckiej 144 (61 830 14 50) szybko i fachowo i jeszcze nie wziął ode mnie ani grosza :) więcej pewnie takiej promocji nie będzie, ale pewnie sama usługa drogo nie wyjdzie
  13. te duże luty (1. i 3.) wyglądają mi na 99% ok, hmm... swoją drogą, czy moje optozłącze jest kompletne -> brak sprężynki?
  14. Witam mam problem z i-drive jak w temacie; zacinanie się przy klikaniu (boki i okrężny ruch prawidłowo); rozebrałem i-drive, zlokalizowałem optozłącze: http://www.detour.user.icpnet.pl/1.jpg oznaczyłem lutowania 1. 3. duże strzałkami - wyglądają ok 2. 4. w okręgach mikroluty - niestety szkło do końca nie pokazało ich stanu; wydaje się, że 2. może mieć przerwę http://www.detour.user.icpnet.pl/2.jpg http://www.detour.user.icpnet.pl/3.jpg napiszcie w którym miejscu dochodziło u Was do przerwania zauważyłem, że w moim optozłączu brakuje sprężynki? pozdrawiam
  15. dzisiaj dobrałem się do i-drive wg metody na kartę od strony fotela kierowcy, przy tylnym końcu wpychałem kartę plastykową wyczuwając zatrzaski trzeba użyć trochę siły mimo wszystko, jak pojawi się szpara można śrubokrętem pchnąć ku wnętrzu nie udało mi się ściągnąć z powodu gałki całego plastiku, ale odchyliłem na tyle, że ze spokojem odkręciłem i-drive (odpowiednie narzędzia niezbędne) 4 śrubki, odpięcie kabla i moduł masz w ręku potem kolejne 4 małe śrubki i układ scalony masz w dłoni niestety pierwszy raz go widziałem i nie wiem który element to optozłącze, ale o dziwo na razie i-drive działa może się przeczyścił dołączam fotkę; nie za dużo tu widać, ale daje jakieś pojęcie jak wygląda po zdjęciu i wyjęciu: http://i611.photobucket.com/albums/tt195/pozruniacy/th_22062011.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.