Skocz do zawartości

olo86

Zarejestrowani
  • Postów

    63
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O olo86

  • Urodziny 06.04.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Jest BMW e39 530i M54 SEDAN FL 2001
    Było BMW e39 525 TDS TOURING 1997r
  • Lokalizacja
    CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
  • Zawód
    Operator Koparki

Osiągnięcia olo86

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. olo86

    Kubek termiczny BMW

    Dokładnie tak jak kolega pisze
  2. olo86

    Kubek termiczny BMW

    Bardzo dobrze się z niego pije.
  3. Właśnie zabrałem się za wygląd i na Wigilię Beatka dostała dwa nowiuśkie loga na maskę i na klapę bagażnika. Autko wygląda 5 lat młodziej hahaha http://images76.fotosik.pl/201/0767a1ea3eb438d6med.jpg http://images77.fotosik.pl/200/aa39d7769fa0ade6med.jpg http://images76.fotosik.pl/201/908fc86931af85b5med.jpg http://images76.fotosik.pl/201/859999a09bfa25d7med.jpg
  4. A więc tak. Miesiąc temu zostało zrobione co do dłuższego czasu wiedziałem ale z braku czasu było ignorowane prze zemnie. Wymiana uszczelki miski olejowej wraz z jej wyczyszczeniem i sprawdzeniem stanu mechanicznego dołu, oraz wymiana uszczelki spod podstawy filtra. Każdy posiadacz e39 wie o czym mówię. Uszczelki z podstawy w całości się nie udało wyjąć łamała się przy demontażu. Natomiast uszczelka miski olejowej wyglądała na całą, a okazało się że uszczelka jest spłaszczona. Gdzie nie gdzie oraz guma która była kiedyś na niej też zaczęła się łamać i była jak kruchy plastyk. Co do zawieszenia to wymieniłem jeszcze oba łączniki stabilizatorów bo były luzy i pukały teraz jest już cisza spokój oraz suchutko. Wymiana uszczelek i łączników była przy przebiegu ponad 205 tys km Mechanicznie auto igła, teraz czas na jakieś modyfikacje wizualne i na wiosnę może sprawdzę stan wytrysków. Jedno co na wiosnę będzie na 100% to nowe felgi jakieś 18"
  5. Dawno nic nie pisałem bo brak czasu ale dużo dobrych rzeczy zrobione w aucie a później wyjazd na urlop. Wszystko było robione pod koniec Lipca, coś koło 23 Lipca. Hamulce w końcu zrobione. Zakupiłem oryginalne tarcze ATE sztuka 280 zł kosztował na sam przód, plus klocki BOSCH za 220 zł oraz tył taki sam zestaw. Tarcze sztuka 186 zł klocki 116zł. Wymieniłem jeszcze stabilizator tył lewy , przedni tylni wahacz z lewej strony tył, dwa mieszki wymienione na nowe na przegubach. Do tego doszło sprzędło firmy SACHS za 750 zł.(docisk, tarcza, łożysko), poduszka skrzyni, przegub wew. prawy. Nie mogło również zabraknąć nabicia klimy i odgrzybienia. Przebieg 199854 km Tutaj mieszek ochronny http://images66.fotosik.pl/1129/015b2d8e96b9011fmed.jpg Stare sprzęgło oraz tarcza http://images69.fotosik.pl/1128/9b46ba2c2bf14badmed.jpg Nabicie klimy. http://images67.fotosik.pl/1130/100d478961d536a1med.jpghttp://images66.fotosik.pl/1129/69dbdb9ab041a70dmed.jpg http://images70.fotosik.pl/1127/132fae0579a7593bmed.jpg
  6. olo86

    [E39] Problem z nawiewem

    Dziś wymieniłem opornice. Nie było czasu wcześniej się tym przyjrzeć, a po za tym działało aż do tamtego tygodnia i problem powrócił. Zdecydowałem się na zakup nówki opornicy Valeo za 200 zł. Problem usunięty, działa bez problemu nawet przy 130 km/h już testowane :norty: :norty: :norty:
  7. A więc tak, dziś w końcu wymieniłem opornicę dmuchawy tzw. " jeża " w aucie. Słabo dmuchało, a czasami nawet przestawało dmuchać od 80 km/h w wzwyż. Jak ktoś ma słabe nerwy radzę się nie brać za to :bokser: tym bardziej jeśli nie ruszane od nowości. Wymiana z odkręceniem dwóch osłon prawie 1,5h. Miejsca tyle że ciężko dłoń wsadzić by konkretnie chwycić, kombinerkami i długim grubym śrubokrętem się namęczyłem, ale dałem radę. Starty jakie poniosłem to kilka zadrapań po tym jak mi się kombinerki ześlizgły i poleciałem ręką po wystającej śrubce :duh: :duh: Nowy jeż firmy Valeo za 200 zł http://images70.fotosik.pl/938/0c2cfb868f495349med.jpg Tutaj z prawej nowy z lewej stary również Valeo coś tam BMW haha http://images70.fotosik.pl/938/152057e25e261f38med.jpg Oraz założone już na swoim miejscu 3 min wsadzenie i założenie osłon :shock: :shock: http://images69.fotosik.pl/937/9d53c6a52c37699emed.jpg
  8. Kolego Pushupek co prawda nie ma takiego efektu jak po nano technologi z woskiem itp. a jest efekt jak po zwykłym wosku, lakier wyczuwalnie jest bardzo gładki (każdy wie gdzie jest delikatnie chropowaty lakier na swoim aucie choć gołym okiem nie widać). No działam działam, teraz muszę tarcze wymienić przód tył i płyn hamulcowy, nie lubię robić jednej rzeczy a za tydzień czy dwa kolejnej. Lepiej przetrzymać i przejeździć jak nic się nie dzieje i robić później to co się zaplanowało. Nie powiem bo kieszeń boli :mrgreen: , ale jest spokój na długi czas
  9. Wszystko idealnie pasuje nie trzeba nic przerabiać, pasuje idealnie w otwory na masce:D
  10. Hahaha widzę że nie tylko mnie denerwowały siurki :mrgreen: Z e60 jak masz intensywne spryskiwanie, to albo rezygnujesz albo dajesz trójnik i działa bez problemu.
  11. A więc panowie i panie filtr paliwa w aucie od nowości był zamontowany, po przecięciu i wyjęciu wkładu wygląda tak że aż ręce pobrudziłem : http://images70.fotosik.pl/855/7a8b4b1616dd8b70med.jpg http://images66.fotosik.pl/856/6781b5ba12359688med.jpg Następnie przyszła pora na zmianę spryskiwaczy szyby przedniej. Czyli poprawa fabryki. Stare spryskiwacze mi lały od spodu nie wiem czemu, a używki do e39 są w cenie tzw. siurki :D, więc zapożyczyłem spryskiwacze od innego modelu BMW tzw. mgiełkę. Efekt ? Dużo więcej niż super. Poprawa skuteczności spryskiwania szyby o 100% Tu stary efekt : http://images67.fotosik.pl/857/412bbd148c0b377emed.jpghttp://images70.fotosik.pl/856/43fa1cefb1b2a660med.jpg A tu nowe spryskiwacze i oto efekt : http://images66.fotosik.pl/856/99376a3bd1531ad0med.jpghttp://images69.fotosik.pl/856/77945b4f2b381a78med.jpg Oba spryskują szybę jak ten z lewej strony. Nie wiem czemu na początku ten z prawej tak spryskiwał :mad2: :mlotek: Dzięki kolego madseason za podpowiedź codo spryskiwaczy :D
  12. No właśnie zauważyłem że jest jedno wejście i myślałem o trójniku. Trzeba coś przerabiać czy pasują Plug & Play ? Mgiełkę się też reguluje jak zwykłe, czy ona sztywno siedzi jak fabryka wypuściła?
  13. Dokładnie szału jasny kolor nie robi, ale za to tak nie widać kurzu i brudu :norty: :norty: :norty: :norty: coś za coś niestety. Powiedz mi kolego bo Ty zmieniałeś spryskiwacze i wsadziłeś od e60. To były spryski szyb czy reflektorów? i jak wrażenia efekty? Bo się nie doczytałem :mrgreen:
  14. Nic się w sumie ostatnio nie działo, ale co nie co robiłem przy autku. Ostatnio zakupiłem środek do pielęgnacji lakieru, do Glinkowania oraz do woskowania. Oto i ten środek. http://images67.fotosik.pl/830/363628d95825f698med.jpg Efekty sami oceńcie. Gąbka była cała brudna, choć auto było wcześniej dokładnie umyte. Tutaj przed Glinkowaniem oraz woskowaniem http://images68.fotosik.pl/829/3f7e765010b890c4med.jpghttp://images68.fotosik.pl/829/854c36ec233132f9med.jpg http://images67.fotosik.pl/830/dafcc5e827694367med.jpghttp://images66.fotosik.pl/829/832c505410e22d04med.jpg http://images69.fotosik.pl/829/3d8e8001cc80f1bcmed.jpg Tutaj już po kuracji http://images67.fotosik.pl/830/61c769d06add76e5med.jpghttp://images67.fotosik.pl/830/b4c7db1595d12ffdmed.jpg http://images67.fotosik.pl/830/3b5f039f5821aadbmed.jpghttp://images66.fotosik.pl/829/591e268bddb0ff9fmed.jpg Wymiana Uszczelek, Odmy, Filtrów paliwa i oleju wraz z wymianą oleju. Koszt części i robocizny to 1 350 zł stan licznik 195 031 km Ostatnio w końcu wziąłem się za wyciek z pokrywy zaworów, ( jednak to nie była pokrywa Vanosa ) . Wymieniono jeszcze uszczelkę kolektora ssącego i uszczelkę pod cewkami. Tak wyglądają stare uszczelki, odma oraz olej który został zalany. Uszczelka od pokrywy zaworów kiedyś była gumowa, po zdjęciu z silnika była jak plastyk. Tarcze nie moje : http://images69.fotosik.pl/829/14603a5361e969e5med.jpg Cała rurka była zawalona syfem, konsystencja jak smoła poprzedni właściciel jej nie wymieniał chyba od nowości. Odma i rurki wymienione. http://images69.fotosik.pl/829/485e978493fb05demed.jpghttp://images70.fotosik.pl/828/b2b018fa4d01931bmed.jpg http://images70.fotosik.pl/828/55b172e76cafef73med.jpghttp://images69.fotosik.pl/829/bcdfb7a07244dac7med.jpg Olej tak jak pisałem wyżej to Valvoline VR1 5W50, filtr leju Mann oraz zrobiona płukanka silnika. Olej nie był zbyt czysty. Zmieniony również został filtr paliwa również na Mann. Stary filtr to oryginał jeszcze. Muszę go przeciąć i zobaczyć jaki syf po 14 latach tam siedzi. Efekty : Silnik równiutko, cicho i płynnie pracuje. Praktycznie go nie słychać obroty stoją na 650 RPM wcześniej były na 750 i budą trzęsło ale to przez Odmę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.