Skocz do zawartości

falcone

Zarejestrowani
  • Postów

    524
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530d 2003
  • Lokalizacja
    Mazowieckie

Osiągnięcia falcone

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Klemę pirotechniczną mam ogarniętą, ona nie sypie błędami. Błąd pochodzi z napinacza kierowcy. 07.12.2018 Jeśli kogoś interesuje finał tego zagadnienia... Nie znalazłem nigdzie informacji jak wykodować dla nas dostępnymi programami napinacz pasa w E60, więc postanowiłem podejść do tematu manualnie. Jako, że w Polsce nie znalazłem czegoś podobnego jak AIRBAG / BELT TENSIONER simulator, a gdzieś mi na jakimś niemieckim forum mignęła jakaś opisówka, że ktoś o takim czymś wspominał, więc poszukałem na ebay'u... I znalazłem min. w Niemczech, są aukcje, gdzie takie ustrojstwa są sprzedawane, a opisy są naprawdę wiarygodne, bo jak to się mówi, niemiecka dokładność i precyzja :D Więc zaryzykowałem i zamówiłem takie ustrojstwo z przesyłką wyszło niecałe 60zł. Po montażu okazało się, że po kasowaniu błędów, kontrolka świeciła dalej. Namierzyłem gdzie i skąd do wtyczki pod siedzeniem wchodzą przewody do napinacza, uciąłem kable przy podłodze tyle ile się dało, podłączyłem pod kable niemieckie ustrojstwo i po skasowaniu błędów jest ok. Więc w moim przypadku gdzieś był problem z kablami od samego napinacza do wtyczki, bądź w samych wtyczkach. Pewnie zakup wtyczki do napinacza z przewodem ( zestaw naprawczy )- sklep BMW i podłączenie pod kable przy podłodze również rozwiąże u mnie problem, ale póki co jest tak. Jeśli ktoś chce skasować błędy komputera, bo ma np brak poduszki , albo problem z napinaczem - zła oporność itd, a kończy się przegląd auta , a wiadomo, że dzisiaj przegląd przejść jest trudniej niż wcześniej, to patent powyższy z symulatorem z ebay działa.
  2. Ktoś z modów mnie kiedyś odsyłał do posta o sprawdzeniu dopinacza, ale u mnie tej części nie ma. Panowie... i co? Nie wierzę, że nikt nie wie / nie potrafi tego wykodować.
  3. Informacyjnie... może komuś kiedyś się przyda. W E60 nie ma klemy piro w module SBSR ( tak jak w E65 - kiedyś ktoś o tym pisał ), tylko w SFZ i będzie to prawdopodobnie wpis o SBK. Odpiąłem wtyczkę z klemy i wyskoczył błąd na SFZ, potem ściągnąłem NCS wpis z modułu i skrót SBK oznacza klemę plus.
  4. Od paru lat męczy mnie żółta kontrolka airbag. Mam samochód po stłuczce i raz na jakiś czas nachodzi mnie ochota, żeby tą lampkę zgasić. Ale nie jest to takie proste, najpierw kupiłem napinacz pasa od kierowcy, bo mój był wystrzelony i zrobił się krótki. Po wymianie kontrolkę dało się skasować z koloru czerwonego na żółty... ktoś podpowiedział, żeby kable z wtyczki przelutować, to też zrobiłem, ale jedyny plus tego jest taki, że kontrolka nie wpada już raz na jakiś czas na czerwono, tylko od paru lat jest na stałe na żółto. Teraz tak, co pokazuje INPA: błąd SBSL - 9860 Wiederstand Zuendpille ZK3 ( Gurtstrammer links ) zu gross. Obczaiłem, że chodzi o ZK3 w SBSL i jest to napinacz lewy, pewnie chodzi o kierowcę. Chciałem to wyłączyć w NCS i zmieniłem jeden wpis z aktiv na nicht_activ, a mianowicie: ZK3_GURTSTR_FA Cały moduł SBSL: UEBERWACHUNG_U_ASE_MIN wert_02 UEBERWACHUNG_U_ASE_MAX wert_02 ZEITPARA_SPG_UEBERWACHUNG wert_02 BATT_V_NORM wert_02 BATT_OFFSET_MAX wert_02 BATT_V_SEND wert_02 BATT_V_FIRE wert_02 TIMEOUT_ID_UEBERW_SBSL wert_01 ZK1_ZF_SBSL vom_ss_nicht_beeinflusst ALGOPARAM_FRONT_2_SBSL wert_00 wert_01 wert_02 wert_03 ZK2_ZF_SBSL vom_ss_nicht_beeinflusst ZK1_MIN_SBSL wert_01 ALGOPARAM_FRONT_3_SBSL wert_00 wert_02 ZK1_MAX_SBSL wert_01 ZK2_MIN_SBSL wert_01 ALGOPARAM_FRONT_4_SBSL wert_00 wert_02 ZK3_GURTSTR_FA aktiv ZK3_ZF_SBSL vom_ss_nicht_beeinflusst ALGOPARAM_FRONT_5_SBSL wert_00 wert_02 ZK4_ZF_SBSL vom_ss_nicht_beeinflusst ZK3_MIN_SBSL wert_01 ALGOPARAM_FRONT_6_SBSL wert_00 wert_01 wert_02 wert_03 wert_04 wert_05 wert_06 wert_07 ZK4_MIN_SBSL wert_01 ZK4_MAX_SBSL wert_01 ZK2_MAX_SBSL wert_01 ZK5_ZF_SBSL vom_ss_nicht_beeinflusst ZK6_ZF_SBSL vom_ss_nicht_beeinflusst ZK3_MAX_SBSL wert_01 ZK5_MIN_SBSL wert_01 ZK5_MAX_SBSL wert_01 ZK6_MIN_SBSL wert_01 ZK6_MAX_SBSL wert_01 GURTSCHLOSS_LI aktiv HALLSCH_EIN_GURT_LI hall_ein_gurt_an STROMGR_KS_HSCH_ZU_LI wert_01 STROMG_UNP_HSCH_ZU_LI wert_01 STROMGR_UNP_HSCH_AUF_LI wert_01 STROMGR_AUF_HSCH_UB_LI wert_01 KINDERSI_SBEX_LINKS nicht_aktiv SBEY_HINTEN_LINKS nicht_aktiv SBE1_SBSL nicht_aktiv OC3_SBSL nicht_aktiv INDEXTAB_FC_SBSL wert_01 CHECKCTRLTAB_SBSL wert_01 wert_02 PDC3_ERR_LIMIT_SAT_SBSL wert_01 OFFSET_MAX_ZUL_X_SBSL wert_01 RAUSCHWERT_X_SBSL wert_01 ACL_MAX_VALUE_X_SBSL wert_01 MIN_WERT_SELBSTST_X_SBSL wert_01 MAX_WERT_SELBSTST_X_SBSL wert_01 OFFSET_MAX_ZUL_Y_SBSL wert_01 RAUSCHWERT_Y_SBSL wert_01 ACL_MAX_VALUE_Y_SBSL wert_01 MIN_WERT_SELBSTST_Y_SBSL wert_01 MAX_WERT_SELBSTST_Y_SBSL wert_01 LAENGE_INTEGRAL_1_X_SBSL wert_01 BF_AIRBAG_SBSL nicht_bfa LAENGE_INTEGRAL_2_X_SBSL wert_01 LAENGE_INTEGRAL_1_Y_SBSL wert_01 LAENGE_INTEGRAL_2_Y_SBSL wert_01 ALGOPARAM_FRONT_1_SBSL wert_00 wert_02 ALGOPARAM_HECK_1_SBSL wert_00 wert_01 wert_02 wert_03 wert_04 wert_05 wert_06 wert_07 ALGOPARAM_SEITE_L_1_SBSL wert_00 wert_02 ALGOPARAM_SEITE_L_2_SBSL wert_00 wert_02 ALGOPARAM_SEITE_R_1_SBSL wert_00 wert_02 ALGOPARAM_SEITE_R_2_SBSL wert_00 wert_02 ALGOPARAM_UPFRONT_1_SBSL wert_00 wert_02 ALGOPARAM_UPFRONT_2_SBSL wert_00 wert_02 ALGOPARAM_UPFRONT_3_SBSL wert_00 wert_02 ALGOPARAM_UPFRONT_4_SBSL wert_00 wert_01 wert_02 wert_03 ID_UEBERWACHUNG wert_01 EAM_3_PARAM_SBSL wert_00 EAM_1_PARAM_SBSL wert_00 wert_02 EAM_2_PARAM_SBSL wert_00 wert_02 TYP_LENKUNG linkslenker ZK1_SBSL abgesteckt ZK2_SBSL abgesteckt ZK5_GURTSTR_HI_LI abgesteckt ZK4_SBSL abgesteckt ZK6_SBSL aktiv BATT_LTG_DIAG nicht_aktiv SENSORWERT_X_INV_SBSL invertiert SENSORWERT_Y_INV_SBSL invertiert ASE_TYP e60_61_63 Po odpięciu wtyczki, która wchodzi do napinacza od góry z boku siedzenia i skasowaniu błędu INPA, kontrolka po ponownym uruchomieniu samochodu wraca na żółto. Co dziwne, po włączeniu wtyczki, czy odłączeniu, nie ma to różnicy, bo wraca wszystko do tego samego stanu. Możecie na to zerknąć i podpowiedzieć, czy jeszcze coś trzeba w NCS w tym module zmienić? Dzięki za sugestie i podpowiedzi. Udało mi się znaleźć opornik wczepiony w kabel od napinacza, usunąłem go, ale dalej jest to samo, żółta nie daje się skasować. Dziwne jest to, że po odpięciu tej wtyczki z napinacza kontrolka nie zmienia koloru na czerwony. W NCS jak zmieniłem na nicht_aktiv, to wskoczyły dwa błędy, jeden o napięciu, a drugi o przerwie na tym napinaczu, więc zakładam, że oprócz nicht_aktiv, na ZK3 potrzeba jest jeszcze jakaś inna zmiana w SBSL...
  5. Potrzebuję wykodować sprawdzanie klemy pirotechnicznej w NCS, chodzi o BMW E60. Poniżej plik z modułu SBSR. Dzięki za podpowiedź. UEBERWACHUNG_U_ASE_MIN wert_02 UEBERWACHUNG_U_ASE_MAX wert_02 ZEITPARA_SPG_UEBERWACHUNG wert_02 BATT_V_NORM wert_02 BATT_OFFSET_MAX wert_02 BATT_V_SEND wert_02 BATT_V_FIRE wert_02 ID_UEBERWACHUNG wert_01 TIMEOUT_ID_UEBERW_SBSR wert_01 ZK3_GURTSTR_BF aktiv ZK3_ZF_SBSR vom_ss_nicht_beeinflusst ZK1_MIN_SBSR wert_01 ZK5_ZF_SBSR vom_ss_nicht_beeinflusst ZK6_ZF_SBSR vom_ss_nicht_beeinflusst ZK1_MAX_SBSR wert_01 ZK2_MIN_SBSR wert_01 ZK2_MAX_SBSR wert_01 ZK4_ZF_SBSR vom_ss_nicht_beeinflusst ZK3_MIN_SBSR wert_01 ZK3_MAX_SBSR wert_01 ZK4_MIN_SBSR wert_01 ZK4_MAX_SBSR wert_01 INDEXTAB_FC_SBSR wert_01 ZK5_MIN_SBSR wert_01 ZK5_MAX_SBSR wert_01 ZK6_MIN_SBSR wert_01 ZK6_MAX_SBSR wert_01 GURTSCHLOSS_RE aktiv HALLSCH_EIN_GURT_RE hall_ein_gurt_an STROMGR_KS_HSCH_ZU_RE wert_01 STROMG_UNP_HSCH_ZU_RE wert_01 STROMGR_UNP_HSCH_AUF_RE wert_01 STROMGR_AUF_HSCH_UB_RE wert_01 KINDERSI_SBEX_RECHTS nicht_aktiv SBEY_HINTEN_RECHTS nicht_aktiv CHECKCTRLTAB_SBSR wert_01 wert_02 PDC3_ERR_LIMIT_SAT_SBSR wert_01 OFFSET_MAX_ZUL_X_SBSR wert_01 RAUSCHWERT_X_SBSR wert_01 ACL_MAX_VALUE_X_SBSR wert_01 MIN_WERT_SELBSTST_X_SBSR wert_01 MAX_WERT_SELBSTST_X_SBSR wert_01 OFFSET_MAX_ZUL_Y_SBSR wert_01 RAUSCHWERT_Y_SBSR wert_01 ACL_MAX_VALUE_Y_SBSR wert_01 MIN_WERT_SELBSTST_Y_SBSR wert_01 MAX_WERT_SELBSTST_Y_SBSR wert_01 SENSORWERT_X_INV_SBSR nicht_invertiert LAENGE_INTEGRAL_1_X_SBSR wert_01 LAENGE_INTEGRAL_2_X_SBSR wert_01 LAENGE_INTEGRAL_1_Y_SBSR wert_01 LAENGE_INTEGRAL_2_Y_SBSR wert_01 ALGOPARAM_FRONT_1_SBSR wert_00 wert_02 ALGOPARAM_HECK_1_SBSR wert_00 wert_01 wert_02 wert_03 wert_04 wert_05 wert_06 wert_07 ALGOPARAM_FRONT_2_SBSR wert_00 wert_01 wert_02 wert_03 ALGOPARAM_FRONT_3_SBSR wert_00 wert_02 ALGOPARAM_FRONT_4_SBSR wert_00 wert_02 ALGOPARAM_FRONT_5_SBSR wert_00 wert_02 ALGOPARAM_FRONT_6_SBSR wert_00 wert_01 wert_02 wert_03 wert_04 wert_05 wert_06 wert_07 ALGOPARAM_SEITE_L_1_SBSR wert_00 wert_02 ALGOPARAM_SEITE_R_1_SBSR wert_00 wert_02 ALGOPARAM_SEITE_R_2_SBSR wert_00 wert_02 ALGOPARAM_UPFRONT_1_SBSR wert_00 wert_02 ALGOPARAM_UPFRONT_2_SBSR wert_00 wert_02 ALGOPARAM_UPFRONT_3_SBSR wert_00 wert_02 ALGOPARAM_UPFRONT_4_SBSR wert_00 wert_01 wert_02 wert_03 ALGOPARAM_SEITE_L_2_SBSR wert_00 wert_02 BF_AIRBAG_SBSR bfa EAM_3_PARAM_SBSR wert_00 EAM_1_PARAM_SBSR wert_00 wert_02 EAM_2_PARAM_SBSR wert_00 wert_02 TYP_LENKUNG linkslenker ZK5_GURTSTR_HI_RE abgesteckt ZK4_SBSR abgesteckt ZK6_SBSR aktiv ZK1_SBSR aktiv ZK1_ZF_SBSR vom_ss_beeinflusst ZK2_SBSR aktiv ZK2_ZF_SBSR vom_ss_beeinflusst SBE1_SBSR aktiv OC3_SBSR nicht_aktiv BATT_LTG_DIAG nicht_aktiv SENSORWERT_Y_INV_SBSR nicht_invertiert ASE_TYP e60_61_63
  6. Ok. Więc zakładam, że ktoś to próbował zrobić. Pytanie, jakiej wartości ma być ten opornik i jak założony? Czeka mnie kupno klemy wcześniej, czy później, ale póki co chciałbym to ogarnąć bez wymiany w tym momencie. Sprawa załatwiona, wymieniłem opornik 2,2 na 2,8, potem kasowanie błędów inpa i poduchy zgasły, i znowu "czysta" deska oko cieszy :cool2:
  7. Mam pytanie odnośnie klemy plus, która u mnie musiała być wystrzelona. Ktoś wstawił na jednym z kabelków opornik, samochód odpala, ale mimo to sypie błędami poduszki. Wymieniłem napinacz kierowcy ( mam wersję bez dopinacza ) - bo był skurczony, więc musiał odpalić, ale po kasowaniu impą błąd wraca, więc zakładam, że problem może być przez to druciarstwo. Generalnie pytanie jest takie, wiadomo, że po wystrzale klemy, samochodu nie da się odpalić, bo klemę trzeba rozebrać i wepchnąć na miejsce, ale skoro ktoś wlutował opornik i wepchnął klemę, to chyba taka akcja nie przyniosła rezultatu skoro dalej jest błąd poduszek? Czy samo wepchnięcie klemy na miejsce, powinno oprócz możliwości odpalenia samochodu, również zgasić poduszki po wcześniejszym skasowaniu błędów? Nie wiem już sam jak do tego podejść, próbuję to ogarnąć od dłuższego czasu, ale coś opornie to idzie....
  8. Dzisiaj miałem dwukrotnie dziwny objaw zachowania się samochodu podczas zahamowania, a mianowicie, po naciśnięciu pedału hamulca, opór był poprawny, siła użyta z jaką wcisnąłem pedał również taka jak zawsze, a samochód poleciał dalej jakby nic się działo. Po dociśnięciu pedału mocniej, auto zahamowało gwałtownie z uślizgiem i włączeniu się ABS. Po tych akcjach samochód hamował normalnie. Działo się to w zasadzie zaraz po odpaleniu auta po dłuższej przerwie / postoju, czyli odpaliłem, przejechałem parę metrów i zonk, a później już ok. Żadne kontrolki nie świecą, nic nie trzeszczy, nie piszczy.... kumpel powiedział, że to mogą być tarcze, które przy takiej pogodzie są mokre i tak może się dziać.... W sumie zaklepałem już termin na przyszły poniedziałek do kontroli hamulcy... Co o tym sądzicie?
  9. To może inaczej... chcę to przywrócić do pierwotnego stanu. Zakładam, że muszę kupić klemę plus, natomiast pytanie moje jest takie, czy ten nabój pirotechniczny jest bezpośrednio w klemie? Bo coś mi się wydaje, że to wszystko jest z tym związane, ten opornik... jeśli problem jest w samej klemie, to rozwiązanie jest proste.
  10. Wiem, że warto mieć dwa, ale póki co nie potrzeba... rozciąłem kluczyk i wyjąłem płytkę, okazało się, że wizualnie wszystko jest ok. Nożykiem delikatnie objechałem pilota od wewnątrz po plastikach, żeby lepsza styczność była po złożeniu, skleiłem i działa póki co idealnie. Nie wiem co mogło być przyczyną, ale wydaje mi się, że jak mi kluczyk upadł, to mogły się przesunąć o nawet milimetr te kołeczki co dotykają do przycisków i akurat ten od otwierania działał jak chciał - ale to tylko przypuszczenie. Generalnie więc czasem warto zaryzykować i zrobić coś wbrew logice, że niby jak coś się nie rozkręca, to znaczy, żeby pojechać do serwisu i wybulić prawie 700zł :wink:
  11. W związku z tym, że ktoś zamknął wcześniejszy post... Wymieniłem diversity na używkę, ale niestety problem z otwieraniem samochodu z pilota nie rozwiązał się, więc problem musi leżeć gdzieś indziej... Ma ktoś z Was jakieś sugestie? Ja obstawiam kluczyk, ale, że mam tylko jeden, to trochę trudno w ciemno jechać i dorabiać nowy za 682zł w serwisie. Może jest coś jeszcze do sprawdzenia, jakiś moduł, bezpiecznik, albo coś w ten deseń?
  12. Ten opornik jest zamontowany na tej wtyczce co wychodzi z boku klemy plusowej (dwa brązowe kabelki ), i widziałem jeszcze jeden kabel, który wchodzi też do tej klemy, chyba taki czarny ( wygląda jak miniatura rury od odkurzacza ). Pytanie jest proste, co muszę wymienić, jeśli nabój pirotechniczny eksplodował? Nie mam pojęcia, czy rzeczywiście ten opornik, dotyczy wystrzelonego naboju, nie mam pojęcia jak to wygląda i co potrzeba?
  13. Ja kiedyś miałem podobny problem, tylko ze swoim poprzednim E39, generalnie są dwa czujniki, jeden od rozrządu, drugi od wału. Najpierw mi padł jeden, a za chwilę drugi, cena podobna i wymiana prosta. Jeśli masz dwa błędy, to być może oba są walnięte...
  14. Raczej nie... mój egzemplarz pochodzi z Italii i to całkiem niedawno zawitał w Polsce, myślę, że tam mogli coś namieszać. A tak na marginesie, to mógłby ktoś wskazać na schemacie, który kabel mi potrzeba kupić, bo tych kabelków od tej klemy, to trochę wychodzi i nie bardzo wiem, co mi potrzeba? http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_1760-przewod-akumulatora/vB138469
  15. Co trzeba zrobić, żeby to przywrócić do stanu pierwotnego? Kupić całą klemę +, czy wystarczy jakiś kabel?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.