Skocz do zawartości

gordon74

Zarejestrowani
  • Postów

    235
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: Z3; E39 FL 530d; E90 320d; E60 530i; E90 325i; E60 530xd, F10 530d
    Jest: Lexus w hybrydzie
  • Lokalizacja
    Poznań

Osiągnięcia gordon74

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Gdy pojawi się problem ze słabym nadmuchem proponuję w czasie jazdy wyłączyć klimatyzację na ok 10-20 minut (zacisnąć zęby i uchylić okno) bez wyłączania nawiewu po czym obserwować czy zacznie powoli dmuchać jak powinno. Jeśli tak, to prawdopodobnie oblodzony jest parownik jak w starych lodówkach czy zamrażarkach i trzeba go odmrozić, przyczyna jednak jest po stronie automatyki i czujnika który powinien temu zapobiegać.
  2. Odpuść sobie dziwne palniki, wyczyść lampy i zainwestuj w palniki osram cool blue boost lub cool blue intense. Będziesz miał światło zbliżone do LED. Gdy jednak chcesz mieć więcej światła w deszczu, mgle to polecam palniki philips xtreme 2 - największa ilość światła, barwa biała z dodatkiem zielono żółtej poświaty widocznej na mokrym. Kupiłem, świeca cieplej niż osram cbi które miałem w e60 ale we mgle są rewelacyjne.
  3. Przepustnica w tym dieslu służy do gaszenia silnika, błędne porady są gorsze od ich braku. Dodatkowo skąd lakier w przepustnicy???
  4. Zmiana prędkości obrotowej silnika to również zmiana obrotów pompy chłodzenia, a ponieważ termostat jest już otwarty (Temperatura powyżej 88 stopni) to pompa zassie zimnego płynu z chłodnicy zanim zacznie on się przymykać. Termostat wymieniałeś na oryginalny czy budżetowy? Bo może niekoniecznie jest on dobrze skalibrowany i wprowadza taką bezwładność. Sam miałem problem z termostatem w n57 - nie otwierał się ale wentylator i olej wraz z małym obiegiem płynu utrzymywały temperaturę silnika pomiędzy 95 a 110 stopni. Po wymianie termostatu (Behr) jest pomiędzy 85 a 100 stopni ( zazwyczaj ok 93).
  5. Cześć, Mam na oku F10 z vin jak w temacie WBA5C31020D045038. O tym, że było kilka rzeczy zrobione wiem, auto jest z czerwca 2013 czyli powinno być przedliftem natomiast jest zrobione na LCI (lampy, kierunki, środek, navi). Czy ktoś jest w stanie coś więcej podpowiedzieć od kiedy dokładnie wyszła wersja poliftowa? edit: jest i link: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-m-pakiet-navi-stan-idealny-okazja-ID6D65iI.html#gallery-open Sam widzę kiepskie spasowanie w kilku miejscach i obszytą kierownicę.
  6. Wylot spalin jest pod fotelem kierowcy - chyba, że kolega piszący wcześniej jeździ anglikiem. Zimne powietrze pomimo pracującego webasto to objaw uszkodzonej dodatkowej pompki wody - wymusza ona obieg płynu na wyłączonym silniku. Diagnoza niekoniecznie wurzuci błąd, należy podłączyć Inpe i obserwować pracę Webasto, a dokładnie to, czy nie za szybko osiąga wysoką temperaturę bo jest to objawem braku przepływu płynu przez układ i ogranicza pracę podgrzewacza.
  7. Olej w czujniku to prawdopodobnie efekt jego uszkodzenia - obejrzyj dokładnie zgrzew na plastiku od strony koła zamachowego bo potrafi się rozwarstwić. Przerabiałem taki problem, silnik dławił się i gasł, widoczne jednak były błędy w Inpie.
  8. Obejrzyj to https://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=553619&d=1457278516 Problemem z tyłu jest woda cieknąca z nieszczelnych uszczelek przy oknach w drzwiach, a z tyłu masz antenę pod zderzakiem ktora też czasem odmawia współpracy. Sam też to przerabiam - dodatkowo klamka z tyłu po zalaniu potrafi zwiększać pobór prądu objawiający się komunikatem High battery discharge na desce po zostawieniu auta na dłużej.
  9. Nie trzeba rozpinać wydechu, wystarczy opuścić odpinając od wieszaków końcowy tłumik. Reszta dokładnie jak piszesz, choć podporę i tak zdejmowałem. Problemem był klucz imbusowy od korka spustowego - przy skrzyni automatycznej jest tam bardzo mało miejsca pomiędzy korkiem a miską skrzyni i musiałem dorabiać specjalną nasadkę.
  10. W wersji LCI naprawia się dopiero jak zaczną się ruszać. :)
  11. Na początek uzyj klawiatury i solidnie przyłóż nią sobie po łapkach za zaśmiecanie forum kolejnym postem w temacie na który są juz setki odpowiedzi. Następnie użyj szukajki i korzystaj z jej wynikow - na temat termostatów jest już wszystko napisane, o kreskach na obrotomierzu w wersji pre-lci i lci rownież. :search:
  12. Diagnostykę klimatyzacji zrobisz komputerem, nic na ślepo bo szkoda kosztów. Inpa lub Ista i działasz lub poszukaj kogoś kto ma i potrafi obsłużyć.
  13. Kasowałeś adaptację napędu po naprawie?
  14. gordon74

    Bmw e 60 klema Ibs

    Było wszystko ładnie opisane: viewtopic.php?f=15&t=319100
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.