Skocz do zawartości

MateuszCHUDY

Zarejestrowani
  • Postów

    909
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O MateuszCHUDY

  • Urodziny 19.02.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Jest 530d 10.00r.
    Było 530d 06.99r.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia MateuszCHUDY

Doświadczony fan marki

Doświadczony fan marki (11/14)

0

Reputacja

  1. Pytam właśnie o używkę czy bez wymiany pasa będę w stanie wymienić sam napinacz, tak aby nie rozbierać słupka, a nie żeby było taniej i kupić bez pasa. Może być i z pasem, chodzi o sprawy montażu. I nie kosztuje groszy bo dopinacz ok. 200zł + napinacz normalny po prawej stronie fotela kolejne 200zł.
  2. Cześć Koledzy. Czy ktoś może się orientuje czy w e60/e61 LCI da się wymienić sam lewy dopinacz pasa bezpieczeńśtwa kierowcy? Na schemacie jest to poz. nr 10: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PX11-EUR-03-2007-E61N-BMW-520d&diagId=72_0453 Kolega po stłuczce ma wystrzelony ten napinacz. Na schemacie występuje jako oddzielna pozycja jednak na żywo wygląda jak część zespolona z pasem. Będę wdzięczny za info czy można go rozdzielić od pasa bezinwazyjnie.
  3. Cześć Panowie, Nie jestem jakimś lamerem komputerowym, który nie umie wypalić obrazu płyty, a mimo wszystko po wypaleniu tego obrazu w dwóch różnych prędkościach tzn. x6 i x8 navi pokazuje komunikat "medium cannot be read". Czy możliwe, że uszkodzone jest coś z samym czytnikiem? Normalne płyty audio cd działają, a z navi nigdy wcześniej nie korzystałem i nie mam zielonego pojęcia czy w ogóle działa.
  4. Cena 22kzł, produkcja 01.2006, ogólnie golas oprócz zwykłej navi i panoramy... Odpuszczam auto, nie będę brał auta z myślą o wymianie silnika. Może faktycznie ciągał nie wiadomo jaki ciężar to nie tylko sprzęgło i dwumasa dostawały. Dzięki za zwrócenie uwagi z olejem bo nie spojrzałem na to, ale z drugiej strony nikt nie powiedział że olej musiał być wymieniany wyłącznie w ASO.
  5. Jak sądzicie, skrzynia i silnik mogły dostać po dupie przy takiej eksploatacji czy dwumasa wzięła wszystko na siebie?
  6. Pytanie zasadnicze dotyczyło sprzęgła i jego częstej wymiany. Nigdy nie miałem tego motoru i nie wiem jak to wygląda.
  7. Wiem, że ta kulkalacja tak wychodzi, ale w międzyczasie zmienili się właściciele auta, a nawet po serwisie widać, że w niemczech w ostatnich latach serwisu robił ledwie 10tys. rocznie. Olać to auto? Jeśli było skręcone to musiało to być w trakcie używania już w polsce przed pierwszym przeglądem bo z CEPIKU wynika, że pierwsze badanie w PL miał dopiero w 12.2017, a rejestracja była w 12.2016. Na pierwszym badaniu w PL ma 227k km.
  8. Cześć Panowie, Przymierzam się do kupna e91 z ww. silnikiem. Właściciel ma ją bardzo krótko bo tylko 5 miesięcy, natomiast poprzedni miał 1,5roku. Wybrać się po nią mogę dopiero w sobotę więc właściciel obecny wysyła mi wszystkie dokumenty, auto ma książki serwisowe itp. Sprawdziłem historię tego auta i przyznam, że jestem przerażony 3 wymianami kompletnego zestawu sprzęgła co wynika z poniższej historii serwisowej: 08.02.06 - 1 km - diagnostyka komputerowa pojazdu 04.12.06 - 20 038 km - badanie techniczne, kontrola pojazdu, wymiana zderzaka przód, koła zimowe kpl, zmiana kół, wyważenie kół, doposażenie w hak holowniczy 23.03.07 - 31 582 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu 26.06.07 - 41 776 km - badanie techniczne, kontrola pojazdu 05.07.07 - 42 000 km - kolo dwumasowe, sprzęgło kpl 24.08.07 - 47 599 km - diagnostyka komputerowa pojazdu 12.10.07 - 53 399 km - mikrofiltr, płyn hamulcowy, zmiana kół, wyważenie kół 20.12.07 - 61 392 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu 10.04.08 - 73 449 km - zmiana kół, wyważenie kół 11.07.08 - 82 935 km - klocki i tarcze hamulcowe tył 06.10.08 - 88 921 km - pilot do pojazdu 24.10.08 - 92 571 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa, opona zimowa Dunlop 30.03.09 - 109 298 km - sprzęgło kpl, koło dwumasowe, diagnostyka komputerowa pojazdu 20.05.10 - 151 872 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, oś tylnej wycieraczki, przełącznik tylnej klapy bagażnika, moduł haka holowniczego 15.11.10 - 168 333 km - diagnostyka komputerowa pojazdu 17.12.10 - 170 553 km - akumulator, diagnostyka komputerowa pojazdu 05.01.11 - 170 769 km - napinacz pasa kierowcy, przycisk tylnej klapy bagażnika 29.03.11 - 172 265 km - opony letnie Bridgestone x 2, zmiana opon, wyważenie kół 27.04.11 - 172 750 km - przewód odpowietrzenia zbiornika paliwa 25.07.11 - 178 679 km - wzmacniacz anteny diversity, diagnostyka komputerowa pojazdu 17.10.11 - 182 924 km - zmiana kół, wyważenie kół 22.03.12 - 186 922 km - opony letnie Continental kpl, zmiana opon, wyważenie kół, lakier zaprawkowy 17.04.12 - 187 599 km - klocki i tarcze hamulcowe przód 31.05.12 - 188 884 km - filtr cząstek stałych 04.10.12 - 192 470 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy 22.10.12 - 192 988 km - sprzęgło kpl, koło dwumasowe, mikrofiltr 01.02.13 - 195 518 km - badanie techniczne, kontrola pojazdu 07.02.13 - 195 663 km - sterownik świec zarowych 02.04.13 - 196 779 km - zamek tylnej klapy bagażnika, wspornik mocowania żarówek 08.05.13 - 197 531 km - zmiana kół, wyważenie kół 25.10.13 - 202 539 km - zmiana kół, wyważenie kół Czy te silniki wszystkie tak mają? Warto się pchać w ten motor? Dla mnie to bez sensu wymieniać sprzęgło co 60 - 80k km... Auto ma niby teraz 235k km co wg mnie jest trochę mało prawdopodobne chociaż mam też zdjęcie TUV z 2015 i miało tam 209k km.
  9. Cześć koledzy. Czy zakładał ktoś relingi poliftowe do przedlifta? Bardzo mi się podobają te płaskie, ale auto przedlift. Myślicie, że będzie to wyglądać czy lipa? A może w konstrukcyjnie coś się zmieniło w dachu i nie pasują?
  10. To samemu trzeba zrobić. Trzeba edytować aplikację uruchamiającą istę hexeditorem i tam dopasowujesz swobie rozdzielczość. Jeśli się nie mylę to domyślnie jest 1024x768.
  11. No właśnie @Din76 nie wiem jak to z chińczykami jest w sprawach reklamacji. Nie jestem jakimś tam super zakupowiczem na aliexpress i ciekawe czy mam gwarancję, że on mi zwróci pieniądze jeśli bym mu odesłał? Ja w zasadzie tam nie potrzebuje na siłę dcana bo mam e39, a zawodowo też się elektroniką nie zajmuje, ale czasem jakiś kolega pyta czy bym auta mu nie podłączył nowszego i fajnie by było mieć na półce taki kabelek. A chińczyk to taki ogarnięty po angielsku, że jak mu sprawę opisałem to mi na maila inpę przysłał :duh: Jak napisałem, że będę odsyłał to odpisał: OK... @Din76 Abstrahując od tematu to mógłbyś powiedzieć jak się zrzuca wsad z takiego kabla? Wiem, że da się wsadem zamieniać kable pod inne marki. Czy w FT_prog wsad to to samo co template? Trochę nie bardzo to wygląda jak jakiś wsad bo tam tylko ustawienia zapisane są w tym templacie, natomiast pod spodem widoczny jest kod hex, ale nie wiem jak go eksportować?
  12. No nie chce mi się go odsyłać do chin, kosztował 40zł. Zastanawiam się czy nie kupić nowego chipa FT232RL i nie spróbować przelutować. Zauważyłem, że gdy go podłącze i zostanie dobrze wykryty to używając programu FT_prog wykrywając urządzenia podaje czasem pełne parametry, a gdy np. odświeżę parametry się urywają lub znikają np. numer seryjny bądź nazwa układu. Ewidentnie ma problem z komunikacją z komputerem tylko zastanawiam się, w którym elemencie może leżeć przyczyna. Obstawiam, że wcale nie musi być problemu z samym chipem bo jednak jeszcze kilka elementów tam jest.
  13. Cześć koledzy, Zamówiłem sobie z ciekawości od chińczyka kabel DCAN z przełącznikiem od 8 pinu. Problem polega na tym, że kabel po każdorazowym podłączeniu do gniazda usb jest inaczej rozpoznawany. Załóżmy, że podpinam go pierwszy raz i pojawi się urządenie FT 232rl uart - no więc instaluje mu po kolei ze wskazaniem konkretnego pliku sterownik ftdibus.ini i widzi elegancko serial port, natomiast muszę mu doinstalować ten drugi plik ftdiport.ini, a nie mam dodatkowego urządzenia usb serial converter widocznego w menedżerze urządzeń więc jeszcze raz wybieram już zainstalowany serial port i wskazuje mu tylko folder ze sterownikami, instaluje i wtedy pojawia się serial usb converter z konfliktem bo nie może uruchomić urządzenia... I tak losowo czasem podepnę i nie ma żadnych konfliktów, a po kolejnym podpięciu konflikt jest. Sprawdzałem kabel na aucie i rozpoznaje zapłon, również udało mi się przeprowadzić diagnostykę zarówno inpą jak i istą, ale bywa, że zrywa połączenie i wtedy właśnie pojawia się konflikt w w menedżerze urządzeń. VID i PID są zgodne dla ftdi i układ się nie zablokował nawet po wgraniu najnowszych sterowników więc nie wydaje się być podróbką. Jak myślicie czy to może wskazywać na fizyczne uszkodzenie elektroniki? Jak mógłbym inne potencjalne uszkodzenia w kablu zdiagnozować? Czy mógłby ktoś mi powiedzieć jak z takich kabli zrzuca się wsad? Nigdzie w internecie nie ma szczegółów jak to zrobić, a jedynie kilka postów osób, które robiły coś takiego. Interfejs kupiony bardziej z ciekawości więc proszę się nie irytować, że kupiłem g..no i szukam rozwiązania. Najzwyczajniej wywale go do kosza, ale zanim co to może jednak da się z niego coś wykrzesać :)
  14. Pytanie roku normalnie... Takie głupie, czy rzeczywiście nikt tak nie miał w aucie z poprzedniej epoki?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.