Skocz do zawartości

malpa84

Zarejestrowani
  • Postów

    726
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O malpa84

  • Urodziny 28.02.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Wcześniej E34 524td 1989 r., E39 525td 1999 r., E39 525d 2002 r. ----> teraz E60 525d 2005 r. :)
  • Lokalizacja
    Trzebinia

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia malpa84

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Witam, mam problem z samochodem. Wczoraj po przyjechaniu do domu zamknąłem auto jak zawsze, rano okazało się, że jest rozładowany akumulator, oczywiście alarm się włączył. Po naładowaniu przekręcam kluczyk, a tam dyskoteka na desce i w iDrive. Błędy które mogę odczytać to te poniżej: - Systemy kontroli - Awaria systemów kontroli hamowania i jazdy (żółty). Jedź ostrożnie, unikaj gwałtownego hamowania, jeśli to możliwe. - Wadliwe działanie skrzyni biegów (czerwony) — możliwe nieprawidłowe działanie niektórych funkcji skrzyni biegów. Przyspieszenie może być używane bez hamowania. - Pompa paliwa (żółty) - Awaria zasilania paliwem. Wydajność silnika może być mniejsza. Jedź ostrożnie! Sprawdź problem. - Awaria tempomatu (żółty) Połączyć się kablem nie mogę (BTool) więc błędów nie mogę innych odczytać. Po przekręceniu kluczyka gdy włączył się nawiew poczułem przez moment spaleniznę jak przy zwarciu kabli. Po otwarciu bagażnika też lekki zapach spalenizny - okazało się, że klema IBS (minusowa) upalona od strony chipa - model klemy to z tego co wyczytałem przedliftowy - bez plastików osłonowych. Auto oczywiście nie odpala - po przekręceniu kluczyka kontrolki się palą. iDrive, nawiewy, szyby, zamki itp. działają. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co mogło paść ewentualnie od czego zacząć szukanie to będę wdzięczny - na chwilę obecną będę szukał np. przegryzionych kabli. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Błędy (po Niderlandzku) i uszkodzenie klemy KLIK PS. Czerwona izolacja i kabelki w klemie to mój wymysł, że może tak coś zadziała w desperacji :roll:
  2. Sciągłem INPA, zainstalowałem i kabel też zainstalowałem poprawnie. Jutro podłącze auto do kompa bo dziś go nie mam. A czego dokładnie szukać :?: Na co zwrócić szczególną uwagę :?:
  3. Jeśli chodzi o ciśnienie wstępne to btool niestety nie mierzy mi go. Poniżej dane z jazdy i z postoju. Po wartości pedała przyspieszenia widać kiedy wciskam gaz. Ciśnienie na listwie jest takie jak zadane więc to chyba nie tu leży problem. PS. To nie ja robię takie ładne tabelki :D Jazda Postoj Po podmiane przeplywki teoretycznie na sprawną z tym samym numerem brak jakiejkolwiek zmiany. Błąd jaki wyskakuje to 4530 (1297) Zwiększona regulacja cisnienia, odstępstwo od normy. Popatrzę jeszcze na ten EGR i bardzo zastanawia mnie położenie przepustnicy - nie zmienia się w ogóle a chyba powinno... W układzie dolotowym dość sporo oleju - wcześniej był ale mało. Dolot Świst turbiny słychać powyżej 3000 obr/min przy wyciśniętym gazie w podłogę.
  4. A czy ktoś może zerknąć na moje wartości przepływu powietrza i doładowania z podpieta i odpięta przeplywką :?: Doladowanie z przeplywka Doladowanie bez przeplywki Masa bez przeplywki Masa z przeplywka Auto jest mułowate, sterowanie turbiny dochodzi do 65% (przy maksymalnym wcisnieciu pedała gazy dochodzi do 94% przez ułamek sekundy) Świst turbiny słychać. Czy podane wartości mogą świadczyć o uszkodzonej przeplywce, turbie czy sterowniku turbiny :?: A może jeszcze coś...
  5. Chciałem zapytać co myślicie o czymś takim do diagnozy błędów, kasowania ich, live data oraz zmiany prostych ustawień samochodu oraz możliwość regeneracji DPFa E60 2005 rok: https://allegro.pl/oferta/autel-maxiap-ap200-dowolna-marka-android-ios-8843575087 Czy może lepiej kupić bimmer tool :?: Chyba, że jeszcze coś innego :?: Ważne, żeby działał na androidzie.
  6. Wężyk wychodzi od dołu kolektora w miejscu palca i idzie... No właśnie gdzie... :?: A na realoem szukałem, niestety bezskutecznie...
  7. Rozumiem, że w okolice czerwonego "plusa" i niebieskiego "minusa" :?: Bo to na pewno nie są wężyki nr 19 i 18. Ten wychodzi spod kolektora dolotowego.
  8. Witam, chciałem zapytać albo poprosić kogoś z TaDeuSz`em pod maską o sprawdzenie gdzie idzie wężyk podciśnienia z kolektora dolotowego (gdzieś na wysokości 5 cylindra od spodu kolektora). Wymieniałem świece ostatnio i uszczelki kolektora i podczas ściągania został mi wężyk na kolektorze i za juha nie wiem gdzie on ma być... :mad2:
  9. Poszukuje mechanika do diagnozy, najprawdopodobniej regeneracji i wymiany wraz z ustawieniem pompy wtryskowej w mojej E39 525TD. Zastanawiam się nad: Firma "BEEMA" ZDZISŁAW STAŃDO 34-130 Kalwaria Zeb. Brody 156 oraz Pana Krystiana Mobil-Klimat Katowice ul. Warszawska 60. Niestety P. Krystian nie regeneruje pomp, z resztą bym mu zaufał, z drugiej strony BEEMA robi kompleksowo ale od 2012 roku nie ma opinii na ich temat. Polecicie coś :?: Może coś innego w okolicach Krakowa i Katowic :?:
  10. Mam pytanie jak w temacie - jak działa sterownik świec żarowych :?: Czy na całkowicie zimnym silniku ma zagrzać tylko świece jak przekręcę stacyjkę np. tylko przez 20 sekund i koniec, czy ma jeszcze przez jakiś czas (do osiągnięcia danej temperatury silnika) dogrzewać silnik - np. po odpaleniu silnika sterownik załącza jeszcze świece co 10 sekund na 5 sekund :?:
  11. Błąd silnika jest tylko jeden - 10 Start-of-injection control deviation. Wiem na pewno iż to się stało po zalaniu dziadostwa. Nie wiem czy samo czyszczenie nastawnika coś może pomóc czy trzeba już pompę robić :?: Auto ma najechane 300000 km.
  12. Od dłuższego czasu mam problem z kulturą pracy silnika. Zauważyłem iż nie dogrzewa mi świec. Grzeją się one wyłącznie po przekręceniu kluczyka (wzbudzenie z kluczyka), natomiast po 20 sekundach gasną i już dalej się nie grzeją, auto chodzi jak Ursus. Po podłączeniu na krótko i "dogrzewaniu" co kilka sekund świec auto pracuje normalnie. Moje pierwsze pytanie brzmi jak powinny działać prawidłowo świece :?: Powinny dogrzewać na zimnym czy nie :?: Co może być uwalone - czujnik temperatury, a może sterownik :?: Drugi problem to albo nastawnik albo wtryski. Po zalaniu paliwa z beczki (albo z jakąś farbą albo z unigruntem) auto podczas zapalania na ciepłym (po postoju dłużej niż 5 min) kręci jak oszalały aż w końcu odpali, z tłumika kopty oczywiście,a do tego spadła moc, wzrosło spalanie i oczywiście kopci praktycznie i na wolnych i wysokich obrotach. Czuć takie delikatne szarpanie silnikiem jakby nie chodził na jeden albo dwa cylindry. Do tego zdarza się iż jadąc wrzucając na luz zgaśnie. Na chwilę obecną sprawdziłem jedynie elektronicznie wtrysk sterujący, ma ok 91 Ohm i błędy silnika - 10 Start-of-injection control deviation. Mam pompkę do wtrysków ale nie wiem przy jakim ciśnieniu powinny otwierać się wtryski. Poniżej dwa PrtSc z INPY na których bardzo nie podoba mi się start wtrysku i dawka paliwa która szaleje. INPA 1 INPA 2 Jakie powinny być wartości prawidłowe i od czego zacząć robotę z silnikiem :?: Ewentualny koszt czyszczenia nastwanika :?:
  13. Witam, odświeżę temat. Otóż u mnie problem zaczął się tydzień temu i walczę z nim do tej pory. Pompka paliwowa w baku pracuje, cały układ jest drożny - sprawdzałem dmuchając w zasilanie - powrotem wracały resztki paliwa, zaworek zwrotny za kierowcą działa przy niedużym ciśnieniu POWIETRZA, w wężyku pomiędzy filtrem, a pompą wtryskową nie ma paliwa. Auto podłączone na pompce którą posiadam "na krótko" dostanie paliwo, podłączone do oryginalnej instalacji z tą "pompką strumieniową" nie zapali bo pompa wtryskowa wyciągnie tylko paliwo z filtra. Zauważyłem również w filterku pod pompką iż znajdują się tam małe kwadraciki plastiku w dużej ilości - podejrzewam iż to zmielane łopatki pompki. Jakie ciśnienie powinna wytwarzać ta pompka paliwa? U mnie przy przytkaniu palcem jest malutkie.
  14. Witam, trochę odświeżę :) Mam pytanie odnośnie ilości czynnika do klimy. Trochę poszukałem, pogrzebałem i znalazłem zapomnianą instrukcję BHER HELLA Service. W niej wyraźnie jest napisane iż do mojego BMW ma wejść 1290 - 1310 g czynnika, ale chciałbym to zweryfikować z serwisem który nie chce mi udzielić takowej informacji. Czy jest ktoś (pracownik serwisu, kolega kolegi z serwisu :) ) kto może mi "sprawdzić" ile wg serwisu ma być czynnika? BMW E39 525td (116 KM) BZ23707 sprężarka DENSO. Niby mi klima działa ale muszę wentylator sprawdzić bo się nie załącza po włączeniu klimy, a pamiętam że powinien. TUTAJ LINK DO INSTRUKCJI PDF
  15. malpa84

    ORING - prośba o kupno.

    Witam, czy byłby ktoś w stanie kupić coś dla mnie kto mieszka/jeździ obok serwisu BMW :?: Dokładnie chodzi o cześć o nr 13321288696. Jest to oring nr 3 ze zdjęcia poniżej: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/d/4.png LINK DO STRONY Mogę zamówić to na stronach sprzedających oryginalne części do BMW ale akurat minimum 10 szt. @ADMIN: Prawdopodobnie temat nie powinien się tu znaleźć ale gdzie mam go upchać :?: W razie niezgodności z regulaminem proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu. Dziękuje. Jest giełda części...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.