Skocz do zawartości

rwslimak

Zarejestrowani
  • Postów

    90
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530dAT
    E36 320i

Osiągnięcia rwslimak

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Mam impas i nie wiem co robić dalej.... e39 520i touring manual z 04.2000. Wszystko w aucie działa poprawnie, a mimo to nie da się odczytać jakiegokolwiek (za wyjątkiem DME) modułu w INPA / DIS (między innymi ADSem Nerwusa :) ) testując przez złącze DLC (20 pin) a PASOFT / INPA przez OBDII. Sprzęt diagnostyczny 100% sprawny, jestem tego pewien. Śledząc schematy linii BUS prostym testem zalecanym przez BMW wykluczyłem brak komunikacji pomiędzy I-BUS M-BUS P-BUS (używając multifuncji sprawdziłem działanie załączanych funkcji) - tu wszystko jest OK. Postawiłem na brak przejścia na DIAGNOSIS LINE, zmieniłem zatem zegary na brytyjskie - brak różnicy. Odpinałem kolejne moduły , poza AIRBAG odpiąłem chyba wszystko. Zero różnicy. Tu muszę wspomnieć, iż auto ma naprawiony sterownik ABS/ASC BOSCH 5.7 w niemczech. Na zegarach (wersja HIGH - IKE) palą mi się kontrolki ABS ASC AIRBAG. Zabrałem się za podłogę i sprawdzanie bezpieczników od strony pasażera - wszystko ok. Od strony kierowcy złącze (obok X183) było skorodowane, odciąłem i poprawnie wlutowałem nowe. Po tym zabiegu pojawiło się napięcie po zapłonie na pinie 17, 16 i 4 w DLC. Nadal mam brak napięcia na pinie 20... Napięcia w złączu DLC (20 pin) na włączonym zapłonie: PIN 19 i KIELICH = OK PIN 14 i 19 = 12,2 (na włączonym silniku 14V) PIN 14 i KIELICH = 12,2 (na włączonym silniku 14V) PIN 16 i 19 = 10,7 (na włączonym silniku 14V) PIN 19 i 20 = brak napięcia PIN 17 i 19 = 10,1 PIN 1 i 19 = 0 (na włączonym silniku 6,5V) PIN 2 i 19 = 12,2 (na włączonym silniku 14V) PIN 12 i 19 = 1,05V (na włączonym silniku 13,8V) PIN 4 i 19 = 12.1V (na włączonym silniku 14V) PIN 7 i 19 = 11,5V (na włączonym silniku 13,2V) Z ciekawości zapytam, może głupio, czy jest możliwość "wpięcia się" w dowolny moduł by przeprowadzić diagnostykę pojedynczo lub całościowo? EDIT: Naprawione. Uszkodzone kostki wspólne K-BUS. Po naprawia śmiga aż miło :)
  2. Problem rozwiązany! Najprawdopodobniej wskutek jazdy na pękniętej kopułce padły końcówki mocy w sterowniku..... podmieniłem sterownik na używkę z identycznego auta i odpaliłem od pierwszego zakręcenia. Świec nie ruszałem - jeśli nie ma iskry przed świecami... Zmienię je niebawem, bo już leżą na półce nówki Bosch. Nadal gaśnie z LPG na BENZYNĘ, zobaczę co będzie po wymianie świec. Co ciekawe, by normalnie ruszyć z miejsca na LPG trzeba utrzymać ponad 1500 obr. Co do czujnika napisałem, że pompa pracuje a w DISie brak błędów - więc czujnik jest raczej ok. Żeby było mało to po uruchomieniu auta, przejechałem się i ...... rozszczelniła się chłodnica co zaowocowało przegięciem wskazówki.. :(
  3. Niby temat jest popularny, jednak od ponad tygodnia wertuje internet, gnębie google i nie znalazłem rozwiązania..... BMW e32 M30 735i Manual (bez EML) - jest lpg sekwencja, jest alarm Master. Auto odpalane na benzynie, dopiero rozgrzane przełączane na lpg. Dokładnie podczas przełączenia z lpg na benzynę auto nagle zgasło, kręci jednostajnie bez "załapywania". Sprawdziłem najpierw błędy DISem.......brak, potem bezpieczniki (OK!), potem wymieniłem cewkę (bez zmian), potem sprawdziłem kopułkę.... była pęknięta, wymieniłem na drugą w statnie dobrym bez pęknięć... nadal bez zmian. Napięcia na stacyjce są ok, aku naładowany. Biały przekaźnik zapłonu działa. Aha.... i najważniejsze! Pompa tłoczy! Jedyny problem to brak iskry..... Rozebrałem sterownik silnika o oznaczeniu BOSCH 0 261 200 179, BMW 1730697. Nie znalazłem zimnych lutów, przepaleń itp. Nie wiem już co mam robić, auto stoi a ma jeździć.
  4. Witam Proszę o rozkodowanie: DB19504 Z góry dziękuję :)
  5. Ok, dzięki za odp :) Co do 2 sterowników : http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/525tds-M51/LHD/A/1997/december/browse/audio_navigation_electronic_systems/electric_parts_airbag/ Wymieniłem nr 6 (Ctrl unit airbag/side) a pozostał jeszcze nr 1 (Control unit airbag). Narazie wszystko wygląda na to że system ładnie działa, zasymulowałem na żywo 2 błędy - odpiąłem zatyczkę z klemy pir. (nie mam osłony, ktoś tam grzebał już wcześniej) i wtyczkę maty zajętości siedzenia i błędy zaraz wyskoczyły, po czym udało się je skasować. Czyli wydaje się, że jest w porządku.
  6. Dokonałem podmiany, wszystkie ustawienia (podgląd w INPIE) zostały takie same. Chyba nic nie muszę kodować :)
  7. Witam Proszę o rozkodowanie: WBAGA710103650423.
  8. Masz rację nerwus :) Wracając do tematu..... nikt?
  9. Witam. Auto to E39 525tds 1997-XII Touring Automat. Ponieważ mam problem z wykasowaniem błędów w sterowników AIRBAG (i nie chodzi o to że błędy powracają tylko w INPA oraz DIS dostaję komunikat uszkodzonego sterownika "1. INTERNAL ECU ERROR") to planuję go wymienić na drugi o identycznych numerach. Pytanie czy muszę go programować, czy ustawienia są zapisane w innych modułach (EWS? IKE?) i wystarczy go tylko przełożyć? Jeśli programować to czym i co? Znalazłem info że są 2 sterowniki, najpierw wymienię ten do którego mam łatwiejszy dostęp (pomiędzy siedzeniami, pod konsolą), o nr 65.77-8372521. Z tego co mi się zdaje to drugi sterownik znajduje się gdzieś głębiej? Gdzie go szukać - za schowkiem czy gdzieś głębiej pod siedzeniami? Pisz we właściwych działach.Tym razem przeniosłem
  10. Napewno widzę różnicę w silnikach M51 w różnych modelach auta - e34, e38 i e39. Wydaje mi się że gdy jest ASC i rozbudowany EGR to właśnie jest ten króciec i te węże o których pisałeś.
  11. Dziękuję za odpowiedź. To wyczerpuje temat :)
  12. Witam. Mam takie pytanko... http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/13/85/27/2213852797 w górnym środku jest śruba/króciec -> gdzie powinien być podłączony weżyk idący od tego króćca? Niestety tak nabyłem autko, że jakiś patenciarz podłączył tam wężyk i poprowadził go prosto w dół - dzięki czemu auto podczas jazdy pozbywało się oleju. Widać ślady odkręcania tego króca w postaci naruszonej części uszczelki głowicy (tej która wystaje poza obrys). i drugie pytanko.... http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/05/27/18/2205271858 tu ten króciec jest zastąpiony śrubą ampulową. Czy ewentualnie mogę bezpiecznie zamienić śruby? Nie chce robić druciarstwa, a także wole nie poprawiać producenta. W ETK : http://static.bmwfans.info/images/epc/MTA1MzZfcA==.png wydaje mi się że jest to część nr 10 (nr 9 nie występuje w tym aucie w/g VIN), a faktycznie pod EGR wystaje kolejny króciec do którego nic nie jest podłączone. Na logike jedno z drugim.... Być może ten wężyk po prostu spadł a ja dobrego mechanika odrazu nazywam patenciarzem? :) Aha.... i jeszcze jedno : EGR był zaślepiony - zostawić tak czy wrócić do ustawienia fabrycznego? Aktualnie czyszczę silnik, robię wszystkie naprawy bieżące (rolki, paski, filtry, płyny, uszkodzone plastiki i węże, chłodnica).
  13. Prośba o zdekodowanie: GC84871 Dziękuję z góry :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.