Skocz do zawartości

zdun_desperat

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zdun_desperat

  • Urodziny 09.09.1988

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 520i 1998 M52TUB20
  • Lokalizacja
    Maków Mazowiecki, okolice

Osiągnięcia zdun_desperat

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Proszę kolego to link do galerii tej buni z forum bmw-sport: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=33108 Masz tu (podejrzewam) całą historię serwisową i nie tylko tego naprawdę ładnego (wnioskuję po zdjęciach) autka :) pozdr.
  2. A to że w ogłoszeniu napisane że stan bardzo dobry, ideał bla bla bla itp... to nasz taki krajowy "standard" :D . To samo się tyczy rozmów przez telefon... Jak wspominałem wcześniej zanim kupiłem swoje autko to obejrzałem przed 11 innych beemek (i tylko jedną z nich się przejechałem ale to wynikało wyłącznie z ciekawości jak 2.8 jeździ w e46 :wink: ) i wszystkie były tak "rzetelnie" opisane w ogłoszeniu i przez tel...
  3. Samą odmą to wydaję mi się żeby nie ciekło. Jeśli już to (jak wcześniej wspomniałem) którymś przewodem od odmy a je można spokojnie same wymienić. Co więcej nie trzeba wszystkich kupować oryginalnych. Można dopasować i kupić jakiś wąż silikonowy (groszowa sprawa) na metry i dociąć potrzebne kawałki. Ostatnio tak mechanik wymieniał węże od odmy w e39 (silnik M52TU) kumpla. Kumpel tylko jeden oryginalny kupił (nr 2 na rysunku z linku poniżej) bo akurat tego nie da się dorobić. I tu możesz tkwić sedno wycieków :) Ale nie zaszkodzi też wymienić tych uszczelek co napisałeś :) Bo może a nóż widelec tu jest problem... Tu masz schemat jak to wygląda mniej więcej u Ciebie: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT11&mospid=47538&btnr=11_2194&hg=11&fg=15
  4. Po fotkach przypuszczam kolego że masz silnik typu m54... Chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi :) A z tego co słyszałem i wyczytałem to podobno w tych silnikach ciężko się dostać do odmy bez zdejmowania kolektora ale nie jest to nie możliwe;) I raczej nie trwa to 15 min ;) Masz tu link z tutorialem jak wymienić odmę w m54 bez zdejmowania kolektora więc może Ci pomoże w dostaniu się do odmy: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=417819
  5. Może to któryś z przewodów dochodzących do odmy. Mógł być pęknięty,zabrudzony i na gęstszym oleju (10w40) było wszystko dobrze ale po wlaniu rzadszego oleju (0w30) zaczął wyciekać którymś pękniętym przewodem... To jest taka moja pierwsza myśl...
  6. Jak masz auto pod nosem to przebadaj dokładnie i jeśli to była kolizja i jest dobrze zrobione to mi osobiście też to by nie przeszkadzało. Kwestia tylko tego co i w jakim stopniu :) Jeśli przez 5 lat nie wiele z rzeczy eksploatacyjnych w niej wymienił to może być oznaka że czas trochę do fury dołożyć :) Ale wybadaj dobrze grunt i nie nastawiaj się od razu negatywnie :) pozdr
  7. theded może troszkę nie jasno wyjaśniłem (mój błąd) :) Chodziło mi o fajkę świecy zapłonowej. Ale w sumie ona pełni funkcję kabla też;) Proszę o to link z realoem numer dwa na obrazku: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM31&mospid=47539&btnr=12_0625&hg=12&fg=05 A tu masz numer: 12131740477 lub 12139067831
  8. Jak to było w polifcie to do końca sam nie wiem, tak mi się wydaje że lepiej była zabezpieczona. Różnie to bywa. Zależy jak kto o auto dba tzn. czy garażuję czy pod chmurką stoi, w jakim klimacie jest użytkowany samochód. Akurat w tych miejscach Ci wymieniałem to e39 lubiły korodować nawet jeśli auto miało na sobie fabryczny lakier. Chociaż nie twierdze że w każdej ale te miejsca były najbardziej narażone. A jak ktoś nie dba, rzadko myje w zimę (wiadomo sól) itp. To tak potem bywa. Podejrzewam że u mnie podobnie było. Będę musiał poprawić to i owo w swojej buni bo poprzedni właściciel (sąsiad z zachodu) podejrzewam że nie garażował jej itp. bo właśnie na rantach drzwi u dołu pojawia się ruda chociaż drzwi żadne nie były malowane poza fabryką... Natomiast kolega ma taką samą e39 jak ja i też z niemiec ale nie ma u niego ni grama rudej... Także nie ma ogólnie reguły :) Ja Ci przytoczyłem tylko przykłady w których miejscach najczęściej użytkownicy e39 narzekają na rdzę jeśli występuję...
  9. Jeśli rdza to popatrz na dolny rant drzwi od środka pod taką gumową uszczelką przymocowaną na spinki, a także wlew paliwa i ew.klapa tylna od spodu po wewnętrznej stronie. Chociaż tu mamy do czynienia z poliftem a to co wymieniłem tyczy się przeważnie wersji przed liftingowej :)
  10. Otóż owe kable są;) Między cewką a świecą, co prawda są krótkie ale są. Sam nie dawno je wymieniałem bo mi auto przerywało. Co do świec to zgadzam się z tym co kolega theded napisał:)
  11. Co możesz jeszcze sprawdzić... hmm Jak wcześniej wspominałem czy nie ma choinki na desce z zegarami, czy wszystko działa (tzn. naciskaj każdy przycisk co jest w aucie i sprawdź czy wszystko działa). Zobacz też czy ma wszystkie osłony pod silnikiem itp. Zajrzyj pod dywanik w bagażniku i pod te boczki w bagażniku czy nie widać jakiś oznak spawania, prostowania itp. Jeśli masz miernik grubości lakieru to może się przydać w poszukiwaniu malowanych elementów i szpachli jeśli takowa w aucie występuje;) Dobrze jeśli miałbyś możliwość podłączenia auta pod kompa i sprawdzeniu czy nie występują w aucie jakieś błędy czujników itp:) Można by tak długo wymieniać na co trzeba zwrócić uwagę;) Ja za nim swoją bunie kupiłem oglądałem (oczywiście nie sam tylko z kumplami, im więcej specjalistów tym lepiej:)) 11 innych beemek i już trochę doświadczenia zdobyłem;) he he Chociaż moja ideałem nie jest ale takich chyba nie ma:)
  12. Ramki na zegary są spoko:) Ale na pokrętła to mi się w ogóle nie widzi...
  13. Jeśli kolega przeważnie sam śmiga, nie będzie ciągał przyczepki i nie przekraczał I prędkości kosmicznej :wink: To może śmiało się rozglądać za takim autem. Co do tego egzemplarza to dopytaj (jeśli masz daleko żeby go obejrzeć) się właściciela czy na desce po odpaleniu się nic nie świeci tzn. poducha, abs, dsc bo zdjęcie zza kierownicy zrobione jest bardzo "inteligentnie". Nic nie widać...
  14. Zgodzę się z przedmówcami. Jak dla mnie to "kaszana"... Poza tym już kiedyś brat kupił do megane coupe podobne i nie dość że po założeniu pokazywały niebo i nie dało się już ich bardziej wyregulować to jeszcze brak żadnych uszczelek między adapterami a lusterkami i adapterami a drzwiami. A w środku szum jakby zbliżała się jakaś "KATRINA" :) Po prostu nie polecam.
  15. Witam. Miałem ten sam problem z ABS i ASC. Początkowo myślałem że to może wina któregoś z czujników od ABS jednakże coś mnie podkusiło aby zajrzeć pod maskę :) I tam po lewej stronie silnika jak się stoi przodem do maski jest pompa/sterownik od ABS. Podłączona jest do niego wiązka kabli za pomocą kostki. Odpiąłem ją i zauważyłem że na jednym styku od tych kabli jest paproch. Usunąłem go ale ponadto wszystkie styki przetarłem lekko papierem ściernym a w kostkę od tych kabli psiuknąłem odrdzewiaczem typu WD40. Wpiąłem kostkę z powrotem i wszystko teraz jest git :) Tak u mnie rozwiązałem ten problem. Spróbuj u siebie. A nóż, widelec... ;) Jak chcesz to mogę jakieś fotki podesłać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.