Skocz do zawartości

leniuch

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O leniuch

  • Urodziny 21.06.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 318i M43 1997
  • Lokalizacja
    Łódź

Osiągnięcia leniuch

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Obejrzyj, w jakim stanie są koronki z ząbkami, które zlicza/wykrywa czujnik ABS. Może zebrał się tam brud, rdza i czujnik wywala błąd. Inna sprawa - ktoś mi kiedyś powiedział, że pompy ABS, elektronika w nich lubi szwankować i przez to ABS może wywalać błędy.
  2. Czyli jednak mechanik zapomniał... W takim razie, jeśli to nie będzie dla Ciebie problem, to poproszę o wymiary. Sprężyny co prawda wymieniłem u tego mechanika, który zauważył brak podkładki, ale przez zabieganie nawet nie sprawdziłem, czy się o nią postarał.
  3. Czujnik ABS wymieniłem, diagnoza okazała się trafna, nie działa czujnik prawy przód. Pojeździłem jakieś dwa tygodnie, ABS potrafił czasami podczas jazdy się wyłączyć, z reguły po wjechaniu w dziurę, albo po hamowaniu na piasku, gdy któreś z kół straciło przyczepność. Wtedy wystarczyło podczas jazdy wyłączyć silnik, ustawić kluczyk na zapłon, uruchomić silnik i ABS włączał się. Jednak dwa dni temu jadąc autostradą jednostajną prędkością (120-140 km/h) , ABS zaczął włączać się podczas jazdy (słychać charakterystyczny dźwięk pracy pompy oraz słyszałem pracę pompki w głośniku CB-Radia). ABS jakby czterokrotnie próbował się załączyć, aż w końcu się wyłączył i zaświeciła się kontrolka ABS. Wyłączenie i włączenie silnika nie pomogło. Na drugi dzień dopiero podczas jazdy udało mi się włączyć ABS. Jednak w drodze powrotnej na autostradzie problem się powtórzył, ABS zaczął włączać się podczas jazdy i po 4 lub 5 próbie wyłączył się na dobre, zaświeciła się kontrolka. Od tamtej pory ABS nie działa, dzisiaj sprawdziłem ten nowy czujnik miernikiem i wyszło 0 Ohm, czyli czujnik nie działa. Czy spotkaliście się z czymś takim? Boję się kupić kolejny czujnik, że znowu się uszkodzi po kilku dniach. Spróbuję jeszcze oddać czujnik na reklamację.
  4. Super, dzięki za odpowiedzi. W takim razie nie kupuję żadnej podkładki. Amortyzatory były zmieniane 4 lata temu na Bilstein, ale tam podkładek raczej nie było. Jak to już bywa, ile mechaników, tyle wersji usterek. Jeszcze raz dzięki.
  5. Witam, Proszę o podanie rozmiarów (grubość, szerokość, średnica zewnętrzna i wewnętrzna) podkladki, która idzie w parze ze śrubą, której zdjęcie wklejam poniżej: Będę wymieniał sprężyny i przy okazji diagnosta dopatrzył się, że z jednej strony brakuje podkładki i śruba wrzyna się w gumę amortyzatora. Spec, który kiedyś wymieniał amortyzatory o niej zapomniał. Chcę kupić taką podkładkę, a nie chcę samodzielnie tego rozkręcać pod blokiem, żeby tylko pomierzyć podkładkę.
  6. Spryskałem wszystkie gniazdka WD-40 (ktoś tak zalecał) od czujników, ale dzięki za sugestię co do pompy i sterownika ABS, dzisiaj tam zajrzę. Kupiłem przedni czujnik i podjąłem się jego wymiany, niestety będzie z tym trochę zabawy, ponieważ śruba imbusowa ani drgnie, klucze się wyginają, a podobno samo odkręcenie śruby, to kilka % sukcesu, bo często nie można wyjąć samego zapieczonego czujnika. Spryskałem to też WD-40, dziś jeszcze spryskam i będę próobował... Ktoś, gdzieś w innym poście potwierdził mój przypadek - kiedy założył nowy czujnik ABS, po przekręceniu kluczyka na zapłon i wykonaniu testu, kontrolka nie zgasła. Zgasła dopiero, gdy samochód ruszył i czujnik podał sygnał obrotu koła do komputera. I tym podważył właśnie wykonywanie testu za pomocą oporników 1,2 kOhm. Np. widać to na poniższym wideo, gdzie po wymianie czujnika dopiero po ruszeniu pojazdu kontrolka zgasła:
  7. Tak zrobiłem, ale nie zgasła. Wkładałem również oba naraz, tył i przód, ale też kontrolka nie zgasła. Zanim ABS do końca przestał w aucie działać, gdy się wyłączył, to żeby go włączyć, musiałem rozpędzić auto tak do 60-80 km/h, wyłączyć silnik, przekręcić kluczyk na zapłon, wtedy ABS się włączał, i uruchamiałem silnik. Gdy ABS się wyłączał, to nigdy nie chciał się włączyć na postoju, podczas testu na samym zapłonie. Tylko podczas jazdy się włączał. Dlatego mam z tym zagwozdkę.
  8. Odkopuję temat, ponieważ walczę z czujnikami abs w mojej E36. Sprawdzałem miernikiem i lewa strona samochodu jest sprawna, z prawej strony natomiast, przód nie działa w ogóle (czujnik do wymiany), ale nie wiem, co z tyłem - czujnik daje odczyt 1030 Ohm, gdzie pozostałe dawały odczyt około 1140 Ohm. W poprzednich postach podawaliście, że czujniki mają 1,1-1,2 kOhm. To co, do wymiany ten prawy tył,bo zaczyna się psuć, czy go zostawić? Dodam też, że sprawdzałem metodą na oporniki 1, 2 kOhm (włożyłem jednocześnie prawy przód i tył), ale kontrolka nie zgasla...
  9. W moim przypadku efekt jest taki: http://zapodaj.net/images/a473e02ceda7.jpg Przed przystąpieniem do kasowania było zaświeconych 5 zielonych klocków. Po kasowaniu, zielone klocki wyłączyły się i włączyła się inspekcja. Próbowane już wiele razy (dłuższy/krótszy czas oczekiwania, inne druty, kable, lepsza masa, itp.), ale bez zmian. Brak zielonych klocków i świecąca się inspekcja.
  10. Witam, Mnie chyba jako jedynemu, nie udało się skasować kontrolek oleju. Zmostkowałem drutem piny 7 i 19, włączyłem zapłon i nic. Druga próba - nic. Spróbowałem drugiego sposobu, o którym tez wyczytałem: Włączyć zapłon, wyjść z samochodu, zamknąć drzwi i dopiero wtedy zmostkować piny 7 i 19 na parę sekund. Po tej operacji z ostatniego zielonego "klocka", jaki był, zrobił się pomarańczowy + napis INSPECTION. Próbowałem jeszcze kilka razy, tym razem z koniecznością usunięcia inspekcji, ale nadal to samo - nic się nie dzieje... Ma ktoś pomysł co zrobić? /EDIT: Masowanie do śruby amortyzatora, czy do samego silnika też nie daje efektu. Próbuję dalej.
  11. Dzieki wielkie za odpowiedzi, teraz juz wszystko jest jasne :) Pocieszyliscie mnie, ze nie trzeba sie tym mocno przejmowac. Faktycznie, tak jak napisal seba e36, te pukniecia da sie odczuc na pedale hamulca.
  12. Siedzac wewnatrz auta, na postoju, przy pracujacym silniku, slychac cyklicznie powtarzajacy sie co 4 sekundy gluchy odglos pukniecia/stukniecia. Odglos ten wydobywa sie jakby z wewnatrz deski, tunelu srodkowego lub zza zegarow, albo z podszybia. Wentylator oczywiscie jest wylaczony. Nie slychac tego dzwieku na zewnatrz samochodu, poniewaz praca silnika wszystko zaglusza. Tak samo jest podczas jazdy, halas zaglusza. Czy ktos z Was moze kojarzyc, co to moze byc?
  13. Co racja, to racja. BMW daje dużo radości, sam się o tym przekonałem. Jeśli chodzi o zakup E36 w tej kwocie (4-5 tys), może być ciężko, zresztą wszyscy już to powiedzieli. Jeśli już dojdzie do zakupu, trzeba być przygotowanym na wkładanie pieniążków. W moim wypadku było tak, ze okazyjnie nabyłem E36 z 97 roku za 6000. Wyglądało ładnie, ale na dzień dobry do zrobienia było zawieszenie (sworznie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatorów, silentblocki), filtr paliwa, przewody hamulcowe, płyn wspomagania, wiskoza wentylatora, a później amortyzatory. Dało to sumę ok. 3 tys. zl. Jeszcze niedługo dojdzie wymiana maglownicy. Silnik się grzał u poprzedniego właściciela, dlatego zaczął się pocić przy uszczelce głowicy. Także ceny za E36 sięgające 10-12 tys są realne, wtedy jest pewność, ze auto jest zadbane na tip-top.
  14. W sumie racja. Posprawdzam przy najblizszej okazji. Klocki mam nowe, wiec na razie czujnik grubosci klockow i tak mi niepotrzebny.
  15. Żaróweczka ABS jest OK, załącza się podczas testu przed włączeniem silnika. /edit: No tak, mowa o żarówce od czujnika klocków. Jutro się przyjrzę, ale wydaje mi się, że jest.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.