leniuch
Zarejestrowani-
Postów
18 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O leniuch
- Urodziny 21.06.1984
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E36 318i M43 1997
-
Lokalizacja
Łódź
Osiągnięcia leniuch
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
[E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
leniuch odpowiedział(a) na technolo temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Obejrzyj, w jakim stanie są koronki z ząbkami, które zlicza/wykrywa czujnik ABS. Może zebrał się tam brud, rdza i czujnik wywala błąd. Inna sprawa - ktoś mi kiedyś powiedział, że pompy ABS, elektronika w nich lubi szwankować i przez to ABS może wywalać błędy. -
Czyli jednak mechanik zapomniał... W takim razie, jeśli to nie będzie dla Ciebie problem, to poproszę o wymiary. Sprężyny co prawda wymieniłem u tego mechanika, który zauważył brak podkładki, ale przez zabieganie nawet nie sprawdziłem, czy się o nią postarał.
-
[E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
leniuch odpowiedział(a) na technolo temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Czujnik ABS wymieniłem, diagnoza okazała się trafna, nie działa czujnik prawy przód. Pojeździłem jakieś dwa tygodnie, ABS potrafił czasami podczas jazdy się wyłączyć, z reguły po wjechaniu w dziurę, albo po hamowaniu na piasku, gdy któreś z kół straciło przyczepność. Wtedy wystarczyło podczas jazdy wyłączyć silnik, ustawić kluczyk na zapłon, uruchomić silnik i ABS włączał się. Jednak dwa dni temu jadąc autostradą jednostajną prędkością (120-140 km/h) , ABS zaczął włączać się podczas jazdy (słychać charakterystyczny dźwięk pracy pompy oraz słyszałem pracę pompki w głośniku CB-Radia). ABS jakby czterokrotnie próbował się załączyć, aż w końcu się wyłączył i zaświeciła się kontrolka ABS. Wyłączenie i włączenie silnika nie pomogło. Na drugi dzień dopiero podczas jazdy udało mi się włączyć ABS. Jednak w drodze powrotnej na autostradzie problem się powtórzył, ABS zaczął włączać się podczas jazdy i po 4 lub 5 próbie wyłączył się na dobre, zaświeciła się kontrolka. Od tamtej pory ABS nie działa, dzisiaj sprawdziłem ten nowy czujnik miernikiem i wyszło 0 Ohm, czyli czujnik nie działa. Czy spotkaliście się z czymś takim? Boję się kupić kolejny czujnik, że znowu się uszkodzi po kilku dniach. Spróbuję jeszcze oddać czujnik na reklamację. -
Super, dzięki za odpowiedzi. W takim razie nie kupuję żadnej podkładki. Amortyzatory były zmieniane 4 lata temu na Bilstein, ale tam podkładek raczej nie było. Jak to już bywa, ile mechaników, tyle wersji usterek. Jeszcze raz dzięki.
-
Witam, Proszę o podanie rozmiarów (grubość, szerokość, średnica zewnętrzna i wewnętrzna) podkladki, która idzie w parze ze śrubą, której zdjęcie wklejam poniżej: Będę wymieniał sprężyny i przy okazji diagnosta dopatrzył się, że z jednej strony brakuje podkładki i śruba wrzyna się w gumę amortyzatora. Spec, który kiedyś wymieniał amortyzatory o niej zapomniał. Chcę kupić taką podkładkę, a nie chcę samodzielnie tego rozkręcać pod blokiem, żeby tylko pomierzyć podkładkę.
-
[E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
leniuch odpowiedział(a) na technolo temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Spryskałem wszystkie gniazdka WD-40 (ktoś tak zalecał) od czujników, ale dzięki za sugestię co do pompy i sterownika ABS, dzisiaj tam zajrzę. Kupiłem przedni czujnik i podjąłem się jego wymiany, niestety będzie z tym trochę zabawy, ponieważ śruba imbusowa ani drgnie, klucze się wyginają, a podobno samo odkręcenie śruby, to kilka % sukcesu, bo często nie można wyjąć samego zapieczonego czujnika. Spryskałem to też WD-40, dziś jeszcze spryskam i będę próobował... Ktoś, gdzieś w innym poście potwierdził mój przypadek - kiedy założył nowy czujnik ABS, po przekręceniu kluczyka na zapłon i wykonaniu testu, kontrolka nie zgasła. Zgasła dopiero, gdy samochód ruszył i czujnik podał sygnał obrotu koła do komputera. I tym podważył właśnie wykonywanie testu za pomocą oporników 1,2 kOhm. Np. widać to na poniższym wideo, gdzie po wymianie czujnika dopiero po ruszeniu pojazdu kontrolka zgasła: -
[E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
leniuch odpowiedział(a) na technolo temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Tak zrobiłem, ale nie zgasła. Wkładałem również oba naraz, tył i przód, ale też kontrolka nie zgasła. Zanim ABS do końca przestał w aucie działać, gdy się wyłączył, to żeby go włączyć, musiałem rozpędzić auto tak do 60-80 km/h, wyłączyć silnik, przekręcić kluczyk na zapłon, wtedy ABS się włączał, i uruchamiałem silnik. Gdy ABS się wyłączał, to nigdy nie chciał się włączyć na postoju, podczas testu na samym zapłonie. Tylko podczas jazdy się włączał. Dlatego mam z tym zagwozdkę. -
[E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
leniuch odpowiedział(a) na technolo temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Odkopuję temat, ponieważ walczę z czujnikami abs w mojej E36. Sprawdzałem miernikiem i lewa strona samochodu jest sprawna, z prawej strony natomiast, przód nie działa w ogóle (czujnik do wymiany), ale nie wiem, co z tyłem - czujnik daje odczyt 1030 Ohm, gdzie pozostałe dawały odczyt około 1140 Ohm. W poprzednich postach podawaliście, że czujniki mają 1,1-1,2 kOhm. To co, do wymiany ten prawy tył,bo zaczyna się psuć, czy go zostawić? Dodam też, że sprawdzałem metodą na oporniki 1, 2 kOhm (włożyłem jednocześnie prawy przód i tył), ale kontrolka nie zgasla... -
[E36] Kasowanie Inspekcji i Oilservice jeszcze raz
leniuch odpowiedział(a) na cool_wicia temat w Zrób to sam - gotowe recepty
W moim przypadku efekt jest taki: http://zapodaj.net/images/a473e02ceda7.jpg Przed przystąpieniem do kasowania było zaświeconych 5 zielonych klocków. Po kasowaniu, zielone klocki wyłączyły się i włączyła się inspekcja. Próbowane już wiele razy (dłuższy/krótszy czas oczekiwania, inne druty, kable, lepsza masa, itp.), ale bez zmian. Brak zielonych klocków i świecąca się inspekcja. -
[E36] Kasowanie Inspekcji i Oilservice jeszcze raz
leniuch odpowiedział(a) na cool_wicia temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Witam, Mnie chyba jako jedynemu, nie udało się skasować kontrolek oleju. Zmostkowałem drutem piny 7 i 19, włączyłem zapłon i nic. Druga próba - nic. Spróbowałem drugiego sposobu, o którym tez wyczytałem: Włączyć zapłon, wyjść z samochodu, zamknąć drzwi i dopiero wtedy zmostkować piny 7 i 19 na parę sekund. Po tej operacji z ostatniego zielonego "klocka", jaki był, zrobił się pomarańczowy + napis INSPECTION. Próbowałem jeszcze kilka razy, tym razem z koniecznością usunięcia inspekcji, ale nadal to samo - nic się nie dzieje... Ma ktoś pomysł co zrobić? /EDIT: Masowanie do śruby amortyzatora, czy do samego silnika też nie daje efektu. Próbuję dalej. -
Dzieki wielkie za odpowiedzi, teraz juz wszystko jest jasne :) Pocieszyliscie mnie, ze nie trzeba sie tym mocno przejmowac. Faktycznie, tak jak napisal seba e36, te pukniecia da sie odczuc na pedale hamulca.
-
Siedzac wewnatrz auta, na postoju, przy pracujacym silniku, slychac cyklicznie powtarzajacy sie co 4 sekundy gluchy odglos pukniecia/stukniecia. Odglos ten wydobywa sie jakby z wewnatrz deski, tunelu srodkowego lub zza zegarow, albo z podszybia. Wentylator oczywiscie jest wylaczony. Nie slychac tego dzwieku na zewnatrz samochodu, poniewaz praca silnika wszystko zaglusza. Tak samo jest podczas jazdy, halas zaglusza. Czy ktos z Was moze kojarzyc, co to moze byc?
-
Co racja, to racja. BMW daje dużo radości, sam się o tym przekonałem. Jeśli chodzi o zakup E36 w tej kwocie (4-5 tys), może być ciężko, zresztą wszyscy już to powiedzieli. Jeśli już dojdzie do zakupu, trzeba być przygotowanym na wkładanie pieniążków. W moim wypadku było tak, ze okazyjnie nabyłem E36 z 97 roku za 6000. Wyglądało ładnie, ale na dzień dobry do zrobienia było zawieszenie (sworznie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatorów, silentblocki), filtr paliwa, przewody hamulcowe, płyn wspomagania, wiskoza wentylatora, a później amortyzatory. Dało to sumę ok. 3 tys. zl. Jeszcze niedługo dojdzie wymiana maglownicy. Silnik się grzał u poprzedniego właściciela, dlatego zaczął się pocić przy uszczelce głowicy. Także ceny za E36 sięgające 10-12 tys są realne, wtedy jest pewność, ze auto jest zadbane na tip-top.
-
W sumie racja. Posprawdzam przy najblizszej okazji. Klocki mam nowe, wiec na razie czujnik grubosci klockow i tak mi niepotrzebny.
-
Żaróweczka ABS jest OK, załącza się podczas testu przed włączeniem silnika. /edit: No tak, mowa o żarówce od czujnika klocków. Jutro się przyjrzę, ale wydaje mi się, że jest.