Skocz do zawartości

kuchar1685048348

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 M-pakiet II

Osiągnięcia kuchar1685048348

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Cześć Temat o tym aucie: http://otomoto.pl/bmw-330-m-pakiet-19-m3-skora-polecam-C25136943.html już był w tym dziale i ktoś pytał lecz został zablokowany. Założyłem nowy gdyż były tam pytania i podejrzenia o "brak podłokietnika" czy kilka innych spraw. Dzwoniłem o ten samochód i właściciel przez telefon w miare sympatyczny lecz albo nie wie co ma albo mocno kręci i myśli, ze mu sie to udaje. Samochód to "angol" przerobiony na europejczyka. Zapytałem właściciela o VIN i wysłał mi go po dwóch telefonach. O samochodzie mówi, ze malowany tylko tylny błotnik i ma jakies ~280umm grubości lakieru a reszta w oryginale (słowa właściciela wiec moze i bajka sądzac po tym czego nie mówi bo wątpie by nie wiedział co ma). Jak widać samochód miał fabrycznie kiere po prawej stronie, inne wnętrze (bo karbonowe listwy, tapicerka nie wiem co to znaczy po niemiecku), był podłokietnik lecz zapewne został usunięty bo ten z wersji na Anglie jest odwrotnie wyprofilowany, oraz miał AUTOMATYCZNĄ skyrznie biegów!, miał też spryskiwacze, których brak (xenonu nie mial a to dziwne). No i rocznik... oto rozkodowany VIN: Dane pojazdu Art. Wartość Numer podwozia WBAEV520X0KL91192 Kod typu EV52 Typ 330I (EUR) Typoszereg E E46 (4FL) Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy RL Drzwi 4 Silnik M54 Pojemność skokowa 3.00 Moc 170 Napęd HECK Skrzynia biegów AUT Kolor TOPASBLAU METALLIC (364) Tapicerka STANDARDLEDER/HELLBEIGE 2 (ARBEITSN (N6HC) Data prod. 2002-07-23 Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa S338A M SPORTPAKET II M Pakiet sportowy II S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk. S716A M AERODYNAMIKPAKET II Pakiet aerodynamiczny S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line S772A INTERIEURLEISTE ALU BLACK CUBE Listwy wewnętrzne Alu Black Cube S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe S789A M LM-RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG Obr. BMW, st. le. indywid. L812A ENGLAND/IRLAND AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Wielka Brytania S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Dodatkowe napełnienie zbiorn. na eksport S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej S880A ENGLISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, angielski Wyposażenie seryjne Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Wersja językowa, angielski
  2. Ja bym odpuścił Castrola, Mobila i wszystko z tej półki - tak to są renomowani producenci, którzy mają w ofercie bardzo dobre oleje syntetyczne z tym, że nie w naszym kraju. Już to pisałem na tym forum, że te oleje w Polsce rozlewane sa w rafinerii gdańskiej i ich jakość odbiega od tych choćby z Niemiec. Gdyby tylko odbiegała to by było nic bo w końcu olej syntetyczny taki jakim jest Castrol olejem dobry "musi być" ale sprawa nie wygląda tak do końca bo podobno syntetyczny Castrol nie jest full syntetykiem na bazie PAO tylko to mineralny olej podciagniety pod parametry syntetyka tzn. "hydrocrack" (informacje te sa z internetu a także od znajomego, który na olejach się troche zna) a już pomijając jakośc oleju czy lepsza czy gorsza to do silników diesla BMW należy lać tylko w pełni oleje syntetyczne. Moje auto przejeździło 180tyś. km w Niemczech na Castrolu Edge 5W30. Następne 40tyś km w kraju na tym samym Castrolu (podobno ściąganym z niemiec). Z silnikiem oczywiście wszystko jest w jak najlepszym porządku bo przebieg ma prawdziwy, nie kopci, chodzi jak zegarek i co mnie nawet troszke dziwi w ogóle nie bierze oleju. Obecnie jeżdżę na Motulu X-clean+ 5W30 i nic nie chciałem stwierdzać na gorąco więc przjeździłem ~1000km na tym Motulu i silnik pracuje trochę ciszej i trochę kulturalniej więc wniosek nasuwa się sam do tego ma się świadomośc, ze w silniku ma się olej z wyższej półki 'premium'. Ja polecam oleje tj. Motul, Millers, Valvoline, Liquy moly. Skoro cena Motula moze być taka jak Castrola lub niewiele wyższa więc...
  3. Kto mówi by lał Castrola ? Napisałem, że pewnie w Niemczech lany był Castrol - a tam ten olej jest zapewne dużo lepszej jakości niż ten rozlewany w Polsce. Oczywiście, że jest wiele lepszych olejów. Ja bym lał Motula, Millersa lub Liqui moly (jeździłem na pierwszych dwóch w benzynie i teraz na Motulu w 320d). Polecam te oleje. Pzdr.
  4. Według inspekcji wymienia się wlaśnie co 20-22tyś km. z tym, że nie dłużej niż co roku. Pewnie wlewany byl Castrol edge long life. Zmieniaj dalej na syntetyczny takiej lepkośći jakiej był i rób wymiane co 15tyś km. O olejach diesla bmw masz temat powyżej. Pzdr.
  5. Przeczytaj ten temat i wszystko będziesz wiedział. Wlej olej full syntetyczny np. Liqui moly, Motul, Millers i nie słuchaj przypadkiem niektórych mechaników, że po takim przebiegu należy wlać półsyntetyk. Kup sobie olej sam. Jak masz auto z przed liftu 2.0d 136km to możesz np. wlać Motul x-cess 5W40 on spełnia norme bmw LL-98'. W zasadzie każdy olej syntetyczny 0W30/5W30/5W40 będzie dobry pod warunkiem, że spełnia normy BMW LL04/01 lub 98 zależnie od rocznika. Kup tylko z pewnego źródła. Dodam tylko, ze do tej pory jeździłem na Castrolu Edge 5w30. Auto na tym oleju zrobilo 180tys.km w Niemczech następne 50tys.km w Polsce (wiec olej ten sam ale produkcja juz gdzie indziej...). Teraz wlałem Motul x-clean+ 5w30 i po przejechaniu 500km można stwierdzić, że silnik chodzi trochę ciszej. Ciekawostka jest taka, że lepkość tego Motula jest taka sama jak poprzedniego Castrola mimo to Motul jest rzadszy. Pozdrawiam.
  6. Zdejmij felgi i każdą oddzielnie dokladnie umyj tak jak napisał Vermilion. Następnie centki asfaltu itp. usuń rozpuszczalnikiem lub glinką do lakierów samochodowych. Jak juz będą dokladnie czyste to użyj środka typu cleaner do lakierów samochodowych (pasta tempo też ujdzie w tym wypadku) i na koniec zabezpiecz dobrym woskiem. Co do wosku to są dedykowane woski/sealanty do felg ale te dobre są bardzo drogie a te ze średniej półki nie polecam gdyż bardzo dobry wosk do lakierów samochodowych(wręcz z najwyższej półki w zestawieniu z tym co można kupić od ręki na stacjach i w marketach) tj. np. Collinite 476s, FinishKare 1000P Hi-Temp Paste Wax lub Meguiars#16 da rade przez jakis czas na felgach a wykorzystasz go także do lakieru. Poza tym po takim zabiegu możliwie często myć felgi i co jakis czas woskować (juz tylko zewnętrzną ich część). Pzdr
  7. Wczoraj zmienilem na Motul X-clean+ 5W30. Zrobilem 100km, silnik troszke kulturalniej pracuje i moze troche ciszej. Polecam.
  8. Zakładaj 225. Opona 205 będzie za bardzo naciągnięta.
  9. Balugass ten sprzedawca podobno ma oryginalne oleje. Pytalem kilka osób, które od niego biorą olej i mówią, że jest ok. Ceny ma atrakcyjne bo normalnie Motul jest droższy ale widocznie firma ma dojśćia i kupują olej na zachodzie po dobrych cenach. Lej dalej olej o tej samej lepkości a czy to Motul czy Liqui moly to juz mało znacząca różnica - ważne by był oryginalny. (Motul 8100 x-cess będzie dobry jeśli masz 320d z przed liftu). Pozdrawiam
  10. paypal to dziwne bo każdy zgodnie twierdzi, że ma motulu (tak zreszta jak na innych olejach "premium") jest ciszej. gdzie kupowales Motul ? ja na dniach zmieniam na Motul X-clean+ 5W30 to zdam relacje(do tej pory auto śmigało na Castrolu Edge 5W30 ale, że w Polsce Castrol jest innym Castrolem niż te w Niemczech wiec zmieniam go). Wcześniej jeździlem innym autem zawsze na Motulu lub Millersie i było super.
  11. felga o szerokośći 9" z ET24 będzie ociarać o nadkola z tylu w E46.
  12. Bo Castrol w Polsce rozlewany jest w rafinerii gdańskiej tak samo jak Mobil1 więc ich jakość zapewne odbiega od tych zachodnich. Ja polecam oleje klasy "premium" czyli Motul, Millers, Valvoline itp. Jeśli są oryginalne to na pewno lepsze od tych "zwykłych" ale na pewno orygianlny Castrol, Mobil czy inny dobry olej różnicy w normalnym samochodzie nie zrobi jeśli będzie oryginalny. Zeby nie było OT bo temat o olejach do 320d. Ja wlewam Motul X-clean+ 5W30 i nic innego niż pełny syntetyk o odpowiednich normach do tego silnika wlewać się nie powinno.
  13. Silan czy ten olej spełnia normy bmw LL-04/01 ?? jeśli nie to go nie wlewaj.
  14. cześć na tył jednak trzeba zakładać opone 235/35/19 gdyż 255/30/19 czasami może ocierać o wewnętrzną cześć nadkola (rantu nadkola). - taką informacje dostałem od kolegi z innego forum BMW, który ma te felgi w modelu E46 coupe i ma właśnie opone 255/30/19 z tyłu. Dodał też, że ociera tylko wtedy gdy posadzi 2 osoby z tyłu. także wg. mnie to zupełnie wyklucza opone 255 nawet gdyby miała mi otrzeć raz na tysiąc kilometrów. zakładam 235 jak było bo w zasadzie było dobrze. (jak widać na fotce) Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.