Skocz do zawartości

Amnezjanin

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 523i 1999
  • Lokalizacja
    Kluczbork

Osiągnięcia Amnezjanin

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Mam M52B25TU i mam założone 2-elektrodowe Beru Z14. Kiedyś na początku były 4-elektodowe NGK ale był problem zimą podczas dużych mrozów na gazie. Telepało silnikiem. Zamieniłem wtedy na te Beru. Na komplecie robię 20tys. i już na 4 jadę.
  2. Często w ostatnim tłumiku gromadzi się wilgoć gdy robisz krótkie odcinki. To powoduje, że jak już w końcu silnik osiągnie właściwą temp. z układu wydechowego zaczyna odparowywać nagromadzona woda. Ja we wszystkich autach jakie miałem na LPG robiłem dziurki 2-3mm wiertłem w ostatnim tłumiku w najniższym miejscu i zawsze ciurkiem wylewała się kałuża wody.
  3. Gdy ustawiam np.20st i dmuchawę na kilka klocków (nie auto) mocy to najpierw leci gorące powietrze, po jakimś czasie jak się ogrzeje wnętrze stopniowo leci coraz mniej ciepłe, aż w końcu mniej więcej leci takie jak masz we wnętrzu, i tak wygląda dążenie do zadanej temp. Wg tego co sugerujesz powietrze podawane byłoby ciągle o stałej temperaturze co dałoby się łatwo wyczuć. Swoją drogą może i byłoby to dobre takie ustalenie stałej temp. w pewnych warunkach - dla przykładu jest głęboka zima, -15st. wsiadamy i po kilku km powietrze leci tak gorące przy ustawieniu 16,5 , że wszyscy w samochodzie się rozpinają bo za gorąco a za 10min trzeba wysiadać i znów ubieranie:) To powietrze z nawiewów nie ma 16,5st na bank tylko sporo więcej. Powyższe to już malkontenctwo ale zdarzyło mi się słyszeć narzekanie pasażerów:)
  4. Nie zupełnie: przycisk AUTO pod przyciskami wyboru kierunków powoduje włączenie automatycznego rozdziału kierunków nadmuchu (dioda na przycisku AUTO) oraz prędkością nadmuchu (napis AUTO na wyśw.) - tak, aby jak najszybciej wnętrze osiągnęło zadaną temp. Jeśli chcesz możesz jeden z tych układów zostawić w trybie auto a drugi ustawić ręcznie: naciskając któryś z przycisków wyboru kierunku nawiewu - wówczas dmuchawa pozostanie w tybie automatycznym lub: naciskając + lub - aby zmienić siłę nadmuchu - wówczas w trybie automatycznym pozostanie rozdział kierunków nadmuchów. Oba powyższe nie wpływają na sterowanie temperaturą. Układ zawsze dąży do osiągania temp. zadanej widocznej na wyświetlaczu. Skala od 16,5 do 31,5 nie jest odpowiednikiem "pokrętła". Swoją drogą mogli zamiast 16,0 nazwać LO a zamiast 32 mogli nazwać HI jak w innych samochodach co jest bardziej czytelne:)
  5. Miałem podobnie. Winne były przetarte kabelki w wiązce do klapy w tej gumowej karbowanej osłonie. Taka awaria to jeden ze szlagierów usterkowych tego modelu :)
  6. Wyjmij ten korpus żarówki trzeciego światła stop i podegnij blaszki. Bywa, że potrafią się zaciąć o nadtopiony plastik korpusu. Pozdrawiam
  7. Czołem! Największe spalanie osiągam na autostradzie. Przeważnie 150-160. Wychodzi 14-15 lpg. Spalanie z kompa a z dystrybutora do u mnie 0,5 litra różnicy przy jeździe poza autostradą oraz 2 litry przy jeździe po autostradzie. Czemu tak się dzieje? Zastanawiam się nad tym działaniem zaworu DISa, jeśli zmienia się długość przewodów dolotowych w którymś momencie i jak się to ma do ustawień podawania gazu. Ustawienia LPG prowadzone były przy maks 120km/h oraz próba na 2 biegu do wysokich obrotów plus jazda płynna. Czy długość kanałów dolotowych zmienia się pod wpływem obciążenia czy raczej w granicy określonych obrotów silnika?
  8. W moim przypadku pojawienia się oleju na silniku (ale nie tak mocno jak u Ciebie) do wymiany była uszczelka znajdująca się pomiędzy podstawą filtra oleju a blokiem. Koszt nieduży uszczelki ale dużo roboty przy wymianie.
  9. Amnezjanin

    [b]WESOŁYCH ŚWIĄT[/b]

    Dołączam się do życzeń i pozdrawiając Wszystkich klubowiczów dziękuję za poświęcony czas na forum i przelaną wiedzę
  10. Nie mam wielkiego porównania do trójki, jednak chciałem podzielić się wrażeniami zarówno moimi jak i współtowarzyszy wyprawy do Frakfurtu we wrześniu na IAA. Jazda tam, zwiedzanie, jazda z powrotem (900km w każdą stronę). Nikogo nic nie bolało ani po powrocie nie mięli "ochoty" wysiadać. W połowie drogi powrotnej zachwycali się wygodą mimo rocznika `99. Sporo jeżdżą mazdami 6, sharanami nówkami,a trzeci astrą. Podsumowując każdy z nas nie spotkał się z wygodniejszym samochodem za długą podroż, przynajmniej nie za tą cenę. Pozdrawiam
  11. Jeżdżę nią od początku roku. KME Diego. Komfort lepszy niż AudiA6 2007. Siedzenia, ilość miejsca na plus. Jedynie Audi ciut cichsze ale niewiele. Chyba większość jest zdania, że 2,5 to minimum w e39.
  12. Amnezjanin

    wyząbkowane oponki

    W moim przypadku pojawił się hałas przypominający wyząbkowane opony. Postanowiłem zamienić opony przód na tył a tył na przód. Okazało się, że tylne dotychczas opony założone z przodu zaczęły niemiłosiernie hałasować a dźwięk przypominał toczenie się pociągu. Zamieniłem przednie opony lewa z prawą i jest o niebo lepiej, tzn. lekko słychać wyząbkowanie przy prędkościach 40-70km/h a powyżej już tylko szum. Oponki asymetryczne P7 Polecam. Wypróbujcie taką zamianę.
  13. Witam, Silnik rozgrzany, ruszając delikatnie na półsprzęgle bez naciskania pedału gazu jest słaby a obroty spadają do 200-300, po czym wzrastają do 1000 i znów spadają i tak kilka razy zanim nie ruszy samochodu. Ruszając z odrobiną gazu jest podobnie. Wydaję mi się, że silnik powinien dawać sobie radę w takich sytuacjach, chociaż są tacy, którzy wmawiają mi, że zbyt dużo jeżdżę dieslem i za dużo wymagam od beznzyny. Dopiero przy próbie dynamicznego ruszenia nie ma problemu. Dodam, że gdy silnik jest zimny a obroty podwyższone jest dobrze. Można bez problemu manewrować jak np. dieslem. Czasem gdy wrzucę na luz, obroty falują, jednak zdarza się to raz na dwa tygodnie. Silnik posiada LPG, ale silnik pracuje w taki sposób od początku jak go mam na benzynie. Interesuje mnie czy wasze mają tak samo?
  14. Jakie reflektory są lepsze? Zwykłe czy soczewkowe, mówię o żarówkach h7, nie o HID-ach. Pytanie wynika z budowy lamp soczewkowych, które posiadają przesłonę, co w opinii coponiektórych stanowi pewną stratę światła, natomiast zwykłe wysyłają 100% strumienia. Miałem do czynienia z soczewkowymi lecz w innych samochodach, dlatego prośba do tych którzy mają porównanie w e39, sprawdzili to namacalnie i być może odczuli różnicę.
  15. Witam, Trasa od Zgorzelca do Frankfurtu. Gdzie tankować tanio i dobrze gaz? Najlepiej aby z autostrady nie zjeżdżać więcej niż 5-10km. Sprawdzałem stacje Star (Orlen), są w Dreźnie i później w Wetzlar, ale może na innych? Teoretycznie najlepiej wypada w okolicy Bad Hersfeld
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.