Skocz do zawartości

GroG

Zarejestrowani
  • Postów

    86
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 325i 2004

Osiągnięcia GroG

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Ten błąd (EML+CHK) pojawia się najczęściej w momencie gdy sterownikowi nie odpowiada coś w zakresie kontroli mieszanki. "Wnioskuje" przez to, że coś jest nie tak z dolotem więc w grę wchodzi: - przepustnica (jak kolega wspomniał) - daleki byłbym jednak od pochopnych wniosków - zaworem wolnych obrotów / Idle Control Valve / krokowcem - przepływką (ja tak miałem - wywalał ten błąd przy ok 1700-1800 obrotów kiedy przepustnica wskakuje zamiast krokowca, jeśli chodzi o regulacje powietrza) - pedałem gazu Może to być faktycznie przepustnica lub czujnik położenia pedału. Najłatwiej było by podmienić na "chwilę". Jak nie to możesz zobaczyć czy przepustnica "chodzi gładko" z pedałem w INPA/DIS.
  2. Pod podwoziem z boku po prawej stronie w okolicy pasażera .... DYI -> http://www.impee.co.uk/fuel_filter_change.htm
  3. Panowie, a propos regeneracji reflektorów... dalej pozostają one plastikowe i pewnie niebawem się wypalą. Ja założyłem do siebie taki dedykowany kit (metalowe odbłyśniki): http://www.retrofitlab.com/bmw-3-e46-zkw-oem-bi-xenon.html który idealnie pasuje do reflektorów ZKW. I jestem baaardzo zadowolony. Rożnica jest powalająca (pomiędzy wypalonym a nowym odbłyśnikiem).
  4. GroG

    Wszystko o bluetooth

    Pod win7 mozesz zainstalowac wirtualna maszyne z XP i NCS... poszukaj na forum, sa gotowe obrazy systemu do sciagniecia. Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
  5. GroG

    Wszystko o bluetooth

    O ile pamietam diody sie nie zapalaja... migaja przy parowaniu. Po parowaniu zielona to rozmowa, zolta polaczenie z niemacierzysta siecia a czerwona to brak zasiegu. Moze masz walniety przycisk parowania/kabel... w DISie jest opcja parowania w funkcjach sterownikow. Sprobuj ta droga. Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
  6. GroG

    E46 325Ci Awaria?

    Zawor wolnych obrotow (krokowiec) czysty/sprawny? Gdy bedzie reagowal z opoznieniem w przedziale 1800-2000 obrotow to wywli blad ESP i przepustnicy. Reszte tez mozna tym wytlumaczyc. To pierwsze na co zwrocil bym uwage. Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
  7. TEG_up i TEG_down nie jest przypadkiem od czujnika poziomu oleju? Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
  8. GroG

    m52b28 co to?

    A za wolne obroty odpowiada ustrojstwo które jest pod DISA;-) Zawór ICV... tzw krokowiec co z krokami nie ma nic wspólnego... Sent from my GT-S7562 using Tapatalk 2
  9. GroG

    m52b28 co to?

    To się fachowo nazywa DISA...taki zawór motylkowy. Zmienia geometrię kolektora na wyższych obrotach. Sent from my GT-S7562 using Tapatalk 2
  10. Da się, poszukaj "kodowanie NCS". Sent from my GT-S7562 using Tapatalk 2
  11. Oczywiście... płyn co rok, olej co 7-8 tys km... żeby się silnik nie zniszczył... (a może od wymiany się naprawi...albo magicznie moc wzrośnie) a klimę nabija się przed latem i przed zimą... Termin wymiany płynu hamulcowego zależy od wielu czynników... sposobu jazdy (dziadkowa/sportowa), przebiegu, "jakości" instalacji etc... 25 tys km wydaje mi się małym przegięciem... ale jak kto woli... P.S. ...co dwa lata to TY sobie w świece zajrzyj... i skontroluj węże... a buty kolegi zostaw w spokoju bo może w chodakach posuwa...a samochód jeździ na slickach ;)
  12. Generalnie przy cenach gazu w Holandii inwestycja, przy takich przebiegach, zwraca sie w przeciagu roku. Obcenie benzyna 1.73 euro a gaz 0.62... Co do przebiegu silnika... kolejne 200tys moze uda mu sie zrobic(w koncu R6 bez turbo)... ale tez mam mieszane uczucia "wyssane z mlekiem polskiej matki" podpowiadające ze > 200tys to już za rogiem czyha jakaś wielka niespodzianka. Choć z drugiej strony... czesc M54 sprzedawana w Polsce ma na oko zdrowo ponad 300tys (a na liczniku 180 :mad2: )... Mam nadzieje, ze po tylu latach dopracowali trochę elementy pompy (i generalnie calej instalacji). Jak sie zdecyduje na zalozenie... dam znac... moze i jakies foty wrzuce.
  13. GroG

    Xenon - pomoc !

    Jedynym mechanizmem, który przychodzi mi do głowy (oprócz kiepskiego wykonania i zwarcia) to fakt, że felerny palnik może mieć reaktancję, która dla balastu stanowi za duże obciążenie (przegrzewanie tranzystora mocy). To niedopasowanie może się też objawiać powstawaniem pasożytniczych szpilek (poza obszarem tłumionym przez filtry), które mogą dodatkowo "przestrzelić" obszar czynny tranzystora lub jakiś element bierny - dioda, kondensator. Generalnie prezentowany na YouTubie filmik do mnie nie przemawia... gość pod tezę podłączył wyczajony uprzednio walnięty palnik (moze nawet ze zwarciem) i zaświecił mu się kondensator... Co nie zmienia faktu, że oczywiście najlepiej kupować oryginały.
  14. GroG

    Cennik BMW

    Drugie zdanie wypada "ciekawie" w kontekście pierwszego. Mam wrażenie, ze wiesz gdzie dzwonią...ale nie do końca, w którym kościele. A prawda jest jedna... Polska to wciąż rynek wschodzący, na którym można golić klientów do woli... i nie tyczy się to tylko ASO.
  15. Panowie, ma ktoś doświadczenie z instalacjami V generacji? Jak to sie w BMW sprawuje, mam najechane 202 tys... silnik chodzi jak zegarek, więc mam nadzieje, że problemów nie będzie. Przez ok 2-3 lata bede robil jakies 2 tys km miesiecznie co daje ok 30 tys rocznie i zastanawiem sie nad gazem. W grę wchodzi instalacja BRC (3 lata gwarancji) lub Vialle LPI (2 lata gwarancji). Zaznaczam, ze auto jeździ na holenderskich blachach. Jedyne co znalazłem to uwagi na forach DE, że LPI to świetny wybór w BMW... jakieś opinie, refleksje ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.