Witam! Pacjent: BMW e36 320i coupe M52B20, przebieg ~200 tyś. km.. Mam spory problem związany z zmianą biegów. Najmocniejsze szarpnięcie występuje przy zmianie z 1 na 2 bieg a słabsze z 2 na 3 bieg, reszta biegów jest na akceptowalnym poziomie. Mocne szarpnięcie występuje również przy redukcji biegów. Problem nie wynika z nieumiejętnej jazdy- sprawdziłem moje umiejętności na innym samochodzie i było okay ;) . Wszystkie tulejki w zawieszeniu wymienione, koła wyważone, nowe opony- raczej nie ma szans, żeby to była wina zawieszenia. Sprawdzony został również wysprzęglik i jest suchutki, sprzęgło chodzi dobrze, odma jest sprawna, dwumas raczej też- nie ma żadnych wibracji, hałasów itp.. Komp nie wywala żadnych błędów. Auto ma LPG, jednak problem występuje również na benzynie. Macie może jakieś pomysły? To szarpanie odbiera całą radość z jazdy. Oglądało to już 2ch mechaników i niestety nie mają pomysłów. Drugi problem również dość często wałkowany- tarcze i klocki. Tarcze + klocki FEBI wytrzymały 20 tyś km, tarcze nie mają nawet rantu a już pojawiło się bicie. Mechanik polecił mi wymianę przednich tarcz na oryginalne BMW bo wg niego tylko te wytrzymają długo i nie będą się gieły. Wspomniał jeszcze o Zimmermannach, ale nie miał z nimi styczności. Czy ktoś może polecić coś, czy faktycznie trzeba kupić oryginalne tarcze?