Skocz do zawartości

karp1u

Zarejestrowani
  • Postów

    126
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 330xd touring

Osiągnięcia karp1u

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Mam zalozone nowe relingi w wersji przedliftowej. Wiec smialo moge powiedziec ze pasuja. Stare mi sie nie podobaly...poszukalem nowej wersji uzywane a montaz jest banalny. Co do listew z e90 do e91...no nie da rady. Dach jest dluzszy na e91 wi3c listwy inne
  2. Skomplikowany opis ale sie nie poddam. Rok temu tez przechodzilem przez wymiane napedu. Istotne abys usunal os do ktorej montujesz ramie wycieraczki. Udalo sie? Wszystko pozostale mozesz tylko wywalic ale aby to zdemontowac musisz odseparowac pochwyt z przyciskiem od tego mechanizmu ktory jest po drugiej stronie Ja to rozwiercalem bo po 10latach sie zapieklo jak jeden element Potem allegro i kupujesz uzywke za male pieniadze Mozesz wrzucic fotke sytuacyjna u siebie?
  3. mnie zastanawiają komentarze z listopada ale 2015
  4. Skoro samochod moze to znaczy ze fabryka przewidziala. Powinien jezdzic 50km/h zeby zaspokoic kolejnego nabywce? Wracanac do tematu, powinienes osiagnac predkosc max ale w dluzszym czasie. Inaczej usterka
  5. tak, to jest ta sama raczka. Korzystaj ze strony realoem.com, szybciej się dowiesz takich rzeczy niż przez forum wracając do raczki, pamiętaj, ze sa rozne werrsje kolorystyczne (sprawdz realoem.com)
  6. Dzisiaj podjalem sie proby demontazu wycieraczki i przycisku. Jedno i drugie juz nie domaga od dluzszego czasu. Demontaz ramienia to pestka, ale osi oraz przycisku to juz wyzwanie. Aby otworzyc szybe zrobilem tak: otworzylem przycisk sciagajac klapke, wyrwalem ze srodka tasmy przewodzace i w te silikonowa "kostke", z ktorej wychodzily owe tasmy, wlozylem noz. Zwarte styki = otwarta klapa. Niestety...idac dalej, tuleja osi wycieraczki zapiekla sie z przyciskiem i nie obeszlo sie bez rozwiercania tulei. Wszystko mam juz zdemontowane, czekam na przesylke sprawnych czesci
  7. Moj silnik chodzi podobnie. Przejechalem 110k km i bez zmian. W sumie 160k na liczniku. Czyli trzeba napisac jedno - ten silnik tak ma
  8. dziwny masz dylemat zastanawiasz się nad czym, czy olej dociera w swoje miejsca i jest smarowanie? wymieniles olej to czas na jazde :)
  9. nie odpowiem ci na pytanie dotyczące przelaczania na N bo nie preferuje takiego stylu jazdy (lenistwo). Ewentualnie wrzucam P. co do D na DS możesz przelaczac podczas jazdy, nic się nie stanie. Mechanicznie to zmienia się tylko polozenie Galki skrzyni biegow. zmiany dotycza oprogramowania: wykorzystujesz obroty silnika w gornej skali co daje tyle, ze masz szybszy dostep do max momentu obrotowego. Dodatkowo zauwazylem ze samochod inaczej hamuje, jest bardziej czuly na nacisk na pedal hamulca
  10. W krajach europejskich należy zwracać uwagę, żeby na dystrybutorze znajdowała się informacja o zgodności paliwa z normą EN 590. W zależności od strefy klimatycznej paliwo to oferowane jest w odmianach o różnej temperaturze krzepnięcia. Standardowe oleje napędowe mogą zawierać kilkuprocentowe domieszki biokomponentów. Olej napędowy premium Na większości stacji poza standardową „ropą” można znaleźć również droższe paliwo, które jednak nadal odpowiada wymogom tej samej normy, co olej standardowy, tzn. PN-EN 590. Są to np.: DieselGold (Statoil), Verva ON (Orlen), V-Power Diesel (Shell), Ultimate Diesel (BP) czy Dynamic Diesel (Lotos). Różnice wynikają zwykle z zastosowania innych pakietów dodatków uszlachetniających, detergentów, substancji smarnych oraz poprawiających przebieg procesu spalania. Niektórzy producenci stosują w przypadku takiego paliwa domieszkę oleju GTL – syntetycznego, niezwykle czystego oleju napędowego pochodzącego nie z przeróbki ropy naftowej, ale uzyskiwanego z gazu ziemnego. Z różnych testów wynika, że paliwa tego typu rzeczywiście spalają się nieco lepiej – przyrost mocy i poprawa kultury pracy silników są czasem zauważalne, choć nie należy oczekiwać cudów. W przypadku nowych diesli o bardzo precyzyjnie wykonanych i delikatnych układach wtryskowych dużą korzyścią jest większa ilość dodatków utrzymujących układ zasilania w czystości. Największą zaletą tych paliw jest jednak to, że reżimy jakościowe są w ich przypadku wyższe niż przy paliwach standardowych – ryzyko wpadki jest więc mniejsze. Biodiesel Na coraz większej liczbie stacji znaleźć można dystrybutory z oznaczeniami: B100, Bio100, Bioester, FAME. Paliwo to jest wyraźnie tańsze od oleju napędowego. Wbrew temu, co sądzą niektórzy, nie jest to wcale zwykły olej roślinny, lecz mieszanina estrów metylowych kwasów tłuszczowych. Jego konsystencja i właściwości fizykochemiczne są zbliżone do parametrów oleju napędowego. Są jednak i różnice, które sprawiają, że w wielu przypadkach tankowanie tego paliwa wiąże się z dużym ryzykiem. Jest ono doskonałym rozpuszczalnikiem, agresywnym wobec wielu materiałów używanych np. jako uszczelnienia w układzie paliwowym. Ponadto, w przeciwieństwie do zwykłego diesla może wchłaniać z otoczenia znaczne ilości wody, przez co przyspiesza korozję elementów układu zasilania. Jego wadą jest też ograniczona trwałość – już po kilku tygodniach przechowywania właściwości tej mieszanki mogą się pogarszać. Żaden nowoczesny diesel z filtrem cząstek stałych nie został przez producenta dopuszczony do stosowania takiego paliwa! Gwoli sprawiedliwości – używając biodiesla w starszych, prostych, intensywnie użytkowanych konstrukcjach (paliwo nie może długo leżakować w baku), można sporo zaoszczędzić. Uwaga! Poza powyższym paliwem, odpowiadającym normie PN EN 14214, szczególnie za granicą można spotkać punkty oferujące jako paliwo czyste oleje roślinne.
  11. Wlasnie jestem po koleinej wymianie malego termostatu (tego przy egr). Dlugo sie zastanawialem czy to znowu zrobic bo temperature w sumie samochod osiagal temperature jednak potrzebowal na to dobre 10~15km. Dodatkowo zauwazylem ze oprocz powolnego wzrostu temp podczas jazdy, na postojach (np na swiatlach) temperatura spadala o kilka stopni. Po przeczytaniu tego postu jednak wymienilem w serwisie jeszcze raz i...moge sie cieszyc szybszym nagrzewaniem sie silnika. Teraz temp oscyluje miedzy 87-90st gdzie przed wymiana bylo 85-98st. Dzieki za rade
  12. A jakis blad nie powinien pojawic sie w komputerze?
  13. polataj trochę po okolicach. ktoś pisal ostatnio, ze jak kradna samochody to odstawiają na kilka dni niedaleko aby zobaczyć czy ktoś namierza z GPS swoje auto może i w twoim przypadku tak będzie policje rozumiem informowales
  14. mam swoje autko od ponad 4lat, robie średnio 15k km rocznie wiec wychodzenie z zalozenia, ze skoro diesel to pewnie 100k km rocznie to nie regula. sprawdz date produkcji lamp (jest naklejka) jeśli lampy sa niezniszczone. na wielu elementach sa naklejone daty produkcji (metki). podnieś np. siedzisko kanapy tylnej i tam możesz zobaczyć rozne ciekawostki. na nadkolach to samo...możliwe ze i fotele kierowcy będą posiadaly metki od dolu. ja bym się nie zalamywal tylko sprawdzil
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.