Skocz do zawartości

szef_ff

Zarejestrowani
  • Postów

    171
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    się często psuje
  • Lokalizacja
    TM

Osiągnięcia szef_ff

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Problemem była uszkodzona wtyczka do elektrozawory Turbiny. (pin cofał się przy zapinaniu wtyczki)
  2. http://s5.ifotos.pl/img/DSC0394JP_qwrewrr.jpg
  3. No tak myślałem że jest to jakiś wentylator na chłodnicy klimy... :P Błąd mam w regulacji ciśnienia w kolektorze a nie sam czujnik ciśnienia. Czujnik pokazuje wartości. Jak podobne gruszke turbo na sztywno do podciśnienia to auto jedzie ale wartości przy ciężkiej nodze są na poziomie 2500mBar. Inpa jeszcze nie wpadła w nasze ręce ale zgodnie w sugestia na pewno ja zdobędziemy i podlaczymy ;) Może zmienia się nazwy błędów :roll:
  4. Dokładnie. Brak sterowania zaworkiem, a tym samym brak podciśnienia na gruszce. Czy ktoś jest w stanie zmierzyć napięcie u siebie na tym zaworku? Chodzi mi o wartość sygnału (nie zasilania) na wolnych obrotach z odpietej i podpiętej wtyczce. Być może problem jest z tym że wiązka jest uszkodzona i mały prąd przepływa (miernik przedzwonił przewody ale jemu wystarczy najcieńszy włosek przewodu żeby pokazac przejście)
  5. Witam. Myślałem, że na forum są juz odpowiedzi na każdy pytanie i problem. Jednak do mojego problemu nie odpowiedzi nie znalazłem :roll: Problem wygląda następująco: brak podciśnienia na przewodzie miedzy gruszką turbiny a elektrozaworem który steruje tym podciśnieniem. Co sprawdziłem i zrobiłem? :8) - wymiana wszystkich wężyków podciśnienia w aucie (przy servo też) - sprawdzenie akumulatora podciśnienia - dźwignia od łopatek chodzi płynnie- reaguje na podciśnienie i trzyma je. - wymiana elektrozaworu sterowania podciśnieniem przy turbinie (nowe, używane, zamienniki i oryginały- wszystkie kombinacje) - wartość podciśnienia w układzie na wolnych obrotach (-0,75bar) - mierzone z zaślepki na magistrali i na wyjściu z akumulatora ciśnienia - podłączenie diagnostyki (delphi) - wymiana sterownika silnika (zrobiony klon z fabrycznego sterownika) - sprawdzenie wiązki od elektrozaworka do silnika - sprawdzenie przewodów masowych dochodzących do sterownika Błędy: -Wentylator chłodnicy (????!!!) - mam wisko -Uruchamianie leżakowania silnika (????) nie mam pojęcia co to jest -Regulacja ciśnienia w kolektorze Krok dalej poszedłem w parametry podczas pracy: Ciśnienie w kolektorze mniejsze od zadanego powyżej wolnych obr o około 500mBar Przepływomierz pokazuje mniejsze wartości od zadanych Pompka pod progiem na wolnych obrotach 3.7Bar, pod pełnym obciążeniem 3.3Bar Regulacja ciśnienia w kolektorze ma wartość 31% i nie zmienia się w żadnych warunkach Miernik w łapkę :) Wtyczka od elektrozaworka turbiny (na podłączonym i odłączonym elektrozaworku mierzone) Przewód zasilający + masa silnika = 14,01V Przewód sygnałowy + stały plus z akumulatora = 0,39V Wartości nie zmieniają się ani pod obciążeniem ani pod obrotami. Ja, dwóch kumpli i tuner rozłożyliśmy już ręce. Dodam ze to moje 3 BMW i każde z nich było tak awaryjne jak (Laguna 1.9DCI + Alfa 156 1.8TS) x Focus 1.8 TDCI podniesione do potęgi 7 :) Kończą mi się pieniądze i bilet miesięczny na tramwaj. POMOCY!!! :cry:
  6. szef_ff

    325i Nie ma mocy

    No i zaczynają sie schody. Najgorzej jak komputer nie pokazuje błędów. U mnie wyświetla tylko czujnik spalania stukowego. Byłem na kompie (TEXA) sprawdziłem w jakich wartościach pracują poszczególne elementy i co ciekawe sonda muli, niby pracuje w pełnym zakresie ale nie jest to WWWW ale raczej przebieg prostokątny z przewagą na zawieszanie się na okolicy 830mV. No i co ciekawe czas pracy wtryskiwaczy oscyluje pomiędzy 120ms a 15ms, ale nie jest to reguła. Czasem czasy spadają do 5ms ale na wolnych mam 112-120ms :shock: . Silnik pracuje nierówno, przy delikatnym wkręcaniu słychać jak przerywa i ogólnie muł. Nie ma siły ciągnąć na żadnym biegu. Jak na 1 przy 1.800 obr. wcisnę pedał... to nic się nie dzieje tylko słychać buczenie, dopiero jak minie 2.500 to zaczyna coś sie dziać. Ogólnie auto na niemieckiej autostradzie bujnąłem do 170km/h bez jakiś większych problemów i został spory zapas pod nogą. Jak minąłem 120 to i tak auto dalej się rozpędzało w takim samym tempie. :8) Ręce mi opadły i nie wiem co można jeszcze podmienić. Sonda podmieniona i nadal mam taki przebieg. Przepływki ze 3 zakładałem i po każdej jest jakaś różnica ale tylko przez kilkanaście kilometrów. :? A i zapomniałem. Dzisiaj zdarzyło mi się ze przy delikatnym ruszaniu cichutko strzeliło mi w dolot (na benzynie). Nie mam gazu w aucie.
  7. Jak to jest z tymi czujnikami stukowego. Na kompie pokazuje mi błąd mniej więcej co kilkanaście sekund. Dokładnie to czujnik stukowy 2. Ale który z nich jest drugi? Czy ma on znaczący wpływ na pracę silnika? Bo od pewnego czasu silnik zdecydowanie nie jedzie jak M50. Ledwo bujam go do 130. Czasem jednak coś mu się poprzestawia i rwie asfalt. Zauważyłem też ze sonda zawiesiła sie na poziomie 628mV do 647mV. Dodanie gazu nie wiele zmienia. Czy to zamulenie silnika jest bardziej od sondy czy od stukowego?
  8. ma interfejs pod wiele samochodów. Już próbowałem podłączać na wyłączonym silniku ale włączonym zapłonie i nie wykryło żadnych błędów. Może spróbuje u innego fachowca. Jutro poświece kilka minut na objeżdzenie miasta zeby takowego znaleźć który ma pojęcie jak to podłączyć. Dzięki za sugestie
  9. Czy jak przy używaniu urządzenia diagnostycznego TEXA można sprawdzić działanie czujników podczas pracy silnika?
  10. Ciekaw jestem gdzie ja w mojej okolice znajdę kogoś z tym programem...
  11. szef_ff

    Instalacja LPG

    do twojego 1.8 nie zakładałbym tamtej. 5 letni parownik to raczej bez rewelacji. Jezeli lezała instalacja dłużej jak miesiąc to nadaje sie tylko na wagę albo do jakiegoś jednopunkta. Rurka w środku utlenia sie szybko i bedzie mocno brudzić filterek. membrana w parowniku już nie ułoży sie i nie wyregulujesz. Druga sprawa to taka, ze jezeli nie stać cie na nową instalacje to tym bardziej nie zakładaj używanej. Świece i przewody wysokiego napięcia to sprawa pierwszorzedna. I trzeba wymieniać je w terminie. Wymiana samych świec albo samych przewodów nie ma sensu. taki komplet kosztuje tyle co ta używana instalacja gazowa. Podjedź do jakiegos dobrego zakładu LPG i facet powie ci w 10 minut dlaczego nie stać cie na używana instalacje :)
  12. dokładnie tak jest Tylko dlaczego po komputerem nie pokazało mi żadnych błędów? Dlaczego zgasła mi jedna zielona cegiełka od lewej?
  13. Wymieniłem fajki, ale to nie to. Żadnej poprawy. Wydatek był niewielki a konieczny bo guma rozpadała się pod palcami. Teraz zabiorę się za sondę, bo widzę ze to gorący temat. Do 2.5 pasuje tylko od 2.5 czy od 2.0/2.8 tez podejdzie?
  14. mam identyczny problem. Zakupiłem już nowe fajki ale brak czasu eby je zamontować. Komputer nie wykrył żadnego błędu mimo że 5 fajek ma przebicie. Jak zmienię to nie omieszkam się pochwalić efektami. :D
  15. ja u siebie czyściłem krokowy i du.pka. Nadal zagrzaniu faluje. Każde odpalenie gorącego silnika powoduje zbyt niskie opadnięcie obrotów i zgaszenie auta. Jak odpalam samochód to rzecz jasna obroty wskakują do 1.200-1300 obr i spadają ale tak ze auto gaśnie. Jak przytrzymam moment delikatnie gaz to już jest OK. Czy krokówkę z M50B25 można zamienić z tą od M50B20?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.